Emas was niet zo erg bezweet vanmorgen, maar er hing ook wel een fris windje. Ze was er zelf ook wat frissig van, voor zover je het fris kunt noemen bij Emas, ze is zo braaf! Tijdens het optuigen stond ze al in de startblokken zeg maar!
Jeskim, fijn dat ze niet zo bezweet was deze keer. Ik vind dat best lastig nu met dit weer. Komend weekend ga ik een indoormarathon rijden. Maar Tentsi is niet geschoren. Ik vraag me af of ik dat voor Zuidbroek nog even moet regelen. Nouja, ik ga gewoon kalm rijden, dat moet ze wel aankunnen inclusief vachtje
@ Assie, ik men en rij alleen buiten met Emas en ze lijkt geen last te hebben van het zweten, nog druk zat! In een binnenbak is het misschien wel een ander verhaal, weet ik nog niet, niet geprobeerd. Na het mennen zet ik haar even op stal, soms met een zweetdeken soms zonder. Het is nu vaak nog zo zacht dat ik een zweetdeken niet nodig vind. Na een uurtje gaat ze dan weer naar buiten, gaat ze ook lekker even rollen.
Vandaag weer voorzien van een lekkere modderdouche op mijn broek.. Manus kwam wat enthousiast de bak uit midden in een modderplas. Hihi..
Biancacoo
Geplaatst: 22-12-15 20:06
Modderbroeken, regen, jarige, ehm..en rustig hier, ik hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad. Rianne ik heb je topic gelezen, je familie heb je niet voor het kiezen (helaas) je bent jezelf, dat je familie je niet (willen) begrijpen..is zwaar ,... sterkte ! Zelf probeer ik afstand te nemen van iedereen waardoor ik me slecht of rot voel, dat werkt heel goed ! Ik hoop dat je alle onrust en problemen achter je kunt laten !! Sterkte, probeer te genieten van de mooie dingen.
echt heel weinig verhalen hier,..Hoop toch op leuke kerstverhalen van jullie en de paarden !!
VanHuisUit
Geplaatst: 22-12-15 20:25
Sterkte RIanne Biancacoo hoopt op Kerstverhalen nou.... onze dag vandaag was niet zozeer een Kerstverhaal maar wel een heel gedoe, uiteindelijk de pony's goed op stal en alles OK Piet sprong over het deurtje van zijn stalletje waarom ook niet Ber schoot zo in de stress toen Ollie naast haast stond dat ze haar ene been door de tralies deed (wist niet dat dat kon ) gelukkig ging alles weer vanzelf terug alleen Ollie gedroeg normaal mijn kleine toppertje.
Maar goed na een uurtje zo ongeveer was alles weer 'normaal' gewoon eten op stal en geen gegil of gespring meer. Voor Piet heb ik als het goed is twee meisjes die met hem willen gaan tutten, zijn een bonkige Shetlander gewend dus denk dat dat wel gaat
Komende dagen maar eens kijken wat en hoe we het allemaal kunnen doen, op welke paddock Ollie het beste past, of het lukt met Piet bij de shetlanders (moet hij dus niet over het deurtje blijven springen die gek) en hoe Ber zich in alles gaat gedragen.
Nu met wijntje op de bank
yarrah
Mijn paard is geschoren in een jachtmodel. Ik vind het ideaal, hij krijgt het niet te warm en ik zit nirt te klooien met dekens e.d. Hij kan ook zo zonder deken naar buiten.
VanHuisUit
Geplaatst: 22-12-15 20:27
Deed ik bij die van mij ook altijd, wat je zegt ideaal, met dit weer kunnen ze gewoon zonder deken naar buiten dan. Ga morgen Ollie ook even scheren, zit zo dik in het haar. Ziet ze er weer netjes uit
Ik doe mn best maar ik hou enorm veel van mn moeder dus afstand nemen is enorm moeilijk. Gelukkig heb ik de dames nog. Liz doet zo dr best voor me Ben nu vooral aan het lange lijnen, nemen nu het wijken en schouder binnenwaarts ook mee
Biancacoo
Geplaatst: 22-12-15 21:06
Vhu wat een gedoe met piet en Ber !! Gelukkig nu alles op z'n plek en rustig.....pffffff dan voel je je meteen een paar jaar ouder, schrikt je dood... Succes met scheren !
VanHuisUit
Geplaatst: 22-12-15 21:48
Tja moeders.... ben er zelf ook een natuurlijk hoop dat je toch een modus gaat vinden om de relatie op een of andere manier in stand te houden
Ja gedoetje he ik had ook zoiets van heb ik weer naja alles goed zoals het nu lijkt en wat ben ik dan blij dat ik er in ieder geval een heb (Ollie) die 'normaal' is
_Dingetje_
Geplaatst: 23-12-15 08:25
Goedemorgen Dames,
Ik zoef heel even voorbij om iedereen hele fijne feestdagen te wensen en een heel goed uiteinde! Hier erg druk en probeer mee te lezen, maar verder weinig paardennieuws. 1e Kerst staat bij mij gepland om de Pown weer eens in te spannen na weken
Ik hou jullie op de hoogte
Biancacoo
Geplaatst: 23-12-15 09:16
Goedemorgen, Herkenbaar hoor vhu,...mijn Mr.Vamor stond erom bekend (berucht) dat hij nogal een gebruiksaanwijzing had,....was niet makkelijk,..maar als het wel normaal ging, was t een toppaard !
Dingetje menrit op de planning
Gem, hoe bevalt je nieuwe Mooserati ? Heb je er al mee kunnen mennen ?
Iedereen fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.
Hier nog lekker in de beleer fase met Blaize en Billy daar kijk ik even niet naar qua lopen dan.
happytime
Geplaatst: 23-12-15 14:09
vhu: weer ff een gedoetje met je ponys ha ha had je vast gemist...geniet heerlijk van de ponys. inderdaad erg rustig hier,hier nu 2 weken vrij, ik bof dat de feestdagen op mijn werkdagen vallen en zaterdag 2 jan. blijft de zaak dicht .heerlijk...... hebben jullie paarden/ponys ook zo jeuk van het warme weer? ik heb ze maar prefentief met spulletje gewassen,kan ik dat uitsluiten, ze staan nu heerlijk in het zonnetje te drogen
Ik wil jullie alvast allemaal heel gezellige feestdagen wensen met heel veel liefde en voor 2016 niets dan goeds!
VanHuisUit
Geplaatst: 23-12-15 17:44
Vandaag echt een rotdag. Staan we op, denken we waar is Tommie, onze kat, hij sliep altijd bij ons op bed of in zijn mandje in de slaapkamer. Ik ga de honden uitlaten, kom terug, heeft mijn man Tommie gevonden in de gang... naast de brokjes ... hij lag daar dood op de grond. Echt zo raar. Hij was nog niet eens echt koud. Heel naar. Hij wilde Tommie aaien want het leek net of hij er gewoon lag om ge-aaid te worden. Was hij dood ... gewoon dood neergevallen denk ik. Je zag ook niets aan hem, geen strijd niets. We hebben ook niets gehoord, ik was al vanaf een uur of 6 wakker denk ik, het was 7.30 toen Bart hem vond... We hebben hem bijna 16 jaar gehad.
Met de pony's ging het redelijk goed. Ollie toch bij Ber in de groep gezet, een van de paarden van de groep waar ze in zou deed al bedreigend toen we maar naast het lijntje stonden dus dat was geen goed plan. In de groep bij Ber moest Ber haar zo nodig beschermen nou daar was Ollie het totaal niet mee eens die wilde gewoon tussen de anderen in staan... wat gebeurt er? Ollie gaat achter Ber aan met zo'n gezicht van bemoei je er niet mee ik red mezelf wel en gedraag je een beetje (Ber was enorm aan het gillen en doen) ik moest er eigenlijk wel om lachen, na die tijd want op het moment zelf was het echt even heel heftig dacht zo ramt ze Ber uit de paddock. Naja... na die actie van Ollie probeerde Ber het dus niet meer en stond Ollie netjes in de groep Ber had verder niets zo leek het in ieder geval... tssss.
Piet komt voorlopig nog niet in de shettengroep want dat is een vast groepje en het is niet handig er nu een bij te doen. Dus die heeft gewoon een eigen box en komt eruit als het zo uitkomt. Meisje dat hem gaat verzorgen heeft met hem gewandeld en hij staat nu al in de vlechtjes met rose elastiekjes Ik heb zelf ook nog even stuk met hem gewandeld en maar gillen die gek naar Ollie toen ik van het erf af ging maar goed, zal wel wennen hoop ik.
Morgen heb ik mijn nieuwe cap (de oude hadden muizen in gezeten zooooooo ongelovelijk goor!!!) dan kan ik er eindelijk weer eens op
Oja vwb dekens / warmte. Heb maar weer hun 50 grs dekentjes op gedaan. Wilde Ollie vandaag scheren maar kwam er met mijn scheerapparaatje niet doorheen zo'n dikke vacht moet dus even echt scheerapparaat ergens lenen ofzo.
Jeskim
Geplaatst: 23-12-15 18:42
Getver VHU, wat een rot begin van de dag. Sterkte.. Ollie is voor zichzelf opgekomen, wel lekker eigenlijk. Bij sommige paarden zou je willen dat ze dat eens deden. Sommige kunnen zich zo vreselijk de kaas van het brood laten eten. En piet in de roze strikjes! Geen foto zeker?
HT, hier geen jeukerige paarden, wel wat klammig. Weet ook eigenlijk niet zo goed waarom ik ze net op stal heb gezet.. Ze hadden ook wel buiten kunnen blijven.
Verder rustig hier. Ben meer dan 3 uur bezig geweest mijn tuig schoon te maken. Was niet eens heel erg smerig, maar wel alle hoekjes en gaatjes meegenomen, zelfs met een tandenborstel langs de randjes geweest. Lekker laagje vet erop. kan ik het morgen weer smerig maken.
Stelletje bavianen konden moeilijk wachten op hun brokjes. Was nog met het kuil bezig toen ik ze al met de bakken hoorde rammelen op stal. Deed me ernstig denken aan van die kleine kinderen die met mes en vork op tafel rammen.
Biancacoo
Geplaatst: 23-12-15 19:18
Ava, voor jullie fijne kerstdagen en gelukkig 2016, en hopelijk kun je gaan doen wat je wenst !!
Vhu,..Goed dat ollie in de groep kon zonder bodyguard Ber,...zijn ze maf soms hè ?! piet in de roze elastiekjes,..pennypiet !
jeskim heel werk verzet met tuigage poetsen ! Goed zo !!
lanouska
Geplaatst: 23-12-15 19:49
goedenavond
ik heb wel mee gelezen maar de laatste paar dagen erg druk geweest.
@ bianca kun je met deze temperaturen wel trainen met de hondjes? @ jeskim heeft tuig gepoetst om het morgen weer smerig te maken @ vhu dat is niet leuk wakker worden.. en nu al een penny pony.. @ ava heeft mooi boscross mobiel.. kun je er al goed mee overweg? kun je nu ook nog met de honden weg? @ ht is blij met extra vrije dagen. en pony's gewassen. @ sonjim lekker met jonge pony aan het prutsen.. @ dingetje zwaait ook voorbij.. @ tine wat goed dat patrick zo leuk gereden heeft..
hier een druk weekend gehad.. vrijdag had moeders les met butterfly.. gaat steeds een beetje beter.. pony begint te snappen dat je echt niet zo hard hoeft te lopen..
vrijdagavond clubkampioenschappen gereden met arjan in bronneger.. 1 ste in de dressuur (M) met 200 punten en 1 ste in de vaardigheid met 2 x foutloos overall dus clubkampioen 2015..
zaterdag gereden op arjan in coevorden.
zondag clubkampioenschappen onder het zadel met arjan.. was 4de in de L1 met 195 punten.. had 8 of 9 x getraind met arjan. dus best tevreden..
maandag heb ik H geholpen om de hengst uit de opfok naar huis te halen deze moet in maart naar de hengstenkeuring voor het arabo stamboek. dinsdag is de dierenarts geweest voor een keuring en algehele check up... ook heb ik Ra'id JW meteen geschoren zodat ie er netjes bijstaat en niet zo dik in het haar zit tegen de tijd van de hengsten keuring.. Ra'id gisteren voor het scheren Ra'id vandaag..
zondag hebben we in zuidbroek een show met het 4 span en 30 december ook maar dan in dalen..
nu weer verder met het uitzoeken van de wedstrijden voor volgend jaar
VanHuisUit
Geplaatst: 23-12-15 20:42
Wat een kwijlpaard zeg Gefeliciteerd met de geweldige resultaten Lanouska
Ja die Ollie komt zeker wel voor zichzelf op hoor ... tjongejonge denk dat ze over een weekje de baas is van het groepje
Biancacoo
Geplaatst: 23-12-15 20:55
Lanouska, mooi sterk paard die Ra'id, ben heel benieuwd wat ze van hem vinden bij de hk !! En gefeliciteerd clubkampioenschappen !! Cool !
trainen met de honden gaat boven verwachting goed, ze zijn zo goed op conditie en de bospaden zijn mooi hard dus loopt erg lekker, hun conditie is erg goed, de teams om me heen die ook vaak trainen gaat ook supergoed, maar t blijft net als bij de paarden goed kijken naar de honden, op tijd pauzeren, en water geven, en laten afkoelen in de plassen.
Mooi bianca dat je nu wel kunt trainen. Is eigenlijk het ideale weer voor dit topic iedereen kan met de dieren werken hihi. Poet is penny pony. Naar van je kat. Hier was mijn kat zaterdag hartstikke ziek. Is stalkater maar mijn moeder is met hem naar de da gegaan. Kiepte gewoon om toen ze hem aaide. Na 2 dagen weer helemaal de oude wat dat is geweest geen idee. Hier vandaag de reden achterhaalt waarom blaize dit weekend ineens schrikachtig was. In de wei lagen afgeknipte maanharen. Grrr