[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:39

Wat leuk dat etten leur wat extra,s wil doen.vind dat echt een enorm leuke wedstrijd en zo,n leuke mensen.

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:41

Echt Laura?

Ik heb zo n leuk vierwielertje gezien op PAARD maar zo duur. Mijn staleigenaresse heeft een shet gekocht met kar erbij, heel leuk maar 2span gaat niet lukken daar is Pol te groot voor. En 2 Shetlanders en Rogan kan ik wel betalen maar dan word het wel heeeel krap budget en kan ik niks meer. Das ook niet optimaal.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:50

keona schreef:
Wat leuk dat etten leur wat extra,s wil doen.vind dat echt een enorm leuke wedstrijd en zo,n leuke mensen.

@Toydoll: ik denk dat het inderdaad ook wel scheelt wat je ervoor zet (een kleine pony of een paard).
Misschien dat ik het met een pony eerder zou durven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:55

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:02

Leuk he dat mennen. Ik vind het ook leuker dan verwacht :D

Leuke foto's! Ik vind het ook leuk dat jullie niet allemaal van die gangbare kleuren tinkers hebben. De meeste die ik ken zijn toch allemaal wel echt bont.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:10

NdV74 schreef:
Leuk he dat mennen. Ik vind het ook leuker dan verwacht :D

Leuke foto's! Ik vind het ook leuk dat jullie niet allemaal van die gangbare kleuren tinkers hebben. De meeste die ik ken zijn toch allemaal wel echt bont.

Ja ik dacht echt dat ik het saai zou vinden.
De standaard zwart bonte hadden we ook niet bij haha. De voorste is een tinker van zonder sok. Dat brengt wel wat verwarring.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:14

Die valt inderdaad een beetje buiten de boot :D
Heeft die echt geen sokken of zijn die noodgedwongen afgeschoren (mok bijvoorbeeld)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 12:22

NdV74 schreef:
Die valt inderdaad een beetje buiten de boot :D
Heeft die echt geen sokken of zijn die noodgedwongen afgeschoren (mok bijvoorbeeld)?

Noodgedwongen vanwege medische problemen :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:02

Bling ik kan lukiebradly niet vinden. Heb je de goede gebruiksnaam?
Rivaldo bedoel je de Bonapartehoeve?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:04

Napie schreef:
Bling ik kan lukiebradly niet vinden. Heb je de goede gebruiksnaam?
Rivaldo bedoel je de Bonapartehoeve?

Excuus Lukiebradley is het!

De Bonaparte hoeve ken ik ook wel. Leuke stalling, moet je volgens mij zelf je brok aanschaffen :j

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:30

Eigen brok krijgen ze sowieso al. Ze hoeven niet zoveel. Ooit ergens gestaan die er een kilo per dag ingooide. Ik had twee bommen voor mijn wagen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:32

Stal Berkelmans lijkt me gewoon zooooo leuk. Hoop dat daar eigenlijk iets vrijkomt. Vrijdag ga ik even langs de Zandkant en Bonapartehoeve. Misschien rij ik ook even langs Berkelmans

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:35

Napie schreef:
Stal Berkelmans lijkt me gewoon zooooo leuk. Hoop dat daar eigenlijk iets vrijkomt. Vrijdag ga ik even langs de Zandkant en Bonapartehoeve. Misschien rij ik ook even langs Berkelmans

Ahhhh Hoelaat wil je vrijdag langskomen? Dan Zorg ik dat er ben

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 13:44

Wat voor een tijd zou uitkomen? Rond een uur of 3 ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:09

Napie schreef:
Wat voor een tijd zou uitkomen? Rond een uur of 3 ofzo.

Dan moet ik werken. Er is sowieso iemand hoor. Ik ben er s ochtends

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:12

S morgens ga ik niet redden ivm reistijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:10

@Napie heel veel succes met het vinden van een juiste passende stal, in alle opzichten (voorzieningen en kosten). Dat valt zeker niet mee... maar ik dacht dat het in Brabant wel wat makkelijker was dan hier in de Randstad? Hier in Rotterdam eo is het echt vrij hopeloos.

Ze hebben hier in de regio vaak 2 shetlanders in een stal, en dan betaal je alleen voor het kuil/hooi een extra bedrag (vaak rond de 20,- Euro). Dan kun je bij zelfzorg stallen wel terecht voor rond de 200 Euro maar dan moet je wel alles zelf doen en is maar de vraag hoe veel ze op de wei kunnen. Weilanden zijn hier erg wisselend van kwaliteit.

Wat leuk iets extra's als prijs .... misschien een clinic bij een bekende menner??

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:52

Als de 2wieler goed gaat bevallen van de zomer gaat onze 4 wieler de verkoop in is voor shet tot b pony,met luchtbanden en volrubberen wielen vind de wagen super fijn.maar kan niet alles houden.we willen onze lusitano ook in spannen gaan dus daar moet dan ook iets voor komen.is een dure hobby :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:03

keona schreef:
Als de 2wieler goed gaat bevallen van de zomer gaat onze 4 wieler de verkoop in is voor shet tot b pony,met luchtbanden en volrubberen wielen vind de wagen super fijn.maar kan niet alles houden.we willen onze lusitano ook in spannen gaan dus daar moet dan ook iets voor komen.is een dure hobby :D

Oeh! Maar jij woont ver he?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:57

Sjonge jonge zeg wat een ...weer om te trainen. Ik heb de twintig km gehaald en moest er nog vijf maar het was geen doen meer. Keiharde regen en hagel, wind en kou. Pony's hebben zich kranig gedragen maar dit is niet zo leuk meer.

Leuk dat er iets extra's komt in Etten-Leur, een clinic is inderdaad altijd leuk. Of iets wat te maken heeft met het trainen voor lange afstanden.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 20:59

Cim: Mooie foto's van Paard 2015! Ziet er goed uit.

Mennen is wel een dure hobby ja....

Nou ik heb vandaag met Klarenbeek gebeld, zaterdag kan ik waarsch mijn sulky al ophalen !!! :D

Moet ik hem maar uittesten met Booster ipv Kyano haha.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:01

Een clinic zal het zeer waarschijnlijk niet worden. Weinig mensen die echt een mendurance-gerichte clinic kunnen geven.

Ja het weer was echt slecht. Ik was op stal en instructeur was in de stromende regen het vierspan aan het trainen. En toen ineens sloeg het weer om, harde wind, onweer en hagel. In de 10 seconden die ik nodig had om de schuifdeur open en dicht te doen zodat het vierspan naar binnen kon, was ik gelijk zeiknat van de hagel. Snel de pony's uitgespannen en onder een dekentje lekker op stal gezet.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:44

Blingh schreef:
keona schreef:

Oeh! Maar jij woont ver he?
ver van uit tilburg nee 1uur en 15min rijden

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:47

Vraagje yvonne van pegasus wilde mij startkaarten aanvragen.zij weet niks van mennen.maar voor mij is het aanvragen ook nieuw onder welke startkaart valt mendurance,sgw dressur vaardigheid dresuur ik weet het niet.en dan nog ik wil nu 2 span starten maar misschien ook nog eens enkelspan,kan ik dan 2 enkelspan passen nemen of mag ik dan geen 2 span starten moeilijk moeilijk

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:53

Met een tweespan startpas mag je niet in enkelspan starten, zo ook niet andersom. Daarnaast worden winstpunten op spannamen gereden, is er een pony kreupel dan kun je er wel een ander bij zetten maar kun je alleen in de impuls starten.

Mendurance kan met een startpas voor dressuur/vaardigheid verreden worden. Oftewel volgens mij zijn dat dus gewoon de samengestelde wedstrijden. Met twee enkelspan passen mag je geen tweespan starten mits je dus in de klasse 1 zou willen starten met je tweespan. In de impuls maakt dit allemaal nog niet uit, mits je maar lid bent van de KNHS.
Laatst bijgewerkt door Barney1978 op 28-01-15 21:54, in het totaal 1 keer bewerkt