[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:14

@VHU; zelfs dids zijn wei staat blank nu :)) d'r is behoorlijk wat gevallen blijkt, ik moest bijna laarzen aantrekken...

kleien bic, is goed voor de huid :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:16

Ook Hero staat een beetje zielig te doen op enige droge stukje van de paddock, geen kerel denk ik :P

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:16

zal t hem zeggen aks..

sproet! tante aks zegt dat die zooi goed is voor je, hahahahah

@vhu, is per dier anders denk hoor, al moet je buiten blijven ook opbouwen wss :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:20

Ja maar Hero stond 24/7 buitentot 5 weken terug ... dus dat vind ik dan wel weer vreemd zeg maar. Je zou zeggen dat hij ertegen kan.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:21

is pas sinds paar weken kouder ej,
eerste week is altijd bibber dan...
das ook t moment van neit zielig vinden, want t bibberen zorgt ervoor dattie niet koud heeft
(hoe tegenstrijdig t mag klinken)
en zn vacht groei stimuleert :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:24

En veel eten, hooi liefst. Eten = kachel

Al wacht ik met smart tot dids 't koud krijgt, dan gaan ze afvallen toch? ( O:) Geintje tuurlijk he :)) )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:24

Dat is wel zo..... maar toch vind ik het sneu ....
Krijgt die van jou dan extra kuil ofzo of staat de wei net zo vol als bij bijv Aks? Want die wei heeft echt nog heel veel gras. En de pony's zien er stuk voor stuk erg goed uit (de drie fjorden op die wei).
Maar toch kozen Alwyn, Freddy en Snuitje direct bij de 1e spetter die er viel voor de schuilstal.... (waar overigens ook vrijwel 24/7 hooi te krijgen was :Y) ).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:27

Ster had er ook een bloedhekel aan, maar haar dochter Vue staat in Tsjechië ook open en bloot. De visie van de opfok is: wanneer ze goed "ingewinterd" zijn en de hele dag door ruwvoer hebben, hebben ze geen schuilstal of deken nodig. De meeste paarden en pony's kunnen daar heel goed tegen en hebben het beslist niet koud.
Het is maar hoe je er zelf tegenover staat. SH sr vroeg hier wel eens waarom ik het paard een deken op leg. Antwoordde: "Omdat ik het koud heb" :D . Tja, met mij valt niet te praten :')

Afbeelding

Afbeelding

Hoezo ik ben harig? (Vue)

Afbeelding

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:37

oh, daar zou dids voor tekenen denk ik, zo'n leven als jouw vue :)
mooi!! :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:39

Voorheen mijn Vue :) .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:39

VanHuisUit schreef:
Dat is wel zo..... maar toch vind ik het sneu ....
Krijgt die van jou dan extra kuil ofzo of staat de wei net zo vol als bij bijv Aks? Want die wei heeft echt nog heel veel gras. En de pony's zien er stuk voor stuk erg goed uit (de drie fjorden op die wei).
Maar toch kozen Alwyn, Freddy en Snuitje direct bij de 1e spetter die er viel voor de schuilstal.... (waar overigens ook vrijwel 24/7 hooi te krijgen was :Y) ).

op het moment krijgt hij hooi en 1x pd weidekoek.
hooi paar keer per dag..

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:41

briez ook denk :))

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:45

Gem schreef:
Voorheen mijn Vue :) .

oh -O-
zeefgeheugen, sorry.. :o

@bic; dids nog steeds geen hooi... erg he... Die krijgt alleen nog volop gras, en zelfs bejaarde beppie doet het er super op

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:54

bij ons teweinig gras, opzich wel handig, met hooi beter op gewicht brengen/houden etc

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:03

Ik vind het niet tof. Hier langs de a9 staan ook een paar ponies open en bloot te soppen in het weiland. Dat vind ik te idioot. Maar Pablo heeft ook 24/7 buiten gestaan.Echter daar was genoeg beschutting door bomen. Dan vind ik het ok. Hier staan de mietjes veel binnen hoor!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:08

Ben dus niet het enige watje / de enige die mietjes heeft :P

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:17

mag wel vermeld worden,
dat de dieren die hoger in het bloed staan,
vaak gefokt worden op prestatie/afstamming/karakter, maar nooit op vacht en natuurlijke overlevings kansen.
dus die watjes, kunnen goed terecht een watje zijn lijkt mij hoor.

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:22

valt even binnen :wave:
voor een sterkte voor tine :(:) nog een keer via pb ook al blijft echt rotziekte hoop dat hij nog even goed kan zijn maar tine kan dat zeker en vast goed inzien,
*\%/* voor Bianca voor eagle hopelijk is het nu weer ok voor hele lange tijd...
voor de rest even uitzoeken wat past :z :o :+ :D ;) :(:) O:) -:(- +:)+ ~~}> :(:)

Even over de discussie schuilstal is moeilijk ik ken veel paarden die een hebben en die nooit instaan, zelf heb ik hier 2 en vooral dan mijn paard staat bij eerste regendrup binnen :):) ... pony kwam van 24/7 buiten maar maakt ook veel gebruik van de stal, maar goed zoals gezegd ken ik dus ook mensen waar ze nooit binnen gaan tjah het is je paard kennen denk ik. Cyclo maakt dan ook bijna geen wintervacht aan wat erg handig is met rijden buiten :Y) maar goed als het sneeuwt en ze is niet tijdig in schuilstal gaan staan heeft ze het dus wel heel koud en staat te trilllen wat ik niet aan kan zien dus als hier rond vriespunt is met kans op neerslag heeft ze een regendekentje 100gr op, niet vaker omdat ik niet hou van dekens altijd bang dat ze vast komt te zitten en bovenal heeft ze heel snel plekjes overal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:43

M'n dravertje Ushi ging er ook alleen in om te mesten :Y) }:0 stond er wel naast, uit de wind, vond ze wel lekker. Die had het ook nooit koud, was echte buitenpony. Dus zo heel soms heb ik er ook een :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 22:49

*heeft een heel arsenaal aan patronen voor sjaals/collen verzameld*
Ik ga mezelf ook gewoon een wintervacht aanmeten :))

Hopen dat ik van de week nog een keer paar uurtjes vrij ben, kan ik wolletjes halen :))
Ben helemaal gelukkig met m'n kleine col, die kan gewoon heerlijk tijdens het werken ook om, lekkere warme nek :+:

Als ik m'n baard laat staan net als Dids staat ook zo raar he :P
Afbeelding

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:09

VanHuisUit schreef:
Ben dus niet het enige watje / de enige die mietjes heeft :P

Ik heb ze ook!! En ik ben er ook 1 hahaha <<)
Ik heb graag dat m'n paarden buiten komen, maar wel lekker in de dekens en met dit prutweer niet de hele dag. Scheelt dat ze dat zelf ook niet willen. Viva staat met dit weer binnen een uur weer bij het hek heen en weer te drammen, die staat dan ook graag weer op stal. Met droog weer vindt ze het ook wel prima om de hele dag/ dagdeel buiten te zijn.
Maar zelfs Angel komt straks onder een dekentje en staat lekker op stal.
Hier staan trouwens de helft van de paarden het hele jaar door 's nachts op stal. Sportpaarden om een beetje hun gewicht bij te houden, fokmerries zodat de veulens in handen komen. Alleen de youngstock, de guste fokmerries en de oudere veulens + merries staat dag en nacht buiten.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:52

ik geloof dat ik vandaag het mietje was.....wilde mijn trailer aankoppelen voor les...een hoosbui,heb maar de ponys hooi gegeven en ben zonder sun naar de menles gegaan om te kijken....zo zat die regen....
mijn weiland staat blank nu,ook paddock......de nieuwe dames (die in natuurgebied hebben gelopen zonder schuilstal)vinden de regen niet erg maar......door de plassen lopen....brrrrr gaat al steeds beter ;)
tine: nu je het zegt:toen sun nog niet geschoren was vond ik de 0 gram hh deken ook zo nat aan de onderkant,ze heeft nu 200gram op en geen last meer
maar ik heb tara een 0grams opgelegt en vind die dus ook vochtig ook de haren van tara.....
en nog sterkte met de hond ;(
zag iemand goed afgevallen.toppie zeg *\o/* heerlijk shoppen voor de winter :j
gem: mooie foto's van die opfok.....
dids weer in de veren gezet

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:09

*inbreker meldt zich* :D

ook namens mij even een knuff voor Tine en Biancacoo voor de tegenslagen met de dieren :(:)

en over paarden-mietjes :D Haha, ook bij ons zowel Har als Mick niet enthousiast op de wei als het giet-regent. Wel even benen strekken, maar daarna stond Har en staat Mick ook aan het draadje om naar binnen te mogen (wetende dat daar dan hooi ligt natuurlijk :D )

Aks, wat grappig, ik ben ook voor het eerst ooit aan de haak en brei en jij dus ook lees ik! Toevallig nu aan een extra grote dikke col bezig :j Leuk wolwinkeltje in de Bisschopsmolenstraat :)*

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:13

@smick; allerlei creatief? Of nog een ander winkeltje? :)
Vind het leuk om zelluf wat te maken :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 01:11

Euhm ook de stoere fjord en pony met pak haar staan heeeeel vlug binnen hoor hihi.
Vanavond weer achter de bouvier aan. Hek stond open dus madam was pleite. Uiteindelijk door een konijn weer terug het erf op. Morgen ga ik zo'n onzichtbare erfafscheidingsband bestellen ben het zo zat. En nu doet ons hek t niet ook zwaar irritant.. om 6 uur komen er al werkmannen.