[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:56

Gebakken peren met poedersuiker :9
Lacuna druk, druk, druk.... leuk he moeder zijn :+

@Tine je ment nog maar weer heel kort met Thabor natuurlijk. Jullie zijn nu toch net weer paar weekjes bezig? Het kost gewoon tijd ... Als ik zie hoe lang dat bij mij en Bente duurt/duurde. Toen ze van de zomer bijv paar keer staart over het leidsel had en zo heftig reageerde op vliegen ik kwam er dan trillend vanaf vond het dan zo eng :n Heb zelfs paar keer op het punt gestaan om de handdoek maar in de ring te gooien, dat ik dacht dit gaat hem gewoon niet worden, niet om het paard, maar om mezelf. En als ik dan naar vandaag kijk denk ik we zijn toch wel enorm gegroeid in het afgelopen jaar. Hoop dat jij er zo over een jaartje ook op terug kunt kijken. Komt vast wel goed :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:35

VHU: dank je. Het komt ook wel goed, ik zit er steeds minder bang achter. Thabor doet het zo leuk, ik moet gewoon niet mutsen. Hij is pas 5, dus kan natuurlijk nooit zo reageren als Rembrand met zijn 14 jaar en jarenlange menervaringen. En wat super dat het met Bente zo goed gaat. En een bak van 20x40 klein noemen. Foei toch...
Lacuna: :wave:
Gem: ik moet ook alles in vaste volgorde doen, want anders.... rij ik bijvoorbeeld zoals maandag met de klep naar beneden weg :o .

Nou, net gelukkig 2 uurtjes geslapen (was erg nodig, want sliep vannacht pas om half 2 en vanmorgen wel weer vroeg op natuurlijk)
Zoonlief heeft een vriendje te spelen, dus net getracteerd op zelf gebakken popcorn. En nu maar pony zien te vangen en gaan wassen en vlechten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:41

-O- ruzie met mijn berichtje
Laatst bijgewerkt door baudyh op 09-11-12 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:42

Het is heel herkenbaar hoor tine.Ik heb het ook.Met ted voor de kar kon ik lezen en schrijven.Ik spande hem alleen aan en ging zo in me eentje een rondje maken van weet ik niet hoe ver.Alles kon ik met hem.Nu met een 4 jarige db is dat ff anders.In de zomer had db een periode dat hij steeds stijgerde voor de kar.Ik die nooit angst had met mennen kreeg het ook ff moeilijk.Maar de aanhouder wint en het gaat steeds beter.Maar ja ted heb ik 16 jaar en db moet nog 5 worden.Het komt vanzelf goed weet ik zeker.Succes morgen met de wedstrijd!!

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:45

Ik heb vanavond vergadering in duitsland.Met team hippo.Weet niet of iedereen team hippo al kent.Maar wij met z'n 6e zijn een groepje iets te mollige meiden die samen op wedstrijd gaan elkaars groom zijn enzo en afgelopen september onze eerste mendurance hadden georganiseerd.Daar hebben we vanavond evaluatie vergadering over.Ja en een van ons woont in duitsland in shuttorf.Ik mag gelukkig mee rijden want zelf rijden met die rug wil nog niet.Asperientjes mee en hop

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:48

succes baudyh!
in de auto met auwrug is niet altijd tof..

@vhu; held! :D

@lacuun; drukke mama met tijdvretende hobby :(:)

@tine; hoe is het met manlief zijn been?

Hier weer een endurancetraining gereden :D Alleen :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:16

Wow Aks, ik vind je dapper. En hoe gaat dat alles met je rugklachten?

Baudy in de auto met rugpijn

Been van manlief is helemaal zwart, echt hele bovenbeen. Bizar om te zien. Hij loopt al wel weer redelijk, maar zal voorlopig nog niet kunnen paardrijden.

Zoonlief is met ingevlochten pony naar springles, dus ik ga zo snel verder met Rembrand wedstrijd klaar maken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:28

Zo jouw man is dan echt flink in de hindernis beland zeg :(:)
Baudy jij beschrijft jullie Team Hippo zo grappig :+ veel plezier bij de evaluatie en sterkte met je rug in de auto...
Aks in training, super zeg dat dat zo lekker gaat en dan helemaal alleen, ook held dus _/-\o_

Heb me hier na geinspireerd te zijn door Tine, helemaal klem gegeten in de zoute popcorn heb geen honger meer....slecht voorbeeld :o zoonlief heeft vriendje te spelen, daar was popcorn voor bedoeld .... maar dus ijverig meegebunkerd :9

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:31

VanHuisUit schreef:
Zo jouw man is dan echt flink in de hindernis beland zeg :(:)

Hij is niet in de hindernis gevallen, pas een stuk verderop. Maar boven de hindernis voelde hij iets knappen in zijn been, toen Thabor van alles uithaalde met de balken. (hij stond midden in een oxer). Ziet er echt niet fijn uit, maar is niet dik geworden ofzo.

Nu moet ik echt aan de slag met Rembrand ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:37

OK had ik verkeerd begrepen. Heeft hij er nog pijn aan dan? Zal wel niet naar arts zijn geweest (als hij zo is als mijn man valt het been er bijna af voordat hij naar arts/fysio of wat dan ook gaat :+ ).

Succes met de schoonmaak van 't peerd!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:01

Hier nog zo'n man: zat begin deze week met 3 vingers tussen de scharnierkant van een stalen luik(je) toen een brandstofslang met een zwieper het luik dichtklapte. Als het luik groter was geweest, had hij zijn vingers er als een papiersnijder af gehakt. Nu zijn die 3 vingers dik, blauw en opgezet bij de knokkels, maar hij kan ze bewegen en DUS gaat hij niet naar de dokter. Correctie: hij ging wel naar de dokter, maar toen hij een wachtkamer met 20 grijze duiven zag zitten was hij weer net zo snel vertrokken :+ .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:20

@VHU; ooooooh zoute popcorn :oo :9

:') Mannen zijn eigenwijs :P
Ik werk vast niet voor niks op zaterdag tussen de mannen :')

@tine; ik heb nu best wel flink last van m'n rug :) Straalt ook uit. Maar ik heb wél gruwelijk heerlijk gereden, en ga zo gewoon lekker plat op bed liggen..
En dan vind ik 't best waard eigenlijk :o Tijdens het rijden gaat het best prima tegenwoordig! :)

Heb mezelf zelfs al bijna zover dat ik op zowel linkse als rechtsebeen fijn kan lichtrijden (eerst lukte op links niet :? )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:07

Aks: super dat het rijden zo goed gaat. Ennuh, ook dat je verder zo super goed in je vel zit. Ben heel blij voor je
VHU: uiteraard niet naar arts geweest, maar dat had ik ook niet gedaan denk ik. Heb niet meer zoveel vertrouwen in artsen. Antwoord dat je zou krijgen is waarschijnlijk toch zoiets als: pijnstillers nemen en rusten. Tja, dat kunnen we zelf ook wel bedenken. Hij heeft er nog wel pijn aan, maar niet meer zo erg als zaterdag.

Nou, alle paarden staan gewassen en gevlochten weer lekker in de wei. Iedereen zal me wel voor gek verklaren, maar ik hoop maar dat ze de blubber (ligt alleen bij ingang van de wei) vermijden. Ze zijn wel heel flink ingespoten met equishine, dus komt vast goed. Morgen staan ze toch weer een hele tijd op stal/in de trailer, dus vond dit toch beter. Dan maar kans op vies been.

Zoon is net weer terug van springles, hij was helemaal alleen. Juf had heel parcours neergezet, ook hindernis met plank. Na wat oefenen ging ook die heel goed. Hier dus weer heel trotse mams.
Nou, ik ga zoon ook nog even scheren en naar bed brengen, dan duik ik er zelf ook snel in, want morgen natuurlijk megalange dag (wedstrijd is pas rond 18 uur afgelopen, dus voor we alles opgeruimd hebben en thuis zijn....)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:11

ik vind jouw zoon een held tine! :)
Volgens mij heeft die jongen stiekem best wel lef en doorzettingsvermogen, en dat vind ik super! :)

Net rit-verslagje gekeken. Heb 'm op 3km draf-0,5 km stap- 3km draf - etc gereden op gemiddeld 10,1 km/h :)
14,8 kilometer :) En daarvan dus 2,5 km gestapt :) 1 km daarvan was uitstappen :)

Ik vind het een leuke sport :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:11

Goedemorgen.

Hihi, sommige mensen lezen echt niet goed. Kreeg gisteravond een mail via startlijsten.nl waar de startlijst voor morgen te vinden is. Terwijl er op startlijsten.nl met grote letters (al 2 weken lang!!) wordt verwezen naar de website van de verenigiging. Ben benieuwd of die persoon vandaag komt.....

Nou, ik ga Thabor en Amerigo op de trailer zien te krijgen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:25

Succes TIne vandaag. Ik hoop dat de monsters nog een beetje schoon zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 08:44

Dank je. Heb de benen nog snel even afgespoten. Verder alles schoon. Alleen Thabor wilde weer niet de trailer op, ben kwartier bezig geweest. Ga nu snel op pad. Iedereen fijne dag

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:40

Zooo rustig hier zeg.
Ben even thuis in verband met paardenwissel. Thabor en Amerigo zijn klaar en gaan zo de wei weer op, Rembrand mag zijn kunstjes nog vertonen.

De wedstrijd ging heel fijn. Heb met Thabor eerst buiten losgereden, zodat ik lekker de ruimte had, en 8 minuten van te voren naar de binnenbak gegaan (heb ik samen met Snuitje losgereden, zag er goed uit Tallechie!!) En toen dus de proef in. Ik was met losrijden best zenuwachtig, maar in de ringen niet meer. Hij was super gehoorzaam, heel ontspannen, dus heerlijk gereden. Natuurlijk moet het nog beter, links houdt hij soms vast, nageeflijkheid moet nog constanter en de middendraf zit er nog niet op, maar ik was vooral erg blij dat ik niet bang was. Denk dat het verschil met het lessen is, dat ik in de wedstrijd alleen in de bak zit. Als er dan iets gebeurt, sleur ik niet 3 andere aanspanningen mee. Ofzoiets. In ieder geval, we hadden 189 en 195 punten en een 1e prijs.

Na een pauze mocht ik met Amerigo verschijnen. Ook eerst losgereden buiten op het gras. Hij was erg druk, binnen bij het losrijden liep hij erg fijn, maar in de proeven, vooral de 2e proef ging het toch wat minder (volgens mijn instructrice, die ringmeester was, waren het geen goede proeven). Maar lang leve de jurysport, want ik had 198 (2e prijs) en 193 (4e plaats) punten.

Nu even thuis pauze en dus de wissel.

Wordt vervolgd :wave:

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:51

:wave: :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:15

Wat een mooie resultaten Tine! Gefeliciteerd. Moet wel zeggen dat ik niet weet waar jij de energie vandaan haalt... met drie paarden op wedstrijd met een paard op wedstrijd vind ik al een bezoeking.... vroeger deed ik heel soms wel twee, maar dat was dan onder het zadel. Met mennen vind ik het allemaal nog veel intensiever vanwege het gesleep met wagen, tuigen e.d.

Hier lekker vanochtend met de fiets naar de paardjes toe, Wiske mee, gezellig :)
Afbeelding
En dus vooral lekker rustig aan gedaan :7 paardjes gelongeerd, stalletjes schoon, voer klaarzetten, aan de :9k , heerlijke ochtend dus.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:36

Met inrijden ging snuit super, echter in de proeven tong over bit, kwamen we pas buiten achter. Hij was ondanks dat super braaf. Alwyn had 185 en 191. Zal nu zoonlief verzorgen. Die is nog steeds ziek, weten niet waar hij last van heeft. Maar kan niks met hem

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 15:38

Wat jammer Tallechie, is oude truc van hem hij is er verdomde handig in, maar hij loopt dan wel vaak erg O:) :j . Alwyn begint het spelletje dus te snappen, wat super zeg, echt leuk. Sterkte met Daan!

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:01

goedeavond.

wij hebben ook een succesvol dagje gehad..

met voorspan 1ste proef 199 punten en 1ste.. 2de proef 186 en 1ste
achterspan 1ste proef 178.. 2de proef 182
4 span 1ste proef 188 en 1ste.. 2de proef 187 en 1ste

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:09

wow iedereen gefeliciteerd met die mooie punten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:14

wij hebben vandaag. Nou Ja wij. Ik vast gehouden en melissa al het werk gedaan onze 2 1/2 jarige hengst van top tot teen geschoren. Wat een werk. Hij was wel verdoofd want hij kent nog niet zoveel. Maar het is gelukt. Nu van de week nog ijzers onder. En dan eens kijken of we hem hengsten keuring waardig vinden.