[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BenWLOVER

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:17

Daar is ie dan!!! Speciaal om 1 uur nog foto's gemaakt;)
Hij werd geleverd rond kwart voor 1 :} Hele aardige Nederlandse chaffeur.
Helaas enkelspan booom voor brancard beugels maar de beugels voor lichtogen worden nageleverd.
een van de beugels is wel zeer beschadigt en lelijk andere is wel mooi;) langboom zit nog in plastic;)

Ter compensatie van de levertijd is er een demonteerbare groom stoel achterop gemaakt.

Eisen aan de wagen zijn prima voldaan op 1 tje na en dat was de voorste beugel dat rare vierkante ding die wilde ik er niet op hebben. Maar dat zit me niet in de weg en heb er nog even op gezeten en eigelijk wel handig voor als je eventueel naar voren valt xD
Groombeugel achter de stoel heb ik er ook op laten maken;)

Morgen hoop ik de pony met wat gefrutst ervoor te gaan zetten en anders alleen even ervoor in tuig xD
Ik zal ook daar nog foto's van maken en dan plaatsen + dat het dan dag is;)
Groetjes!

PS: roder dan rood kan niet he? xD

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 01:18

Nu naar bed:}

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 02:12

Gaaf hoor, die kleur knalt ook lekker, veel plezier ermee.

shetlander20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:18

Ben blij voor jullie dat jullie wagen naar jullie zin is. Die van mij heb ik op de aanhanger laten staan. De bokstoel kon niet naar het midden geschoven worden en dat was toch wel mijn wens. En dat er bladvering onder zat en geen luchtvering was ik misschien nog niet eens rouwig om als de bokstoel goed was geweest. Dus voor mij helaas geen nieuwe wagen.
En volgens mij was dit Bakker zelf en niet gewoon een chauffeur. Maar ik kan het ook mis hebben. Maar dat zegt mijn gevoel.
Hoop dat hij met een passende oplossing gaat komen en anders geld terug (hopelijk wel snel) en dan maar verlopig geen nieuwe wagen en dan een jaartje door sparen voor een Kraay wagen bv. Of op marktplaats maar kijken voor een goede tweedehandse.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:43

shetlander20 schreef:
Ben blij voor jullie dat jullie wagen naar jullie zin is. Die van mij heb ik op de aanhanger laten staan. De bokstoel kon niet naar het midden geschoven worden en dat was toch wel mijn wens. En dat er bladvering onder zat en geen luchtvering was ik misschien nog niet eens rouwig om als de bokstoel goed was geweest. Dus voor mij helaas geen nieuwe wagen.
En volgens mij was dit Bakker zelf en niet gewoon een chauffeur. Maar ik kan het ook mis hebben. Maar dat zegt mijn gevoel.
Hoop dat hij met een passende oplossing gaat komen en anders geld terug (hopelijk wel snel) en dan maar verlopig geen nieuwe wagen en dan een jaartje door sparen voor een Kraay wagen bv. Of op marktplaats maar kijken voor een goede tweedehandse.

wat banketstaaf,wat melde hij dan toen je zei dat de wagen niet was zoals het moest?

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:53

Mijn moeder had hetzelfde gevoel dat het idd bakker zelf was. Ook aan zijn stem te horen toen hij hier was dacht ze dat ook al.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:30

Ik kan het met zekerheid wel zeggen dat hij het zelf was. Grote man, met donker haar. Was hij met een blauwe vw transporter?
Wel balen dat je wagen weer mee terug is gegaan

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:48

BenWLOVER schreef:
Daar is ie dan!!! Speciaal om 1 uur nog foto's gemaakt;)
Hij werd geleverd rond kwart voor 1 :} Hele aardige Nederlandse chaffeur.
Helaas enkelspan booom voor brancard beugels maar de beugels voor lichtogen worden nageleverd.
een van de beugels is wel zeer beschadigt en lelijk andere is wel mooi;) langboom zit nog in plastic;)

Ter compensatie van de levertijd is er een demonteerbare groom stoel achterop gemaakt.

Eisen aan de wagen zijn prima voldaan op 1 tje na en dat was de voorste beugel dat rare vierkante ding die wilde ik er niet op hebben. Maar dat zit me niet in de weg en heb er nog even op gezeten en eigelijk wel handig voor als je eventueel naar voren valt xD
Groombeugel achter de stoel heb ik er ook op laten maken;)

Morgen hoop ik de pony met wat gefrutst ervoor te gaan zetten en anders alleen even ervoor in tuig xD
Ik zal ook daar nog foto's van maken en dan plaatsen + dat het dan dag is;)
Groetjes!

PS: roder dan rood kan niet he? xD

]

Heel erg gefeliciteert.
Ik hoop dat hij net zo lekker rijd, als dat ie er uitziet.
En dat je er mega veel plezier van hebt....

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:55

shetlander20 schreef:

Nou wat ontzettend jammer, maar mischien past hij hem wel voor je aan
kan je er alsnog fijn mee rijden ?
Ik hoop dat jullie het kunnen oplossen
Ik heb in het verleden (ver) ook een wagen gehad van Bakker.
Hij heeft me destijds wel geprobeerd zo goed mogelijk te helpen.
Dat voelde wel goed.
Maar ja toen zat hij nog in het Noorden van Nederland...
Polen is nou niet direct in de buurt.

Ik heb gister in ieder geval een wagen gevonden.
En ben gevallen voor een Clever wagen...
Ik moet nog even uitzoeken welk model en zo.
Maar er zit een enkel span en langboom bij. En ik ben er
ontzettend blij mee...
Maar goed het duurt nog even voordat ik hem daadwerkelijk bij huis heb hoor
(moet eerst nog even de pecunia bij elkaar brengen...) Want we kunnen zeggen wat we willen
van de wagens van Bakker, maar als je ze goed onderhoud en het niet erg vind om ze goed na te laten
kijken om de zoveel tijd. Heb je veel wagen voor een hele redelijke prijs...
(en je een lange adem hebt met levering ? anderzijds hoorde ik laatst dat dit ook geld voor andere
wagenbouwers.... hier in Nederland bv.
Een leuke meid die naar de NMRPS keuring ging en al enige maanden daarvoor had besteld, kon niet meedoen
met de aangespannen rubrieken omdat haar luxe twee wieler maar niet werd geleverd... en toen dacht ik
jeeeeeee...... (en ook bijna niet bereikbaar.... dan heb je het over een wagen bouwer hier in nederland he...)

Maar goed ik hoop dat jullie een goede regeling kunnen treffen..
hou je ons een beetje op de hoogte ?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:02

Wagens kosten genoeg geld, dan mogen ze ook wel wat service leveren.

Jammer dat jouw wagen niet was zoals afgesproken...balen!

Tjemig, dat is idd wel een KNALkleur!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-12 11:50

Wauw BenW super gave wagen! Gefeliciteeerd!!

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:13

Bedankt;)
Heb net het lamoen bevestigt alleen doordat die ene misvormt is scheef moeten monteren. Maar dit is maar voor even want hij zou de lichtogenlamoen na bestellen en als het te lang duurt heb ik nog een kennis met een wagen van een ander merk die ik misschien wel mag lenen want die heeft er naderhand ook lichtogen bijgekregen.
Nu ga ik zo even bekijken of ik hem zelf 3 km ga trekken of dat ik de pony ff met de step op haal en hem dan maar na een half jaar zelf laat trekken. Hij is wel in conditie want we hebben wel gewandeld en gereden alleen heeft hij geen wagen getrokken.
Ik hoop nu nog even op droog weer :=

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:26

BenWLOVER schreef:
Bedankt;)
Heb net het lamoen bevestigt alleen doordat die ene misvormt is scheef moeten monteren. Maar dit is maar voor even want hij zou de lichtogenlamoen na bestellen en als het te lang duurt heb ik nog een kennis met een wagen van een ander merk die ik misschien wel mag lenen want die heeft er naderhand ook lichtogen bijgekregen.
Nu ga ik zo even bekijken of ik hem zelf 3 km ga trekken of dat ik de pony ff met de step op haal en hem dan maar na een half jaar zelf laat trekken. Hij is wel in conditie want we hebben wel gewandeld en gereden alleen heeft hij geen wagen getrokken.
Ik hoop nu nog even op droog weer :=

Ja hopen wij ook....
veel plezier !

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:49

Net gereden toen het droog was:D
Wagen toch maar naar stal getrokken... 1 trekken de ander duwen en omwisselen;)
Daarna op stal een paar rondjes op het erf gereden. Hij reed eerst weg maar daarna moest ie met 2 wielen om hoog toen kregen we even verzet maar na wat duw werk liep hij heerlijk;)
Stappen en draven en een paar wendinkjes.
Hij was denk ik even overdonderd dat ie weer moest trekken xD
Maar wat heerlijk! Geen gerammel en gehobbel want dat had ik eerst met de 2 wieler.
Ik heb foto gemaakt.
Zal later als het allemaal vlotter verloopt en we meer getraint hebben meer foto's maken en een topic plaatsen bij aangespannen foto's;)

Afbeelding

Het ziet er misschien raar uit maar ik zit heerlijk op de wagen;) (lange benen.......)
Tuig zal ook nog niet helemaal goed zitten ivm dat de lamoen dus voor brancardbeugels is en ik lichtogen heb;)

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:27

Wat een vreselijke kleur!! Kan jou stoel niet naar achter versteld? Zoals je nu zit ga je niet fijn zitten met langere afstanden..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:14

BenWLOVER schreef:
Net gereden toen het droog was:D
Wagen toch maar naar stal getrokken... 1 trekken de ander duwen en omwisselen;)
Daarna op stal een paar rondjes op het erf gereden. Hij reed eerst weg maar daarna moest ie met 2 wielen om hoog toen kregen we even verzet maar na wat duw werk liep hij heerlijk;)
Stappen en draven en een paar wendinkjes.
Hij was denk ik even overdonderd dat ie weer moest trekken xD
Maar wat heerlijk! Geen gerammel en gehobbel want dat had ik eerst met de 2 wieler.
Ik heb foto gemaakt.
Zal later als het allemaal vlotter verloopt en we meer getraint hebben meer foto's maken en een topic plaatsen bij aangespannen foto's;)

[ Afbeelding ]

Het ziet er misschien raar uit maar ik zit heerlijk op de wagen;) (lange benen.......)
Tuig zal ook nog niet helemaal goed zitten ivm dat de lamoen dus voor brancardbeugels is en ik
lichtogen heb;)

Je schrijft brancardbeugels,maar je kan ook met veiligheidslichtogen rijden met deze wagen.
Ik vraag me wel af hoe je met een dicht lamoen de dichte lichtogen er om hebt gekregen vreemd,verder zou ik de pony er nog wat verder voor zetten

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:43

@ BenWLOVER vanacht al je foto's gezien, echt leuke kleur!
Maar rammelen gaat die vanzelf wel doen :o doet die van mij nu ook...

Ik zou idd je pony iets meer naar achter zetten, dus iets korter op de wagen.

Ook vroeg ik me af welke maat je hebt? Vooral hoe hoog je wielen zijn, want die lijken wel een heel stuk kleiner dan die van mij.

En zou persoonlijk ook de stoel hoger willen hebben als ik zo lang was, nou is bij mij wel het voordeel dat die nog verder naar achter kan dan die van jou.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:03

Ik denk dat als je de bok zo laat, dat je dan snel overal en nergens last van krijgt ...
Mijn bok was ook zo laag terwijl Bakker er volgens hem met zijn 1.80m lengte makkelijk op kon zitten. Ik ben 1.85m en ik kon er absolúút níet op zitten, zat zowat met mijn knieën in de nek ...

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:08

Ik heb die van mij vaak ook vrij ver naar achter staan volgens mij.
Ik ben zelf 1.65 en pas er prima op, maar moet er niet aan denken dat ik nog 10 cm meer been zou hebben en dat ergens moet laten..

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:17

De stoel staat op zijn verste stand en ik ben 1,80, de wiel maat is 16 inch, Ik heb de wagen met spoorbreedte van 1,25
Zelf heb ik ook het idee dat de voorkant van de wagen kleiner is dan bij jou roze wagen. Dit viel mij wel als eerste op. Zitting is iets uit het lood geplaatst. Zal de wielen morgen even na meten.

Hoeveel moet de pony naar achteren? Ik had zelf zo'n 30 cm aan gehouden tussen kont en zweng?

Lichtogen uit elkaar gehaald en de ogen bevestigt aan de wagen. Pony er voor en de draag riem erweer aan vast gemaakt die door het schoftje heen loopt. Buiten singel binnendoor want die is te klein pastte niet buiten om...
Zijn brancardbeugels iets anders dan veiligheidslichtogen?

*foto is gemaakt met flits doordat het donker was daardoor is de wagen verkleurd ik geloof dat het ral kleur 4009 was maar dat weet ik niet zeker (is morgen 15 weken geleden dat ik hem besteld heb;))

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:25

veiligheidslichtogen

Afbeelding
Afbeelding

brancardbeugels
Afbeelding
Afbeelding

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:26

en nog even over de wielen: (neem aan dat jij gewoon de shetlandmaat dan hebt)

zoek de verschillen :o

Afbeelding

Afbeelding

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:34

Die roze wagen oogt veel luxer.

BenWLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:40

Ik denk dat de wielen wel hetzelfde zijn alleen de afstand tussen de wielen en de wagen is anders?
Heb je misschien een foto van de zijkant?
Ik heb de shetlandermaat idd met 1,25 spoorbreedte

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:43

Wat voor bruin tuig heb je daar op je fjord liggen HTM??