[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 15:48

@ Laura: wat goed dat je scriptie af is!

@ happytime: fijn dat het goed gaat met tiamo! Bij Romeo was het ook een enorme zwelling. Hoe gaat het met het wiebelige? Romeo was de dag erna nog high, hij kon toen nog steeds niet op een rechte lijn lopen :+

@ jouke_h: de eigenaar van mijn vz-paardjes heeft mij leren mennen met mijn vz-paardjes en een mentoestel. Paardjes zijn heel mak voor de wagen, dus de eigenaar kon me alles rustig uitleggen, ook het inspannen heeft hij me netjes geleerd. Ik ging ook altijd als groom mee als de eigenaar menles had, en dan luisterde ik aandachtig mee.
Romeo was het eerste paardje dat ik heb beleerd voor de koets, maar heb het wel met begeleiding gedaan. Toen Romeo de basisbeginselen kende voor de wagen (netjes blijven stilstaan, rustig stappen en draven, het sturen,...) ben ik menles gaan volgen. Mijn instructeur heeft bevestigd dat ik goed op weg was, hij heeft me heel wat tips gegeven, en volgende winter ga ik weer les volgen (die lessen zijn hier bij mijn thuis een paar weken in de winter, ze worden georganiseerd door onze club)

Ivm die verzekering: ik ga ook nog zeker niets doen(heb trouwens ook nog geen zadeltje :Y) ), voordat ik iets ga ondernemen ga ik wat navraag doen bij mijn verzekeringsagent. Hij zal het beste weten wat er mogelijk in mijn geval (gezien Nederland en België ook toch wel wat verschilt, en iedere verzekering is anders).

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:42

zo mensen ben ik weer.

ja de verkoop is inderdaad heel snel gegaan, in feite is ze in 1 dag verkocht, ze hebben haar ook meteen meegenomen, liever had ik haar gebracht, maar ja wat maakt het nu uit of ik gister zou gaan huilen of volgende week.....

nu nog vind ik het heel erg lastig en dat zal een poosje zo blijven ook, ik heb me heel erg aan haar gehecht, maar ik weet gewoon zeker dat het goed met haar zal gaan en dat ze haar werk daar goed zal doen, gelukkig woont die ene date :o daar vlakbij dus ik zal vast samen met hem nog wel eens een bezoekje aan haar brengen, als ik daar klaar voor ben tenminste.

ik ga zowel naar stal. dan zal het wel even lastig worden als ik haar lieve hinnikje niet hoor. gelukkig heb ik nog 2 sgatten van pony's en gaan we rustig opzoek naar een andere pony.

@sonjim gefeliciteerd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 18:31

Hoe ik ben begonnen? Had een shet waar ik niet op kon rijden :+ je moet er toch iets mee :D

Kijk eens wat een knappe pony :+:
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:02

wobbe wil het ook!!! waar heb je hem gekocht???

Ardech, haha leuk toch? kunnen de kids lekker met damian zwemmen

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:02

Ooteman.
Epplejeck heemskerk heeft hem nog in 118 geloof ik.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:04

hebben die ook webshop?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:06

Beetje moeite doen Kim, EJ.nl

Moby verkocht jeetje dat is idd snel gegaan! Maar het kan misschien ook maar beter snel gaan anders zit je alleen maar tegen aan te hikken dat ze verkocht word en ze er nog een poosje staat..

Laura, welk tuig heb nu op het oog / of al gekocht ??

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:07

haha ik = lui

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:08

Hij staat niet in de webshop :+ heb ik ook al naar gezocht. Ligt wel daar in de winkel. Samen met nog stapels zweetdekens van de wintercollectie 09/10

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:15

wieh ik ben zondag groom voor een vriendin die gaat mennen in hoofddorp :D

En vandaag weer een stuk met sil gefietst, hij kreeg me alleen wel geiriteerd omdat hij steeds naar het gras dook en daar heb ik echt een hekel aan!

Morgen is Sil 3 :D en ik was het even helemaal vergeten :P
Net appels en wortels gekocht en morgen nog even naar de EJ om wat lekkers voor hem te halen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:16

Jenkins :D gezellig :D ik ga er rijden :D Dennis hier op bokt trouwens ook :D en Janouk op bokt ook :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:17

kom ik je tegen,ik moet ook rijden.
wie is je vriendin?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:18

Leuk :D zal jullie vast niet herkennen :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:18

Amanda18 v bokt :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 19:20

mij wel: stekelharige welshpony enkelspan B dressuur met concourswagen kan niet missen :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-10 19:45

Mijn zus is olangs verhuist, heeft lang in hoofddorp gewoond. Anders was ik wel komen kijken, maar is nu te ver rijden.

Veale was gisteren jarig, ben ik ook vergeten

succes allemaal met de wedstrijden en de voorbereidingen

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:17

hoe ik ben begonnen met mennen. tsja een keer op de bok mogen zitten en de leidsels in handen gehad, toen onder begeleiding de kans gekregen om een shet te beleren, daar heel veel buitenritten mee gemaakt, en via via ben ik bij deze toppers terecht gekomen :)

pff over verzekering met pony lesgeven, dat lijkt me nog best lastig te regelen.

de pony van jenkins is morgen alweer 3 yeahhh

mensen ik denk dat het zo heeft moeten zijn met moby, ik eb zojuist echt de perfecte pony gezien, zaterdag ga ik een kijkje wagen voor de geinteresseerden wil ik wel in een pb de advertentie laten zien, ik ben in ieder geval verkocht :)
al ga ik niet meteen met de vrachtwagen kijken, maar eerst gewoon met de video het opnemen om te kijken hoe hij loopt.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:25

Spannend Marrianne! Hoop dat het wat word!

Iemand bij ons op stal, heeft een super mooi Ideal tuig en die wil ik hebben :P Het tuig past niet helemaal, maar ze willen het toch misschien niet weg doen.. Maar ik blijf hopen van wel dan kan ik het misschien overkopen :P

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:45

Zo ben ik weer. Spannend marianne dat je een leuke pony gezien hebt! Ben benieuwd!

Leuke deken voor die pony zeg!! Staat goed :)

Wat betreft beginnen met mennen dat is echt al vanaf mijn kindertijd, maar dat was levensgevaarlijk rondcrossen met pony en kar :P
dat was zo'n 15 jaar geleden denk ik.
Het koetsiersbewijs etc is allemaal zo rond 2003 geweest volgens mij, sindsdien men in ook met grotere wagens en wat verder weg etc.
En nu pas sinds dit voorjaar weer met Sharon, die heeft een jaar of 10 praktisch niks gedaan.
Dus ben inees weer fanatiek haha.

Vandaag beide in het tuig gehad, de fjord was heel drammerig maar wel erg braaf. Met sharon nieuwe tuig geprobeerd zat super. Moet alleen de broekriemen nog iets verstellen maar dat is het. Veiligheidssluitingen geprobeerd en de snelsluitingen op de strengen heerlijk!!
Pony was wel pittig, beetje druk en wiebelig maar ook erg braaf. heb even geoefend met wat 'natuurlijke' marathon hindernis ideetjes, tussen bomen en obstakels door sturen. Hier was ze wel erg braaf mee. Kwam ik een ijzeren bouwplaat tegen stond ze 180 graden gedraaid voor de wagen :P
Maar groom ernaast en mevrouw liep er toch over :) Dus het wordt nog wat!

Helaas camera vergeten :( Maar zaterdag komen er zeker actiefoto's!!

Het is nog wel wat stug dus heb het net weer geolied speciaalvoor zaterdag haha

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 21:49

@ marrianne: mij mag je een pb sturen, ik ben benieuwd!

@ Evelli: dekentje past mooi!

@ Jenkins: Eigenlijk ben je zijn verjaardag niet vergeten hé, je bent nog op tijd :+
Veel plezier zondag!

@ Yuri: ik wacht op actiefoto's zaterdag ;)

Ik heb net een hele tijd overlegd met mijn vriend over die verzekering. Hij heeft zijn cursussen overlopen en mails gelezen over zijn project, en er was een onderdeel bij over paarden. Ik kan mijn familiale verzekering uitbreiden, zodat volgende mensen verzekerd zijn: de eigenaar, de houder én de toegestane bestuurder/gebruiker van het paard/de pony. Dus als ik iemand op Romeo zou laten rijden, zou deze verzekerd zijn.
We gaan wel nog eens bevragen hoe het zit als Romeo gebruikt zou worden onder betaling (lesjes ohz of als ik iemand zou vervoeren met de wagen).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:30

Ik ga helaas niet starten in hoofddorp, was eerst wel de planning.. maar vanwege de sulky die niet in orde is gaat het niet lukken.. misschien kom ik wel even kijken :D

Marianne: heel veel succes dit weekend met kijken.. inderdaad het had zo moeten zijn toch?.. zo denk ik ook vaak als ik met tum bezig ben.. :)

Vandaag een super rit gereden met rivaldo.. rondje diemerbos, enge fietsbrug over gegaan (nog nooit gedaan).. kan je doorheen kijken en is mega hoog) en toen nog een rondje gaasperplas.. hij vond het heerlijk.. was ook erg gezellig 2 vriendinnen gingen mee en we paste nog net met zn 3jen op het bankje :D.. de wagen rijd eigelijk best heel lekker.. heb totaal geen last van me rug :D

Tum heeft vandaag een kinderlesje gelopen.. hij is al erg gegroeit daarin.. ging nu gewoon heel mak in draf ipv gelijk in volle galop door de bak heen.. :P morgen krijgt hij de autoband achter zich aan :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 22:55

Citaat:
Wat betreft beginnen met mennen dat is echt al vanaf mijn kindertijd, maar dat was levensgevaarlijk rondcrossen met pony en kar
hahaha zo was dat bij ons ook. Maar toen we grotere pony's kregen zijn we gaan rijden en pas toen ik door blessures niet meer kon rijden ben ik weer gaan mennen. En nu rij ik dus weer 1x per week en mennen doe ik ongeveer 1x per week lessen, zo'n ongeveer 2 / 3x per week met onze poons. Ben er wel tevreden over zo.

Morgen moet ik mezelf dwingen een heel saai iets uit te werken B-) :list: maar als ik dat af heb...dan kan ik lekker gaan mennen.
Dus dat wordt vroeg opstaan, materialen klaar leggen, concentreren, doorgaan en dan *\o/*

@Rivaldo, ik vind het super, superknap dat je je scriptie af hebt _/-\o_

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:09

Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 02-06-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:16

ahh ik bedenk me net dat misty gister ook 6 jaar is geworden. :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 23:16

hihi :P nog gefeliciteerd :)