@ happytime: fijn dat het goed gaat met tiamo! Bij Romeo was het ook een enorme zwelling. Hoe gaat het met het wiebelige? Romeo was de dag erna nog high, hij kon toen nog steeds niet op een rechte lijn lopen

@ jouke_h: de eigenaar van mijn vz-paardjes heeft mij leren mennen met mijn vz-paardjes en een mentoestel. Paardjes zijn heel mak voor de wagen, dus de eigenaar kon me alles rustig uitleggen, ook het inspannen heeft hij me netjes geleerd. Ik ging ook altijd als groom mee als de eigenaar menles had, en dan luisterde ik aandachtig mee.
Romeo was het eerste paardje dat ik heb beleerd voor de koets, maar heb het wel met begeleiding gedaan. Toen Romeo de basisbeginselen kende voor de wagen (netjes blijven stilstaan, rustig stappen en draven, het sturen,...) ben ik menles gaan volgen. Mijn instructeur heeft bevestigd dat ik goed op weg was, hij heeft me heel wat tips gegeven, en volgende winter ga ik weer les volgen (die lessen zijn hier bij mijn thuis een paar weken in de winter, ze worden georganiseerd door onze club)
Ivm die verzekering: ik ga ook nog zeker niets doen(heb trouwens ook nog geen zadeltje