[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 12:42

Sterkte Tallechie!!!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:21

@ Tallechie: sterkte, klinkt echt niet lekker!

En (goh, wie had er kramp?), ik heb ook smalle leidsels en dat helpt echt bij mijn korte vingers.

Nadeel is dat Albert en ik vaak samen mennen en hij wil juist dikke bredere leidsels, die ik dan vaak ook gebruik. Als ik vergeet mijn ringen af te doen, doet het zo'n pijn!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 13:57

VHU had kramp :) bij mij was dat over nadat we met smallere leidsels gingen rijden :)
Heb nu ook smalle leidsels en nooit meer last :n

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:53

ik heb ook smalle leidsels heerlijk. Kan ook slecht met van die brede stugge rijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:55

Heb nu nieuwe leidsels en ben erg benieuwd hoe die in gebruik zijn :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:59

Ik heb ook smalle leidsels. Alleen is het wel de dressuuruitvoering dus helemaal glad. Ik vind ze niet echt fijn. Voor de mencursus hebben al meerdere mensen gevraagd of ze ze mochten lenen omdat ze dan wel makkelijker zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:01

Tallechie: Sterkte

Ja dat bitloos was voor mij echt even een pluim, vond het altijd dood eng hoe hij soms kon reageren. Maar ik had er alle vertrouwen in :)

Gisteren een ritje gemaakt van 2,5 a 3 uur. Pony had er zin in en was niet moe te krijgen. Ook langs een drukke weg geweest van 80 km per uur. Ook scooters en rennende kinderen, hij gaf er niets om.

Toen we in het bos waren was er via het ruiterpad een doorsteek door het water, super leuk natuurlijk maar had mijn twijfels of de hoefschoenen wel achter bleven zitten.. vermoedens waren waar en zo stonden we midden in het water stil en moest hij van mij achteruit zodat mn groom de schoenen kon pakken.. Achteraf beter naar voren kunnen gaan. Pony deed wat ik zei maar raakte wel bijna in paniek en kwam wat omhoog. Toen ging ik tegen hem praten en was hij weer rustig (goud waard!!!) Uiteindelijk eruit gekomen, begon hij zo te drammen dat hij maar wilde werken. Wat kan ik hier het beste tegen doen, want hij wilt graag werken, maar stilstaan tussen het werk gaat moeilijk.. als hij stil moet staan tijdens het werk gaat het wel prima, maar zoals nu kon ik hem wel achter het behang plakken. Toen hij weer mocht lopen hebben we een heel stuk gedraaft tot hij minder gefuckt was.. Ene kant wel fijn een paard die graag wilt werken, maar hij moet dit echt even leren!

Op deze site zie je een foto van mijn groep van het koetsiersbewijs. Ik sta op de eerste foto naast de zwarte shet.
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... 3Fxref%3D1

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:08

Stilstaan heel veel oefenen! Pas weer voorwaarts gaan als hij fatsoenlijk stil heeft gestaan.

Keet wilde in het begin ook slecht stilstaan, echt verschrikkelijk. Gaat nu steeds beter. Oefen het gewoon ook tussendoor. In een inhammetje langs de wag gewoon stil gaan staan. Midden op de Schans gewoon eventjes stilstaan en rondkijken. Als ze braaf is belonen en voorwaarts. Gaat ze staan stuiteren dan moet ze nog even wachten.
Werkt prima :) (bij Keet)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:14

Stil staan bij de stoplichten en tussen door gingen super en hij ging pas als k het zei.. Maar na dat voorval begon hij echt heet te worden en het duurde hem te lang.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:38

stilstaan, is inderdaad heel belangrijk

mensjes even ego
IK HEB MIJN THEORIE-EXAMEN GEHAALD *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:44

Gefeliciteerd. Pff ik moet over 2 dagen. Ben nu beetje moe gisteren knhs uitleg gehad over de nieuwe regelementen in zwartewaal. Nu een beetje slaap tekort.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:47

gefeliciteerd

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 17:50

Maisie schreef:
Gefeliciteerd. Pff ik moet over 2 dagen. Ben nu beetje moe gisteren knhs uitleg gehad over de nieuwe regelementen in zwartewaal. Nu een beetje slaap tekort.

Hihi, die heb ik 2 weken terug gehad in Wormerveer :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:28

Gefeliciteerd met je theorie, fijn! Tallechie sterkte, naar :(:)

Wij hebben vandaag een super mendag gehad.
Alwyn heeft voor het eerst 'los' gelopen zeg maar, ik weet niet hoe je dat noemt, maar dat de groom achterop de wagen staat.
Afbeelding
Wat een knapperdje he. Ben echt heel trots op hem. Heb een topicje bij itp gemaakt, staan meer foto's op.

En vanmiddag hartstikke lekkere menles gehad, liep super. Het was ook zulk lekker weer, echt een soort vakantiedag!
Oja, die smalle leidsels heb ik al vanaf les 2 hoor. Maar het ligt gewoon aan mijn handen. Als ik goed in die uitgangshouding rij heb ik er gelukkig vrijwel geen last van.

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 19:57

is dat een paardje wat je aan het beleren bent ?
ziet er echt super relaxed uit :D

@ L_rivaldo heb je dat bitloos met het mennen gedaan of onder de man ??
heb wel ergens gelezen dat er tegenwoordig ook bitloze menners zijn.

@ marrianne Gefiliciteerd met je theorie :D

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:06

Hello!!

Ben weer thuis, dagje gewerkt vandaag, daarna via stal. Viefje had in dr blootje buiten gespeeld, dus die ff gepoetst en deken weer op. Kon gelijk aanschuiven toen ik thuis kwam, das pas timing. Nu lekker de hele avond niks :D

Martine: Skiën lijkt me leuk!! Heb et nog nooit gedaan. Oh en Westerbork zwaar? Hmmm.... dan maar hopen dat het droog is :+ Tsja nouja hij trekt et maar even, gaan we iig niet te hard :o
Chantal: sterkte. Je liep gister indd niet te florisant. Veale was idd lekker zn eigen gang aant gaan, jammer. En van die botsing, tsja oliebol happens... Charmer vond et wel ff heel eng zo'n joekel op em af maar uitwijken was ook geen optie meer :7
VHU: Super Alwyn!!
Marianne: gefeliciteerd!! Toppie :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:07

Citaat:
is dat een paardje wat je aan het beleren bent ? ziet er echt super relaxed uit
Yes, thanks.
We proberen ook echt alles vanuit rust te doen. Hij wil ontzettend graag zijn best doen en let heel goed op, echt leuke pony. Toen ik hem net kreeg was het echt een stresskippetje maar gelukkig is hij ondertussen goed bijgetrokken :+ We kwamen zowaar ook nog een verhuisvrachtwagen tegen en we werden ingehaald door een enorme tractor en een auto met een aanhanger plus kraan erop maar hij vertrok geen spier 8-)

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:22

echt super, dat je dan ook zo'n rust in een paardje kan krijgen met een beetje geduld.
ik ben vandaag ook onder de man lekker naar buiten geweest voor het eerst met mijn leas paardje, met iemand die een bomproof tinker heeft maar het ging ook echt super goed, ze keek nergens naar, ze was wel een beetje zenuwachtig maar ze heeft geen stap verkeerd gezet echt lekker weer dat buiten rijden :D:D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:22

Tallechie: heel veel sterkte.
Vanhuisuit: dat gaat super zeg. Genieten hoor.
Marianne: gefeliciteerd

Vandaag beide knullies voor de kar gehad. Ging niet echt fijn, maar zal wel komen door de vakantie. Amerigo morgenochtend weer, Rembrand heeft morgenavond viertaltraining, dus hij mag vrijdag weer. Donderdag even lekker een buitenritje ohz.

Wat een geweldig weer. Vannacht gaat nog wel even de dikkere deken op, en morgen hopelijk een paar uur naakt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:35

Dat stilstaan probleem heb ik met de pony ook. Soms gaat het goed, en dan flipt hij weer. Ik blijf het maar gewoon veel oefenen. Ook het wegstappen uit stilstand gaat de meeste keren nog niet netjes. Hij gooit hele lijf in de strijd, kop in de lucht. Hij kan het wel netjes, maar dat is wsl net wat moeilijker. Ik hoop dat hij het nog eens doorkrijgt. In de B geeft het nog niet zo, maar mochten we ooit verder komen......

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:39

Bijna gaat het stilstaan goed, tenminste net als wat de meeste hebben, het ligt eraan wat d'r bui is.
Tallechie: Sterkte!
VanHuisUit: ziet er lekker relaxt uit! :D
marrianne: Gefeliciteerd :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 20:48

Had een heel verhaal getypt maar is opeens weg.

Ik heb een gekneusde knie en vestuikte enkel. Ik moet rusten, wat niet echt wil op kantoor en heb er dus weer behoorlijk last van.

Mag ook tijdje niet odner zadel rijden, net wanneer het weer goed gaat.

Heb net ook hindernissen van de marathon door gekregen. Wordet er niet wijs van. Als ik de pijlen volg kom ik niet uit hoe ik evt zou kunnen rijden. Hopelijk kom ik er met verkennen wel uit en zal kijken als er in de regelemnten ook nog voorbeelden staan.

Marrianne gefeliciteerd. VHU leuk om te zien hoor

Junkieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:00

gelukkig is er niks gebroken !!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:18

ik wist sowieso dat er niks was gebroken, want heb er nog op gestaan. Ik dacht eerder aan de banden.
Maar omdat ik dystrofie heb moet ik daar voorzichtig mee zijn

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 21:21

ja zeker, nou nogmaals sterkte!!