@Gem, super foto's! Wat fijn dat jullie weer op kunnen gaan bouwen @Tallechie, waardeloos van Alwyn, hopelijk is hij snel weer opgeknapt!
Vanochtend eerst Brutus geschoren en daarna super lekker gereden.....
Nu mocht ik toch echt wat gaan doen!
tine10
Geplaatst: 14-08-13 16:29
Net heerlijke springles gehad. Weer heel veel geleerd, ben zo blij met deze juf. Nu in standje turbo, want vanavond heeft zoonlief een optreden bij de talentenshow van de kinderspelweek. Ben heel benieuwd. Vriendjes wilden niet mee doen, dus hij gaat in zijn uppie het liedje Jan Klaassen van Rob de Nijs zingen.
Biancacoo
Geplaatst: 14-08-13 16:29
Gem, super gaaf moos voor de kar.filmpje...yeah graag in pb hoor, ik ben benieuwd, wat zul je trots zijn Tine, super goed.
avaluna
Geplaatst: 14-08-13 16:35
@Gem: doe mij dat filmpje, inclusief geklets , maar.
@Ollie: hier begint Liesje al wat dikker in de haren te worden, wil dit jaar ook op tijd beginnen met scheren.
@Tine: wat leuk van je zoon; veel plezier!
Hier is het verschrikkelijk druk met regeldingen, pfff, heb ik al zo'n hekel aan , Romeo ging weer erg lekker, steeds meer momenten ook dat hij mooi zakt, rechtsom aanspringen is nog wat lastig, maar dat komt ook nog wel. Connor heeft Liesje vandaag bitloos gereden, want ik had het bitje nodig voor Romeo, dat ging ook prima, ze hebben ook nog lekker een sprongetje gemaakt. Zo eventjes beginnen met eten voorbereiden, dochter ophalen van voltige en dan vanavond verder met kantoorwerk. Heb wel tussendoor nog even de wei kunnen slepen én wat paardenspulletjes kunnen bestellen .
@ olie scheer jij nu al? Robijn zit ook altijd wat dikker in zijn haar maar durf niet zo goed nu al te scheren.
Tallechie in de lappenmand met de pony's. Hopelijk loopt ie zaterdag wel goed.
Gem super !!!!!! Je zal wel blij geweest zijn.
Vanmorgen ferro gelongeerd. Daarna mochten ze met zijn alle op de wei waar het meeste gras staat. Straks nog even robin rijden en morgen ochtend wil ik met ferro en robijn nog even proeven oefenen.
tine10
Geplaatst: 14-08-13 17:38
Ik heb Amerigo vorige week geschoren, zat zo dik in de haren. Heb ik nooit eerder in de zomer gedaan hoor, maar vond het nu toch wel nodig.
_Marjola
Geplaatst: 14-08-13 21:22
@Gem goed bezig! Ziet er goed uit @Avalune mooi ook dat het zo goed gaat met Romeo @Biancacoo balen van de koel/vriescombi @Tallechie wat een pech zeg. Hopelijk doen die 2 dagen rust Alwyn goed.
Van mij mag het trouwens wel zaterdag zijn. Ik ben een beetje klaar met het trainen (en zorgen maken over de boel heel houden), wil nu gewoon rijden voor wat ik waard ben.
Wat zijn jullie trouwens fanatiek met scheren. Sam heeft gelukkig nog zijn mooie dunne zomervacht. Het duurde wel lang voordat hij uit zijn wintervacht dit jaar, vanwege het wisselvallige voorjaar. Bij Ab (ons tuigpaard) scheren we alleen zijn benen. Hij is lekker harig daar (hij heeft hoge witte benen) en is jammer genoeg nogal gevoelig voor mok. Dus we moeten het scherp in de gaten houden.
Sam heeft vandaag een dagje rust, maar ik ben er zelf op uit geweest om een staldeken te halen voor deze winter. We willen hem namelijk 24/7 onder een dek zetten, zodat hij niet zo'n teddybeer wordt. Ook met het oog op doortrainen en wedstrijden starten deze winter (anders loopt hij zo te zweten elke keer). Ze hadden een leuke aanbieding bij Ooteman, dus nu heeft een mooie waterdichte deken. Lekker praktisch ook als hij de stapmolen in gaat en het even spettert.
Jenkins
Geplaatst: 14-08-13 23:33
Sorry kom even binnenvallen
Gem super gaaf! Tall, balen van t blessure leed
wbt scheren, mijn instructeur zegt net dat ik pas weer mag trainen als ik sil geschoren heb
Jenkins: ik zal morgen eens opletten, maar volgens mij heb ik ook hier en daar wel een droge plek, maar absoluut geen drukkingen. Wat zegt je instructeur ervan?
Ben hier een beetje triest.
Vanavond had zoonlief dus dat optreden. Hij deed het echt super, super goed. Had van papier een trompet gemaakt, had leuke kleding aangedaan. Zong zelfs alle coupletten uit volle borst mee. Echter, de microfoon deed het niet. Omdat ik zijn optreden niet wilde verstoren en het me duidelijk leek dat de microfoon het niet deed, heb ik niet ingegrepen. En daar heb ik nu dus heel erg veel spijt van. Want de jury beoordeelde hem als playbacker. Daardoor heeft waarschijnlijk een vriendje (die had gezegd dat hij niet mee wilde doen!!! en die onverwacht toch zelf ook ging zingen) de derde prijs gewonnen. Dat vriendje had er veel minder werk van gemaakt, wist maar de helft van de tekst. Zoonlief zat echt helemaal in de put na de prijsuitreiking. Hij vond het zo oneerlijk. Wat voel je je dan ellendig, als je je kind zo verdrietig ziet. En ik kon hem geen ongelijk geven. Oke, het blijft een jury iets, en ach waar gaat het nu helemaal over, maar hij heeft het zo goed gedaan. Alleen die stomme microfoon was per ongeluk uitgezet. Had ik nu toch maar....
Gem
Geplaatst: 15-08-13 08:04
Goeiemorgen!
Tine: ook dat hoort bij opgroeien. Leren omgaan met tegenslag en accepteren dat het niet altijd gaat zoals je wilt en misschien wel verdient. Ook daar wordt hij groot van .
tine10
Geplaatst: 15-08-13 08:31
Goedemorgen Gem, je hebt helemaal gelijk hoor. Maar hij was zo verdrietig en had het zo goed gedaan....
Gem
Geplaatst: 15-08-13 08:40
Begrijp ik . Maar leer hem er niet in te blijven "hangen" (en zelf uiteraard ook niet ), dat hij zijn rug recht, borst vooruit en weer vooruit kijken . Even balen mag, maar na een beker choco en een wafel als troost of de overwinning vierend moet het weer klaar zijn. Ik, maar mijn man nog veel meer, leer dat mijn kinderen ook al van jongs af aan en kunnen er nu veel beter mee omgaan dan ik vroeger.
janouk
Geplaatst: 15-08-13 08:44
tine10 schreef:
Goedemorgen Gem, je hebt helemaal gelijk hoor. Maar hij was zo verdrietig en had het zo goed gedaan....
Het doet ook zo'n pijn als Mamma, als je kind verdriet heeft. Ondanks dat het allemaal bij het leven hoort, en teleurstelling vaker zal voorkomen, wil je het liefste ze overal voor beschermen. En je wil ze leren, dat meedoen belangrijker is dan winnen. Maar het is niet gemakkelijk
Goedemorgen, Tine wat sneu voor je zoon. Ik zou hebben ingegrepen en gezegd dat er zo niet eerlijk beoordeeld kon worden en gevraagd voor een tweede poging met de microfoon aan. Maar da's achteraf makkelijk praten. Gisteren verukkelijk ritje gemaakt met paard en superschoon tuig. Rondje van 1,5 uur; Bijrijder Milou vroeg een vriendin mee te komen. Aangezien vriendin niet rijden kon, werd peerdenbeest voor gespannen. Ze heeft wel genoten van twee woeste galoptrajecten en is niet bang geweest! Nu: Bakdag van 3 taarten voor zaterdag als ik 55 word. Veel plezier vandaag allemaal met jullie paardjes.
Biancacoo
Geplaatst: 15-08-13 09:14
Goedemorgen. Tine, t'is idd erg sneu om je kindje zo verdrietig te zien..ook ons zoontje kan er slecht tegen als hij dat soort zaken mee maakt..maar ook is hij boos en verdrietig als hij verliest..maar ja..je kunt niet altijd winnen zeg ik dan..soms heb je geluk, soms dikke vette pech. maar t'is soms zo hard voor die kids..om dat te begrijpen..moeten ze wat ouder zijn. dikke knuff voor je zoontje en idd borst vooruit en weer verder !!
heb nog geen nieuws van koel/vries combi..bestel daar nooit meer iets !! ...... het ligt niet eens aan de verkopende partij..maar aan de vervoerder....maar ik zit dus nu thuis te wachten..zou met zoon en manlief mee gaan, gezellig een ochtendje aan de forrelvijver zitten gewoon samen ..... nu dus alleen thuis en die vervoerder...komt toch niet.....
Sandrina
Geplaatst: 15-08-13 09:17
Biancaco: Koelvriezer wordt toch niet gebracht? En nu hoelang moet je nog wachten? Ding afbestellen en elders kopen--> direct meenemen?
Biancacoo
Geplaatst: 15-08-13 09:42
Ik heb net bericht gehad..morgen word die koel/vriescombinatie bij ons thuis gebracht !! goed.. eerst zien dan geloven....maar idd..zo niet..bestel ik hem ergens anders..probleem is dat het een inbouwapparaat is, en ik dus best vast zit aan plek waar ik hem besteld heb, anders past het niet.. een losse koel/vriezer had ik gewoon in de winkel opgehaald idd..
avaluna
Geplaatst: 15-08-13 10:35
Is idd zo dubbel, je voelt zo met je kind mee en het is natuurlijk ook onrechtvaardig, maar anderzijds weet je ook dat het erbij hoort en dat er zulke momenten nog veel gaan komen in het leven, je wilt ze graag behoeden en beschermen, maar zo belangrijk om ze te leren om met zulke dingen om te gaan, ja het is niet eerlijk en niet leuk, maar we blijven er niet in hangen en gaan lekker verder met plezier maken...
@Biancao: ben benieuwd..., ik had hier ook eens iets besteld..., kon het vervoersbedrijf de boerderij niet vinden.... , echt niet te geloven, pakket is weken onderweg geweest (gelukkig geen koel-vries-combi )...
tine10
Geplaatst: 15-08-13 11:33
Avaluna: onvindbare boerderij. Raar dat ze dan geen contact opnemen vind ik dan. Bianca: ik hoop met je mee dat ze morgen komen. Lijkt me erg lastig nu met etenswaar, moet je haast iedere dag boodschappen gaan halen ofzo.
Zoonlief is er alweer over heen hoor, maar gister was hij gewoon zo verdrietig. Vooral ook omdat die microfoon uit was gezet. Hij had zo goed geoefend op de tekst, heeft niemand het gehoord (je kon wel zien dat hij alles goed meezong gelukkig). Hij was gisteren ook boos op het vriendje, want die zou niet mee doen, durfde hij niet en dan ineens toch mee doen en ook nog in de prijzen komen. Dat is toch wel sneu. Maar vanmorgen hadden ze al hele discussie samen hoe ze dan de beker hadden moeten delen . En dat het alleen toch eigenlijk beter was.
Net Amerigo gemend, laatste keer oefenen voor de kampioenschappen. Hij ging weer fijn. Nu snel Rembrand inspannen. Vanmiddag kar en tuig van Amerigo vast schoonmaken en vanavond nog naar les met Thabor