[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:00

morgen 1e schooldag, na iets meer dan 2 maanden vakantie ^)
Zal weer aanpassen worden :O
Gelukkig morgen maar van 10u tot 12u als 'kennismaking', vanaf dinsdag weer volle dagen O:)

Ga morgen alles bijlezen hier, nu eerst mijn spullen voor morgen klaarmaken...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:12

Wat een leuk topicje trouwens Lottex, is Lieze het veulentje van jouw vosje? Ze lijkt zo groot (Lieze)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:19

Nou, ben ik nog even. Moest toch wachten op het eten van de paarden.

Lottex: spannend weer naar school. Zoonlief mag hier na 6 weken erg mooie vakantie ook weer. Hij heeft er wel zin in, maar ziet er ook erg tegenop. Maar ja, groep 3 is natuurlijk ook wel reuze spannend. Nieuw klaslokaal, nieuwe juf.
VHU: lekker ritje gemaakt en met pony bezig geweest. Ben het even kwijt hoor, maar is Blondie al zo oud dat je met mennen kan beginnen (heb in mijn hoofd dat ze nog maar 2 is, maar zal ik dan wel mis hebben :o? ) Vwb het trainen op grasland. Kan nu eindelijk uitgestrekte draf oefenen en dan vooral ook weer het terugnemen naar verzamelde draf. Dat is in zo'n ieniemieniebakje gewoon niet te doen. Manlief wil zelfs offertes gaan aanvragen voor aanmaken van 30x60 bak, omdat we nu toch wel heel serieus aan het rijden slaan. Betekent dus wel een veel kleinere winterwei voor de paarden, maar ja, fijn kunnen trainen is natuurlijk ook wel wat. (ze zullen dan ca 2500 m2 overhouden, dus mogen nog niet klagen natuurlijk)
Bicci: hondenkar in de optocht. Ben benieuwd of dat mogelijk is. Zal er wel heel grappig uit zien.
Bianca: super dat je cursus zo bevalt.
BI: de laatste loodjes, en mooide samenvatting
PSM: stoer, eerste buitenritje.
Avaluna: geklieder in de keuken
AKs: hoe gaat ie daar?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:30

Blondie is 3 hoor, geen baby-arbeid hier :+ ga gewoon net zo met haar bezig als destijds met Alwyn, is toen prima gegaan. Als hier op stal paarden beleerd worden is het meestal binnen een week of 4 a 6 dat ze al keurig voor de wagen lopen maar dat is natuurlijk ook omdat je er als beleerstal geen maanden mee bezig kan zijn (naja, laat ik het zo zeggen, da's niet wat men verwacht :7 ) maar Blondie is mooi projectje voor najaar / winter. Totaal geen haast :7 anders moet ze misschien ook alweer weg da's ook zo sneu (voor mij :+ ).

Heerlijk zou dat toch zijn, een 30x60 bak? Ik vind dat je het verdient hoor, je ment zo vaak. En met Thabor / zo'n jong dier in zo'n kleine bak, echt dat lijkt me zo vreselijk eng (plus niet fijn voor hem, want zodra hij wat op gang is komt er alweer een bocht).

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:43

:wave:
Tine gefeliciteerd met jullie mooie wedstrijdresultaten!!
Biancacoo leuke cursusdag gehad!
Bicci zoekt aanspanningen voor optocht, hier ook geen geschikt paard.
VHU nieuw projectje! Leuk! Ik dacht ook dat ze jonger was, maar misschien ziet ze er nog wat puppy uit?
PSM heerlijk eerste buitenritje gemaakt, dat er nog vele mogen volgen!
Lottex morgen weer naar school!

Hier rustige dienst gehad overdag en ook de dienst nu is rustig. Hopelijk laten ze me vannacht slapen. Nog geen plannen voor morgen, behalve werken morgenavond.

Komend weekend weer een endurance, 46 km, heel erg veel zin in. Deze week dus rustig beetje werken met Gwin, niet teveel doen maar zeker ook niet te weinig.
Gister met 3 stalgenootjes bos in geweest, was heel gezellig. Tot voor kort ging ik altijd alleen naar buiten omdat Gwin zo druk wordt met andere paarden, maar de laatste tijd is het steeds makkelijker om met meer paarden het bos in te gaan.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:48

:wave:

tine mooie punten gefeliciteerd!
bic wish ook niet geschrikt er voor :+
bianccoo heb je misschien een filmpje van met honden voor de kar?
vhu heerlijk dagje stal gehad.
frensie veel plezier van het weekend!!

15e hebben wij weer wedstrijd!!! nu al zin in!!! :D

vandaag met 2 stalgenoten naar het bos geweest 1 er op 1 met de kar en ik en wish ohz met touwhalster!! ze loopt er echt lekker op!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:51

Bedoel je Otterlo met de 15e Crazymel? Daar ben ik als vrijwilliger bij! Lekker in de buurt.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:55

ja otterlo :) klasse 1 :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:56

Nog geen idee wat mijn taak zal worden maar wie weet zie ik je daar! Ik neem Beer mee dus vermoed dat ik ergens in het bos op een controlepost zal zitten.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:58

ow leuk :D kan ik beer ook ontmoeten!! als je een hyper kleine bruine mormel die hard loopt voorbij ziet komen zijn wij het :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:05

*ook aanwezig de 15de* al reactie mel?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 22:09

nope nog geen startijden ofzo.... zal in de loop van komende week wel komen hoop ik!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 07:43

Goedemorgen!

Nouvel: hoe gaat het met Fief
Lanouska: hoe was jullie weekend?
Tallechie: beetje bijgekomen
Aks: nog op vakantie denk ik?
Ollie: niet stiekum toch weg blijven he?!

Heb ik nu alle afwezigen gehad? Ik kan het soms niet meer bijhouden. Er zijn er zoveel die meeposten, dat ik soms niet in de gaten heb, als iemand wegblijft.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:10

Goedemorgen allemaal :D

Even een egopost hier O:)
We hebben zaterdag een nieuwe poes gehaald uit het asiel. We hadden verwacht dat onze kat zijn (pis)probleem even nog groter zou worden, maar heb een heel weekend al een droog huis gehad *\o/*
Ze moeten nog wel erg wennen aan elkaar hoor, zo geeft zij een pets aan hem en hij aan haar, maar toch zoeken ze elkaar zo nu en dan even op, dus dit geeft de burger weer goede moed :D

Verder zaterdag nog lekker met de Pwon rond gereden en gister nog een rondje in de bak met de Fries gedaan. Gister nog lekker mossel gegeten op het havenfeest :9 :Y) en verder stond het weekend toch wel in het teken van de poezels!
Nu weer aan het werk en poes even opgesloten in de bench, zodat de ander kan ongestoord van binnen naar buiten kan, vanmiddag zal ik haar weer bevrijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 08:52

Ik kan het soms ook niet volgen Tine :7

Wat geweldig van de poes Dingetje!
En de 15e Otterlo/Ginkelse hei staat voor ons ook op het programma maar ik weet het nog niet... heb na uur of 2 autorijden toch echt nog last van mijn rug dus ik moet nog even zien of ik het wel ga doen... -O- het is dus niet zozeer de rit met 't peerd en de wedstrijd als wel het heen- en terugrijden wat ik nog niet weet.

Ponykind ziet er inderdaad nog erg puppy achtig uit }:0 dat verschilt zowiezo enorm per pony. Als ik Jack zie, die is net zo, ook zo'n 'frutseltje', en als ik twee andere pony's op stal zie, ook van 3 die nu beleerd worden, dat zijn echt al van die stoere, uitgegroeide pony's. Nu is mijn ervarng als het van die puppies zijn, en ze hebben op zich de leeftijd wel en je gaat er voorzichtig wat mee doen, dat ze daar wel van 'opknappen'.

Nou ik moet zo aan school gaan werken...maar wil ook nog naar stal. Iedereen fijne dag, het is prachtig weer :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:12

goedemorgen...niet te volgen idd..gaat nu even snel hier..
Bicci...neej sledehonden kunnen niet in optocht....gaan Zoeffffff bijna 30 km per uur ofzo....en stoppen pas bij aankomst...of als iemand ze opvangt..haha...ze willen maar 1 ding..en dat is jagen, hebben een enorm jachtinstinct..dat is eigenlijk wat ze doen voor de kar of slee.
die van mij en ik zelf moeten alles nog leren....dus ik zal nog wel eens ergens om een boom heengevouwen staan e.d..of in een sloot belanden...hahaha.. :+ kan niet wachten tot het kouder word (sorry Y;( )

Crazymel: filmpje...even een link zoeken..deze mensen(man is 2e geworden in de 8 hondenklasse op het W.K. en vrouw 4e in de 4 hondenklasse) op zelfde W.K. sprint.
http://www.omroepzeeland.nl/video/2012- ... E.facebook
Deze honden lopen voor een quad.
en hier..http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... OWEhiiwmPw
een filmpje van een trainings/wedstrijd weekeind in NL.

Dingetje. wat goed dat poes gezelschap wel kan waarderen en het hele huis droog is gebleven !

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:24

Super dat de kat het lijkt te kunnen vinden met de poes...

Vraagje...

Boy is nogal een knoeperd voor de kar, nu heeft hij precies op de plek waar het lamoen ligt op beide schouders een kale plek.... Hoe los ik dit op?

Ooit komt er een ruimer lamoen, maar voor nu zou hijruimte genoeg moeten hebben bij zijn kont,en ik snap dus als beginnend menner ook niet helemaal waar de plekken vandaan komen... Is het laten zakken of optrekken van de lichtogen een optie?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:26

Bianca: geweldig hoe je het verwoordt. Ennuh, maar geen bomen of sloten opzoeken hoor. Lijkt me net als aangespannen geen leuke ervaring. Kan me voorstellen dat je hoopt dat het kouder wordt, want nu is het veel te warm voor ze.
Dingetje: wat goed nieuws van poezelbeest.
VHU: vandaar dus dat ik dacht dat het nog een jonkie was, ziet er nog zo jong uit.

Net heerlijk les gehad met Rembrand, en nu ga ik nog even pony "pesten".
Dan heeel veeel uitmesten, want heb afgelopen weekend daar geen tijd voor gehad.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 10:46

Goedemorgen :wave:

Gingen ze me vanochtend toch nog bellen om 4.45, om 5.00 en om 6.15 uur... %)
Gelukkig geen ingewikkelde dingen, maar daarna slaap je niet echt meer.

Tine succes met uitmesten!
PSM sorry weinig menervaring en geen advies voor je.
Dingetje super succes met de poezel erbij! *\%/*
VHU werken en naar stal. Twijfel over de Ginkel, niet te lang twijfelen want dan is het alweer voorbij ;)
Biancacoo ik vind het ook niet erg als het iets kouder wordt hoor, maar -20 hoeft niet :')

Gwin net aan de dubbele longe gehad, ze liep heel lekker. Beer was mee en die is nu bekaf :D
Mooi, nu nog beetje wakker houden en dan kan ik vanmiddag even dutje doen.

Fijne dag verder!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:31

ha...-20....nee dat is niet nodig..gewoon voor eerst rond 10 graden overdag en nacht zo....5 graden ofzo..is al voldoende om te gaan beginnen met trainen..
maar ben nog niet klaar, moet de baan om ons land nog helemaal klaar maken, dan kan ik ook thuis gewoon trainen en ben niet afhankelijk van bos en andere om me te helpen..

PSM Heb je een foto ? misschien is het gewoon simpel op te lossen als lamoen ietsje uitbuigen....of als je lamoen te lang is aan de voorkant..korter maken, en netjes afdichten aan de voorkant ?
dat hoeft helemaal niet veel te kosten. :j

Tine..succes met uitmesten..... :Y)
Frensie, fijn dat Gwinn goed liep en beer helemaal af....hahaha..

zo..zoontje wil straks op de fiets naar school....dus..helemaal stoer op eigen fiets, super ! *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:06

psm: lamoen valt wat uit te buigen(moet je wel erg sterkt zijn, mij lukte het niet :( ) ik heb hem laten verbouwen,kostte 100,- maar wel een lamoen naar mijn zin.
VH": leuk weer aan de pony,tiamo was met 3 een peuter,nu met 4 een kleuter....(mijn ritje hoofddorp doe ik op het fietspad,alleen moet sun maar eens gaan leren op het knopje te drukken bij verkeerslichten....als ik druk...snel snel de kar op ..meteen groen pfffff)
AKS en ollie: vakantie is weer voorbij....kom onder jullie steen vandaan :j
hoe is het met fief?
kat krijgt vriendje kat erbij <3
iedereen voor ermelo braaf aan het trainen???

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:11

@Biancao: echt gaaf, straks een baan om thuis te trainen en stoer zoonlief met de fiets naar school!

@Tine: ik vind het knap dat je überhaupt nog kunt trainen in het kleine bakje. Wij hebben idd 30 bij 60 en dat is echt ideaal :j . Zal alleen ff wennen zijn voor je zoontje, hahaha, hier rijdt dochterlief zich ook kapot met haar pony in de bak :D .
Gefeliciteerd met de resultaten van jezelf en zoonlief *\o/*

@Dingetje: fijn dat het zo goed gaat met een maatje!

@VHU: fijn dat blonde dollie het zo goed op pakt!

@Frensie: pffff, dan kun je zeker niet meer slapen.

@Bicci: weer flink aan het regelen +:)+

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 13:11

Mijn lampen moet op den duur ook breder worden van achteren, dus laat dan denk ik gelijk heel nieuw lampen maken...

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:03

Grote bijleespost :P :

VHU : wat leuk dat jij groomt bij vriendin en omgekeerd :) schriktraining gedaan met Blondie & gereden met Bente, leuk ! lastig doorzitten met rugpijn :(:)
Super dat je nu ‘soort van eigenaar :P’ bent van Blondie! :):) En bezig met snelheden te verbeteren met Bente. Ik zou ook wel een kilometerteller kunnen gebruiken op wagen, Luna is ongelofelijk traag in stap :D
Gem : super dat jullie je eigen stukje hebben aan haven! *\o/*
Biancacoo : fijn dat de cursus zo leerzaam was!
Crazymel : mooie foto’s! en leuk dat het longeren zo goed gaat! Ook een bosrit gemaakt, heerlijk zeg!
PSM heeft genoten van een buitenrit :)
Tine : gefeliciteerd voor je zoon & jou! Jammer van dat leidselprobleempje… :D & aan het kijken voor een grotere bak, lijkt me inderdaad handiger omdat je zoveel traint. Kan je de paarden niet laten lopen op winterweide & in de bak?
Frensie : gezellig het bos ingeweest :) & veel succes op de endurance! & leuk, Gwin aan de dubbele longe!
Dingetje : geweldig dat het goed gaat met de kat(ten :D )

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 14:11

Beleerder van mijn paard stelde borstbeschermer voor... Zat ik zelf ook al aan te denken... Wat voor soorten gebruiken jullie?