[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:09

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:26

Goedemorgen.
Met Freddy gaat het goed, hij kan het goed vinden met zijn nieuwe maatje, een shetlandertje, ze staan gezellig uit een bak hooi te eten :+: ik denk dat Fredje erg blij is dat hij weer met een vriendje staat, hij is ook niet anders gewend. Grote opluchting dat dat goed gaat.

Vandaag komen er mensen kijken bij Alwyn....ik ga wel door met eventuele verkoop omdat ik als ik toch weer een paard zou nemen, ook al is het een projectje tussendoor (wat ik denk, want zoveel liefde weer aan een paard geven gaat voorlopig niet meer gebeuren, ik denk dat ik emotioneel die binding voorlopig echt niet kan) moet ik toch blijven denken aan de kosten voor pensionstalling. Het zijn 4-span rijders, dus wel mensen met verstand van zaken. Ben benieuwd...

Iedereen veel plezier vandaag, het is hier maar een grijs zootje buiten -O-

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 09:35

:(:)

ik ga ontbijten, aankleden, nog wat flatsen aan school, en dan komen pa en ma me al ophalen :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 11:48

Zo ben ik ook weer even. Heb wel bijgelezen niet alles onthouden.

@ vhu fijn dat je je nu lekker op de pony's kan storten. Heb ook veel aan je gedacht dit weekend.
@ tine gefeliciteerd met je winstpunt en hopen dat je 2e proef geen verlies oplevert.
@ tallechie snap dat je baalt ik snap soms ook niets van de jury's.

Ik heb 2 vermoeiende dagen gehad. Dressuur leek nergens op vaardigheid foutloos maar buiten de tijd.
Stond 5e van de 7 met geen mogelijkheid om nog een plekje te stijgen. Toch een lekkere marathon
gereden en daar 2e in geworden. Uiteindelijk dus 5e gebleven met 1 wp. Pony heeft wel zn best gedaan
maar we moeten blijven werken aan de dressuur.

Nu net de caravan schoongemaakt en die gaan we zo terug brengen. Dan nog even kijken of ik ferro nog
even ga longeren.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:36

@ VHU: wat leuk dat het goed gaat met Freddy!
Succes bij de verkoop van Alwyn, ik ben er zeker van dat je in ieder geval het beste voor hem zoekt! Nogmaals, ik vind het echt zo ontzettend knap hoe je het allemaal klaarspeelt! Ik heb respect voor je! _/-\o_ Ok je bent verdrietig, maar je gaat gewoon verder met je leven. Je probeert zelfs nieuwe dingen (Snuit naast een andere pony zetten), je gaat verder met de verkoop van Alwyn/Freddy,... ik weet niet of ik het zou kunnen!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 12:55

naaltje, leven met chronische hoofdpijn lijkt me echt zo klote..

Vhu, wel fijn dat freddy zich goed thuis voelt bij z'n nieuwe baasje.
Dat is voor Han ook wel fijn om te weten denk ik?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 13:20

Ik ben eindelijk bij, heb niet de tijd om op alles te reageren, maar lees en leef wel met jullie mee :j !

@VHU: fijn dat Freddy een gouden stalletje gevonden heeft! Gelukkig kun je ondanks alles genieten van de pony's!
Kan me voorstellen dat het ontzettend confronterend is, al die spullen; het heeft zijn tijd nodig, ze heeft je zoveel gegeven, zoveel nieuwe dingen beleefd en herbeleefd, waarvan je niet gedacht had, dat je er weer mee zou gaan beginnen <3 . Die overwegende glimlach van herinnering die komt er ook aan :(:) .

@Tine: fijn dat je zoon zo goed gaat *\o/* .

Een heel fijne dag, allemaal!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 14:28

@VHU: wat fijn dat Freddy het zo naar zijn zin heeft. En inderdaad ook erg fijn dat je nog kunt genieten van je pony's. Wat gaat dat snel bij jou, nu al kopers voor Alwyn. Ik hoop dat je een fijn thuis voor hem vindt. Ik vind het echt jammer dat hij niet hier kan komen, maar manlief heeft natuurlijk wel gelijk.
@ Avaluna: ja hij gaat zo ontzettend vooruit, iedere dag zie je gewoon weer een sprong vooruit. Erg Leuk!
@ Maisie: volgens het reglement is het 2 verliespunten, dus ze maken voor mij vast geen uitzondering ;( . Jammer dat je wedstrijd tegenviel, maar pony heeft zijn best gedaan, dat is het belangrijkste.
@Naaltje: hoe gaat ie nu?

Ponyvangen ging heel goed. Zoon heeft weer heel goed (los) gereden. Zo stoer om hem zelf te zien sturen en overgangen te zien maken. Gaat echt supergoed.
Daarna met Rembrand een bosrit gemaakt van 5 kwartier. Ging geweldig, dus was goed voor ons vertrouwen.

Straks Thabor even lopend mennen en het in- en uitspannen weer even oefenen. Als het goed is, gaat hij deze week echt voor de wagen, dus dan is niet alles nieuw voor hem.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:09

VHU: hoe is het alwyn verlopen? nieuwe baas kunnen vinden?
ik ben vanmiddag maar ff met sun onder het zadel rondje bos geweest(tussen de buien door)
lekker kunnen oefenen met DOORstappen...ha ha arme sun..
enne...tijd over want.....ben sinds gisteren gestopt met roken.....(dus moet nu anders afleiding zoeken) :j

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:14

goedemiddag
ik ga met de samenvatting van tine mee

de hindernissen in hellendoorn zijn gefilmpt gister dus er komt weer een 4 span spam

H1 bomen hindernis

H2 een waterbak

H3 brug met waterbak

H4 de kamelen bulten

H5 het hooi huis

H6 het wachters huisje

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 15:30

Ziet er goed uit Lanouska. Geloof niet dat ik veale uit door deze hindernissen had gekregen.
H5 wat communicatiefoutjes zo te zien

Happy time lekker gereden
Tine een buitenrit gemaakt. Beetje droog kunnen houden?

Ik heb helemaal nog niks gedaan, behalve Daan verzorgd. Heb een beetje hoofdpijn en nergens geen zin in.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:32

he balen tallechie :(:)
@lanouska; gaaf!
HT lekker gereden
en tine ook al

Ik ben net terug. Met pa en ma met de honden. Was ontzettend gaaf, een hele kudde van die halvegare honden :+
Zo eens iets gaan zoeken als avondeten :+

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 16:53

Erg gaaf Lanouska!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:14

Prima weer hoor. Toen we vertrokken wat kleine drupjes, maar later zon.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 17:52

hihi, zitten hier wat over hondenrassen te speculeren die we wel graag zouden willen hebben :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:15

en wat voor ras zou je wel graag willen hebben naaltje?

lanouska, wat een stoere filmpjes!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 18:18

leuke filmpjes lanouska

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 19:58

Tine dan heb je geluk gehad. Hier heeft het de hele dag zowat geregend.
Naaltje geslaagde wandeling dus

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:00

Wow gave filmpjes *\o/* lijkt me met een paard al een opgave laat staan met vier }:0
Tallechie afgedraaid, dan doe je gewoon lekker een dag niets (nou ja niets, je bent met Daan volop bezig, tja , dat is moeder zijn, kun je nooit meer echt niets doen := ), Tine fijne rit gemaakt, toppie!!!! Rest ben ik even kwijt.

Mensen voor Alwyn heb ik afgebeld, begreep later (van P) dat ze wel heel snel weer doorverkopen mocht het niet meteen lukken en dat wil ik niet. Laat ik het zo zeggen, als ik het kan voorkomen doe ik dat. Dus ze hoefden wat mij betreft niet meer langs te komen (ben ik erg, ja ik ben erg).

Han heeft er helemaal vrede mee dat Freddy ergens anders staat. Het is bij Tilburg dus we kunnen er zo heen rijden. Dat is wel fijn.

Vandaag de moed bij elkaar geraapt en de wagen van Rizanta opgehaald. Nou dat was echt wel een pokke eind rijden zeg getverdemme. Kwam geen eind aan. Met wegbrengen was ik bij vriendin van me langsgeweest in Arnhem maar die was vandaag niet thuis en het was natuurlijk geen fijne rit. Gelukkig was zoonlief zeer goed te spreken en hij had zulke grappige dingen onderweg (mopjes en dingen die hem opvielen, lekker gezellig doen, heerlijk is dat).

Van de week gaan we Snuit ook nog in het vierspan zetten :)) en Alwyn en Snuit weer eens bij elkaar in tweespan :D .

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:04

Hallo allemaal.
Kom ook weer even langshuppelen.
Wat kletsen jullie veel, kan het gewoon niet bijhouden :P
Heb geprobeerd bij te lezen, maar er gebeurt zoveel.

Sharonne gaat weer helemaal goed na ons ongeluk.
Die loopt weer op 4 benen en hele mooie dunne benen weer, dus langzaam begonnen met opbouwen.

Althans ik deed het langzaam en voorzichtig, Sharonne vond dat niet nodig.
Bakkabouters vielen aan en ik heb meerdere keren de bak al in vogelvlucht gezien :+
De galop doet het in ieder geval nog errug goed....

Ze heeft ook weer voor het eerst in het tuig gestaan. Nog even zonder kar, maar gewoon "droog mennen" gedaan en dat deed ze ook goed. Dus gelukkig geen slechte herrinneringen aan het tuig.

Onze Jaarling Januari hebben we een iets ander "probleem" mee. Meneer is 1,5 en al errug mannelijk.
Ze zijn afgelopen week naar buiten gegaan en hij rent de hele tijd heen en weer omdat 3 weilanden verderop hele mooie meiden staan......
Dus de opfok heeft ons gevraagd hoe wij dachten over vervroegde castratie.
Hij was in een week tijd nogal ingevallen en het is ook niet best voor zijn benen dat geren, dus als hij zijn leven niet snel betert dan kan hij zijn ballen dit jaar al vaarwel zeggen. (anders had hij volgend jaar aan de beurt geweest :P)

Dat was ongeveel mijn update wel :P

@LAnoeska, wat een stoere filmpjes. Gaaf om te zien.

@tallechie, mooie trailer. Helaas is mijn paardenstapel te groot. (of ik moet een stukje van de benen afzagen :+)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:07

die trailer is niet van mij hoor, maar is te koop en zag de advertentie.
Ik heb een paard die er echt niet in past

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:12

@IT; ik zou me graag verder willen verdiepen in een Bullmastiff. Vind het lekker zelfstandige en geweldig gave honden :)
Wil sowieso niet zo'n volgertje als een bordercollie ofzo.

@VHU; 4span, stoer!
Als je eens de ulvenhoutse bossen wil zien moet je een gil geven he? :)
Ik ga morgen, mits het weer niet heel vervelend doet, eens een ritje over de heide maken. Als m'n verslag wat wil vlotten :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:17

Hier ook weer thuis van een enerverende dag.
Het is toch wel een hoop meer geregel met 2 van die mormels.
Kwamen we aan op het terrein, kijk ik in mn trailer, heeft Storm zich losgetrokken en staat hij achterstevoren :? Maar gelukkig alles verder nog heel.
Mn vriendin die met Sun startte was bloednerveus, dus Sun was lekker druk. Puzzelrit was wel goed gegaan gelukkig, de dressuur heeft ze ook goed gedaan, we gingen alleen een beetje hard haha. Wel goed voor 194 punten (helaas alleen de uitslagen over alles gehoord, dus weet niet hoeveelste ze dan bij de dressuur was) Vaardigheid ging ook vrij netjes, mensen langs de kant hadden wel kwijlbakjes nodig, want als Sun het dan naar zn zin heeft dan kán hij me een partij draven, wauw... Wel 3 balletjes gereden maar als een van de weinigen wel binnen de tijd. Daar heb ik de tijden en balletjes nog ff uitgerekend, had ze 3e mee geweest ;)

Toen gauw omspannen, want Stormpje mocht zich bewijzen. Wauw, wat deed die goed zn best. Bleef keurig te sturen, liep een hele brave proef (L ) en natuurlijk zijn we er nog niet (galop tijdens middendraf, naar binnen vallen door de korte wendingen heen en we hadden een heel eng spook bij bordje F zitten) maar hij liet zich zo fijn bewerken; mn smile werd steeds groter naarmate we verder in de proef kwamen en het resultaat was nog goed genoeg voor 189 punten :P Werd ook wel heel vriendelijk gejureerd hoor haha.
Maar hij was superbraaf, liet zich nauwelijks afleiden en liep alsof hij al jaren loopt, dus och ook hem de vaardigheid maar rondgestuurd. Gewoon in een drafje, niks serieus maar gewoon netjes rondgestuurd, wat denk je? Foutloos en maar 9 tienden buiten de tijd. Daar had ik gewoon 2e mee geweest hahaha.

Al met al een heel leuke dag gehad, en ben natuurlijk supertrots op mn mannetjes.
Volgend jaar doen we mee als tweespan ;)

Groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:17

Wij gaan morgen sauzen, 's avonds les. Nog 2 keer, dan hebben we zomerstop.'

En ik ga Daan zijn kledingkast opruimen, uit een aantal pakjes is hij al gegroeid.

Hoop wel dat het weer wat beter wordt.

Naaltje wil je dan een hond voor bij jezelf?
VHU 4 span, geweldig!. En goede beslissing van Alwyn

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-11 20:18

*kucht*
en fotos? >;)

@tallechie; ik wil een hond voor mij/ons ja :) Maar dan wel als we verhuisd zijn hoor ;) Is gróooote toekomstmuziek ;) Maar vriendje zat huisjes te kijken voor de lol :))
En ach, stiekem hopen we dat dat niet heel lang meer duurt :)