[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 19:14

Yes, Rembrand kan weer bij de ponys! *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 12:18

En Sam loopt ook weer zo de trailer op, ook al staat Rocky naar haar te roepen. Zoooo blij mee!!!
De heren zijn nu op wedstrijd, ik ben thuis gebleven, zodat ik extra kan gaan slapen. Sta nu in de overlevingsmodus, en in het weekend standje zombie. Nog 3 weken....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:22

Tine, heerlijk vrije middag :+

Pipskadilly

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 21:03

Hoe hebben ze het gedaan op wedstrijd Tine? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:51

Pips, ze hebben het goed gedaan en weer een wp mee naar huis.

Vanmorgen met Rembrand naar het bos geweest. Nu zag ik dat in de (gratis) recreatieplas van alles is aangelegd. Dus even op google gezocht. Daar wordt straks fors entreegeld voor betaald. Met mooi weer was het parkeren al lastig daar, maar als dit goed gaat lopen, kan ik de hele zomer niet meer naar het bos daar. Mensen gooien hun auto overal neer. Zonder aanhanger kan ik dan al bijna niet meer wegkomen, dus met trailer is het helemaal niet te doen. Erg jammer!!

Verder erg moe maar ook erg druk. Volgende week rapportgesprekken met de ouders, dus druk bezig met de voorbereidingen. En jullie raden het al, het meeste werk komt bij mij terecht..... Echt niet te geloven.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 15:59

Update Janouk
Ze is nu op de kliniek in Bodegraven. Ze heeft een lichte frisse box.
Ze is opnieuw inwendig gecontroleerd met echo. Omdat ze goed is opgevoed en zo cool is, kon dat zonder sedatie.
De diagnose is bevestigd en de tumor is opgemeten 12 cm lang en massief.
Woensdag wordt ze geopereerd met kijkoperatie om tumor te verwijderen.

Ze is niet blij want ze heeft hele weekend maar 4kg hooi per dag gekregen. Vanaf nu tot de operatie niets meer te eten.
Als alles voorspoedig verloopt mag ze maandag weer naar huis.

Duum duim duim

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:10

Spannend Janouk. Bodegraven is een fijne en goede kliniek. 12cm is groot. Zo groot was het bij mij ook...... We gaan duimen voor jullie.

Wat jammer Tine. Zijn er nog meer buitenrij gebieden?

Hier gaat het. Ik lijk steeds wat meer op te krabbelen. Mijn man is nu 4 dagen vrij en morgen gaan we Sav knuffelen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 16:12

Fijn te lezen dat je een beetje weer opkrabbelt. Wij duimen hier ook voor jou. Dikke knuffel

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:24

Belker : fijn te lezen dat je langzaam beter gaat en met saf knuffelen is heerlijk genieten voor je
Janouk word klaar gemaakt voor operatie
Tine:heb je nou nooit dat je ander werk wil gaan doen? Vreet toch energie van je.respect
Hier vanmorgen les met sun gehad, wagen stond er tochnog en ff jane ervoor gezet.wat een heerlijk dier( en dat nog maar op het longeerrondje van 18x19m)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:24

Duimen draaien idd hier ook...
Belker... :(:) :(:) :*

Tine knap hoor weer wp.. en t bos...dat is K!!

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-18 17:44

Tine, herkenbaar verhaal wel. Hier in de buurt ook een populaire recreatieplas waar de gemeente toch maar besloten heeft een slaatje uit te willen slaan. Kan je het parkeerprobleem niet neerleggen bij de gemeente/uitbater? Het lijkt mij niet logisch om wél een attractie te creeeren, maar dan niet de bijbehorende faciliteiten, zoals parkeerruimte. Je weet niet hoeveel het uithaalt, maar je kan het altijd proberen. Misschien komen er wel meer klachten.
Top van de winstpunten! En tsja, werk... Wat zijn ze zwaar he, de állerlaatste loodjes voor de zomervakantie. Ik ben ook helemaal op.

Wat klinkt Janouk toch als een heerlijke haf. Lekker makkelijk, koel in het hoofd. Wel een beetje on-haf om maar 4 kilo hooi te mogen eten, ik zou er trouwens ook niet blij van worden, 4 kilo hooi per dag :+
Ik zal voor jullie duimen woensdag!

Belker, fijn dat je weer een beetje aan de beterende hand bent. Even lekker Savje knuffelen klinkt als een heel fijne opkikker <3

Hier vandaag de paardentandarts gehad. Vorig jaar kon ik er niet bij zijn, het was echt super leuk om te zien! Zo zie je nog eens wat :P
Super leuke vrouw die alles rustig uitlegt en lekker de tijd neemt. En zo'n gesedeerd paard: het was echt hilarisch. Op een gegeven moment stond Pip te slapen met haar hoofd leunend tegen de muur _O-
Afbeelding

Pipje heeft haar wolfskiesjes ingeleverd. Ze had ze vorig jaar al gezien, en vroeg of er bit-problemen waren nu we zijn begonnen met mennen, zoals hoofdschudden. Spijker op zn kop! We dachten eigenlijk dat het hoofdschudden voortkwam uit onzekerheid, maar dit is op zich wel een logische verklaring 8)7
Ik ben benieuwd of ze inderdaad rustiger wordt! Eerst maar even een paar daagjes de wondjes laten helen. :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:55

Y)(^) :)F *\%/* Janouk ook via hier, van harte gefeliciteerd met je verjaardag !! *\%/* :)F Y)(^)

Pips.. haha...zwaar hoofd na sedatie, zal heel veel schelen qua rust in de mond met mennen denk ik.
Verder... heeel rustig hier..
Belker heel veel genieten bij Sav vandaag :wave: +:)+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 11:55

Bianca: hoe gaat het met het schilderen? Of nu te druk met wandelen en fotograferen ;-) Bos is inderdaad ZWAAR K!!!!

Ik heb nog wel meer mogelijkheden, maar dit is ca 25 minuten met de auto en je kunt lekker ronddolen over alle paden. Klacht in dienen is zinloos is mijn ervaring. Mensen kwakken gewoon hun auto maar ergens neer. Ikke, ikke, ikke....
Janouk: van harte!!! Ik hoop dat je wat afleiding hebt zo de komende dagen! Ik denk aan jullie!
Pips heeft pony met zwaar hoofd.
Belker gaat lekker genieten van en met Sav
HT: ander werk: ik ben pas weer 3 jaar terug op de arbeidsmarkt na een stop van 12 jaar. En iets anders kan ik niet. Schoonmaakwerk is helemaal niet op te brengen. Maar ik heb besloten volgend jaar even een rustig jaar in te lassen. Zoonlief gaat naar middelbare school, dus ik wil er zeker in het begin gewoon voor hem zijn en ik wil meer tijd besteden aan mijn dieren. Het is nu even afzien, maar daarna ben ik vrij. Vorig jaar en in het begin van dit jaar leek het me fantastisch om eigen groep te hebben, maar al die dingen die er "even" bijkomen, maken het een fors stuk minder leuk. Met los invalwerk heb ik dat allemaal niet. En heb ik een keer geen zin, geen tijd of wat dan ook, dan boek ik mezelf gewoon uit.

Zometeen met zoonlief kennismaken met zijn nieuwe mentor. Ik ben heel benieuwd.
Mijn oude bus is net opgehaald, dus weer wat meer ruimte op het erf.

Hebben jullie ook zo gruwelijk veel last van dazen? Zelfs honden uitlaten is hier een afschuwelijk gebeuren. -O- -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 14:46

Tine,.. een schilderij is nu op de post.. doodeng...altijd bang dat het stuk gaat...maar schilder helaas niet veel door onrust in hoofd en handen..
Ben druk met conditie opbouwen en anders eten...moet echt fitter worden ^) en foto's maken.... ja.. is leuk onderweg te doen, maar ben er niet zo goed in.. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:15

Beste verjaardags kado

GELUKT. Bedankt voor al het duimen en de lieve wensen.

Janouk is vanmiddag al geopereerd en de tumor is eruit. En Janouk is weer wakker. Ze mag zo weer wat hooi eten.

De operatiewond is wel een stuk groter dan ze gehoopt hadden, vanwege het feit dat er veel buikvet was waar ze doorheen moesten. (Ssstt) dat betekent dat ze langer op de kliniek moet blijven om infecties te voorkomen.

Ze hadden plotseling operatie ruimte vrij vandaag omdat een ander paard niet klaar was. Janouk was leeg genoeg in de darmen en bloeduitslagen qaren goed en kon daarom een dag eerder geopereerd worden.

Ik heb net fotos van Janouk gehad van de kliniek super lief.ook van de tumor.

Zo nog even verder duimen dat er geen infectie optreedt en dan mag ze volgende week naar huis

Afbeelding
Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 16:18

Wat een heerlijk nieuws janouk. Fijn. Gaan ze nog testen wat voor tumor het precies is? Of was dat al duidelijk.
Gefeliciteerd met je verjaardag ook.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:23

Corinne:ook hier van harte gefeliciteerd *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:23

Ze hebben het wel gevraagd, maar omdat Janouk veel last had van teveel testosteron, was al duidelijk wel soort het is. Deze sooet maakt testosteron aan.
We laten het niet testen verder, want het heeft geen toegevoegde waarde voor ons.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 17:24

Wat een heerlijk kado *\o/* *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:22

zo,..opluchting dat de operatie gelukt is zeg Janouk *\o/*
Nu snel goed herstellen hoop ik.. maar dit is al een grote stap de goede richting op !

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 20:53

Wat een mooi verjaardagscadeau Corinne. Gefeliciteerd met je verjaardag en de geslaagde operatie.

Tine, verstandig om komend jaar rustig aan te doen.

Ik heb vandaag Sav geknuffeld maar die vond de nieuwe wei veel interessanter. Daar was veel gras. Even fijn bijgekletst met mijn vriendin en genoten van de mooie omgeving. Was een fijn dagje uit voor ons.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 22:15

Haha Janouk, veel vet?? Hoe kan dat nou? Wat hebben ze die wond ontzettend mooi gehecht zeg. Ik hecht alleen nog maar op rubberen oefen-wonden, maar dat ziet er echt nog niet zo mooi uit als dit hoor! Echt vakwerk.
En wat een prachtig verjaardagscadeau, zo'n geslaagde operatie. Van harte gefeliciteerd nog :)

Belker, fijn om Savje weer even te zien. Jammer dat ze wat weinig interesse had, maar ja... gras... :):)

Tine, dat klinkt als een heel fijn vooruitzicht, even weer wat rustiger aan doen volgend jaar.

En bianca, wat ben je lekker bezig met je conditie. Ik zou ook meer moeten doen. Maar ja, al die smoesjes he ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 05:08

@belker, fijn zo'n lekker bezoekje Sav knuffelen en bijkletsen. Afleiding is goed. Dikke kus <3 (al had Sav het druk met grassprieten verzamelen :Y) )

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 12:35

Update Janouk, net bij Janouk geweest. Toen ik kwam was ze erg down maar wel alert.
Op haar patientenkaart stond: geen koorts, down, alert en honger .

De assistente zei dat ze goed at en goed plast en poept. Maar dat ze erg down is nog na de zware ingreep.
Ik mocht haar poetsen en zelfs een appeltje geven. En ze werd ineens wakker en blij haha goed voor mijn ego. ze zei ze is echt blij om je te zien.

Na een half uur kwam de chirurg uitleg geven over de operatie en de wond. Hij vond haar er super uitzien voor 20 jaar, en bij de operatie was hij onder de indruk van haar mega gespierde achterhand. Hahaha ik dacht grapje, maar nee, hij zei dat ze heel hespierd us en ja ook buikvet.

Hij vond haar heel goed nog geen 24 u na de operatie. Als ze wikde, mocht ze 5 minuten stappen. Hele kleine passen nemen zodat wond niet op spanning komt. Heel voorzichtig en als je tot het grasveld, mag ze zelfs even grazen. Goed voor haar gemoedstoestand. Als ze wil.

Tuurlijk wil ze dat. Ze liep wel wat wankelig nog maar met grote passen naar het gras hahaha twee dagen geen gras geproefd. Dat kan natuurlijk niet. Lekker 5 minueten gegraasd en weer langzaam terug naar haar box.
Op stal daar waren ze helemaal gek met haar, ze vinden haar zo lief haha dus dat zit wel goed.

Ik ben blij dat het zo goed gaat.

En thuis heeft ze van Michael Kalisvaart een mega ballon gekregen van de eenhoorn: keep calm and get well soon.
Leek me geen goed idee op de kliniek, niet ieder paard is zo cool als janouk

Afbeelding

Afbeelding

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 13:10

Ach Janouk, je knappe paardje!
En wat een domme vraag zeg, of ze zin heeft om een beetje gras te eten? Duh! :j

Ze ziet er top uit op je foto, helemaal niet meer down idd. Wat een beetje kroelen met de baas al niet kan doen ;)