Jemig Baudyh! Dat hoop ik niet mee te maken zulke dingen. Ik wilde gister nog even buiten uitstappen, maar hek op slot, sleutel in de deur van de zadelkamer en ergens liepen nog 2 honden. Wat doe je dan.... Je zegt tegen paard HO, stapt af, loopt naar de zadelkamer om de sleutels te pakken. Dan pak je de oudste hond en gooi je op je kar. Dan laat je de roldeur zakken en loopt naar het hek. Hek open, je gaat op je kar zitten en je gaat buiten uitstappen. Op de terugweg sta je stil op het erf. Zegt weer HO en stapt af op het hek dicht te doen. Je zegt nog even blijf staan loopt door de deur naar binnen en doet de roldeur open voor je paard Detje is BRAAF (en jullie allemaal zaterdag naar mijn halthouden kijken in mijn proef Oja, Det was erg vast op links. Gelukkig kan ik morgen terecht bij de osteopaat.
Maisie
Geplaatst: 13-08-13 15:02
Baudyh wat een verhaal. Lijkt me doodeng gelukkig goed afgelopen.
Tja versnellingen. Die van Robijn zijn momenteel kapot. Gisteren vitaminespuit er in gedaan en hij heeft 2 dagen vrij gehad. Vanmiddag nog les dus dan hoop ik dat er wat meer in zit. Anders vrees ik het voor zaterdag maar ja niets aan te doen.
Wow wat een verhaal Baudyh! Gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Leuk om te lezen dat iedereen druk bezig is met de puntjes de i te zetten. Ik heb gisteravond weer een half uurtje op ontspanning getraind. Dan tuffen we echt heerlijk rond. Hopelijk gunt hij zichzelf zaterdag die ontspanning, want zodra er iets meer spanning opkomt blokkeert hij gelijk. Niet dat ik er veel van verwacht hoor zaterdag, maar ik wil in ieder geval wel lekker rijden voor mezelf.
Dat is trouwens echt superbraaf van Det, Ips! Wij hebben precies hetzelfde met ons tuigpaard. Thuis kan je 'm zo stilzetten en wacht ie de boel rustig af. En op de wedstrijden heeft ie geen rust in zijn kont. Bij de vorige wedstrijd vloog ie zo enthousiast in zijn achteruit (wat ook nog eens scheef ging) bij halthouden/enkele passen achterwaarts, dat ik bijna van het zitje afvloog (ik las voor achterop de wagen). Volgens mij heb ik een reflex iets geroepen van of het even normaal kon en daarna heb ik mezelf stevig vastgehouden zodat ik er niet af zou schuiven onderweg (de baan was namelijk enorm hobbelig).
avaluna
Geplaatst: 13-08-13 16:09
Sorry, tussen het werk door bij gelezen, weet niet of alles is blijven hangen .
Oei, pffff, vreselijk zulke dingen, Baudyh, bijna een wonder als het goed mag aflopen , kijk die Moos weer eens gaan, knap peerd , Sandrina ook nog een nachtelijk avontuur, gave foto van Poeltje, wat een stoer span is het ook en gefeliciteerd , dat is wel heel erg braaf, Ips , Olie van VHU heeft de versnelling gevonden, hoop niet dat het tegen je gebruikt gaat worden .
Hier ook nog steeds op wolkjes, R. had gisteren een dagje vrij, ik had ook geen fut meer om hem in te spannen, meisje er vandaag meteen op en het gaat zo ontzettend fijn, ook nog een stuk naar buiten geweest, mooi langs de rivier .
Ik wil ook lekker rijden zaterdag. Afgelopen zaterdag ging het om het talent van het paard en niet zozeer om de oefeningen zeg maar. Maar ik moet er zo aan sleutelen dat je niet ontspannen rijd. En ik ga toch al naar Ermelo de 14de september dus dan zou ik best een proefje ook willen rijden Fijn dat Sam zich thuis al gaat ontspannen dan komt dat vanzelf op wedstrijd ook wel toch. Wel jammer van de pony Maisie, jullie moeten er nogal een eind voor rijden zaterdag.
Vandaag veel naar boven gekeken; toch maar niks voor gespannen. Zijn ipv ritje gaan poetsen. Het tuig ziet er weer geweldig uit; ook al was het niet de bedoeling. Morgen maar weer eens kijken of het fijn weer is. Kom ik thuis; staan er 2 kisten pruimen op me te wachten. Buurman komt óm in de Opalpruimen. Zaten ook gescheurde bij dus ik ben direct aan de slag gegaan om ze te moesen. Pitten er uit en invriezen, gevolg; ik ben doodop na 'leuke' nacht.
Ollie1
Geplaatst: 13-08-13 22:16
@Tine, ik ben ook van mening dat schakelen en versnellingswerk bij de basiswerk hoort, echter was dit een tandje extra....ipv een Opeltje had ik ineens een Porsche voor de wagen @Ipsilonka, ik durf dat ook niet hoor Brutus alleen te laten staan, veel te bang dat ik mijn aanspanning weer aan de hol zie gaan @Maisie, in het Z zie ik ook een heftig deelnemersveld....dus je moet echt even die versnellingsbak zien te maken en hoe ging het met lessen ? Ik ben gisterenavond nog even naar Domburg gereden voor een privelesje na mijn boscrosvakantie....ik was pas om 23.30 uur thuis @Sandrina, is druk met de pruimen. Hier ook een pruimenboompje.....dadelijk lekker (te) pruimentaart van maken @Avaluna, super dat R. zo goed gaat onder het zadel @ Marjola, ik wil wel ruilen...krijg jij wat ontspanning van mij en ik krijg wat power terug van jou
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 13-08-13 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Gem
Geplaatst: 13-08-13 22:30
Hier ook een pruimenboom (en een enorme kersenboom, een appelboompje met knetterzure appels en een jong perenboompje). Pruimen zijn bijna rijp, héérlijk!
Avaluna, is dochterlief ook al op R. geweest?
avaluna
Geplaatst: 13-08-13 22:39
@Gem: vroeger heeft ze wel eens aan de hand op hem gezeten, nu nog niet, hij is heel braaf, maar ook nog heel erg groen, onzeker en daardoor razendsnel, heb nu een ruiter van 16 die hier heel, heel erg goed mee omgaat, dat kan ik vooralsnog niet van een kind van net 9 verwachten, denk niet dat ze goed gaat reageren. Hij doet dus echt helemaal niks, maar is wel heel erg snel. Hij is nu 5 keer ohz geweest en aan de longe gaat het moeizaam, zoals eigenlijk alles vanaf de grond , dus eerst maar eens wat kilometers opbouwen, zodat vooral moeders er vertrouwen in krijgt, hahaha. Zo los door de bak, vind ik nog akelig met haar d'r op , bak is ook zo groot . Maar hij is zo stoer, kan echt genieten van alleen al naar hem kijken. Dochter heeft natuurlijk nog haar schimmeltje en kan langzaam naar hem toe groeien. Alle extra aandacht vind hij trouwens ook hartstikke leuk en hij doet echt zo ontzettend z'n best . *sorry, ben altijd al verliefd op hem geweest , hahaha, waar het hart vol van is.... *
Gem
Geplaatst: 13-08-13 22:42
Hij heet dan ook niet voor niets Romeo !
Ollie1
Geplaatst: 13-08-13 22:45
Gem schreef:
Hij heet dan ook niet voor niets Romeo !
Ik mis nu het duimpje....'vind ik leuk'
tallechie
Geplaatst: 14-08-13 06:52
Fijn dat hij het zo goed doet avaluna
Vanochtend heb ik weer les, hopelijk puntjes op de i zetten.
We hebben daan in een nieuw ritme, tussen acht en half negen op bed, nadeel is dat hij nu tussen zes en half zeven wakker is, erg vroeg zo
Goedemorgen. Voor ik vanmiddag een ritje ga maken, moet ik nog de pruimen gaan koken om Povidl van te maken en in potten gieten, die zijn Godzijdank al schoon! Ik ga wat doen!
Ollie1
Geplaatst: 14-08-13 08:58
Mogge, hier onverwachts een vrije dag....eerst nog een bakkie koffiemelk dan gaan we nog even mennen.....en dan aan de hhk
Biancacoo
Geplaatst: 14-08-13 09:34
goedemorgen allen....
Zit nog steeds zonder koel/vriescombi....alles is bedorven en weg inmiddels...baal als een stekker..hij zou gisteren geleverd worden...maar nee hoor..niets !!...
Tallechie..ik vind dat mooie tijden die Daan nu slaapt hoor..is heel normaal..ons zoontje deed altijd om 19 uur naar bed en om 6 uur weer op..niets vreemds aan..super !
ollie..dagje vrij...is best lekker toch..extra dagje ? sandrina druk met de pruimen.. janouk..hoe is het eigenlijk met jullie lammetjes...die zijn al groooot zeker ? Avaluna, super van romeo..maar voor een meisje van 9 misschien wat te veel idd.. Gem jumjum..allerlei fruitbomen. ipsilonka..met heeul brave Det.....dat soort dingen kon ik met mijn pony niet doen... met de honden ook niet..hahaha...die gaan er meteen met het hele spul vandoor..hahaha.. Baudy..wat een avontuur zeg...gelukkig alles aan je paard nog heel..maar leuk is anders.. hebben jullie hem al weer in kunnen spannen ?
fijne dag allen..ik ga achter mijn koelvriescombi aanbellen..
Hier geen angst voor te hoge versnelling bij Ollie volgens instructeur eerder te laag en dat vind ikzelf dan weer totaal geen probleem eerder nog steeds een verademing na Snuit en Bente. Zodra ik druk laat gaan staat ze stil of gaat langzamer erg handig.
Leuk alle laatste voorbereidingen te lezen voor zaterdag
Hier zo zeilfietsen langs het strand.
avaluna
Geplaatst: 14-08-13 11:03
@Biancao:
@VHU/Ollie: had dat dus niet goed gelezen, hahaha, verwarrend al die Ollie's . Ik houd van voorwaarts, is helemaal mooi als het te controleren is . Oh, wat lijkt me dat gaaf, zeilfietsen .
@Bicci: succes en wat een mooie prijs .
@Ollie: lekker een onverwacht vrije dag , die hhk's zijn dan weer minder
Hier geloof ik dat ik langzaam weer een beetje in het ritme kom, van kindloos te zijn , igg lekker opgeschoten met werken en tussendoor de kippenhokken verschoond, beesten zijn spontaan in de rui, kippentuin lag bezaaid met veren.
tine10
Geplaatst: 14-08-13 11:11
Moet hier eigenlijk aan het soppen, maar zoooooooo geen zin in. Denk dat ik maar even een enorme Franse slag ga toepassen Weer mooie samenvatting van Bianca, balen van de combi. Wat raar dat hij zomaar is verdwenen.... Ollie onverwacht een vrije dag. VHU: foto's van zeilfietsen!!!! Sandrina: druk met pruimen. Hier ook pruimenboom, maar ik hou niet echt van pruimen. Hebben ook appelbomen (die gaan allemaal naar de paarden, want zijn geen eetappels)
Bianca balen van je koel/vries combinatie. Het zijn ook mooie tijden, maar wij gaan zelf altijd later naar bed, daar moet dus even verandering in komen.
ollie dagje vrij, lekker hoor.
Voor de rest ga ik even mee met de samenvattingen.
Helaas liep alwyn vandaag niet helemaal goed, wat onregelmatig op links voor. Nadat we de hoef hebben schoongemaakt was er een plekje te zien, dus denk ergens ingestapt. Maar even twee dagen rust en dan zien we zaterdag wel hoe hij loopt.
Gem
Geplaatst: 14-08-13 13:22
Even een paar pagina's de hoogtepunten bijgelezen .
Baudy: holymoly had je sambal pedis door DB's voer heen gedaan dat hij zo steigerde en de dag daarna ook zo'n actie had? Lijkt me toch geen pretje hoor.
Frensie: je bent over de helft! Counting down..... . Beschaafd buikje heb je.
Biancacoo: balen van al je etenswaren. Wij hebben het op het schip eens gehad: we gingen op vakantie naar Lanzarote en de havenmeester zou de stekker naar walstroomkasten laten zitten..... heeft hij dus niet gedaan, en alles ontdooit. Wat kan vlees ongelooflijk stinken na 8 dagen.....
Poeltje: super gave foto! Als je de pony linksvoor er uit zou kunnen knippen, hoorntje, manen wat langer en veelkleurig erop photoshoppen heb je een prachtige Barbie-eenhoorn / My Little Pony voor in een meidenblad!
Hier denk ik nog niet aan schakelen. Hier is stap en draf en braaf trekken op dit moment goed genoeg ! En dat was hij vandaag, zie Moos voor de eerste keer voor de beleerwagen! (trainingswagen hebben we nog even laten staan, omdat er na mij een vreemd paard beleerd moest worden, waarvan niet bekend was of hij schopt)
Het enige dat hij nog steeds heel eng vindt is het omdoen van het hoofdstel en het borsttuig over zijn hoofd. Vandaar dat we het halster eronder hebben laten zitten. Dat kost wat meer tijd, wat ik niet van lesmees wil vragen. (Doe ik zelf wel tussendoor). Heb uiteraard ook 2 filmpjes gemaakt, ga ik zo uploaden.