[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Crazymel

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:12

:wave:

mooie samenvatting :)

heerlijk dagje stal gehad! hoefsmid alleen netjes afgebeld komt van de week.
indy weer gelongeerd!! ze leert snel!

paar leuke fotos

Afbeelding

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:35

@VHU: lekker gewerkt met Bente ohz en leuk zo samen met stalgenoot. Hier vandaag ook met Connor doorzitten geoefend, erg lastig.

@Tine: goed dat Thabor het zo goed op pakt! En jij weer lekker gestapt, het begin is er +:)+ .

@Gem: lijkt me echt super! Top van het bedrijf! Flink gewerkt aan de pessoa.

@Biancao: wat gaaf! Gefeliciteerd *\o/* *\o/* . Lijkt me echt sjiek, jij kunt zeker niet wachten totdat de temperaturen wat gaan zakken :') .

Hier een heerlijk dagje gehad, lekker gelongeerd, wat gefrut buiten op de boerderij, manlief heeft hard gewerkt aan de verbouwing, dochterlief lekker haar pony gereden en lekker buiten gespeeld...
Dacht vanavond een lekkere lasagne te maken (lievelingsgerecht van manlief), bijna klaar nog even wat kaas d'r overheen... glijdt me dat ding uit de oven, wat een chaos. Gelukkig was manlief thuis, dus konden de plinten van de keuken er meteen even af, dus flink gepoetst... Uiteindelijk dus maar gaan eten bij onze Italiaan Franco, die moest er wel om lachen _O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:44

Avaluna: omg... wat zónde -O- ! Ik heb het ook wel eens gehad, maar met een pizza, uiteraard viel hij op zijn kop ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 21:50

Ahhhhh zo jammer. Wat komt alles er dan onder te zitten he. Alsof je iets geslacht hebt := hier ook wel eens gehad :o met pan met gehaktballetejs in tomatensaus (die jawel ja door de spaghetti zouden moeten maar dus ergens anders belandden).

Lieve foto's Crazymel :* en Baincocoo officieel musher, wow 8-) lijkt het nu nog in enig opzicht op mennen (misschien erg domme vraag maar ja, je hebt er dieren voor en het is de bedoeling dat er iets over een traject wordt getrokken :o? ).

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:32

bij avaluna eten ze van de grond,ligt genoeg lasagne en daarna de keukenkastjes aflikken jammie :=
die keukenblunders zijn ook altijd heerlijk: hier vroeger de eerste snelkookpan,yes snel snert maken.....die vloog aan de bovenkant eruit tegen het plafond aan....
of mijn moeder die ooit eens een slagroomspuit kreeg met van die patronen....bleef de spuit hangen: heeeel de keuken vol met slagroom..... _O- zoooow daar zat veel slagroom in... :x
gem : heerlijk stuk grond, nu ook je ster erop?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:43

HT: nee, stuk grond is niet van ons, maar wordt aan "ons" (= de scoutinggroep) ter beschikking gesteld.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 22:51

@Gem had er nog niet op gereageerd maar wat geweldig zeg!

@HT :') zie het zo voor me!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 23:16

Even tussendoor, iets waar ik erg blij om ben, voor het beestje, maar wat wellicht vragen opwerpt (gezien situatie Snuit) ik ben 'soort van eigenaar' van Blondie geworden. Mocht je info willen, is per pb verkrijgbaar :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:25

Vhu....toch weer een pony ! :+ ze is wel gaaf hoor !
Het mushen lijkt eigenlijk in niets op mennen, je hebt geen leidsels, de honden lopen in een "tuig" en trekken je kar door bos of over vlakte..of en dat is het ultieme natuurlijk je slee over een pad over sneeuw !! met commando's moet de leidhond de juiste kant opgaan, tenminste..dat is wel fijn.. :j
En wat is Indy gaaf !!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:32

best eng idee....geen leidsels....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 09:33

vertel VHU,
leuke verzorg-pown?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 10:13

haha..het zijn honden he ? geen paarden...
met de kar wedstrijden heb je in ieder geval nog je stuur en flinke remmen...bij de slee..tja..zul je echt heel goede leidhonden nodig hebben....hahaha.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:03

Heb ollie al een poos niet gezien? zit ze toch onder een steen?

VHU verzorg pony? Het is wel een leuk ding. Wie is de vader?

Gisteren was ik niet zo lekker dus niet veel gedaan. Even rondje met ferro buiten en 2 kruiwagens
met stront geschept. Ferro op de andere wei gezet zodat ik deze wei even stront vrij kan maken en dan
kan mn vader hem miss nog maaien.

Vandaag wil ik ze wel weer even alle 3 proberen te doen. Weet alleen nog niet hoe of wat.

Biancacoo wel spannend zo zonder stuur dan moeten ze wel goed luisteren ja.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:52

@Biancao: spannend zo zonder leidsels, had daar even niet bij stil gestaan. Dat zou voor mij, als controllfreak wel even wennen zijn.
*toevallig gisteren docu gezien over de opleiding van blindegeleidehonden, alle respect voor die dieren*

@Crazymel: leuke foto's <3 en fijn dat het zo goed gaat!

@VHU: lijkt me erg leuk zo met Blondie, maar ik denk dat je hier financieel niet voor hoeft op te komen en dat scheelt dan natuurlijk wel t.o.v. Snuit in pension.

@Maisie: vandaag weer wat fit? :(:)

Ik wilde gisteravond nog even lekker gaan mennen, maar door het keukenakkefietje is dit er niet meer van gekomen.
Dochterlief heeft straks weer eens springles.
Nog meer keukenaccidentjes :=

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:45

@melissa,leuke pics
@ngtje, nog zelf gereden het weekend of alleen outdoor gekeken?
@ava, wat had je uitgespookt in de keuken?
@maisie, druk met wei uitmesten geweest, hier net ook gedaan
@vhu, ik zag pics van blondie volgens mij op facebook voorbij komen, leukerd
@biancaoo, leuke cursus dag gehad, dats altijd lekker. Anders wordt het saai.
@gem, druk met ster en met scouting

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 15:45

weer beetje bijgelezen, via andere pc. Ik moet nog nieuwe kabel laptop hebben. Kan hem nog niet opladen namelijk. Had trust, maar die werkt ook niet, die gaat volgende week weer naar de winkel terug.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:00

Hier vandaag heerlijk ons eerste echte büitenritjè gemaakt! Heerlijk!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:41

:D mailtje verstuurd naar hen die in mijn maillijsten zitten voor de sinterklaas optocht hier,
heb je niks gehad maar toch intresse?
mail of pb mij gerust hoor :)

tis 24 nov op zaterdag :))
je krijgt lunch enzo :)) :9

en het is super gezellig!!

leuk voor de kids, leuk voor brooke en wspa, want we mogen in de optocht reclame maken :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:43

Hoe gaat het met de laatste loodjes BI? Jij zal toch al bijna aan je uitgerekende datum zitten? :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:44

ze mag nog een weekje, maar denk dat nu ook prima is voor haar, hihi

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 18:56

hier rond en gezond, gaat allemaal zijn gangetje. Ja idd mag nu wel komen.
ngtje, plaatsnaam in je mailing vergeten :') was het gelukt met mailinglijsten? Want ik moest contactpersonen nog verder doen. Die lijst was nog niet af. Behalve de excellijst zoals naar je gemaild.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 19:53

Sorry, weer enorme egopost hier.

We hadden vandaag wedstrijd in Assen. Zoonlief heeft er weer 2 stempels bij op zijn Bixiekaart en de teller staat nu op 9 voor de AA klassen. Hij had 1e en 3e prijs. Bij het springen ging het ook heel erg goed, had hij 34 punten en 2e prijs. Zijn eerstvolgende wedstrijd gaat hij dressuur en springen in een hogere klasse starten, de A.

En ikzelf deed met Rembrand bij het mennen mee. Nou, de training op het grasland werpt zijn vruchten af, 218 en 227 punten. Terwijl ik nog een paar stomme fouten maakte en bij het sturen met 1 hand in beide proeven moest ingrijpen, want mijn leidsel zat vast aan het haakje van het bokkussen. Oftewel, dat hadden nog veel meer punten kunnen zijn :o . Geeft wel vertrouwen voor de hippiade zo. Bij de vaardigheid had ik 1 bal, dus ook daar weer een wp erbij.

Nu helemaal af, maar nog druk met opruimen en moest nog de was wegwerken. Zometeen nog de paarden voeren en dan toch maar vroeg naar bed.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:15

Tine, goed gedaan.
Bicci..leuk zo'n optocht !

verder BI alvast veeeel succes bij de bevalling, want dat vergeet ik anders..haha.. :j

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 20:19

ejs biancacoo....
kan zo'n hondekar/slee meedoen in een optocht?
of werkt zoiets niet?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 21:00

Is natuurlijk wel geweldig, honden in zo'n optocht!
Ik heb niet echt een peerd voor zo'n optocht Bicci :')
Mooie resultaten Tine, super dat je nu al merkt dat het trainen in de wei zoveel uitmaakt!
PSM 1e 'eigen' buitenrit, super!

Vandaag ook buitenritje met Bente gemaakt. Ze liep er zo heerlijk over <3 Het was genieten. En vrijwel geen dazen, wat dat betreft wel erg fijn dat het weer wat frisser wordt :j We zitten nu (eindelijk :P ) regelmatig op 6 km/uur in stap (in draf op zo'n 15, 16 km/uur en dat is dan gewone arbeidsdraf, dus dat tempo zit er wel in). We willen naar 7 km/uur dus dat is de opdracht voor komend najaar/winter. Heb nu kilometertellertje op de wagen, is wel leuk.

Bij Blondie tuig opgelegd en hoofdstelletje met oogkleppen plus menbitje *D en mee gewandeld, ze gaf er niets om. @Maisie ik weet zo niet wat de vader is, paspoortje ligt bij stal.