Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
fijn dat je een nieuwe auto hebt maar balen van die kras idd... heb 2 mnd terug op mijn auto'tje een giga kras gekregen door iemand zat dus geen briefje bij
vooral dat 1.5 week Janouk op kliniek dat lijkt me nog het moeilijkste...
dus er toch maar weer op en verder gereden. Ben ook zo'n held
Fred voelt dat perfect aan, hij deed weer geen stap verkeerd, het is toch zo'n braverd. Heb nog niet heel hard durven rijden (ik hoop zo op galop op enig moment maar dat durf ik nog niet...) maar wel lekker rond durven draven en gewoon genieten van die enorme ruimte, paar keer hele veld over gereden, heerlijk

We hebben vandaag voor de eerste keer een galopje gedaan. We waren daar een beetje huiverig voor omdat ze aan de longe altijd een beetje gaat bokken aan het begin van de galop. Maar het waren natuurlijk weer zorgen om niks, want ze ging gewoon netjes galopperen en ze vond het helemaal geweldig. Ik heb er zó'n leuk filmpje van, echt al 10 keer bekeken ofzo
hij is een draver en heeft 2 jaar in training gestaan. Dus qua aanleg is het al geen paard wat makkelijk in galop aanspringt maar door training is dat bevestigd. Ben nu zover dat hij wel netjes aanspringt en doorgaloppeert in de roundpen. Na paar keer proberen in de bak even raad gevraagd aan andere mensen die getrainde dravers wel goed aan de galop hebben en die zeggen me dat ik eerst moet zorgen dat hij meer tot dragen komt (een draver heeft geleerd zijn gewicht naar voren te gooien, op steun van het bit en dan heel hard te gaan draven bij meer tempo) dus juist anders dan wat hij altijd heeft gedaan en dat ik dan vanuit rust hem moet leren aan te galopperen.
want hij wordt er wel een beetje opgefokt van omdat hij denkt dat hij hard moet of dat hij het niet snapt (en als reactie heeft hij dan de neiging om heel hard te gaan, en dan bedoel ik dus ook heeeeel hard). Hij staat wel direct stil hoor als ik hoho zeg (tot nu toe
).
zo fijn dat je weer een toppaard hebt
gemaakt, ondanks dat er toch nog een flinke wind was, mooi dat het wel lukte. bijzonder om te zien..komt veel meer bij kijken dan ik dacht..is niet van hop brander eronder en gaan..hahahaha.. 

hoop dat ze allemaal een fijn plekje krijgen.