[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

assie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:11

Fingers crossed voor janouk.
Fijn dat het met Sam meevalt.

Bianca is een cursus vogelen van SOVON niet iets voor jou?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:16

Assie, misschien wel, ik ga eens kijken +:)+
Janouk spannend !!! duim voor voorspoedige operatie en snel herstel...
Tine, ah, mooi dat DA zo snel kon komen !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 12:56

Janouk, natuurlijk reuze spannend, maar als ik alles zo lees komt ze in goede handen en gaat ze straks gezond weer mee naar huis. Ook fijn dat het al zo snel kan, anders blijf je er tegenop zien.

Stap ik net op parkeerplaats uit de auto, komt net de punt van mijn deur tegen de lak van de spiegel van auto ernaast. Grrrr, krasje. Ik heb maar netjes een papiertje met mijn gegevens achter gelaten. Ik heb zelf in het verleden 3x flinke deuk in auto gehad, zonder briefje, dan ben je zoooo niet blij.

O, Bianca, lijkt me echt iets voor jou zo'n cursus.

Nou, ik ga snel boodschappen uitpakken en nog lunchen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 18:28

Zal ze snel van opknappen Tine, dacht al dat het zoiets zou zijn :(:) fijn dat je een nieuwe auto hebt maar balen van die kras idd... heb 2 mnd terug op mijn auto'tje een giga kras gekregen door iemand zat dus geen briefje bij -O-
Spannend allemaal Janouk... bleh... -O- vooral dat 1.5 week Janouk op kliniek dat lijkt me nog het moeilijkste...
Sterkte met je tentamen Assie!

Vandaag was het feest want de grote weilanden zijn gemaaid en we mogen nu op een van de weilanden rijden. Dat is echt een giga weiland, zal van de week eens foto's maken. Vond het best eng, al die ruimte en ik was net helemaal aan de andere kant gingen de paarden allemaal in vliegende galop er vandoor (lopen aan de andere kant van die wei)... ik dacht **oeps** dus sprong snel van Fred af maar hij reageerde totaal niet <3 dus er toch maar weer op en verder gereden. Ben ook zo'n held :o :+ Fred voelt dat perfect aan, hij deed weer geen stap verkeerd, het is toch zo'n braverd. Heb nog niet heel hard durven rijden (ik hoop zo op galop op enig moment maar dat durf ik nog niet...) maar wel lekker rond durven draven en gewoon genieten van die enorme ruimte, paar keer hele veld over gereden, heerlijk :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 05:57

Gisteravond belde de eigenaar van de auto. Hij vond het erg netjes dat ik een briefje had achtergelaten, maar de schade zo klein dat hij er geen werk van wilde maken. Ook weer opgelost.

Nou, we gaan zo maar weer naar het werk.

Fijne dag iedereen!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 06:32

Ha vhu, geweldig zo met Fred over de weide !!
Tine viel dus mee, gelukkig dat eigenaar van de auto dat ook vond.
Ht hoe gaat het? Zag je filmpje met Jane op fb, fantastisch, heb je ook al met Julia gemend ?
Gem, succes bij wedstrijd vandaag met Inova.
Baudyh, hoe gaat je arm nu ?
Assie sterkte met tentamens

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 08:19

Met mijn arm gaat het eigenlijk gewoon hetzelfde. Ik mag er buiten 4 x per dag oefeningen niks mee. Vrijdag naar de kliniek weer foto’s maken. Als de botten aan elkaar groeien mag de spalk wat korter worden en mag ik wat meer oefeningen gaan doen. Dus we wachten af.

Zoals diegene die op fb zitten al zagen hebben we kittens. Maar nog voor ik ze in een box had waren er 3 weg. De 2 oudste en 1 kleintje uit en later nestje. Ik zoeken. Niks natuurlijk. Liep de oude mama poes er , ik zeg tegen haar waar zijn je kids? Vind ik niet leuk. Komt ze 5 min later aan met 1 jonkie en 1 oudere. Zou ze me toch snappen ??!??. Blij natuurlijk. Maar de mooiste oudste was nog weg. Maar die is aan komen lopen bij de overburen. En die hebben haar naar de dierenambulance gebracht. Via fb kwam ik er achter. Dus gisteren weer opgehaald. Alles weer compleet.

Gisteren avond naar Diever geweest. Was een selectie voor de veulenveiling op de Nationale Tuigpaardendag in Ermelo. De commissie reed de hele dag door het land. En wat denk je onze Normaal G.W is geselecteerd. Super trots.
Er zijn er maar 6 geselecteerd.
Mooi om mee te maken. Moet hij in juli voor de foto film dag en de veiling is 11 aug.
We hebben iemand anders die hem klaar maakt. Dat kan ik natuurlijk niet met mijn arm. Ik mag alleen genieten :-)

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:40

Normaal is dan ook niet normaal zo gaaf. *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:43

Gaaf Baudyh, hij is idd niet normaal gaaf.

Jongens, bedankt voor de bloemen, dat kleurde mijn morgen <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 10:46

Wauw Baudyh !!

Zo _/-\o_ zucht van opluchting...haha.. Fijn dat de bloemen zijn aangekomen Belker !! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:21

Ja. De bloemen zijn er!!!!!!

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:26

Postkoets of trekschuit? :D

Even bijleespost.
Biancacoo jou mannen doen het geweldig (TT)

Gem succes vandaag

Tine Sam drinken onderweg is altijd fijn. Mijn haf vind het water van de doorwaadbare plaats van een ruiterpad het lekkerste water van het eiland.

Assie nog even doorleren.

Janouk de komende weken word spannend, duim, duim.

Tine fijn dat het met Sam niets ernstigs is.

VHU beetje ruimte vreess maar wat een heerlijk dier die Fred.

Baudyh nog rustig aan en heeft poezels op avontuur, en ja ze begrijpen je, hier ooit een opmerking gemaakt van vang die rat nou eens en hij lag de volgende dag op de mat.
Gefeliciteerd met selectie van Normaal *\o/*

Hier een beetje druk geweest, manlief knapt wel op maar mag niets tillen en dit is super lastig, want je tilt best wel veel op een dag. Eergister kwam het hooi dit moest ik nu zonder zijn hulp in de schuur krijgen, heb zelf driekwart alleen gedaan en met het laatste deel heeft mijn zwager geholpen, dan moet het hoog en dan mis ik kracht.
Nu nog heg snoeien vandaag, manlief mag er op letten dat het recht gebeurt = ook belangrijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 12:36

Fijn Belker :*
En wat gaaf van Normaal *\o/* GW zal wel zeggen dat het aan de naam ligt <<) :+

Sorry erg druk dus :evaw:

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 17:49

Oeps! Hele grote bijlees hierzo, sorry van de verwaarlozing. Ik heb het ontzettend druk met de laatste tentamens de komende twee weken. Daarna lekker vakantie <3

Assie, jij ook succes met tentamens! Moet je nog lang? En heb je ook zo last van minder motivatie naarmate de vakantie dichterbij kruipt? Hier is het echt verschrikkelijk :')

Janouk, hoe is het met je mooie haf? Is de operatie helemaal goed gegaan, en heb je haar al eventjes kunnen zien? Dat ze maar snel mag herstellen en weer de vrolijke haflinger mag uithangen <3
Stalrust is niet leuk... Hier vinden we het al saai dat paard 8 weken niet mag draven. :')

Marga, oei een liesbreuk, dat lijkt me heel pijnlijk. Hoe lang moet hij nog herstellen? En is de heg nog een beetje gelukt, of heeft ie een wat meer artistieke vorm gekregen :=

Gem, hoe is het bij jou gegaan?

Baudyh, wat zullen jullie trots zijn op Normaal! Wat houdt zo'n selectie precies in? Het is denk ik in ieder geval bevestiging voor jezelf dat jullie knappe beestjes fokken :j

Tine, fijn dat het niks ernstigs is met Sam. Hoe gaat het met Rocky? Kan hij al bijna bij de kudde? En vergaat je zoon het nu hij er lekker mee aan de slag kan?

VHU, gaaf zo'n groot vrij weiland. Maf he, dat je je dan opeens zo verloren voelt! "Waar moet ik heen??" Veel te veel ruimte! Durf je alleen met Fred niet te galopperen of heb je je uberhaupt nooit prettig gevoeld bij galop?

Assie, wat super lief dat je het vraagt. Het is nog steeds een hele operatie om paard binnen te krijgen, maar ze trapt er uiteindelijk elke keer weer in. Ze wordt wel een beetje onrustig van dat niks doen, loopt de hele tijd te klieren. Spullen die je even op het hek neerlegt/ophangt worden eraf gewerkt, dat soort ongein. Moet er stiekem wel om lachen :=
Vandaag hebben we weer gemend met Pip, en echt, ik knap bijna van trots. :):) We hebben vandaag voor de eerste keer een galopje gedaan. We waren daar een beetje huiverig voor omdat ze aan de longe altijd een beetje gaat bokken aan het begin van de galop. Maar het waren natuurlijk weer zorgen om niks, want ze ging gewoon netjes galopperen en ze vond het helemaal geweldig. Ik heb er zó'n leuk filmpje van, echt al 10 keer bekeken ofzo :+
Ook hebben we wat luidruchtige bruggetjes gedaan (gaf geen kik), zijn we langs een borstelwagen met overal knippers gereden (toch wel een beetje spannend), en er lagen ergens 2 stenen langs de weg, toen moest ik er even af om haar er langs te begeleiden... Paarden :')

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:12

Even heel kort, net terug van vergadering en moet dringend naar bed. GAAF van Normaal, fijn dat arm toch iets beter gaat .
Belker in de bloemen
Verder zie ik paar mooie samenvattingen waar ik me bij aansluit.

Welterusten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:24

Ik lees morgen bij. Eind middag wedstrijd gehad, megascore..... 198 en 211 punten *\o/* . Heb de prijsuitreiking niet afgewacht, dus weet niet :+ .

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:05

Gem, wat goed!
Heb je dan uiteindelijk toch ook het vaardigheidsparcours gereden?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:13

Gem zo verdiend :* *\%/* +:)+ super.

Mega bijlees post sluit ik me ook bij aan _/-\o_

Over het galopperen bij Fred. Ik vind zelf galopperen heerlijk maar hij snapt het nog niet :+ hij is een draver en heeft 2 jaar in training gestaan. Dus qua aanleg is het al geen paard wat makkelijk in galop aanspringt maar door training is dat bevestigd. Ben nu zover dat hij wel netjes aanspringt en doorgaloppeert in de roundpen. Na paar keer proberen in de bak even raad gevraagd aan andere mensen die getrainde dravers wel goed aan de galop hebben en die zeggen me dat ik eerst moet zorgen dat hij meer tot dragen komt (een draver heeft geleerd zijn gewicht naar voren te gooien, op steun van het bit en dan heel hard te gaan draven bij meer tempo) dus juist anders dan wat hij altijd heeft gedaan en dat ik dan vanuit rust hem moet leren aan te galopperen.
De neiging die je hebt is dan maar vanuit een harde draf in galop maar dat is totaal geen optie want hij kan dus echt giga hard, moet zeggen, dat is ook wel erg gaaf om te doen, maar aangalopperen vanuit zo'n mega draf dat kan eigenlijk technisch gezien nooit goed gaan.
Dus daar ben ik zo af en toe mee bezig.

Het grote veld biedt wel meer mogelijkheden dan de bak om wat haakse bochten te maken achter elkaar en op zo'n haakse bocht dan proberen aan te springen, maar dan moet ik dat wel echt willen en dus durven :+ want hij wordt er wel een beetje opgefokt van omdat hij denkt dat hij hard moet of dat hij het niet snapt (en als reactie heeft hij dan de neiging om heel hard te gaan, en dan bedoel ik dus ook heeeeel hard). Hij staat wel direct stil hoor als ik hoho zeg (tot nu toe :7 ).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:29

Goedemorgen allen.. :O :Z
zoo..bijleespost _/-\o_
Gem _/-\o_ zo fijn dat je weer een toppaard hebt *\%/*

Gisterenavond balloonfestival bij het TT (grote hete-luchtballonnen) .... geweldige avond geweest, 25 van de 28 luchtballonnen zijn de lucht in gegaan, fantastisch om te zien...lekker foto's *-:) gemaakt, ondanks dat er toch nog een flinke wind was, mooi dat het wel lukte. bijzonder om te zien..komt veel meer bij kijken dan ik dacht..is niet van hop brander eronder en gaan..hahahaha.. _O-
en in de hal waren er ook 4 modelheteluchtballonnen, die namen knuffels mee omhoog..haha..geweldig leuk ! :D

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:42

Gefeliciteerd Gem, wat gaaf *\o/* *\o/*

Rustig de tijd nemen VHU. Komt vanzelf goed. En zo niet, jammer dan. Fred is een fijn paard en je geniet. :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:03

Afbeelding
Weer 3 vannacht. Teller staat op 10. Iemand hier nog een gratis fokproduct van ons. Ha Ha

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 14:26

*\%/* Gem wat geweldig, loon naar werken, zo verdiend!
Mogen die ook naar de keuring <3 :)) wat een dotjes.

Heerlijk genoten op de grote wei, lekker in de wind, nou ik vind het een top zomer!

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:48

Gem super paard

Baudyh bied gratis fokproducten aan. Mooie cypersen in alle kleuren. Wat een schatjes.

Nou heg is redelijk recht gesnoeid. Vandaag een medisch dagje, ik de laatste behandeling van rug en manlief moest voor controle naar ziekenhuis, dit resulteerde dat ik boot afreed met auto, en manlief met fiets de boot op, we konden naar elkaar zwaaien.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 07:41

Vhu, dus eigenlijk is het fred gewoon "afgeleerd" om te galopperen... Wat interessant, dat lijkt me inderdaad ook moeilijk om weer erin te krijgen dan.
Lekker blijven oefenen op dat heerlijke weiland :D

Ach Baudyh, die kittens zijn echt heel schattig. Waren ze gepland :P

Handig Marga, hadden jullie er niet beter een leuk dagje "overkant" van kunnen maken met zn tweeen ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:16

Marga druk aan t heen en weren met de boot :D
Vhu heerlijk gereden op het land, leuke foto !
Baudyh heeft heeeeeel veel kittens... :)) hoop dat ze allemaal een fijn plekje krijgen.

hier net nieuwe wielen binnen gekregen... had vorig najaar een nieuwe step gekocht..na ene winterseizoen draaiden mn wielen niet meer rond, lagers versleten..volgens fietsenmaker mocht dat echt niet na 200 km.... contact met verkoper, die ging naar fabrikant..toch garantie en gisteren kreeg ik nieuwe wielen...( helaas )precies dezelfde..met dezelfde "kwaliteit"....maar goed.ik kan een seizoen verder rollen met de honden en dan alvast maar sparen voor goede degelijke lagers... +:)+ blij dat ik toch nieuwe gekregen heb, superservice. +:)+