[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:07

@VHU: succes met de studenten :(:) . Wat zijn jullie flink bezig met het huis. Hahaha, ben nu wel nieuwsgierig naar het kunstproject :').

Ollie1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:02

Goedemorgen,

@Baudy, ik heb een Cob-wagen dus dat moet hopelijk wel gaan lukken....

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 10:06

Ja robijn gaat daar ook voor de wagen. Gewoon recreatie ritjes en met de tijd de andere Welsh er naarst als 2 span om die pony makker te maken. Ze hebben ook een dochtertje van 3 die er misschien later wel mee wil gaan rijden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:41

Ollie1 schreef:
Goedemorgen,

Ik vroeg niks maar krijg wel antwoord. Hi hi

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 11:43

Zo voor de 3 merries is Pasen voorbij. Ze zijn alle 3 gedekt en de eitjes zijn weg. Hop naar de 16-18 dagen kijken of ze drachtig zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 12:07

Hahaha echt Pasen :') gaat voorspoedig allemaal Baudyh *\o/* vind dat vosmerrietje zo'n mooi licht kleurtje hebben. Van die prachtige ogen en wimpers <3

Hier zijn de dames denk ik weer 'op regel' :) vanochtend waren de hooinetten helemaal leeg en ze zagen er mooi vol uit. Gingen direct aan de slag met het nieuwe hooi en de pulp. Zo zie ik het graag :j

Klinkt als fijn nieuw huis voor Robijn Maisie :)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:35

baudyh schreef:
Ollie1 schreef:
Goedemorgen,

Ik vroeg niks maar krijg wel antwoord. Hi hi

haha ik vroeg het :j maar ik heb het antwoord nu ook

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 13:41

vanmorgen toen ze dan wakker waren toch rondje gestept...
is uniek als zoontje lang slaapt..dus laten liggen, hij zal het nodig hebben gehad..haha.
daarna bij wonderwereld geweest, mooie uilen en vogels gezien...maar sommige naar mijn mening met te weinig ruimte....dat is voor die dieren niet fijn....dus dubbel gevoel...
Zoontje vond het superleuk ! dat is fijn ! leuke ochtend uit !
Vhu..wauwzers :wow: ...feestvierende studenten...zou niets voor mij zijn...whahaha...sterkte !!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:35

die baudyH.die hoeft geen paaseieren te zoeken maar haar stem :j
hero aan het werk,leuk hem te volgen.
mooie veulens gezien op FB en merries alweer bevrucht ,ach het is pasen....die eitjes moeten ook weer worden gevuld _O-
VHU aan de klus
Robijn gaat verhuizen,fijn dat je haar zelf weg kan brengen +:)+
hier vandaag paaseierenrace gehad, daverend succes met brunch en natuurlijk veel te veel ingekocht,maar morgen verenigingsles...bar staat weer vol morgen met paashapjes Y)(^)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:13

Kreeg net een telefoontje van het asiel. Onze kat Timon, die 16 november de benen nam, is gevonden. Levend en wel. Dus vanmiddag gaan we hem voor de 3e keer uit het asiel halen. De eerste keer hebben we hem 1 maand in huis gehad voor hij naar buiten mocht, de 2e keer 2 maanden. Na 3 weken liep hij toen toch weer weg.

Wie heeft hier een goede tip om te zorgen dat hij niet weer wegloopt? In huis houden is geen optie, aangezien ik behoorlijk allergisch ben. Nu is Lika inmiddels een flinke kattenjager geworden, dus dat zal ook niet helpen vrees ik.

Ik hoop dat iemand voor ons een tip heeft.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 14:22

Tine, zo....wegloper weer terug....maf dier..wat een mazzel dat hij steeds goed terecht komt..sommige katten blijven altijd zwerven..niets aan te doen...lekker laten gaan....dat zit in ze..het kan geen kwaad om je zoon te vertellen dat er katten zijn die dat blijven doen..dan is hij misschien minder bedroefd als hij weer op avontuur gaat..
wij hadden er ook 1 die dat deed...Jerry...het asiel hier weet het.....en weten ook dat ze hem gewoon bij ons om de deur kunnen afzetten..dan bleef die weer een maandje...en hup...ging weer zwerven....
toen jerry 10 was...is hij eindelijk bij ons gebleven..ik heb hem 6x opgehaald en hij is 2x terug gebracht.....hij kreeg later een tumor en is ingeslapen..toen was hij pas 12..

zo..vanmorgen gebikejöred...(fietsen met 1 van de honden)...was lekker...en nu even uitrusten..net ook met fiets naar de winkel geweest....
Honden ravotten lekker buiten..

wat een rust hier..!!

HT leuk dat het een geslaagde paaseierdag was bij de vereniging ! en vanavond nog lekker napasen !! :9

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 15:13

Klinkt erg gezellig HT, leuke vereniging hebben jullie :j
Wat je zegt Biancacoo ... sommige dieren blijven gewoon zwerven... katten zijn ook ontiegelijk eigenwijs, die willen iets of niet ... :(
Bike joring grappig, is dat dan wel dat de hond voor je uit loopt? Dat het daarom joring heet?

Hier grote opluchting want Ber blijft vrij normaal op stal staan als ik met Ollie wegga. Normaal stond Hero er natuurlijk naast en als ik dan wegging was het een en al gegil en gedoe, als ik terugkwam ook. Maar tussendoor schenen ze rustig te zijn, volgens de mensen van stal.
Had echt zoiets van straks blijft ze erin als Hero niet naast haar staat (dan kan ze nog wel andere paarden zien op de wei of in de bak, maar als die net om het hoekje staan ziet ze niets).
Maar het viel vreselijk mee. Ben 1.5 uur weggebleven en volgens mij stalgenootjes ging ze nadat ik uit zicht was verdwenen gewoon rustig kuil eten, af en toe wat rondjes draaien en een hinnik maar niet totaal gestresst. Ze was ook niet warm of keek niet vreselijk gestresst uit haar ogen toen ik terugkwam. Hinnikte wel maar niet zo'n stress-gil gewoon een hallo zeg maar :+
Dus dat gaat gelukkig goed :)

Erg blij mee want ik heb geen zin meer in een 3e paard, is me simpelweg te veel werk.
Ollie liep heerlijk, 18 km gedaan, ze verstapte zich wel 2x heel stompzinnig. Een keer over een dikke tak en een keer bij eens soort greppeltje. Was in flinke draf, ik dacht beide keren dat ze zou springen (doet ze eigenlijk altijd) maar op een of andere manier deed ze dat niet. Het voelde niet warm en ze liep ook gewoon 100% rad maar schrok me rot.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:15

Ik kreeg de tip om de kat in een juten zak een paar keer rond te slingeren. Dan zou hij niet meer weglopen. Volgens mij en de dierenarts is dat dierenmishandeling, maar ja, als hij steeds wegloopt met het risico dat hij onder een auto komt..... iemand ervaring met deze truc?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 18:20

Ik heb het weleens eerder gehoord Tine. Maar ik zou het ook niet kunnen doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:03

Lijkt me geen serieuze tip Tine... :(

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:07

Hij werd me gegeven door de beheerder van het asiel. Maar ik kan me niet voorstellen dat het werkt en de dierenarts ook niet. Alleen maar dat het een heel nare ervaring voor de kat moet zijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 20:54

Je moet het zelf weten...maar ik vind het niet kunnen Tine !! helemaal niet uit de mond van een beheerder.... :n
Als het beestje ergens anders liever rondzwerft...dan zou die dat van mij mogen....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:29

Biancacoo schreef:
Je moet het zelf weten...maar ik vind het niet kunnen Tine !! helemaal niet uit de mond van een beheerder.... :n
Als het beestje ergens anders liever rondzwerft...dan zou die dat van mij mogen....

Ik ook niet, daarom had ik aan de dierenarts gevraagd of ik er nu helemaal naast zat. Maar dat zat ik dus niet. Tja, laten rondzwerven.... dat vind ik ook zo wat. Hij komt namelijk echt niet meer thuis. Saskia, een van onze andere katten is ook wel eens een paar dagen op pad, maar komt wel weer terug. Dat vind ik toch anders. Ik wil wel graag goed voor mijn dieren zorgen en ze dus niet aan hun lot overlaten. Maar goed, ik kan hem ook niet tegenhouden als hij toch weg wil. Ik zal nog eens met het asiel overleggen of een ander adres dan wellicht toch beter is voor hem. Waar hij niet naar buiten kan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:51

Onze kat liep altijd naar de buren van het asiel ..dus moest ik m daar weer halen....heel gedoe...
Misschien heeft het asiel een andere oplossing. ..of..blijft ie nu wel...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 21:54

Naja zeg wat een belachelijk idee zou dat echt nooit kunnen doen bij een dier :(
dat er blijkbaar mensen zijn die dat uberhaupt doen en dat zo'n beheerder dat zegt, wat een idioot. Als ze willen zwerven is dat gewoon zo is met sommige mensen ook zo. Een kat laat zich niet dwingen. Bij mijn ouders zit bijv regelmatig een kat die af en toe langskomt zo om de twee weken of zoiets, dan slaapt hij in de stal. En dan is hij weer weg.

Onze kat Tommie heeft twee soms drie huizen, ons huis daar is hij het meeste. Maar zo eens in de week of 10 dagen slaapt hij een of twee nachtjes bij een buurman paar huizen verderop, en af en toe is hij twee straten verderop. Dier is binnenshuis niet te handhaven. En we wonen hier dus middenin de stad, dus je doet je kat niet zomaar naar buiten. Maar hij is ondertussen bijna 15 jaar en redt het al 15 jaar zo. Iedereen kent hem ook, erg grappig, soort buurtkat.

Kunstproject was trouwens erg leuk. Ging over de havens en hing prachtig stoer robuust werk, vrij abstract maar ook erg mooi. Vond het in ieder geval leuk de verhalen achter de werken te horen en de manier waarop het werk werd gemaakt. Daarna nog even ergens gegeten met manlief. Zoonlief wilde thuis blijven. Wordt toch anders met zo'n puber, vind het wel lekker hoor, af en toe weer met z'n tweetjes de stad in :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 07:29

Maar Tommie komt ook weer terug als ik het zo lees. Dat doet Timon helaas niet. Heb nu wel een halsbandje gekocht en daar onze telefoonnummers op gezet. Hopelijk belt de vinder dan ons ipv het asiel. Ik blijf het moeilijk vinden. Blijkbaar vindt hij het hier niet fijn. Maar hij is nu wel weer superlief.

Hij is dus gewoon zo'n 20 km verderop gevonden. En hij gaat dus ook niet naar het zelfde plekje, maar steeds ergens anders heen. Dat maakt het zoeken ook wel erg lastig.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:46

Honden blijven bij hun huis/baas no matter what.
katten zoeken een huis waar ze zich prettig voelen.

de tip van de beheerder vind ik walgelijk. }:)

blijkbaar vindt hij de honden eng of leeft hij graag in eenzaamheid, katten zijn eigengereid en trekken hun eigen plan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 12:03

Klinkt goed Vhu, dat kunstproject !
Janouk, vandaag rijden jullie bruiloft met de paarden toch !?! succes !! en veel plezier !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 13:46

Net overleg gehad met het asiel. Ik had het blijkbaar niet helemaal goed begrepen. Het rondslingeren is wat subtieler. Kan ook in een kattenmand met een handdoek erovereen, en dan aantal rondjes draaien als in een draaimolen. Ze zouden dan orientatie kwijt zijn. Dit lijkt me niet heel schadelijk, dus dan toch maar proberen. Mocht dit ook niet werken, dan (als we hem dan weer vinden) zullen we op zoek moeten naar een ander thuis voor hem.

Nou, ik ga weer verder met de grote schoonmaak. Bleh, maar goed, het is wel nodig en het ruimt erg op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 14:30

Tine dat meen je toch niet serieus :( als ik poes zou zijn zou ik dan nog harder wegrennen :)) er zijn wel meer dingen niet schadelijk voor een kat of voor dieren in het algemeen, maar dat wil niet zeggen dat je dat doet.

Tommie komt inderdaad weer terug. Maar onze Teddie (zusje van Tommie) vond het bij ons niet leuk, soms is dat zo. Die is weggelopen een straat verderop. Daar hebben we haar toen een paar keer opgehaald. Maar ze bleef er heengaan. Uiteindelijk in overleg besloten dat ze daar maar bleef. Poes is daarna met hele gezin geemigreerd naar Engeland. Dus die zien we niet meer.
Ze liep wel achter me aan, op straat, maar ze wilde ons huis niet meer in. Opsluiten tegen wil van poes doe ik niet. Onze Streepje wil daarentegen juist niet naar buiten, dat is een binnenkat. Plus dakterras en dakenkat :)

Lekker koffie-leut-ritje gedaan met stalgenootje. Voelde me vanochtend echt niet fit, hoofdpijn, moe. Nu nog niet maar in ieder geval wel lekker gereden :D Ber gedroeg zich weer netjes op stal. Morgen mag ze weer een keertje mee. Anders wil ze vast haar stal straks niet meer in, zo'n type is het ook nog wel :+