Gem, super van moos, weer rustig terug aan het werk, spannend. En gegroomd en meteen proef gered ! goed bezig !! Avaluna, die Romeo is wel heel knap, dat doet hij allemaal erg goed ! Tine, fijn dat het mennen zo goed ging. Janouk's Arie is er nog steeds..haha. Frensie ziet er goed uit, en buikje groeit mooi door ! Smickel ook alles goed en nog een buitenrit in het vooruitzicht ! Tallechie..balen van Snuitje..
hier geen nieuws verder....dus tot later maar weer..
tine10
Geplaatst: 12-08-13 21:07
Ik sluit me even aan bij de mooie samenvattingen van Frensie en Bianca.
Heb al een week lang vreselijke last van allergie. Wsl de mais in bloei. Staat veld hier naast het huis
Biancacoo
Geplaatst: 13-08-13 06:32
Goedemorgen. Tine...balen zeg... Hier begint het langzaamaan te kriebelen..de nachttemperaturen beginnen weer wat in goede richting te gaan voor de hondjes....nog een paar weken, dan kan ik misschien met de hondjes gaan beginnen te trainen.. verder..fijne dag allemaal !!
Gem
Geplaatst: 13-08-13 08:25
Goeiemorgen!
Hoeveel moet het afkoelen om weer te kunnen trainen, Biancacoo?
Tine: vervelend... ik neem aan dat je dan de hele zomer wel last hebt van al die gewassen.
even 2 foto's van gisteren, ik moet zo gauw met de auto naar de garage. De polo hapert een beetje als ik gas geef in zijn derde versnelling. Is nie goe nie.
De bak was ontzettend stoffig, het leek wel een stofstorm op de Sahara wanneer Moos met de sleep rondliep.
Geen stofwolken hier. Ik ben om kwart over één naar stal gereden met de auto omdat het onweerde als een gek! Ben in pyama snel gegaan. Ik wist dat Fralla en haar vriendinnetje Utah niet binnen waren gezet. Ik scheen met de autolampen op de wei; geen paard! Zijn ze toch binnen gezet? Bij Fralla's stal, geen paard! Snotdomme, terug naar land. Ik had eigenaar van Utah toen al drie maal gebeld, wat te doen? Ze belde gelukkig terug. Alleen Utah te zien. Waar is Fralla? Dan bekruipt me al een naar gevoel; het bliksemde als een gek. Intussen was het opgehouden te regenen. Utah ging rondjes lopen; ik zag er nog maar een. In het land zag ik dat Kadetje= Fralla onder het draad door is gegaan en bij de koeien in het land stond. Die liep langs het draad op en neer, wou wel naar binnen. Maar dat kon niet, wanrt de boer had de klink op de deeldeur gedaan; alleen van binnenuit te openen. Ik zag dat ze alletwee nog overeind stonden, heb het land verlaten en ben naar huis gegaan. Het bliksemde toen al stukken minder. Pfoei weer zo'n heerlijk gebroken nachtje!
Biancacoo
Geplaatst: 13-08-13 09:14
Gem. moos ziet er supergoed uit, en wat doet hij het goed !! ik duim voor weinig kosten aan je polo....
Als de nachttemperaturen rond de 10 graden zijn , en overdag niet meer boven de 20, dan kan ik s'avonds beginnen met trainen als het afgekoeld is onder de 15 graden, want in de avond word het dan alleen nog maar koeler en kan ik niet verrast worden door de opkomende zon/warmte.
Sandrina..niets aan dat onweer....gebroken nacht en je hebt er niets aan kunnen doen..bah..wel fijn dat alles nog goed met ze was.
Biancacoo: ik heb kunnen zien dat het goed was met ze. Dat was toen even voldoende.
Poeltje
Geplaatst: 13-08-13 09:55
Goedenmorgen!
Wel bijgelezen de afgelopen weken, maar niet gereageerd.
Tallechie: Wat rot voor Snuitje. Hopen dat je binnenkort toch weer wat verbetering ziet. Vind het zo’n leuke pony.
Janouk: Ik heb onwijs moeten lachen om je kip verhaal. Zie het helemaal voor me! Gelukkig dat ‘ie weer terug is. En een super ‘debuut’ weer met Janouk. Is de vaardigheid toevallig niet gefilmd?
VHU: Ollie aan het logeren, fijn dat het op die manier kan. Jij met een goed gevoel weg en ponylief die lekker veel aandacht krijgt.
Ollie: klinkt super! Fijn dat jullie zo genoten hebben.
Maisie: Gefeliciteerd, super resultaten weer.
Biancacoo: Mooie samenvatting en wat een mooie foto. Prachtige omgeving daar zeg.
Gem: Wat super van Moos!! Frensie: Mooi buikje! Avaluna: Gave foto, sjouwt ‘ie lekker!
Hier afgelopen weekend wedstrijd gehad met dubbelspan. Liepen fijn, reed aardig op safe, maar dat werd nog wel beloond met een tweede plek. Derest reed sneller, maar hadden wat foutjes.
Aankomend weekend weer wedstrijd, dit keer met dressuur erbij. Ben benieuwd, gisteren liepen ze echt super. Zat op een wolkje. Vandaag krijgen ze lekker vrij, woensdag nog even trainen, donderdag les en dan hopen dat ze klaar zijn voor zaterdag.
Ollie1
Geplaatst: 13-08-13 10:24
Goedemorgen, @Tallechie, balen van Snuitje. Heb je al uitslagen van het bloed ? @Frensie, je hebt een 'mooi' buikje @Biancacoo, wat een mooie vakantiefoto's Lijkt me écht gaaf Zweden! @Sandrina, heerlijk zo'n nachtje . Ik had vorige week hetzelfde ... onwijze onweer en Brutus stond gewoon buiten in de stromende regen en dat terwijl hij gewoon de loopstal in kon. Ik heb net zo lang voor het raam gestaan totdat de onweer weer overtrok @Poeltje, wat een gave foto weer en gefeliciteerd met je 2de plek @Avaluna, wat een knappe Romeo en dochterlief al weer naar school... hier hebben ze in het Westen nog 3 weken vakantie. @Gem, super dat Moos weer aan het werk kan (in de Sahara )
Gisterenavond nog even onverwachts een privélesje gehad... veel gewerkt aan de versnellingsbak van Brutus.... Ik wist niet dat hij meer versnellingen had dan mijn auto
ollie ja heb uitslagen terug en aan de hand daarvan een ondersteunend iets gekregen en pijn stilling. Maar ondanks dat loopt hij dus niet goed. Zijn lever en nier waardes waren te hoog en nog een paar dingen. Staat een paar blz terug wel.
Hallo ben ik ook weer van weggeweest. Thuis gelijk weer van alles te doen dus nog niet kunnen reageren enzo. Alles wel in etappes gelezen maar natuurlijk weer vergeten. Ben ook met een goede koppijn opgestaan vandaag dus dat maakt het er niet makkelijker op.
Gisteren weer lekker dressuurles gereden, hij liep goed en was braaf met aanspannen.
Vorige week donderdag had hij een paar engeltjes op zijn schouder. We waren een weekje in Epe op vakantie bij de Charles hoeve.( schuine overburen van ollie). Ik had helaas niet goed genoeg getraint om elke dag lange ritten te maken maar wel om de dag. Dus zondag en dinsdag echt mooie ritten gemaakt. van 17 en 23 km. En woensdag wilde ik wel weer maar ja de hele dag regen en krijg dan maar eens een groom mee. Niet dus. Dus donderdag weer vol goede moet gaan aanspannen. Net het moment dat ik op de kar wilde stappen steigerde db. Ik weet dat hij hoog kan, maar nu ging hij te hoog. Maar hij klapte niet achterover omdat hij met zijn kont voor op de kar terecht kwam en die klapte dubbel. Achter wielen in de lucht en het stoeltje tegen zijn schoft zeg maar. Daarna kwam hij weer op zijn voetjes terecht. Er gelijk opgesprongen en rijden. Maar op de hei ging mijn kar toch een dusdanig geluid maken dat ik terug ben gegaan. Gelukkig viel de schade mee. Wel her en der dingen scheef maar nog heel. Teminste daar kwamen we thuis weer achter. Ik heb hem er in epe niet meer voor gehad. Maar dat kwam ook omdat hij dezelfde dag heerlijk in zijn weitje stond en zo uit het niets jollig werd maar toen zo een snelheid had dat hij niet meer op tijd kon stoppen voor het draad. ( remspoor van 10 meter in de wei) over het draad heen sprong in een draai op zijn kop in een sloot kwam en er vervolgens weer over het volgende draad uitsprong. Bij andere paarden in en toen gelukkig weer terug in zijn wei sprong. Over twee draden en de sloot ( een metertje of 3) Hij was gelukkig niet kreupel maar wel stijf in zijn lijf. De dag erna maar lekker gelongeerd. En met dat sloot verhaal was ik er ook nog eens niet. Lag te relexen in de veluwse bron. oeps.
Maar super paarden mensen daar. Die hebben hem gevangen,nagekeken en op stal gezet....
Vandaar dat ik blij was dat hij zich gisteren weer goed heeft gedragen....
VanHuisUit
Geplaatst: 13-08-13 10:47
Sluit even aan bij de samenvattingen. Bij Ollie die van mij dus is gisteren ook ad versnellingen gewerkt ze had ze nog niet eerder echt gebruikt zeg maar.
baudy jeetje wat een draakje. Gelukkig goed afgelopen.
Wat grappig iedereen met de versnelling bezig, hier ook. Middendraf wil nog niet helemaal terwijl hij het wel kan
Ollie1
Geplaatst: 13-08-13 10:59
@Baudy, gelukkig alles goed afgelopen het is en blijft wel een enorme knapperd die brokkenpiloot van jou @Smickel, nog 3 weekjes lees ik... dat wordt aftellen ...ene volgend jaar een date in Epe ... ik stem voor
Grappig om te lezen dat iedereen bezig is met versnellingswerk. Gisteren ook druk mee geweest.
tine10
Geplaatst: 13-08-13 13:30
Zo, weer even wat meer tijd om te reageren. Kwam een bui aan toen ik met Rembrand aan het trainen was, gelukkig pas aan het einde, dus snel uitgespannen. Na de bui snel nog met Thabor aan het spelen geweest. Hebben ze mooi alledrie weer wat gedaan vandaag.
Iedereen druk bezig met versnellingswerk. Ach, dat vind ik eigenlijk gewoon standaard werk. Dat hoort bij het basiswerk. Smickey: hoopt op een mooie rit en hoeft niet lang meer op beeb te wachten VHU: geniet van vakantie Frensie: mooie buik Baudy: eng verhaal, met gelukkig goede afloop. Ollie: maakt ook mooie samenvatting en is lekker bezig met Brutus Poeltje: ook een samenvatting en mooie actiefoto en mooi resultaat Gem: wat is die moos een knapperd zeg en wat fijn dat hij het avontuur zo goed heeft overleefd!! Bianca: maakt al trainingsplannen voor de honden. Ik hoop dat het nog even soort van zomer wordt, we hebben maar zo kort zomerweer gehad (ook al leek het lang het was maar een maandje, na een heel koud voorjaar) Sandrina: is lekker moe door nachtelijk avontuur
@Tine: ben bijna jaloers op de buien bij jou Hier was het echt drie spatjes en moet de tuin toch hoognodig voorzien worden van water...
tine10
Geplaatst: 13-08-13 13:38
Nou, inderdaad, voor de tuin en wei ben ik er ook echt heel blij om hoor. Werd gek van al dat sproeien. Kwam hier echt even heel goed naar beneden. Was blij dat het precies op moment was dat ik wilde omspannen. Nu schijnt de zon weer. Af en toe komen er wel een paar spetters naar beneden en allerlei donkere wolken drijven over, maar dat is niet voldoende voor de tuin.
Ben wel blij dat het weer tot nu toe zo meevalt. Zoonlief doet deze week mee aan de kinderspelweek in het dorp en vandaag zijn ze naar attractiepark.
da's boffen met het weertje, beter dit dan dat hele snikhete (vooral voor de begeleiders dan, haha, kinderen hebben niet snel last). Heeft hij nog lang vakantie? Hier zijn de kindjes allemaal weer naar school, weer heerlijk rustig in de straat
tine10
Geplaatst: 13-08-13 14:08
Dit is zijn laatste week, vanaf maandag moet hij weer naar school.