[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 12:48

@Maisie: heerlijk is dat als je zo lekker kunt genieten van je paardjes <3

@Tine: :(:) .

Ik ga ff boekje lezen, leverancier (buitenland) heeft middagpauze en kan ik niet bereiken en dat is het laatste wat ik wilde doen op kantoor. Heb last van spieren of gewrichten, misschien van het weersomslag, dus mag wel ff relaxen van mezelf :o .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 14:45

Ava: :(:)

Hier net bijna 2 uur op bed gelegen, maar kon niet slapen, moest steeds naar de wc.

En las dat ik net beetje duf was, want heb mijn wedstrijd pas zondag.

Nou, het is droog hier (waait nog wel heel hard) , dus ga maar paard vangen en voor mezelf wat trainen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 16:50

vraagje: ik heb van dat latextape voor mijn liverpoolstang binnen gekregen,hoe werkt dat ? hele stang gedeelte? hoeveel lagen?

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:22

Ik gebruik nooit latex. Dat is stroef en kan brandwonden geven, zeggen ze. Wij hebben zeemleer om de liverpool zitten. Dat is naaiwerk met pijn in de vingers van de naald. Huisvlijt.
Ik vroeg laatst aan Jeremy (onze instructeur): hoe bevestig jij dat zeemleer om de liverpoolstangen, zonder dat je je vingers kapot prikt met de naald? Antwoord Jeremy: Ik prik me nooit, want dat laat ik altijd doen. }>

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:36

dus ik heb die rol voor piet-snot gekocht?
wel jammer dat jeremy het niet zelf doet, anders had ik 2 liverpoolstangetjes liggen voor hem,of jij moet zin hebben ??

Frensie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 18:57

Ik gebruik ook zeem, maar ik prik mezelf niet in mijn vingers en doe het wel zelf ;) :P

Heb weer dienst en tis beetje druk, niet dramatisch druk maar ook niet rustig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:27

HT ik heb wel latex gebruikt een korte poos bij Melody, deed een stuk afknippen wat qua lengte de breedte van het mondstuk was en dat er dan met grote zorg om heen wikkelen, zonder bobbels, valt niet mee.
2 lagen, en eerst nat maken voordat je het in de paardenmond doet.
deed de leidsels door de bril, brandwonden nooit gezien of gehad, maar melody was ook heel licht in de mond, later toen het goed beviel idd een echte zeem erom genaaid, maar ook die maakte ik eerst wel nat voordat die in de mond van melody ging.
Ik heb een half jaar met dat latex gereden denk ik ongeveer.
Zeem of latex, merkte ik bij haar geen verschil.
Prikte mezelf niet in de vingers, want gebruikte altijd een kromme naald bij vastnaaien...werkt goed ! en dan zo'n suf vingerhoedje op je wijsvinger...hahaha..

Avaluna.. :(:)
Frensie...succes met werken..

als zondagochtend vroeg de temperatuur laag genoeg is....misschien eens beginnen met de husky training..en natuurlijk met mijn training...ben erg benieuwd, en kijk er enorm naar uit ! :j
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 31-08-12 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:28

Hier ook natuurzeem, nog geen Doornroosje-acties.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:40

Bij sommige pony's / paarden bij ons op stal wordt wel latex gebruikt, op allerlei verschillende manieren. De standaard manier is volgens mij zoals Biancocoo het beschrijft.
Ik heb er zelf nooit meegereden, dwz bij mijn eigen spul dan he. Toen Bente zo gevoelig bleek heb ik zo'n appel-stangetje gekocht, bevalt prima. ze heeft met rijden ook zo'n appelbit (dubbel gebroken).

Nou het was zulk raar weer vanmiddag, keiharde windvlagen, regenbuien..... en vriendin met wie ik op pad zou was ziek, dus ben niet gaan rijden/mennen. Wel heerlijke tut middag. Bente's manen bijgewerkt en haar staart een 'grote beurt' gegeven, voeten ook in het sop, ze zag er werkelijk zo mooi uit *D Daarna nog 3 jonge pony's poetsbeurt gegeven incl gehoorzaamheidstraining / tuig opleggen (behalve bij Blondie niet het tuig, wel stilstaan tussen de lijntjes, voetjes geven en netjes terug- en omstappen, rustig meelopen en halthouden op stem plus weer voorwaarts, dat stoort dingen). Sta er toch altijd weer verbaasd van hoe snel dat jongere spul leert, leuk!
Toen vond ik het wel genoeg voor vandaag :7

Zit nu lekker aan glaasje wijn, denk dat ik er vroeg in lig vanavond }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:26

Zat hier eind van de middag zonder stroom. Niet leuk. Maar gelukkig weer opgelost. Waterkoker zorgde voor kortsluiting. Ding is nog helemaal niet oud. Nou ja, gelukkig probleem weer opgelost.

Mannen hebben weer springles gehad, helaas niets van gezien, omdat ik met monteur thuis was.

Morgen gaat Thabor weer voor de kar. Daarna nog lesje met Rembrand en dan alles voor de wedstrijd van zondag klaar zien te krijgen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 22:55

bedankt voor jullie reacties over dat latexspul.
omdat sun zo'n gevoelig mondje heeft en eindelijk de liverpool accepteerd,was dat het eerste waaraan ik dacht om het nog zachter in haar mondje te maken met dat latexspul. :j
ach anders probeer ik het wel, heb die rol nu toch en als het werkt.....ga ik ook wel mezelf prikken aan de naald met zeemleer

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 06:28

Goedemorgen!!

Weer vroeg uit de veren hier! Moet zo een verpleegkundige binnen laten op de post en daarna op de trein zetten, hij gaat vliegen naar Bulgarije om een patient op te halen. Daarna met collegaatje mee naar ruitersportzaak, zij moet een zadel kopen, dus eerst zelf wat modelletjes uitproberen en van de week komen ze dan passen op haar paard.

Gelukkig hebben ze me vannacht tijdens mijn dienst met rust gelaten dus heb goed geslapen.

HT ik heb ook van dat latex geprobeerd, maar Gwin heeft altijd een hele droge mond dus dat latex ging branden. Ook een appelbitje gaat bij haar branden en schuren omdat ze weinig speeksel aanmaakt. Een zeemleer eromheen is ideaal, ik leg het bit wel even in een emmertje water voor ik het in doe.

Tine jammer dat je de springles niet kon zien! Maar stroom hebben is toch wel heel belangrijk.

VHU lekker aan het tutten geweest.

Biancacoo misschien trainen zondag! Spannend!

Fijne dag allemaal!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:33

hoi allemaal,

ik probeer snel weer actief te zijn, beetje lastig vanaf de telefoon, laptop heeft nu stekker nodig anders loopt die leeg. Dus vandaar stille ik.
Verder hier nog rond en gezond, dus nog geen babynieuws.
Tot gauw :wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:35

Goedemorgen

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 08:39

Gaaaaaaaaaaapppp :O

net wakker..

vandaag richting outdoor breda, 4-pan marathon kijken....kei-vet!
wil zelf ook nog rondje doen eigelijk, maar kijken wel hoe het loopt,
boodschapjes zijn ook nodig.

en vandaag langs opa en oma van petekindje, indien die er zijn, spulletjes oppikken, zijn dan toch in de buurt voor peerde-gedoetje...

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 14:11

Hoooooi :wave:

Hier uitgewerkt zo naar stal Wish krijgt nieuwe schroenen! Vanavond even bij lezen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 15:31

Rustig hier.

Vanmorgen heeft Thabor weer voor de wagen gelopen. Hij deed het heel fijn. Lekker ontspannen. Ik heb zelfs ook nog even gestuurd. Alleen stap hoor, we moeten niet al te dapper worden.

Daarna les met Rembrand op het grasland. Was erg goed dat instructrice dit eens zag, want dan loopt hij toch heel anders dan in onze kleine bak. Ben erg blij dat de eigenaren me toestemming hebben gegeven om zo te kunnen oefenen.

Nou, alles is klaar voor de wedstrijd. Hopen dat ze schoon bliijven.

Trouwens, starttijden voor hippiade zijn al bekend.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:11

top tine,ff het stuur overgenomen +:)+ enne..stap is al een begin..
hier rondje hoofddorp gedaan (ik ga nog niet zo ver weg van huis als janouk altijd gaat,maar begin is er)
ben braaf uurtje weggeweest en kijkend naar de kont van het .....ponydier O:)

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:26

ik wacht nog steeds tot je langs komt op de koffie met de koets!! Gewoon het landbouwpad op bij de manege richting de McDonalds en dan rechtsaf de RIjnlanderweg op. Half uurtje en je staat bij mij voor de deur! Koffie is klaar

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:39

:wave:

VHU : dressuurproefje gereden ipv buitenrit, fijn dat het zo goed ging :) & dag erna tutnamiddag gehad en goede oefening gehad met de jonge pony’s, leuk!
PSM : gezellige rit gemaakt met 4 man :D binnenkort alleen op pad, inderdaad veel kilometers maken :))
Frensie heeft het druk met diensten…
Tine heeft een goed gewerkt met Thabor en Rembrand :)

& verder veel dingen die geannuleerd zijn door het vervelende weer :\ Ik heb gisteren Luna gelongeerd, ik wou geen menrit maken als het zo wisselvallig weer was… Na een kwartiertje begon het te regenen, heb besloten om nog even verder te doen en de regen was gelukkig na 1 minuut over :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:48

janouk: die hou ik tegoed :j
lottex: slecht weer??? hier super met zonnetje 8-)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 16:51

Nee, had het over gisteren :D Hier is het ook zonnig nu :)

Daarnet 45 minuten gemend met Luna, ging super! :) Daarna afgespoeld met water & Liezes (veulentje) benen ook maar eens gedaan. Was weer een leerzame dag voor haar, in voormiddag haar hoefjes bekapt en namiddag waterslang verkend :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 17:51

Nou het is hier bijna soort van uitgestorven :+ wat rustig zeg! Is het tenminste goed bij te houden :=

@Tine knap hoor, weer achter Thabor gezeten! En fijn dat je op het land mag trainen!
@Lottex ja dat zijn flink wat indrukken voor zo'n veulentje en hartstikke goed dat je dat doet want daar leren ze zo veel van.
@HT ook al zo dapper, kun je dan bij jou over fietspaden of trotseer je het Randstad verkeer?
Wish nieuwe schonen en Bicci bij de 4-spannen kijken, top! Biancailona is nog steeds rond & gezond afwachten amar dus. Ik was met zoonlief week 'over tijd' pfffff dat was afzien hoor.

Vandaag bij stalgenoot gegroomd met tweespan, altijd leuk. Morgen groomt ze bij mij, kan ik buitenritje doen. Ik moet dat van mezelf doen ben namelijk ontzettend geschrokken van het paard dat omgekomen is van de week, moet ik alle beren voor mezelf weer even oplossen. Zou vandaag eigenlijk ritje doen maar ze waren bij ons erg aan het rijden met enorme tractoren. Even geen zin in...

Wel schriktraining gedaan met Blondie (=langs de weg grazen als er allerlei groot verkeer langskomt), nou die is totaal niet onder de indruk van wat voor tractor dan ook ze gaat er haast bij in de cabine zitten :+

En met Bente heerlijk gedressuurd onder het zadel. Als ik verder wil dan de L2 moet en zal ik toch echt beter moeten doorzitten, dus ik heb mezelf opdracht gegeven elke keer als ik rij toch even doorzitten te oefenen. Hoop dat het dan toch langzamerhand beter wordt en ik ooit, ooit, een middendraf kan uitzitten en dus ooit, ooit weer eens starten in die M <<) . Toch erg lang last gehad van mijn val, kan nu pas weer paar voltes achter elkaar doorzitten zonder rugpijn :\

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 19:19

Iedereen lekker buiten geweest met dit mooie weer, weinig bijleeswerk dus :D

Tine: rustig aan met Thabor :j . Lekker vertrouwen opbouwen. Graslandjes rijden heerlijk, het fijne is dat paard / pony zich niet kunnen instellen op wat er komen gaat :P . Ik rij bijvoorbeeld wel eens een linksomkeert bij M, en Ster wil dan tussen G en B al stelling rechts gaan nemen. Dan rij ik expres vóór B de ring uit, zodat ze moet leren te wachten met stelling nemen tot ik het aangeef :)* .

Ik heb een druk, maar leuk dagje achter de rug. Eerst Ster gelongeerd in de bak met de pessoa, veel op tempowisselingen geoefend, van arbeidsdraf naar uitstrekken, van ab-draf naar galop naar tandje harder in galop, terugnemen naar ab-draf en dan zo langzaam mogelijk draven (net niet stappen), dan weer schakelen via ab-draf naar uitstrekken...... leuk!

Daarna naar de waterscouting. Onze gemeente heeft het scoutingschip (en daarmee de hele groep) verbannen uit de haven van Maasbracht, wegens reorganisatie van de haven, waar ze al 10 jaar gedoogd liggen. Nu dan met een dwangsom per maand, maar zonder "ons" een nieuwe ligplaats te gunnen.
We hebben nu dan eindelijk een ligplaats gekregen van Linssen Yachts, die een stuk terrein hebben waar ze al 20 jaar een bouwvergunning voor proberen te krijgen. Nu hebben ze dat dan aan ons, iig voor de komende 2 jaar, ter beschikking gesteld *\%/* . Voor ons een DROOM-stuk! Een "eigen" haventje, met groot stuk "eigen" grond en geen last van omwonenden of bedrijven. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ Linssen!
Vandaag dus met de zeeverkenners, leiding, en heel veel ouders het terrein gemaaid, opgeruimd, steiger gebouwd, palen geslagen, scoutingschip + werkboot + sleepboot verplaatst en opgeruimd. Ik had o.a. de taak op me genomen om de lege flessen uit te zoeken en naar de diverse supermarkten te brengen. Wel eens 2 kuub lege flessen gezien? Een Renault spacemobiel met rondom full-airbag op alle zitplaatsen inclusief kofferbakruimte :D :D :D ??
Uiteindelijk 66,50 euro aan statiegeld opgehaald (zónder bierkratten) en dan nog 40 - 50 lege flessen weg moeten gooien wegens beschadigd, ondefinieerbaar, etiketloos.... :+ .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 20:44

zo....hallo allemaal..ik moet alles nog bijlezen. sorry..
maar even ego....het was een erg leuke cursus dag, heb er toch dingen uitgepikt waar ik echt wat aan heb voor het trainen met de husky's en op de wedstrijden !
en heb mijn driverslicentie..hahaha....t'is maar een papiertje,...nu ervaring op gaan doen ! en die regels na gaan leven.. :j het was weer warm vandaag, denk dat het trainen nog even uitgesteld word.......

zo..ga nu bijlezen...
HT lekker gereden.
Tine goedzo...mennen met Thabor, dat is een poos geleden ,superknap van je !
Vhu lekker bezig met 2-span en ook weer wat beren wegjagen morgen ! succes alvast.
Lottex fijn gemend !
Gem..klinkt als een superhaventje voor jullie, geweldig eigen stuk grond ! super.
Frensie gewerkt, en gaat zadels proberen...altijd leuk !
verder......even vergeten..

Bicci..hoe gaat het met je....beetje van de schrik bekomen van de afgelopen week ??
Verder..sorry als ik je vergeten ben..