[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 12:39

Goedemiddag.

Allereerst wil ik VHU zeggen dat ik veel respect voor je heb. Heel goed, zoals je ermee omgaat. En zoals de anderen hier ook al zeggen, je mag je verdriet tonen!! Hoef je niet te verbergen. Je bent tenslotte een zeer grote vriendin verloren. Sterkte bij het afscheid met Freddy.

Verder sluit ik me even aan bij alle samenvattingen. Sorry, maar ik ben erg moe.
Gisteren wedstrijd gehad, heeft erg veel energie gekost.
Met pony ging het niet zo fijn, had te kort losgereden, dus was mijn eigen schuld. Volgende keer toch maar weer gewoon 45 minuten voor rekenen. Had 175 en 183 punten. Die 183 was nog goed voor een 2e prijs. Bijna iedereen had lage punten, maar ik denk dat er ook niet zo goed gereden werd. Als ik naar mezelf kijk had ik ook echt niet meer verdiend. Van Chantal weet ik het niet. De stukjes die ik zag, zagen er best redelijk uit. Wel onrustig met het hoofd, ene moment wel nageeflijk, andere moment kop in de lucht. Tja, ene jury valt daar meer over dan andere. Tempo was wel veel beter dan in Leek, dus er zit zeker vooruitgang in. Dat gevoel had je zelf ook, dus daar moet je gewoon naar kijken, niet naar de punten van een jury. Er worden trouwens sowieso weinig hoge punten meer gegeven. Wellicht dat de jury's dat op vergadering hebben besloten, want een jaar terug kreeg zo'n beetje iedereen minstens 1 wp per proef, ook al was dat absoluut niet terecht.
Bij vh had ik helaas 3 ballen.
Daarna werd pony van menpony naar kinderpony omgebouwd, had nl zadel en hoofdstel van zoon mee moeten nemen :D . Zoonlief heeft weer heel goed gereden.

Toen Rembrand. Losrijden ging heel fijn, ik had goed dat hoge tempo te pakken. Helaas ging het in de eerste ring niet zo goed. Erg slordig, kon mijn figuren niet goed rijden, wsl toch door dat hogere tempo. Moet ik echt nog leren (doe het nu pas 4 dagen, dus tja, moet ook geen wonderen verwachten). Maar de 2e proef..... bij het 5e onderdeel, uitgestrekte stap, ging Rembrand volledig in de staak. Ik snapte er echt niets van, zo ken ik hem helemaal niet. Hij wilde geen pas voorwaarts meer, wel achterwaarts, wat ik door ongelukken in het verleden dus echt doodeng vond. Man stond te schreeuwen dat ik hem aan moest pakken, dus zweep erover. Toen ging hij een paar passen vooruit en weer in de staak. Ik was echt zooooo bang, maar goed, weer de zweep erover, maar toen sprong R dus de ring uit. Einde oefening. Man heeft in mond gekeken, tong zat gewoon op zijn plek (rij sinds paar dagen met sperriem, dus zou ook haast niet meer moeten kunnen. En als het wel kon, had hij hem nooit zo snel weer terug kunnen krijgen). Netjes af gaan groeten bij de jury. Volgens haar was het wel zijn tong, volgens ons niet. Enige wat ik kan bedenken is dat er een velletje klem heeft gezeten, want ik kreeg echt het idee dat hij pijn had. Maar goed, ik mocht als iedereen klaar was mijn proef nog een keer rijden om het vertrouwen terug te krijgen, dus dat was wel heel aardig. Vaardigheid had ik 1 bal, dus wel weer een wp erbij, maar ik ben echt mijn zelfvertrouwen weer helemaal kwijt. (dat is al niet zo geweldig, met dit soort acties wordt het niet beter)
Helemaal aan het eind dus nog een keer de proef gereden, ging wel weer slordig met figuren, maar verder gelukkig goed.
Bleek dat ik voor de eerste proef toch nog 214 punten had, dus ik mag naar districtskampioenschap. Weet alleen niet of dat wel zinvol is. Instructrice nog gebeld en die zegt dat het gewoon door nieuwe tempo komt, dat ik daarmee gewoon veel proeven moet oefenen, dat het dan wel goed komt.
Nou ja, volgende wedstrijd is in augustus, dus we hebben nog even.

Vanmorgen heeft zoon weer gereden in de bak. Helemaal los, ook in draf en zelf gestuurd in draf. Super zoon en pony, ben zo trots.

Nu gaan we met Thabor naar het bos. Honden gaan mee, zodat ik met zoon en honden ga wandelen en man met Thabor gaat rijden. Tot straks.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:23

morgen! :)

@lacuun; wacht met smart op fotos
@VHU; sterkte, ook met Freddy gedag zeggen vandaag. :(:)

Ik ben stout geweest... Gisteravond tegen de hoofdpijn een lading pijnstillers naar binnen gemikt :o (paracetamol en ibuprofen, beide 2 stuks, tegelijk :o ) hoofdpijn is nu weer naar de achtergrond. Maar ik weet zo ontzettend zeker dat ie straks dubbel zo hard terug binnen komt :=

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 14:28

VHU, ik ga helemaal mee met de reatcie van Tine :j

je mag verdrietig zijn, daar is niks mis mee.
het is niet niks wat er is gebeurd.
ik denk dat je man en han dat ook wel begrijpen hoor.
en misschien als je bij hun ook wat verdrietig bent/kan zijn dat hun je kunnen helpen/steunen bij het verwerken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 16:27

Tine wat een ervaring, hij zal vast wat hebben gehad. Toch nog mooie punten
Veel plezier in het bos.

Ik heb drie kwartier gereden vanochtend alleen gestapt ik snap hem soms niet en hij mij niet dus aan mijn zit gewerkt. Nu bij schoonmoeder zijn we heen gelopen.3,5 km maar heb. Last van mijn bekken, maar we moeten ook nog weer terug

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:12

Nou heb het overleefd. Mijn linkerbekken doet zeer, daar had ik met rijden ook al last van. Maar even in de gaten houden.

Ondertussen het eten ook al weer op.

Vriendlief gaat vanavond op stap. Ik blijf lekker thuis, beetje uitrusten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:19

@ Tallechie: klinkt alsof jij even rustig aan moet doen. Lijkt me erg pijnlijk
@ Naaltje: sterkte met de straks terugkomende hoofdpijn

Manlief heeft heerlijke bosrit gemaakt. Thabor heeft zich keurig gedragen.
Omdat ik echt veel te moe ben om iets te doen, gaat hij straks nog met Rembrand een buitenritje maken. Ik kan er echt niet op blijven zitten nu. Straks nog wel even met de zitmaaier de winterwei en tuin maaien. Maar daar kan ik op zitten, hoef weinig op te letten en is geen levend wezen.

Morgen een aangespannen buitenrit met Rembrand. Ik zie er heel erg tegenop. Ben zo bang dat hij weer zo gek gaat doen, maar van man moet ik Rembrand meenemen ipv Amerigo, juist om vertrouwen terug te krijgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:44

Tine ja doe verder ook niks meer. :-) Wilde morgen ook weer rijden ohz maar eerst maar kijken hoe gevoelig het morgen is. Anders aan het einde van de week maar weer.

Fijn dat E R zo gaat rijden. Rijdt hij vaker op R?

Succes met grasmaaien

Waar ga je rijden morgen? En gaan E en P mee?
Wij wilden morgen ook rijden maar twijfel ivm weer

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:55

@ tallechie: verzorg je maar en rust goed! Dat kan je wel goed gebruiken zo te horen... Maar niet te snel onder zadel gaan, als je morgen nog iets voelt, moet je maar mooi met de voetjes op de grond blijven ;)

@ tine: vervelend hé die angst... Ik heb gelukkig geen meer bang om met Romeo te gaan mennen, maar moet wel zeggen dat ik in het begin enorm bang was om hem in te spannen, omdat hij bij het vertrekken altijd steigerde en heel snel achteruit ging waardoor de wagen ergens tegen botste, Romeo daarvan schrok en dan kan je wat taferelen voorstellen.. Hij is zelfs een paar keer achterover gevallen met steigeren. Sindsdien kneep ik hem ook wel als we gingen rijden. Gelukkig heb ik (met hulp) kunnen doorzetten en is hij nu doodbraaf met vertrekken en kijk ik weer uit naar de volgende rit :D Je man heeft wel een punt dat je Rembrand moet nemen, zo vaak mogelijk gaan en dan krijg je je vertrouwen weer terug. Niet opgeven in ieder geval!

Wat super zeg dat je zoon helemaal los heeft gereden met Amerigo!

@ Naaltje: jeetje zeg, die lading pijnstillers moet ik toch niet proberen hoor! 1 ibuprofen en ik verga al van de maagpijn! Ik moet het altijd houden bij een dafalgan 500mg en een banaan of potje yoghurt erbij (schijnt te helpen om maagpijn te voorkomen), maar meer dan dat moet ik echt niet proberen hoor :D Van wat heb je zulke hoofdpijn? Stress? (dat is bij mij het geval :o )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 18:59

Bedankt voor jullie lieve woorden.
@Dennis dus ook zomaar plotseling je lieveling weg. Zo hard is dat |( je kunt niets doen en ze zijn zo weg.
@Tine goed dat je hebt doorgezet, het hoeft dus geen ramp te zijn als ze zo doen, misschien dat je dat ervan mee kunt pakken? Je hebt zo'n rotervaring met je andere paard maar Rembrand zal dat echt niet doen, fijn dat je man je hielp en ook dat hij Rembrand even meeneemt. Erg leuk dat je naar de districtskampioenschappen mag. Natuurlijk ga je daar rijden! Jullie zijn gewoon even wat aan het zoeken, tempo e.d. je zult zien straks ga je nog veel en veel beter dan je ooit had gedacht, je zit gewoon in een soort 'aftast- en overgangsfase', echt, komt goed, morgen lekker genieten van buitenrijden, is zo fijn voor jou en Rembrand even fijne buitenrit :j
@Poeltje knap gereden zeg, wat leuk die prijzen en wat een supergave foto's!
@Tallechie lekker gewerkt dus. Let op je bekken dat is een rotpijn :(:)

Ik had me vandaag voorgenomen te proberen me wat op te kunnen laden want ik was (en ben) zo verdrietig maar dan eet ik niets meer en slaap slecht, word er helemaal naar van, ik ben al zo'n spriet, daar wordt ook niemand wijzer of beter van. En de gedachte van vanochtend heb ik gelukkig in mijn hoofd kunnen houden...ik heb ook expres niet in haar kast met spullen gekeken, heb mezelf maar even beschermd kan er gewoon nog niet tegen :n .

Freddy werd uiteindelijk pas laat opgehaald maar hij liep enthousiast de trailer in, mannetje leek het helemaal geweldig iets te gaan doen :D en volgens de nieuwe eigenaar was hij helemaal blij met zijn nieuwe vriendje. Ik ga komende week even vliegenmaskertje brengen, even kjiken hoe hij erbij staat maar heb er absoluut een goed gevoel bij.

Vandaag met Alwyn gemend hij deed erg zijn best. Rare van het bit afgaan van van de week was er helemaal niet meer. Gedressuurd en tussen pionnetjes door gegaan met lekker draftempo en er goed tegenaan. Ook nog door de waterbak (met modder :+ ) gestapt heeeeeeel voorzichtig }:0
Paarden die buiten stonden binnengehaald en pony's van Peter buiten gezet. Viel me op dat Rattan, een van de oude pony's van Peters NK vierspan, niet zo groot was en er begon een plannetje in mijn hoofd :)*
Daarna gezellig Harley bekeken van PrinsjeH ... hoe dat ging vertelt ze vast zelf ook nog :x maar ging vind ik heel knap! :x

Toen uitgebreid koffie geleut :9k en eens besproken of het niet leuk zou zijn Snuit eens naast Rattan te zetten := twee donderstenen bij elkaar. Gewoon voor de leuk. Dat hebben we dus gedaan <<) zo genoten van die driftkop Rattan en Snuit die echt niet wist wat hij eraan had O:) Rattan zat helemaal te brommen zo wond hij zich op en Snuit maar braaf stappen. Allebei die koppies van die pony's :):) Eerst Riette aan de leidsels, later Peter. Ik moet zeggen op een gegeven moment had hij ze haast gewoon naast elkaar in draf, toch wel erg leuk gezicht zo'n zwarte en een spierwitte *-:) nog rondje uitgestapt toen waren ze eindelijk rustig, vooral Rattan dan. Gingen we weer terug naar stal moest Rattan toch even laten zien hoe stoer hij door de deur kon _O- maar echt even alles kunnen vergeten op dat moment zo grappig. Wie weet gaan we het nog een paar keer doen of anders Alwyn en Snuit toch weer eens proberen (nu ik heb gezien hoe woest Rattan deed....mwah....dan waren Alwyn en Snuit nog heilig _O- ).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:05

VHU fijn dat je wel weer hebt kunnen genieten van de pony's.
Mooi dat Freddy een fijn plekje heeft gekregen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:13

VHU het doet me deugd om jouw post te lezen! Super om te horen dat je je hebt geamuseerd en dat je aan andere dingen kunt denken! Dat is de beste manier om het te verwerken, erover praten helpt ook zeer goed, maar dat doe je best als je er klaar voor bent. Neem de tijd zou ik zo zeggen en verzorg jezelf, dat is wat Rizanta ook had gewild. Het is zoals je zegt, niemand wint erbij als je je slecht voelt, weinig eet en slaapt!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:15

Weet iemand hoe je je kan inschrijven voor de paardenvierdaagse?
Zie wel dat het met een voorinschrijving moet maar waar doe ik dat???

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:39

De pony's geven me echt een pony-gevoel dat is heel anders dan met een paard daarom kan ik het. Als ik denk aan die bruine oortjes met dat zwarte randje eromheen en dat grote gaan met dat machtige gevoel zinkt de moed me echt in de schoenen want dat kan ik echt nog lang niet aan (iets met een ander paard doen, wordt al misselijk bij de gedachte dat ik iets uit haar kast haal of zou moeten gebruiken |( ). Maar de pony's zijn gewoon grappig en zo actief, daar moet je dan goed je kop bijhouden en je kunt niet afdwalen. Royaltje schreef me een berichtje dat ze zoveel had gehad aan Charmer, toen haar Royal op zo'n vreselijke manier was overleden. Ik denk dat mijn pony's mij heel erg kunnen helpen.

@Tallechie, ligt eraan welke vierdaagse je bedoelt?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:42

Zorgvlied

Gelukkig heb je dan je pony's nog. Anders val je helemaal in een diep gat denk ik.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:59

Ik ben nu inderdaad echt heel blij met mijn pony's en met mijn pensionstal. Dat ze snappen hoe vreselijk het is.
Misschien als je een oproepje plaatst bij buitenrijden / vakanties te paard of zoiets, weet even niet meer zo uit mijn hoofd hoe die topics heten, dat ze daar wel weten hoe het bij Zorgvlied zit? Of misschien is er wel een topic over te vinden?

Dat stappen trouwens Tallechie is echt een hele fijne manier om zelf weer wat in conditie te komen en je kan Veale weer wat leren vertrouwen en wat aan zijn souplesse werken. Ik kon in het begin maar een kwartiertje, hooguit half uurtje echt actief stappen met Rizanta was ik al kapot dus die drie kwartier van jou vallen nog wel mee hoor / is al best wel veel!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:15

Zal wel even kijken, had ze ook al een mail gestuurd, maar nog geen antwoord ontvangen. Anders zoek ik ook nog wel een telefoonnummer als die er al bij staat.

dit was de 3e keer dat ik er op zat. 1e keer 15 min, 2e keer 25 min en nu 45 minuten.
Voel mijn enkel en bekken nu ook wel. Voor veale is het ook wel goed want hij leert wachten

Ik wil hem eerst nageeflijk hebben voordat ik verder ga, maar ja hij werkt nog niet altijd mee.
Puppy en puppy is niet altijd een goede combi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:20

Is denk ik heel goed Tallechie dat je hem eerst nagevelijk wilt hebben in stap, precies waar je hem hebben wilt en dan pas verder gaat. Zonder goede stap echt geen goede draf, zonder goede draf geen goede galop. Laat ik het zo zeggen: zo heb ik het altijd geleerd en gedaan. En hij leert wachten, heel belangrijk. Gek doen doet hij maar in zijn vrije tijd ~~}>

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:23

Veale heeft ondertussen ook al bijna een jaar niet gegaloppeerd omdat de draf niet bevestigd is.
Hij is gewoon nog erg puppy onder zadel en vindt het heel erg lastig.

Ik moet zeggen dat hij wel ontzettend braaf is want ik ging wat oefeningen op hem doen. Stalgenoot heeft me even geholpen. Die ging mee lopen aan het halster zodat ik mij op mezelf kon concentreren. En hij heeft gewoon niet gek gedaan.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:24

@VHU; wat ben je een sterk mens!
(en zijn er fotos van 't span? :o )

@SL; hoofdpijn oor... onbekend := stress, oververmoeid, niet lekker in m'n vel, te druk, te licht, te lawaaiig.. Had ook wel een beetje buikpijn na m'n coctail, maar beter dan de hoofdpijn, want op zo'n moment zit ik echt met m'n hoofd tegen te muur te bonken :=

Niet naar stal geweest vandaag, toch bang door hoofdpijn overvallen te worden tijdens een ritje.
Net een film gekeken, nu verder aan m'n verslag.
Eind van de week moet het klaar zijn

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:51

Vervelend dat je zo vaak hoofdpijn hebt Naaltje. Ogen al een keer na laten kijken.
Ik had de laatste tijd ook veel hoofdpijn, bleek dat mijn ogen beter waren geworden.

Ik zal van de week ook even weer aan de studie, maar we gaan ook sauzen, en mijn ouders zijn dus dinsdag woensdag en evt donderdag bij ons, dus kan niet super veel leren.

Vriendlief is net naar de feesttent, alleen op mijn fiets, zijn eigen heeft een lekke band. fiets is een jaar oud dus hoop niet dat ze hem jatten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:52

@ Naaltje: proberen dan toch even wat gas terug te nemen?? Iig sterkte
@ Tallechie: verstandig om het rustig aan op te bouwen, is ook beter voor het vertrouwen. Wil best een keer een stap buitenrit met je maken hoor! Geen verstand van vierdaagse helaas.
@ VHU: ik ben heel blij te lezen dat de pony's je kunnen afleiden. Ik begrijp heel goed het verschil tussen paard en pony's! Wat heb je toch een fijne pensionstal. En wat fijn dat Freddy het zo goed deed. Hoop echt dat hij een blijvend adres heeft gevonden, is voor jou weer een hele zorg minder.

Man heeft lekker ritje gemaakt met Rembrand. Ook hij vindt Rembrand nu toch wel heel moeilijk zitten, nu we kunnen vergelijken met Thabor. Rembrand geeft heel hoog op, is heel breed. Maar goed, het is nu eenmaal mijn paard, dus zal het ermee moeten doen he :D En hij is niet breed door vet, maar door ronde ribben. Man rijdt eigenlijk nooit op R, maar heel af en toe als ik het echt niet trek en R wel iets moet doen (R had gisteren ruim 2 uur gelopen, dan kan ik hem vandaag niet stil laten staan)

Grasmaaien is niet gelukt. Krijg dat kl.... aparaat weer niet aan de gang. Wordt er gek van.

Morgen ga ik rondje Anloo doen. Stukje door het dorp en door het Kniphorstbos. Mijn grooms (man en kind) gaan uiteraard mee. Volgens weer.nl blijft het droog. Maar ook als het gaat regenen gaan we toch (zelfs manlief zei dat we dan toch moeten gaan), omdat ik even over drempel moet.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:52

vhu: hier nog zo een,paarden heel anders dan de ponys, :j maar....heb nu al 3x mijn paard uitgestapt na het longeren,ben trots op mezelf(vooral omdat mijn paard uit angst gaat rennen en echt niet meer stopt als er iemand op zit)
maar volgende week wil ik echt weer een drafje proberen.. :j
vandaag 2 gevoerde regendekens afgespoten en gesopt met biotext....pffff al het water bleef tussen de 2 lagen zitten :(
naaltje: sterkte met je hoofdpijn,heb je wel erg vaak he?? straks moet je aan de joga voor ontspanning :j
tallechie heeft heerlijk gestapt, maar nu pijn in bekken :(:)
zag dat er leuk gescoort is met wedstrijden.toppie!
nouvel: wat een leuke foto"s bij fifi, wat genieten jullie van elkaar zeg

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:57

@tallechie; ik laat elk jaar ogen controleren.. Heb al zeer slechte ogen namelijk, vanaf m'n 2e een brilletje :))
ben toen voor de hoofdpijn zelfs over gegaan naar bril ipv lenzen.. maakt niet zoveel.. Wil wel binnenkort weer eens laten testen

gas terug kan even niet, er wordt aan alle kanten aan me getrokken.. En hoofdpijn is nou niet bepaald een klacht die makkelijk serieus genomen wordt. Wordt erg eenvoudig overheen gel*ld.. Vraag me af of die leraartjes enzo hetzelfde zouden denken als ze me na een nachtje hoofdpijn zien :') _O-

Zit nu gewapend met een glaasje coubergh aan m'n verslag.. Beetje alcohol erin, kun je beter slap l*llen he :')

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 20:57

Tine stapritje bedoel je ohz neem ik aan dan he. en dan wil je bij jou thuis of naar het bos?
Ik vertrouw veale nu al weer dus wordt wel wat. Wil van de week eigenlijk wel klein blokje om met hem ohz, heb ik hier nog maar 1 keer eerder gedaan. Toen ging het goed, alleen richting stal gingen we wat harder. Maar moet eerst maar even iemand bijlopen.

balen van je grasmaaier.

Veel plezier morgen. anders had ik ook wel mee gewild. Ik weet dus nog steeds niet als mijn vader wil. Hangt denk ik af van het weer. Als ik op buienradar kijk gaat het pas na 14 uur regenen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 21:04

Stapritje bedoel ik idd ohz. Mennen mag natuurlijk ook. En de plek maakt me niet uit hoor. Ergens halverwege onze stallen.

Nou, ik ga paarden voeren en naar bed.