pff bij ons rijden er meer trekkers dan auto's haha daarom ga ik niet zo vaak over de weg. gister toevallig met de jonge pony in het tweespan even de weg op geweest, wat was ze braaf! ik ben weer trots op het kind..
@ maisie tsja beetje koopziek wel ja, heb onderhand 3 tweespan en 3 enkelspan tuigen hahaha
Gisteren toch heerlijk kunnen lessen. Rivaldo vertikte het opeens om 2x aan toe niet in de trailer te lopen. Normaal altijd, maar haast en een sulky voor in de trailer vond hij volgens mij niet zo fijn.
Eenmaal aangekomen meerdere menners ontmoet en ze hadden allemaal een bonte .. We hadden maar met zijn 3jen les waardoor je toch veel persoonlijke aandacht kreeg. We moesten op de volte bij e en b en daar had hij pionnen neergezet, we moesten zoveel mogelijk langs de pionnen rijden zonder ze te raken en met binnen stelling. Toen in de cirkel hetzelfde. Daarna moest ik slalommen op de volte waarbij ik steeds de stelling moest verwisselen. Erg leerzaam en heb er een hoop van geleerd.
Ook vertelde hij dat ik rivaldo naar de tandarts moest laten gaan. Hij pakt het bit niet lekker aan en loopt veel te veel achter de teugel, en hij rook wat uit zijn mond. Mocht dit zo zijn dan vind ik die man helemaal geweldig als je dat na 3 minuutjes al ziet.
Ook het boscrossen en hard draven buiten moet ik echt in de bak en buiten oefenen dat hij ook rustig moet gaan.. Ik vond de meneer fijn lesgeven en ga nu zeker oefenen deze week. Die binnenbak was echt zo fijn, niet zwaar enzo.
fijn dat je hebt lekker kunnen lessen Laura. Mooi dat je tips hebt gekregen. Je kunt weer ergens aan werken
L_Rivaldo
Geplaatst: 21-03-10 12:49
ja precies .. ga ook gelijk op pionnen zoektocht want wil deze oefening wel vaker doen. Zo kan ik ook wat vaker mennen in de bak en niet enkel crossen en rondjes rijden. Ik moet zelf rivaldo op tempo houden en mijn handen minder streng vasthouden. Toen hij les gaf dacht hij dat ik het eerst niet leuk vond.. maar ik was zo in mijn element en samen met mijn pony aan het trainen dat ik dan heel stil ben .. vond het zo leuk
Napie
Geplaatst: 21-03-10 12:52
Ik denk eigenlijk dat het maar goed is dat je niet in KWB bent gestart, Rivaldo. De route van de kennismaking (16 km) vond ik zwaarder als die van de 26 km. Ik reed die van de 16 km in de tweede ronde. Was wel een hele leuke route maar veel heuveltjes, mulle paden en bochten. Kostte veel energie voor de pony's omdat er veel in galop gedaan moest worden.
Laren (NH) is misschien ook wel goed te doen voor je. Ik weet nog niet hoe lang zijn kennismakingsklasse wordt want zijn vraagprogramma is niet up to date.
Leuk Laura!! Nouja, balen dat je je zo klote voelt (pb box staat open als et nodig is) maar iig mooi dat je een leerzame les hebt gehad met Rivaldo! Wordt dit nu wekelijks??
Ik zal zo eens in de rijkleren... tis heerlijk weer dus ik breng lekker de hele middag op stal door denk ik
VanHuisUit
Geplaatst: 21-03-10 13:48
@Napie, top hoor, weer een goede endurance tocht. Jammer dat Hero het lampje een beetje uit had, maar misschien hakte de pauze er toch wat harder in dan je dan denkt, omdat de dekens op waren zeg maar. Dat kost enorm veel energie. En zeker als de 2e lus zo zwaar was. @Rivaldo, fijn gelest, top. Hoop dat dat de andere zaken ten goede keren. @Tallechie, hoop dat je vanmiddag een lekkere buitenrit maakt, ben je weer helemaal blij met je paard! @Marianne jeetje, dat zijn veel tuigen Ga je zelf starten met Voice? Vandaag met Freddy onze jonge held & monster wezen wandelen. Hij liep af en toe met zijn mond open, om te bijten, met me mee. Maar hij weet dat hij niet mag bijten dus dan doet hij hem alleen open, heel wijd en pakt uiteindelijk het touw. Erg irritant natuurlijk maar eigenlijk ook wel grappig. Hij gilde ook weer de hele straat wakker gaat volgende week maandag naar de kliniek om te castreren, ben benieuwd of het gaat helpen....
@VHU: Hero was nog prima op de vetgate. Die was op 24 km. Dat hebben we ook wel vaker getraint. Echter, sinds september niet meer als 30 km gereden en dan is dit toch wel een eind. Ik had als voornemen om eventueel te stoppen in de vetgate maar omdat ze daar op alle punten goed waren en daar nog goed deden eten en drinken ook de laatste 14 km gereden. Ze zijn vandaag trouwens geweldig goed. Niet stijf of wat dan ook. Ik denk dat het voor Hero een combi was van lange winter, verharen, recentelijk gedeeltelijk geschoren (aanpassen aan nieuwe temp kost ook energie) en het natte weer van gisteren waardoor ze nauwelijks konden verdampen.
Napie ging dan toch lekker voor een eerste rit. Hier blijft wieneke goed ondanks haar dwaas gedoe in de wei, gelukkig. Chicko rent en speelt alsof er niks gebeurt heeft en ik hoef niet moeilijk te doen om te controleren op zwelling, want bij het voeren gaat hij liggen met de emmer op zijn hoofd, maf dier (Jimmy deed dat vroeger ook). Ons meiske heeft niet alles bekeken hoor, maar fietste in de tuin heen en weer en kwam dan even kijken en vragen stellen. Zoals waarom steekt hij nu zijn tong uit tegen die mevrouw, hihi (ter controle de tong uit de mond gelegd om de kleur te kunnen zien krijg je zo'n opmerking), de da moest er wel mee lachen.
avaluna, jij sterkte, al ben ik heel even kwijt waarmee.
Evelli, wateen schitterend tuig, mag ik info over de prijs voor 2-span en welke maat jouw pony's past, ik herinner me namelijk een verkoper op paard en koets die beweerde dat deze tuigen geen mini's paste.
Evelinee_
Geplaatst: 21-03-10 17:01
Heey hallo iedereen
Ik lees regelmatig alles weer helemaal bij! Ik zie hele mooie tuigen voorbij komen! Wauw, het lijkt echt gewoon net leer! Wat leuk Laura dat je les zo lekker is gegaan! Heb je toch weer een mooi doel voor ogen om naar toe te werken!
Ik ben laatste weken ook weer heerlijk aan het trainen met mn monsters! Gaat echt stukke beter dan voorheen. Turner was altijd erg stug en nu ik hem wat meer laat inbuigen aan de rechterkant gaat hij meteen veel beter sjouwen!
Ik heb een stukje van 2 dagen geleden gefilmd voor de liefhebbers :