[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 09:13

Pfff...heftig janouk, ... ik hoop dat alles goed zal verlopen en jullie haar snel weer fit en fezond thuis hebben staan. Duimen draaien voor jullie !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 11:02

En Belker, mocht je weg? Thuis is het toch het fijnste! Zeker op jullie plekje!

Drie offertes en verschillende mogelijke aanpakken klinkt op zich al hoopvol Janouk. Dan zijn er in ieder geval mogelijkheden. Veel sterkte met alle beslissingen :(:)

Hier heeft zoonlief zijn laatste proefwerkweek van dit jaar. Staat, zoals altijd :roll: , op fifty/fifty overgaan of zittenblijven dus het is hier weer bijzonder spannend >;) ~~}>

Net lekker stuk gewandeld met de honden en zo nog ff naar Fred, tussen de huishoudelijke werkzaamheden door }:0 nu eerst :9k :evaw:

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:20

Ja ik mag naar huis. Gelukkig.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:22

*\o/* jeahh belker.. heerlijk naar huis !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 12:56

*\o/* *\o/* *\o/* Lekker naar huis, Diane *\%/* *\%/* *\%/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:02

Super Belker!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 13:54

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 14:51

HiHi stuur je die naar Belker :D
Fijn *\o/* Belker *\o/* dat je weer naar huis mag.

Hier amper regen, af en toe een stuivertje, zet geen zoden aan de dijk. Ik krijg al weer wat droge stukken in de wei. Na ja komt altijd weer goed. Vandaag zijn de schoftjes en het zadel weer nagekeken en aangepast dus we kunnen weer een tijdje vooruit.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:19

De berichten van de chirurgen zijn allemaal redelijk positief (met een slag om de arm natuurlijk). Maar allemaal denken ze dat ze staand geopereerd kan worden onder sedatie. ppffffff dat zou top zijn, dan hoeft ze niet onder volledige narcose.

Ze moet vooraf twee dagen vasten. Erg moeilijke opgave voor een Haf. Dan wordt ze geopereerd in de flank. Sommige maken een flinke snee en andere doen het met kijk operatie, als het mogelijk is met de grootte van de tumor. Dat moeten wij nu gaan afwegen.

Daarna moet ze nog een week tot 10 dagen blijven. Dan mag ze naar huis: 2 weken volledige boxrust, daarna 2 weken alleen aan de hand kort stappen. En daarna zou ze weer los mogen, als ze zich gedraagt. mmmm dingetje, want dat doet ze nooit.

en dan zou ze er helemaal vanaf zijn, als alles voorspoedig verloopt. Want het blijft een operatie.

We hebben nog geen bloeduitslagen, als die er zijn, kunnen we verdere afspraken gaan maken.

ik houd jullie op de hoogte

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 15:28

Klinkt toch best hoopvol allemaal. En fijn dat ze niet onder narcose hoeft!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:31

Het is natuurlijk erg vervelend maar dit moet om door te komen zijn! Misschien hebben mensen hier ervaring met de stalrust, dat ze wat tips voor je hebben? Dacht dat ze een week zonder eten moesten maar 'gelukkig' twee dagen alhoewel dat voor een haflinger natuurlijk als een week lijkt :(:) :Y)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 19:46

Janouk vasten, boxrust en gedragen is voor een haflinger erg moeilijk. Misschien is magnesium wat, ze zeggen dat ze daar rustiger van worden, of dat voor jou aparte dame ook geldt?????
Maar het klinkt hoopvol en dan gaat ze nog wel 15 jaar mee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 18:53

Rustig hier.....
Vandaag hadden man en zoon TT-run, lekker hardlopen over het TT circuit, ze vonden het geweldig hebben beide persoonlijke records gelopen en een heel mooie medaille als aandenken, superleuk !! nu...bijtanken..drukke dag geweest.
Hoop dat jullie een goed weekeind hebben allemaal..

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:00

Bijgelezen ....

Sterkte voor Belker en beterschap voor Janouk!

Hoop dat je zoon weer "gewoon" overgaat, VHU +:)+

Marga, muggen, dazen, andere steekbeesten.... het prikseizoen is weer begonnen :\ . Mijn hardloopbos is daarmee ook voorlopig tot half september niet meer begaanbaar :)) .

Woensdag mijn eerste officiële D&V wedstrijdje met Inova in Scherpenzeel. Doe wrs alleen de dressuur, want wil haar niet langer dan nodig op de trailer laten staan met de voorspelde warmte. Ben benieuwd hoe ze het gaat doen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:06

Gem succes. Niet in de buurt voor jou, Scherpenzeel.

Zoonlief en ik hebben vanmorgen lekker bosritje gemaakt. Zijn beiden niet fit, maar was toch wel even lekker. Sam moest onderweg heel erg drinken. Dat krijg je van dat gepies. Ze is nu al 7 weken hengstig. Iemand hier ervaring mee? Gaat dit vanzelf weer over of moeten we da inschakelen. Tijdens het rijden heeft zoonlief er geen last van. Ze gaat niet kleven aan het been ofzo. Maar ze staat de hele dag met staart omhoog. Lijkt me bijzonder vermoeiend.

Vandaag moet bus nog helemaal leeggehaald en gesopt, want morgen wordt hij opgehaald en ingewisseld voor een nieuwe. We hebben er 6 jaar met veel plezier in gereden (en hij was al 2e hands) maar hij wordt voor leaseplan nu te oud. Hopelijk gaat het met de nieuwe weer net zo fijn.

Wilde foto erbij zetten, maar lukt om een of andere reden niet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:37

Afbeelding

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:04

Lekker zo'n bosritje. Mijn zwijntje was waarschijnlijk ín die plas gaan liggen. Met of zonder mij erop :+ . Wat voor nieuwe auto komt er? Weer een bus?

Gem veel succes met jullie eerste wedstrijdje. Leuk! Ben je al zenuwachtig?
Bianca wat stoer van zoon en manlief! Wel een gaaf circuit om op te rennen volgens mij.
Janouk, nog een dikke knuffel voor hare majesteit. En alvast heel veel sterkte voor jullie, want ik gok dat Janouk het niet heel cool vindt van haar onderdanen als ze haar geen eten komen brengen :=
Belker weer lekker thuis.
Marga, hoe is het met je man? Weer helemaal hersteld?
Pips, heb je nog gemend met pips? Of lukt het niet met het paard alleen op stal?
Vhu, hoe is het met Fred? Zijn jullie al helemaal lekker aan het rijden? Succes voor jullie zoon. Hopelijk haalt hij het allemaal net.

Nou ik heb donderdag weer tentamen, dusssss ik ga maar weer aan de studie. Tekst over belastingswetten is echt wel prachtige boeiende stof hoor *not*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:17

@assie de chirurg zei al dat hij niet veel vertrouwen had in mijn talent om Janouk te laten vasten 2 dagen haha hij wil dat ze bij hem op de kliniek komt vasten. Hij is namelijk ongevoelig voor sieluggh kijkende haflingerdraken

Haha hij zei later dat hij dat altijd doet, omdat een lege buik essentiel is voor behandeling

Pppfffff
Ik zie er tegen op

Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 21:06

Het is ook niet niks Janouk. Sterkte ermee.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:12

Heftig janouk...maar ze is wel in heel goede handen daar !! aan hun zorg zal t niet liggen. :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:47

Chirurg kent zijn klanten oeps. Hoe moeilijk ook, denk dat het wel beter is om hem van te voren al op kliniek te hebben. Logisch dat je er tegenop ziet, maar dit is wel de beste optie. En je doet het omdat je alles voor haar over hebt!!! Heb je al een datum?

Vanmorgen da gebeld over Sam, ik word teruggebeld.
Vanmorgen is mijn nieuwe (wederom VW transporter) bus bezorgd. Alleen het verloopt wel met veel gedoe. Ze namen de oude niet mee, die moet ik nu zelf ergens gaan wegbrengen. Maar ergens is in ieder geval ver weg. Dat kan toch niet??!! Dus daar heel veel tijd mee kwijt geweest. Zou naar Schadenet bedrijf moeten, daarvan zit een in Stadskanaal, dus gebeld, fiets achterin (zou voor mij enorme afstand zijn), kom ik daar. Blijken zij geen innames meer van Leaseplan te doen, maar manlief had nog gebeld met leaseplan. Nu zit er blijkbaar bedrijf met zelfde naam in Utrecht. Tja daar ga ik niet met de fiets van terug naar huis rijden.
Dus nu 2 bussen op het erf. Ga ik met de nieuwe bus aan de slag, alles uitzoeken. Werkt de navigatie niet. Moet een sd kaart ergens in. Maar nergens sd kaart te vinden. Wel een lege hoes..... Dus maar weer overal achteraan bellen. Ben al de hele morgen bezig. Zo zonde, had lekker naar het bos willen gaan. -O- -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 19:03

Tine...pff gedoe met bus
Gem is goed bezig met rennen en inova moet aan de bak woensdag.
Vhu heeft spannende tijd met zoon..duim voor dat hij over kan gaan.
Janouk..wow..dat is nog 2 dagen extra lang zenuwen als ze al op de kliniek moet staan..
Zie mooie foto's voorbij komen.
Verder...geen nieuws... vandaag wel leuke zwarte roodstaart in de tuin gezien..had ik nog nooit eerder gezien *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 10:44

Dierenarts is net geweest voor Sam. Ze is niet hengstig, baarmoeder is rustig, maar er zit links een groot ei. Nu ingespoten met hormonen, hopelijk lost dat alle problemen op.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:38

De afspraak met de chirurg is gemaakt.
Maandagmiddag moet Janouk zich melden op de kliniek in Bodegraven voor de intake en controle.
Dan moet ze daar blijven om twee dagen te vasten.
Als alles goed is, zal ze woensdag geopereerd worden, staand onder sedatie, via een kijkoperatie door de lies zal de tumor verwijderd worden.
Afhankelijk van haar herstel, mag ze een week later naar huis om hier verder te herstellen.

Pppfffff spannend, maar komt goed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 11:38

Gelukkig is er niets engs aan de hand met Sam, tine. _/-\o_