[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 06:53

Goedemorgen Paardjes hebben weer vieze benen, dus zo nog even poetsen.
Wij zijn gisteren gebeld door het asiel. Ze hebben een 13 jarige Stabij. Maar het lijkt me verstandiger om dat nu even niet te doen. Spaarpotje is leeg, dus eerst zorgen dat huidige bestand eten blijft krijgen. Manlief heeft nu weer opdracht, maar duurt zeker nog 2 maanden voordat uitbetaling begint.

Viertal was erg leuk en hele team lijkt erg enthousiast.

Nou, fijne dag allemaal, ik moet echt verder.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 07:52

Goedemorgen.
Ht leuk. Veel plezier alvast voor maandag !
Maisie..duim voor je..
Vhu..vandaag verhuizing van Hero ...dubbel gevoel....sterkte..
Tine succes. En idd ik hoop dat opdracht van je man tot meer zal leiden !!
Hondjes in asiel..is altijd zo zielig....zitten nu ook weer zulke gave husky's....

Vhu jammer dat het niet klikte met hondje..masr is vast ergens 1 die de juiste is.

Fijne dag allemaal.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:29

Nou Hero is veilig bij zijn nieuwe huis beland en hij vindt Brutus leuk, eet goed, is relaxed, helemaal top dus. Ben daar erg blij mee.

Helaas is Ollie erg van slag. Die staat doodstil in haar stal, wil niets eten, met oortjes strak naar voren ... alsof ze zit te luisteren of hij weer terugkomt. Vind het een beetje zorgelijk want ze moet wel weer gaan eten natuurlijk. Normaal eet ze altijd ...
Heb vanochtend even ritje met haar gereden, liep ze heerlijk relaxed. Toen op stal gezet, ging ze gewoon eten. Hero ging weg en ze is in hoekje gaan staan en gestopt met eten ;(
Ga zo maar weer even heen, even slobbertje maken en wat wortels en appels enzo mee.
Dacht dat Ber compleet uit haar panty zou gaan maar die was even aan het brullen en toen ging die al snel weer in de normaal stand.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 14:45

Kan zo maar een paar dagen duren dat ze van slag zijn. Eens was er een paard op stal niet meer. En haar vriendje heeft 3 dagen in het hoekje van het land gestaan kijken naar de weg of ze er al weer aan kwam.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:10

Als Image voor nieuwe schoenen de hele dag weg is, staat Janouk ook de hele tijd te schreeuwen bij het hek. Je kan haar dan niet afleiden. Ze staat richting de A4 te staren tot een paar uur later de trailer terugkomt. Als de fjord weg is, kan het haar niet schelen, maar Image is ze van slag. Ze eet wel, want het blijft wel een haf

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 15:31

Vind het zo zielig, ze gaat niet staan brullen maar is heel stilletjes ...
Zo maar weer even heen en maar extra aandacht geven.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:49

Herkenbaar Vhu,....Vamor heeft 3 weken in een hoekje in de paddock gestaan voor de staldeur van ons oude ponneke....nadat zij gestorven was..we hadden haar meegenomen naar de kliniek....tevergeefs..
Hij heeft lang daar alleen maar gestaan....hij at s'nachts overdag niets..
kan wel een poosje duren, maar ik hoop dat ze nu eet, en toch wat bijtrekt..

nou..ik ga weer.. :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 18:57

Ben even wezen wandelen met beide dames, stond ze ook steeds stil om in de verte te kijken met die oortjes dan zo spits ... agossie ... heb daarna slobber gegeven van pulp met zemelen haar lievelingskostje. Dat eet ze gelukkig wel, zit er in ieder geval voor vanavond wat in. Vamor drie weken van slag .... da's ook sneu zeg. Heb wel berg hooi in haar stal liggen kan ze vanavond bij-eten als ze wil.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-15 20:38

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 5462_o.jpg

Vandaag met Rembrand onze rentree in de wedstrijdsport. Resultaat in de vaardigheid: flink wat ballen :D . We moeten dit weer even gaan oefenen haha. Maar in de dressuur 2x 202 punten. Ben ik heel blij mee. Want we deden heel onverwacht mee. Er waren helaas nog weer flink wat uitvallers, dus toen heb ik maar als gatenvuller gediend. Ik had de proeven al een jaar niet meer gereden en kende ze dus niet meer. Tja, als je dan B afwenden hoort waar het P afwenden had moeten zijn, dan heb je -5. Had ik nu toch nog maar snel even die proeven door gelezen, dan had ik gewoon ook nog een winstpunt gescoord. Maar ach, dat is helemaal niet belangrijk. We zijn er weer en we doen weer mee.

En met Amerigo weer 3 wp in de vaardigheid erbij, we mogen en gaan nu over naar de ZZ. Enige verschil zit hem in de tijd en die heb ik altijd genoeg over.

Zoonlief heeft een heel nette dressuurproef en een heel nette vaardigheidsproef gereden, 2x 1e. Super trots op hem. Daarna heeft hij de hele verdere dag heel goed geholpen. Eerst bij de vaardigheid en vanaf 3 tot ca 5 heeft hij achter de bar meegedraaid (daar stond nl iemand die niet goed kan rekenen, en dat kan zoonlief wel heel goed)

Nu wel totaal versleten, heb voor het eerst in mijn wedstrijdverleden de auto niet uitgepakt en alles opgeruimd. Doen we morgen wel. Komende 2 dagen geen verplichtingen. Heerlijk, dat is lang geleden ;-)

Sorry, even egopost, morgen reageer ik weer uitgebreid.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 09:11

Goedemorgen. Het was hier vannacht frisjes met -3. Nu al lekker zonnetje erbij.

VHU: Ollie van slag. Dat is natuurlijk niet zo gek. Lekker afleiden met wat werk, het komt vast weer goed. Toen Thabor weg was, was Rembrand ook een paar dagen van slag. Is denk ik ook wel normaal, ze staan tenslotte toch al een flink tijd bij elkaar.
Bianca: even nieuwsgierig, Eagle zijn poot nog steeds goed?

Iedereen een gezellige, zonnige dag!

Wij gaan zo paaseieren zoeken in de tuin, dan met Rembrand en Amerigo even een kort buitenritje door het veld , met Sam wat dressuren en springen. En met Sam een tuig (mag ik lenen) passen en een voor mij gemaakt lamoen passen.

Dan nog alle zooi van de wedstrijd opruimen, uitslagen verwerken en maar eens in de zomerwei kijken, lint uit gaan zetten.

Oftewel, we hebben weer genoeg te doen ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 14:00

Lekker bezig Tine :) inderdaad fris maar wat een heerlijke dag {:}

Denk dat het bij Ollie toch ook nog wat anders is omdat het haar veulen is. Geloof er niet in dat paarden dat niet weten. Vandaag had ze denk ik 30% uit haar hooinet gegeten, of het lag in de box. Slobber ging er wel weer in. Daarna op de wei gezet. Ging ze weer staren en luisteren ... gelukkig na half uurtje of zoiets ging het koppie naar beneden. Nu staat er op de wei niet veel maar goed, het werkt vast wel ontspannend.

Hier aan de klus. Is erg veel wat we bij willen/moeten werken dus we kunnen de komende weken vooruit :7

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:26

Vhu, heeft even tijd nodig met Ollie, goed dat ze nu wel weer eet ! en gelukkig heeft ze Ber als gezelschap!
en druk aan het werk/klus in huis....soms veel..maar ook wel beter als je wilt verkopen .... hoop dat het allemaal lukt !! :j
Tine, lekker rustige Pasen, is ook fijn !!
Baudyh, hoe gaat het met de veulens ?
Maisie..hoe is het gegaan met de kijkers voor Robijn ?
Janouk, groeien de lammetjes goed ?
Lanouska druk in ermelo...succes !
HT druk met alles voorbereiden voor mennen, brunch en paasrace..leuk !
Ava, alles goed ?...nog tijd voor Charlotje dit weekeind ?
Ips, druk met jumbo, Det en Fera ? hoe gaat het nu met haar ?
Mtjelle...ook nog hier ?..
verder..wie ik vergeten heb...sorry.. Y;(

Eagle gaat nog steeds supergoed !! ze hebben nu vrij, 2 honden train ik nog voor de step, meer voor mijn eigen training dan voor de honden, en de andere 3 hebben zomervakantie.
Ik hoop dat hij volgend seizoen nog weer net zo veel mee kan gaan trainen als afgelopen seizoen ! dat zou superfijn zijn ! Ze hebben afgelopen seizoen van 15 september 2014 tot 3 maart 2015 totaal 500 km getraind.
dat is 200 km meer dan het jaar ervoor.
Ik hoop volgend seizoen langere trails met ze te kunnen gaan maken, maar dat ligt helemaal aan Eagle.

We zullen zien....
Hoop dat iedereen een fijne dag heeft gehad..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 16:50

Zo dat zijn flink wat kilometers Biancacoo _/-\o_ en toch ongelofelijk dat Eagle zo is opgeknapt na de castratie :D Hondjes op vakantie, hebben ze dan ook verdiend :)

Even de weersverwachtingen bekeken en geloof dat de lente nu toch echt gaat komen *\o/* eindelijk echt boven de 10 graden komende week vanaf dinsdag/woensdag, heerlijk :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 18:44

Haha....voor echte mushers is dat niets qua km-ers..hahaha....maar voor ons ivm zware blessure van Eagle en mijn eigen lijf is dat het wel..ik vind het al een mooie uitdaging om daar volgend seizoen met iets meer km-ers overheen te komen ..... dus..nieuw doel is al gesteld...veel plezier met de honden..genieten van de tochtjes...en gewoon...een team zijn.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 20:39

Zoals beloofd even een berichtje vanuit Rockanje! Hero doet het super :j . Is relaxed en na zijn ontbijt van vanmorgen lag hij weer languit een powernappie te doen :)) . Nadat hij was ontwaakt hebben we hem lekker even gelongeerd en zijn we met hem aan het werk gegaan.

Ffies rollen...
Afbeelding

Aan de wandel na gedane arbeid
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:06

Ollie: super dat je ons op de hoogte houdt. Heerlijk om te zien hoe goed het gaat.
Bianca: mooie afstanden en nieuwe uitdagingen. Super dat Eagle zo goed blijft
VHU: aan het klussen in huis

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:13

Leuk ollie! Fijn nieuw vriendje voor Brutus.

Robijn is verkocht en gaat binnenkort verhuizen naar Limburg. Hij gaat daar wonen bij
mensen aan huis met 3,5 ha weiland en mooie stallen. Zijn vriendjes worden een Welsh A
merrie en 2 trekpaarden. We gaan hem zelf brengen dat vind ik wel zo fijn kan ik ook zien
waar hij terecht komt.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 22:41

Wat fijn Maisie een fijn nieuw huisje voor Robijn +:)+ Gaat hij ook weer voor de wagen ?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-15 23:10

Fijn maisie dat je een plekje hebt gevonden
En leuk om Hero te zien met Brutus ;-)

Met de veulens gaat het goed. Zeker met de merries. Plaatjes allebei. Het vosje emi is toch wel mijn lieveling.
De man Kosmo heeft nog wat tijd nodig. Hij viel een beetje in het niet bij de mooie meiden maar is gewoon een heel ander type. Zijn benen zijn nu al bijna net zo lang als die van zijn moeder. Dus die vliegen nog wel eens de verkeerde kant op.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 07:14

Goedemorgen.
Maisie..dat is snel ! Fijn dat je hem zelf gaat brengen.
Ollie1. Wat staan Brutus en Hero er heerlijk bij samen, en al lekker bezig met Hero, zo leer je elkaar goed kennen, fijn !!
Baudyh. Super dat de veulens het zoo goed doen. Kosmo met lange stelten...komt er ook wel, en t'word nu ook lekker weer voor ze om buiten te zijn, dat is natuurlijk nog veel fijner.

Iedereen slaapt nog hier,...ik zou gaan steppen met de hondjes....maar laat het maar...anders worden man en zoon wakker van de enthousiaste hondjes....kunnen ze uitslapen..dat is uniek...hahahaha. .altijd vroege vogels hier.

Fijne dag vandaag allemaal, nog leuke plannen ?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:07

Baudyh, super dat de veulens het zo goed doen!
Ollie, lekker voor Brutus om een knap vriendje erbij te hebben. Hou groot is Hero, gaat hij voor jouw wagen passen?
maisie, wat fijn dat Robijn een goed huis heeft gevonden. Ik zou ook graag zelf wegbrengen, dan heb je toch een idee waar hij uithangt.

fijne dag allemaal

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:10

Wat leuk om Hero bij Brutus te zien! Hoop dat je af en toe langs blijft komen, Ollie, zodat we hem nog een beetje kunnen volgen: heel veel plezier met de knapperd!

Robijn komt deze kant op; fijn dat ook hij een goed thuis gevonden heeft; brengen zou ik idd ook zelf.

Wat sociaal van je Biancao :') . Hier kan dat ook zelden en ik laat ze dan ook maar lekker liggen.

Lekker genieten van al het jonge spul, Biancao :j .

Fijne dag, allemaal <3

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:24

Goedemorgen

Robijn is heel snel verkocht. Fijn dat je een goed adres hebt gevonden
Bianca laat de familie uitslapen, terwijl ze eigenlijk wil trainen.
Met de veulens van Baudy gaat het goed. We willen natuurlijk wel weer foto's zien ;-)

Hier slaapt iedereen ook nog. Dus ik ga zo eerst maar een buitenritje met Rembrand maken.

Fijne dag allemaal.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 08:35

Dit is mijn manier van praten op dit moment. Stem kwijt. Zo met Salonka en Kosmo scannen bij de dierenarts.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 09:01

Da's een rustige Pasen dan Baudyh :+
Heerlijk de foto's van Hero :D Hero is nog niet officieel gemeten. Maar ik zal voortaan geen antwoorden meer geven op vragen over Hero, want hij is nu van Ollie1 (ff wennen :+
En Robijn ook naar fijn huis zo te horen, super Maisie :j

Hier nogal brak want studenten paar huizen verderop waren enorm bezig vanacht }:) studentenhuis naast ons is erg rustig momenteel **afkloppen**, maar die verderop lijkt wel een feesttent niet normaal. Mensen die ernaast wonen wonen er nog maar pas, gewoon medelijden met ze (was heel duur huis). Je weet wel als je in de stad woont dat je soms van die nachten hebt maar dit is al de 3e week achter elkaar dat het daar in het weekend bal is.

Nou hier weer aan de klus, weer schuren (buiten) en hoop ook aan een 1e laag grondverf toe te komen vandaag. Balkons pakken we ook aan, dat is al zo giga opgeknapt door alleen maar goed schoon te maken en te schuren := Vanmiddag gaan we naar een of ander kunstproject, ben benieuwd (klonk nogal vaag op uitnodiging :)) ).

Maar eerst even hond uitlaten en pony's voeren :Y)