[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 06:51

Super hoor Ips. Heel veel succes alvast.

Avaluna wat leuk dat R nu wordt ingereden. Bij gebrek aan ruiter is het bij mij ook nog niet gedaan. Wel zijn er een aantal meiden die het over een jaar of twee wel zouden kunnen doen

Ls geen idee. wij hebben geen onkruid in de wei, hoe dat kan geen idee

we hebben een nieuw ritme voor Daan, hij gaat nu om 20 uur naar bed, maar dan is hij al voor half zeven wakker, even wennen.

Vandaag rustig dagje, krijgen visite en vanmiddag is er wat te doen in het dorp, wil ook nog naar stal. Wil a even in de stapmolen hebben. Nog nooit gehad dus ben benieuwd

edit... staan nog steeds geen uitslagen op voor zaterdag... zijn weer lekker laat

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 08:10

@ls fotos: fatsoenlijk bemesten. Dus afgestemd op wat de bodem nodig heeft dat werkt het beste. zelf ben ik wel blij met andere planten dan gras in de wei. Distels, brandnetels etc.

Ben er nog dames.. Maar heb nog altijd geen fut om met laptop aan de gang te gaan..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:39

Goedemorgen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 09:45

Ik ben er ook nog hoor. Spuiten met mcpa / mcpp wil wel helpen. Hier nog wel een beetje onkruid maar
mijn pa spuit dat wel regelmatig dus het wordt steeds minder.

Gisteren wedstrijd gehad. Eerste proef met robijn 202 maar helaas -2 door een voorleesfout van remko }>
2e proef 211 dus toch weer een puntje erbij. Robin was super braaf hij was nog nooit op dat terrein
geweest. had 2x 170 punten. En toen de vaardigheid. Robijn was een beetje op hij had ook geen impuls
en ik vond hem niet helemaal lekker dus morgen eerst even om een vitaminespuit voor hem. Maar
toch foutloos en 3 sec buiten de tijd. Daarna robin ik denk dit word niets hier gaan echt veel ballen
rollen en ver buiten de tijd. Maar hij vond het geloof ik wel leuk en we waren foutloos en 2 sec buiten
de tijd !! Uiteindelijk 3 1e prijzen mee genomen en robin was 1e L vaardigheid van de 8 starts.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:04

@maisie en ips: wat super *\o/* *\o/* *\o/* , gefeliciteerd.

@ls: ik ga spuiten met simplex, heb distels staan en een paar ok, maar dit wordt te veel ook is de grond te hard om er uit te kunnen trekken. Helpt ook tegen jkk, werd me aangeraden door de boer, weet wel niet zeker of het ook in nederland te krijgen is.

@tallechie: is ook lastig, meisje is 16 jaar en heeft gelukkig korte benen, hahaha.

Vandaag is hij de 4e keer ohz geweest en ondanks de storm super braaf, ook nog een 45 minuten naar buiten geweest.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:32

starttijden voor zaterdag zijn bekend. Met Rembrand moet ik om 9.13 als laatste van de ZZ enkelspan paard in de ring komen. En om 13.00 uur moet ik met Amerigo als eerste in de M (ponys enkelspan) de ring in. Tussendoor dan nog de vh. Ben benieuwd. Als eerste met pony lijkt me ongunstig, maar goed we zien wel. We doen wat we kunnen.
Heb sowieso in ZZ en M heel stevige concurrentie.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:42

Heb ze ook gezien. In 938 dressuur. Rustig dagje omdat ik nu alleen alwyn start. Breng pony na die tijd ook terug. Is vlakbij.heb ook behoorlijke concurrentie maar reken nergens op, kan het altijd meevallen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:59

zo...een beetje bijgelezen.
Psm..supermooie foto's van je trouwdag !! heel erg mooi, en stoppen met je paardensport..is een lastige knoop die je doorgehakt hebt..ik heb die knoop ook doorgehakt..ben er neit ongelukkiger van geworden..hoop dat je af en toe nog eens meepraat hier !
Janouk...kip arie vangen..haha..maf dier.
vhu..op vakantie geweest.
ollie op vakantie geweest..
tallechie druk met snuitje en gezondheid..en alwyn in stapmolen.
tine rotnachten gehad en druk met de paardjes.
ehm...verder wel bijgelezen maar erg veel om op te noemen.
Frensie die is nu expert in babystuff..haha, geweldige tijd is dat !
hoe gaat het met smickel en de zwangerschap ?
Ava laat paardje beleren, fijn dat het goed gaat.
maisie en ips goede resultaten, super zeg.
LS onkruid bestrijden...succes !
Aks..futloos...hoe is't met Did's ?
marjola mooie foto met rozetten !!
janouk die goed haar best heeft gedaan na 11 maanden blessure !! top !
verder..veel samenvattingen gelezen..sorry als ik wat vergeten ben..

Vanmorgen is onze inbouwkoel/vriescombinatie overleden....vreselijke stank..en oververhitte motor....dus gauw uitgezet en uit de inbouwkast verwijderd en in de schuur gezet...nu straks eens flink schrikken wat een nieuwe kost..bah !! |o
onze reis naar zweden was fantastisch !! hondjes hebben het supergoed gedaan, vonden het reizen gelukkig geen probleem, zoontje wilde daar wel blijven wonen, en heeft de hele reis geen vraag gesteld of we er al waren, maar vond alles supermooi en leuk !! heeeeel fijn.
op fb staan wat foto's.
deze van onze grillavond is erg leuk, met uizicht over een meer !
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 15:04

@Biancao: prachtig zo met de honden <3 en zo'n zwenkgrill hebben wij ook :D . Kan me voorstellen dat je zoon het wel zag zitten :D .

Hier kleren aan het opruimen van dochterlief, pfff, het is veel en dochterlief kan moeilijk afscheid nemen := .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 07:46

Goedemorgen

Prachtige samenvatting van Bianca die een geweldige vakantie heeft gehad.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 09:29

Goedemorgen, zit nog na te genieten van de crossles die Fralla+ bijrijder Milou gisteren heeft meegemaakt. Dit was de 3e les die ze samen hadden en ze leren nog steeds bij. Ditmaal was het in Lelystad, wat een geweldig terrein is dat! Ik sta daar echt te glunderen als eigenaar zijnde van dat peerd dat geen stap verkeerd zet en koelbloedig greppels neemt, boormstammen en waterplassen; noem maar op!
Is wel niet aangespannen, maar toch erg leuk!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:36

Auto is weer kapot dus mag alles weer op de fiets doen. Hopelijk is de auto voor zaterdag weer klaar anders moeten we heen en weer rijden.

Vanochtend al weer op stal geweest. Gisteren niet heen geweest, kwam onweer aan.

alwyn liep wel redelijk. Valt een beetje over de buiten schouder weg. Hopelijk kan ik daar woensdag nog aan werken/ tips krijgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:38

Grrr telefoon werkt weer eens niet mee.

plannen met snuit maak ik niet meer... Vandaag weer 20 min gestapt en twee rondjes linksom en rechtsom on draf en nadat ik hem weer in het land deed liep hij direct weer slecht.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:21

Biancacoo, ziet er heeeeeeeerlijk relaxed uit daar in Zweden!

Avaluna: heb jij nog belang bij een roze / paarse rijbroek en een roze wedstrijdshirt voor je dochter?

Gisteren gegroomd bij stalgenootje tijdens de districtswedstrijden D+V van Zuid. Ze debuteerde in de L en doordat ik haar behoed heb voor een grote parcours-fout. Ze wilde in middendraf de diagonaal over terwijl ik tot 2 maal toe zei: "HXK gebroken lijn" . En toen heb ik haar op X bijna om-geBRULD waardoor ze weer wakker werd :D. Behaalde zo nét boven de 60% en werd vierde. Maar... één podiumwinnaar voldeed echter niet aan de reglementen om naar de Hippiade te mogen en zodoende mag M nu als derde afgevaardigde naar de Hippiade :D *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:25

Even vanaf vakantie wat sneu Tallechie -O-
Hier heerlijk doe-strandweer!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 14:34

Mooie foto zeg Biancacoo! Het landschap ziet er geweldig uit in Zweden :)

Dat is balen Tallechie :(

Wat een verhaal Gem! Maar wel uitstekend voorleeswerk zo te horen ;)

Veel plezier op vakantie VHU :)

Wat gaaf Sandrina dat je paard het crossen zo goed oppakt. Snap het helemaal dat je dan zo trots als een pauw langs de kant staat!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-13 14:56

Hallo lieve mentopicdames :wave:

Als het goed is en alles meezit, ga ik a.s. woensdag nog een keertje mee met vriendlief naar Mickert om nog een fijne rit door het bos te maken. Maar beetje afhankelijk van de longtoestand op dat moment ;-)

Verder voel ik me heel goed, boven verwachting eigenlijk, ik merk er (nog) niks van dat het zwaarder zou worden aan het eind. Met uk gaat ook alles goed, wel staan we onder extra controle omdat ze groot is en daarom werd ik door de mangel gehaald voor suikerziekte, maar gelukkig is dat allemaal niet aan de orde. Hoewel ik nu de laatste weekjes (nog een ruime 3) maar door blijf prikken in mijn vingers om dat te blijven meten. Ben dus nu mijn eigen prikzustertje aan het spelen elke dag :D

We hebben d'r zin an!!!! *\o/*

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:29

Tallechie, wat vervelend dat je paard nog niet goed loopt. Had dat al lang gemoeten?
Marjola: Zeg dat gerust: zo trots als een pauw. Je kunt de glimlach van mijn gezicht afscheppen.
Gem: goed gedaan, zat de menner te slapen?
Smickey: heb een fijne rit en géén bevalling er vlak na.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 17:22

Sandrina in het land loopt hij gewoon goed, wel wat kort van achteren. Maar zodra ik hem dus gereden heb en gedraafd hem is hij na het werk onregelmatig ondanks de pijn stilling die hij krijgt.

Ga dus maar weer in overleg met de dierenarts.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:52

Sandrina: nee, soms "hoort" ze dingen, maar "verwerkt" haar hersenpan dat een beetje krom :D . Zojuist op stal nog over gehad: ze hoort *letter - X - letter* en denkt meteen "Oh.. diagonaal!" en de rest gaat dan langs haar heen. Zo ook het stukje "KB overgang arbeidsstap, bij B afwenden, tussen B en E enkele seconden HH, daarna enkele passen achterwaarts." Dat moet ik zo in-enen lezen, omdat dat stukje route maar héél kort is. Dan lees ik het nog dubbel ook, maar vergeet M het eerste stukje dat ze in stap moet. Vervolgens merk ik dat en zeg nog snel "B in STAP, NU!!!", en dan trapt ze op de rem, knal ik tegen het ijzer achter de bokstoel en denk "zo, die stapt" :+ .

Goed nieuws: Moos heeft zojuist voor de eerste keer sinds 3 maanden weer aan de dubbele longe gelopen. Hij was erg fanatiek, had er zin in, en lesmees heeft de laatste 10 minuten meteen de sleep er maar weer achter geknoopt. Hij deed het alsof vorige week de laatste keer was, was niks vergeten *\o/* . Als zijn been zich goed houdt, morgen hetzelfde herhalen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 19:57

Grappig gem hopelijk kun je haar vaak redden.

Super van moos. Nog last van de wond of is dat allemaal klaar
Laatst bijgewerkt door tallechie op 12-08-13 20:08, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:02

Gem: wat super van Moos!!!!!

Hier vandaag alles weer voor de kar gehad. Alledrie liepen ze erg fijn. Voor Thabor ook wat pilonnen neergezet (slangenvolte 3 bogen en gebroken lijnen 5 meter). Ik durf echt steeds meer. Morgen weer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:02

Er is nog steeds een flinke rand wildvlees te zien, maar hij rent er al anderhalve maand prima mee in de paddock. De DA vond dat we het gewoon maar moeten gaan proberen, dus morgen eens aankijken hoe het been zich heeft gehouden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:10

@Smickey: oeh, woensdag nog eens lekker een ritje *\o/* , fijn dat je je an sich goed voelt en wat gaat het nou hard, nog eventjes en dan kunnen jullie jullie meisje verwelkomen <3 .

@Gem: wat goed van Moos *\o/* , hopelijk alles ok, maar daar wijst het gelukkig wel allemaal op. Oeh, heel lief dat je aan ons denkt, ben alleen bang dat roze/paars inmiddels not done is voor de grote kleine meid :') .

@Tallechie: mmm, vervelend, zeg en dan ook nog zo door de pijnstilling heen :(:)

@Tine: lekker aan de slag met alle drie *\o/* .

Hier was dus alweer de eerste schooldag, wel weer even wennen, dochter bij de groten, groep 6 inmiddels :oo en alleen weer naar huis, erg stil.
Even kijken of ik zo nog even R. in span, kan helaas zelf niet ohz rijden momenteel met mijn knie.
Ben nogal slecht in foto's maken, als ik al eens foto's maak :D , maar hier is Romeo gisteren, voor de 4e keer ohz en ondanks de wind zo braaf, hij is meteen mee op buitenrit geweest na wat bakwerk <3
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 20:19

:wave:

Biancacoo terug van een fijne vakantie, Zweden is een super land!
Tine met alle paarden aan de slag geweest, super dat je angst steeds minder wordt met Thabor.
Tallechie vervelend dat Snuit niet goed is.
Sandrina zo trots als een pauw!
Janouk is de kip er nog steeds? ;)
Smikkel aan het aftellen, nog maar 3 weken!
Avaluna leuke foto van Romeo!
Gem super dat Moos rustig weer opgepakt kan worden.

Hier qua paarden erg rustig. Bieb zaterdag nog gelongeerd.
Ondertussen groei ik voortvarend!
Deze foto is van vorige week, toen was ik 21 weken.
Afbeelding