zou ook zeker geen andere poesachtige erbij zetten nu, zeker niet als je denkt stress door ander katwezen uit de buurt! Zou 'm op 1 verdieping houden en daar die stekker plaatsen, bijvoorbeeld door een hek bij je trap te fabriceren van een houten plank ofzo. Wel even gedoe, maar anders heeft stekker geen nut en die zijn best prijzig. Stekker best in buurt waar hij graag ligt. En verder niet boos worden als hij heeft gepist, is moeilijk, want je irriteert je dood, I know... maar hij moet eerst kalmeren. Die van ons zocht daarna zelf de kattenbak weer op (had wel voor de zekerheid een nieuwe gekocht en klapdeurtje eruit gehaald om het 'veilig' voor hem te maken)...
Wat cyclo zegt; hij heeft zo nare ervaringen met moeten plassen, is eigenlijk heel zielig
Smickey2011
Geplaatst: 30-08-12 18:40
We kunnen rustig stellen dat de maand augustus geen goeie maand was hier met ziektes, gestolen spullen, ongelukjes en andere trammelant...
net met Mick uit de wei halen schrok hij van de plotselinge wolkbreuk en liep me omver, waarbij hij met zijn hoofd over mijn hoofd wegdook en mijn oorbel uit mijn oor scheurde... weg oorbel (uiteraard wederom één van de nieuwere, speciale)
sorry voor mijn geklaag hier, maar ik word er echt he-le-maal niet goed !!! van en ben zwaar frusty
PrinsjeH: inderdaad niet leuk typisch ook dat het een van je lievelings oorbellen zijn!
Daarnet was ik Luna aan het longeren, goed weer: zonning, niet te koud & niet te warm. Een kwartiertje later: stortregen Weer een dagje dat Luna niet moet werken...
@frensie: heb idd al mijn kansen nu maar op september gezet... augustus nog even 'uitzitten'
@lottex: en ook typisch dat hij nu in een keer van regen schrok... sjonge jonge, dat zal hij toch zo langzamerhand als fenomeen wel kennen als 12 jarig paard zeg Er kwam idd flinke partij water naar beneden vallen... aaah, vindt Luna vast niet erg...
Hier een heerlijk ritje gemaakt door de bossen met 4 man op de kar! Heerlijk! Maf vanaf nu alleen de weg op! Dus... Op naar veilige kilometers en leuke menlessen!
Biancacoo
Geplaatst: 30-08-12 21:09
Lottex..dat kun je alleen voelen, als jij op de kar zit..moet het lamoen aan de voorkant superlicht zijn..het liefst bijna geen gewicht op zitten.
Prinsjeh....probeer rust te vinden...dan komt alles goed..stuur een boel positieve energie jou kant op....geen idee of dat gaat lukken..maar.....wie weet helpt het... wel vreselijk balen van je oor en oorbel ....
VanHuisUit
Geplaatst: 30-08-12 21:53
En een goedenavond
@Lottex ahhhh ziet er goed uit! Zo te zien leunt het niet of naar voren of naar achteren dus je zou zeggen dat het in evenwicht is. @PSM klinkt als top! Durf je het ook al alleen (met groom natuurlijk maar ik bedoel zonder instructeur) aan? Dapper van je hoor. @PrinsjeH ahhh niet fijn is het lelijk bij je oor of is het te 'plakken'? Zonde hoor. Nou na morgen komt september En Gem stuurt materiaal van manlief per pb, dat vindt hij wel goed? Mijn man doet echt nooit iets met de paarden/poowns hoor, hij vindt het helemaal niets nou ja ik zet ook geen modelvliegtuigen in elkaar
Vandaag met groom naar stal, maar kon pas in de avond en het weer zag er heel dreigend uit. Met optuigen kregen we een enorme bui (denk die van jouw oorbel PrinsjeH) dus gewacht op stoeltje bij peerd op de poetsplaats. Bente vond het gezellig , ging zo lekker met haar hoofd tussen ons in hangen De bedoeling was avondritje door het bos/over de weg maar ivm het weer dressuur gaan oefenen op de grasbaan, was erg nodig had tijden geen proefje meer geoefend (alles duurt zo vreselijk lang in die proeven, ik vind het vreselijk saai..... plus dat ik buiten rijden gewoon veel leuker vind als ik een groom tot mijn beschikking heb ) daarna tussen de pionnetjes gereden met af en toe paar sprongen galop. Ze was zo super fijn te rijden, het wordt nog wel eens wat met ons met die vaardigheid Weer geen enkele pion ondersteboven terwijl we nu steeds toch flink tempo doen. Ben zo blij dat ik eindelijk niet meer zo paniekerig gevoel krijg als ze wat galoppeert
Ben nog steeds zo blij met mijn nieuwe wagen, daardoor durf ik gewoon veel lekkerder te mennen, heerlijk
Klinkt al met al als een heerlijke rit, met benthe!
Ja hoor, ik durf wel alleen, met groom... Ik ben een ster in kalm blijven, en heb een heel kalm paard... Nu stuur ik ook zelf, stap staf en galop door het bos! Zit de instructeur/ beleerder ook alleen maar achterop en heeft de laatste 2 ritten niks meer hoeven doen...
Zondag maar eens een ritje maken...
Gem
Geplaatst: 30-08-12 22:17
Prinsje: morgen binnen blijven zitten op een stoel, tijdschriftje erbij, plastic beker frisdrank (geen kopje hete theen of glas (breekt) cola oid) en een boterham pindakaas (geen kaas ivm kaasschaaf) en 'savonds vroeg naar bed. Kan er niks gebeuren en is het zo september !
PSM: jaaaaa gewoon lekker gaan mennen! Km's maken!
VHU: proefje oefenen is idd wel het saaiste wat je kunt doen op dressuurgebied ! Ik oefen redelijk vaak dressuur en probeer, als Ster goed loopt, steeds moeilijker combinaties van oefeningen en juist dat maakt de uitdaging zo groot.
Vanmiddag les gehad met lesmees z'n trainingswagen. Die is wel een stukje zwaarder, maar hij rolde beter dan de mijne ! Oftewel, het is maar goed dat ik JvK mijn koetsje eens helemaal laat checken . Ster vond het in het begin maar eng ! Iets harder moeten trekken om hem op gang te helpen, maar daarna ging het vanzelf. Dan nog andere piepjes, knarsjes, kraakjes aan de koets dan bij de mijne, dus ze was in het begin wat vluchterig . Is niet erg, dan went ze daar ook aan . Verder liep ze erg lekker, zelfs nog galop geoefend, wat Stan zeker niet tegenviel .
Ook nog even voor de lol een klein stukje geoefend uit een klasse 4 proef, wat Ster voor een eerste keer ook helemaal niet slecht deed ! (Gebroken lijn H - X - K, waarbij van H strekken tot X, daarna in verzamelde draf een volte 20 meter X - E - X, en dan weer strekken van X tot K). Geinig hoor! Na mijn les heb ik vriendin-lesmees (die in het gras zat te kijken) gevraagd of zij Ster even wilde rijden, zodat ik zelf kon kijken hoe Ster loopt. Het viel me direct op dat ze in een jaar ontzettend verbeterd is .
VanHuisUit
Geplaatst: 30-08-12 22:27
@PSM heerlijk zo'n stabiel peerd! @Gem dat stuk komt me bekend voor, als ik les heb moet ik van Peter ook soms zomaar stukken uit zijn proeven doen, knap ingewikkeld hahaha. Als ik voor mezelf oefen op de dressuurwei ben ik continue bezig met allerlei figuren en overgangen enz. Dat vind ik lekker om te doen hoor, op die manier dressuurmatig bezig zijn vind ik leuk maar zo'n proef tjonge jonge. Maar vind toch van mezelf dat ik weer eens moet gaan starten, ze loopt eigenlijk heel lekker zou leuk zijn alsdat ook eens 'verzilverd' wordt. Vandaag kwam zelfs paar keer een hele mooie middendraf, dat ze zo mooi aantrekken en je die kont ziet stuwen, heerlijk Ook geen lastige vliegen dus ze zette geen stap verkeerd, wat een genot dan zo'n fijn paard voor de wagen. Ook niet te vergelijken met een jaar terug Is leuk he
avaluna
Geplaatst: 30-08-12 22:37
@Lottex: ziet er iig goed uit!
@PSM:
@Prinsje: oh, balen
@VHU: lekker aan de slag met Bente.
Hier had ik net dochterlief in bed en was net klaar om te gaan rijden..., een flinke bui met wat onweer, toch maar gereden en kletsnat geworden, probeer nu nog warm te worden
janouk
Blogger
Geplaatst: 31-08-12 05:59
be careful what you wish for
Ik wilde ooit ook dat mijn man meer met de paarden deed, want ik voelde me schuldig dat hij gedoemd was hooi/stro te halen, mest te rijden, de bak te trekken (mannenwerk haha). "hoe zo heb je een nieuwe deken nodig, je hebt al een deken"?! hoorde ik geregeld. Paardeninvesteringen leidden geregeld tot discussies.
Tot dat Janouk kwam en Paul en Janouk vriendjes werden. Janouk kreeg van Paul een regen-, show-, vliegen-, winterdeken, etc. Nieuw tuig, nieuwe koets, nieuwe trailer. Janouk kreeg alles en toen was het mijn beurt: "hoe zo krijgt Janouk een nieuwe deken: ze barst van de dekens en ze draagt geen eens dekens. "
Nu moet ik geregeld vragen of ik Janouk vandaag kan rijden onder het zadel en of dat past in het trainingschema van Paul en Janouk
Dus hierbij de waarschuwing voordat je tekent : be careful what you wish for. voor je het weet, ben je je paard kwijt.
Voor Prinsje, gelukkig is het morgen september @ Lottex, wat een een leuke poown voor je wagentje. @ VHU een angst overwonnen en lekker aan het galoperen @ PSM heeft ook een super braaf paard @ Avaluna, toch wel weer lekker opgewarmd mag ik hopen, hopelijk komen er in september nog mooie dagen, anders is het al vroeg herfst @ Janouk, moet de weekplanning goed in de gaten houden, wanneer het haar beurt is om paardje te rijden Dit wordt een Petitie voor Paul wat minder op de wagen en de vrouwe bovenop het paerd
EDIT Ben ik zo mooi een samenvatting aan het maken, vergeet ik gewoon zelf te updaten Gister met de mauwert naar DA geweest, niks aan zijn blaas te voelen, verder ziet hij er goed uit, dus niks op aan te merken aan poezenvriend. Gelukkig zijn vandaag zijn antistresstabletjes waar of hij het zo goed op doet weer binnen Verder heb ik een Feliway opgehangen in de kamer en nog eentje besteld voor boven. De DA heeft zelf een kat die niet pist maar altijd kotst in dezelfde situaties, dat onze kat ook altijd doet. We vermoeden dat hij toch een beetje eenzaam is als wij overdag niet thuis zijn. We gaan dus toch kijken voor een vriendinnetje voor hem, ik weet dat dit de eerste weken, misschien de situatie wel verslechterd, maar wie weet gaat het ook goed en bloeit hij helemaal op Dit in goed overleg met DA, zij heeft heel veel ervaring op het gebied van katten en ze vind het toch het proberen waard, zeker, omdat we al zolang met het probleem lopen. Onze kat is wel erg sociaal en rustig, dus opzoek naar een knappe dame die ook rustig is.
Moet zeggen vind het wel erg spannend allemaal, hoop echt dat ik er goed aan doe, maar hou wel in mijn achterhoofd dat het misschien ook helemaal niet werkt. Maar alleen is ook maar zo alleen
Gem
Geplaatst: 31-08-12 08:02
Ach Janouk, al zóu mijn hubby dikke vriendjes worden met Ster, hij vaart toch het grootste gedeelte van de week . Nee.... dan zou er een Fries moeten komen, denk ik. Dat vindt hij wel een stoer paard. (Maar ik wil geen Fries. )
Dingetje: ik zou dan kijken naar een super sociale kat , een onverstoorbare allemansvriend.
VanHuisUit
Geplaatst: 31-08-12 08:23
Hier de ene wolkbreuk na de andere dus eerst maar En mijn gifgroene endurance kousen zijn eindelijk binnen
Vandaag was de bedoeling samen met vriendinnetje er een ultieme rommel-pony dag van te maken dus ik hoop wel dat die buien straks ook echt zijn weggetrokken .
@Janouk grappig
Biancacoo
Geplaatst: 31-08-12 08:34
Goedemorgen allemaal.. Janouk...hahaha...grappig...of het rijden wel mag, en in het schema past...arme jij.....hahaha... vhu...hoop voor je dat de regen wegtrekt.. Dingetje..spannend altijd dat soort dingen, ik hoop dat het wel helpt, in ieder geval goed nieuws dat er niets aan de hand is qua ziekte oid..super !
Hier ook regen..blegh...ach..een binnendagje is ook niet verkeerd...succes allemaal..
Maisie
Geplaatst: 31-08-12 08:38
Dingetje succes met zoeken van nieuw kattenvriendje !! VHU kan eindelijk helemaal in het groen. PrinsjeH hoopt dat het snel september is (nog 1 dagje) PSM gaat zelf op stap met paard leuk hoor !! Gem oefent klasse 4 proeven.
Paarden mannen tja ik heb er ook 1 met eigen pony dan wel hoor. Maar soms is het wel handig al vind hij wel dat ik te veel uit geef aan de paarden en sommige dingen niet nodig heb. (zoals 5 tuigen voor 3 pony's) En heel veel dekens.
Hier stormt het. Gisteren nog wel ferro en robin gelongeerd. Vandaag proberen nog wat met robijn te doen. Heb een heel schema dus ik moet me er wel een beetje aan houden.
Heb een druk weekend voor de boeg wat betreft werk. Afgelopen nacht dienst gehad (gelukkig vrij rustig wel 2 nachtelijke telefoontjes maar kan zo weer verder slapen tegenwoordig). Komende nacht weer dienst, zondag overdag en 's nachts dienst en maandagnacht dienst... dan heb ik het wel weer even gehad
Over een uurtje menles, dus zo maar spullen bij elkaar zoeken en naar stal. Wat een weer he...
Fijne dag allemaal!!
Gem
Geplaatst: 31-08-12 10:15
Maisie schreef:
Gem oefent klasse 4 proeven.
nee joh, gekkie , één heel klein stukje .
avaluna
Geplaatst: 31-08-12 11:26
@Janouk: hahaha, dat is dan weer de keerzijde van de medaille .
@Dingetje: fijn dat verder alles goed is en nu op zoek naar een vriendinnetje.
Idd ook hier veel regen, helaas. Paardjes staan helemaal nat buiten. Straks maar eens naar binnen halen en op laten drogen en dan een regendeken er op.
Ik hoef hier geen rijdende of mennende man, ik vind het wel prima zo, hij sponsort wel braaf .
happytime
Geplaatst: 31-08-12 11:49
avaluna: mooi zo'n sponsor! maisie: 5 tuigen voor 3 ponys, dat is veel poetswerk sl: hoe is het met je opa afgelopen? VHU: gifgroene kousen besteld....geel,rood,bruin past beter bij dit herfstweer lottex heeft een leuke pony voor de wagen hier was het een geweldig moment met paarden op de wei zetten....2 bejaarden trutjes uit hun dak door de wind. en de ponys.....sun meteen hoofd naar beneden maar tiamo: die kan naar naar de 'hoge'school, wat een capriolen haalde die uit,kwpner ging ook lekker uit zijn dak,wat een heerlijke beweging heeft hij was echt een "wat een genot om naar ze te kijken"ochtend
@ HT nee niet veel poetswerk. 2 web tech tuigen waar ik ook 2-span en tandem mee kan rijden. Zilco kunststof tuig en 2x ideal leer bruin en zwart. Dus maar 2 tuigen die ik echt moet poetsen.
Ja het stormt echt he. Het is hier gelukkig al wel de hele ochtend droog.
tine10
Geplaatst: 31-08-12 12:36
Sluit me even aan bij alle samenvattingen.
Wat een weer, heel veel regen en harde wind. Ik zou straks priveles hebben en oefenen op een groot grasland (zodat ik ook eens de oefeningen uit het Z proefje thuis kan oefenen), maar het heeft geen zin om bij dit weer te gaan lessen (of trainen). Hopelijk knapt het straks nog een beetje op, zodat ik nog wel in de bak wat kan doen.
Startlijsten voor morgen zijn veranderd, zoon moet om 10 uur dressuur, 13.30 springen en ik om 15.00 dressuur en aansluitend vh. Arme juryleden bij de dressuur mennen, ze hebben werkelijk maar 10 minuten pauze op 31 deelnemers. Te gek voor woorden. Ik moet aan het eind, dan zullen ze het wel goed zat zijn.
Nou, ik ga maar naar bed, met de paarden valt nu niets te doen. Kar nu al schoonmaken als ik morgen nog ga rijden is niet erg zinvol. Oftewel, morgen kom ik een paar uur te kort op de dag.