[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:39

ouders hebben een herplaatste Riesenschnauzer van nu 2,5 geloof ik :) hebben hem nu een jaar
en hij moest herplaatst omdat hij aanviel... voorbijgangers/baasjes..
Dát waren ze alleen even vergeten te melden :+
Hij heeft mij 1x te pakken gehad, toen was ik te verbaasd..
bij de volgende poging was mijn voet hem voor, en was hij verbaasd :+
nu zijn we vriendjes :D
Hij is uitermate respectvol naar katten, alleen die katten stellen zich vreselijk aan...
Onze ouwe kater van 16,5 jaar oud die kan namelijk zijn speelgoed afpakken (lees; als die te dicht bij een speeltje zit durft die domme hond 't niet meer te pakken en gaat ie piepend in een hoekje zitten :') )

Ook legt katlief regelmatig een hinderlaag, zodat ie de hond in z'n baard kan haken met zijn nagels _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:40

Onze kat mag bijvoorbeeld wel op tafel, maar niet als wij aan het eten zijn :) dan ligt ze lief te slapen op de stoel of bank :)
Maar de regeltjes verstoffen een beetje sinds ik het huis uit ben, mijn ouders zijn duidelijk minder streng en verwennen haar veel te veel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:14

@Dennis, heerlijk jouw hangbuik arabiertjes :+ ik heb ze ook even op de wei gedaan net en Alwyn en Freddy waren ook helemaal door het dolle heen. Snuit had zoiets van wat een onzin, gras, gras, gras :Y) Heb ze wel weer op de paddock terug gezet want hier dooit het dus volop en anders ver-baggeren ze straks mijn toch al ieniemienie weitje.

Hooi, stro, hennepvezel gehaald. Stalletjes helemaal schoon gemaakt, paddock enorm uitgemest, mest naar tuin gereden uitgeharkt, dus mijn mestplaats is ook weer schoon. Oftewel: de nieuwe vorstperiode mag weer beginnen (liever niet maar nu is in ieder geval alles weer netjes, het wordt altijd zo'n zooi als alles bevroren is en met sneeuw). Hoop dat ik zondag nog net mooi een flink eind kan gaan mennen met Snuit, dat het dus echt dooi is, want zijn hoefijzertjes gaan er woensdag onder vandaan.

Nog snel boodschappen doen, was helemaal vies geworden van het gesjouw en stonk een uur in de wind :o dan ga ik niet naar de Appie Hein.

PS hier geen geld meer voor menkampen. Heb deze Kerstvakantie hopenlijk mijn eigen menkamp geregeld bij de stal waar Rizanta komt te staan :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:18

hoezo ga je zo niet naar de appie VHU?
hebbie lekker veel ruimte voor de schappen :P

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:21

Ik bagger altijd gewoon de AH in hoor in mijn paardenkleding/laarzen :D heerlijk :+ boeit me ook weinig, ook ik moet mijn boodschappen doen. Hebben hier een XXL dus voldoende ruimte :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 13:58

Heb hier nu 3 heel drukke kinderen in huis. Maar ja, buitenspelen is even geen optie helaas. Konden ze even uitrazen, maar is te gevaarlijk nu.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:27

@ Naaltje: *kijkt even op google* Ow zo een hond is dat! :)* Dat vind ik altijd zo vervelend, mensen die een 'gevaarlijke' hond wegdoen zonder de nieuwe eigenaars te waarschuwen.

@ VHU: mestplaats schoon houden is bij mij geen probleem, zeker tussen oktober en april. Mijn buurman komt hier alle mest ophalen en gebruikt het voor in zijn moestuin. Ik hoef er zelf niets aan te doen, de buurman komt als hij zin heeft gewoon achterom om de mestplaats leeg te halen. De honden zijn doodbraaf, dus daar hoef ik me geen zorgen over te maken.

@ tine: wat rot dat ze niet naar buiten kunnen. Hier is wel alles ongeveer ontdooid, maar nu regent het... |( Veel plezier met de kinderen!

Zondag heb ik, als alles goed gaat, menles. Vorige week had ik normaalgezien ook les, maar dat is uitgesteld vanwege het slechte weer. De instructeur wou geen lesgeven, was ook te gevaarlijk voor de paarden: bevroren grond en gevaar om uit te glijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:40

't Is heel erg met mij maar bij de AH/ C1000 in Berkel stap ik gewoon naar binnen met mijn paarden/tuin outfit (wij hebben een moestuin, vandaar dat de mest daar even overheen ging, en ik zit naast een tuinvereniging, die mensen daar halen ook regelmatig mijn mestplaats leeg. Maar als het zo vriest is er niemand, dus dan doe ik het over mijn eigen tuin :Y) ) daar kennen ze me ook als die mevrouw met de pony's / van de tuin. Maar waar ik woon in Rotterdam kom ik ook regelmatig mensen tegen waar ik (management-)trainingen geef. Die kennen mij als zo'n nette dame :o dat wil ik graag zo houden. Sommige acquisitie doe ik echt in de Appie :+ Ik zou me er niets van aan hoeven trekken natuurlijk, maar ik doe het wel :o

Net het hele huis ook nog gezogen en gedweild, boodschappen dus gedaan, dus kan er weer tegen :D Moet nu training voor morgen voorbereiden -:)

Wat leuk dat je menles hebt S_L, is dat bij de meneer met de haflingers? Ik mis mijn lessen bij de stalhouderij best wel, was altijd erg gezellig. Er zijn nu ook geen dingen om te groomen, want er is gewoon minder werk in de winter.

Nog een weekje dan is Rizanta er en breng ik mijn wagen ook naar de nieuwe stal. Niet voor Rizanta natuurlijk :+ maar dan hoef ik niet eerst mijn wagen daarheen te brengen als ik wil gaan mennen en dan nog een keer rijden met mijn mannetjes. En dan heb ik wel weer les, heb er nu al zin in :j en het lijkt me ook zo heerlijk om met Snuit het bos in te gaan :D

Goed....duikt nu in de boeken.... :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-12-10 14:44, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:41

@SL; ja wilde foto bij doen, maar zit op stage in bokt-office dus ging niet handig ;)
vonden wij ook érg jammer idd dat dat zo ging. Achja, nu hebben we er een goeie vriend aan :D

hopelijk gaat je menles door :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:41

Ik heb na 6 h&m winkels bezocht te hebben het laatste hoedje weten te bemachtigen hihi.. ben erg blij :)
Ga vanavond alles aantrekken om te kijken of het allemaal in orde is.. :P.. misschien maak ik wel een foto, maar denk niet dat jullie er heen nieuwsgierig naar zijn :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:53

Jawel, jawel, jawel!!!!

Oja, over honden en luisteren. Wel eens geprobeerd een husky af te richten :=
Mies en ik hebben een soort verbindingslijntje met elkaar, zij volgt mij en weet wat ik wil. Maar....als ik op commandostem iets zegt loopt ze gewoon weg. Als ik boos wordt krult ze zich op onder de jassen en kijkt ze de andere kant op. Als ik gewoon met haar praat op mensentoon zeg maar, luistert ze , voor een husky ;) , heel goed. Naar mijn man luistert ze echt totaal niet, en dan ook echt niet.
Dus als je gefrustreerd zou willen worden bij het trainen van een hond, neem een husky.

Ik ken twee ongelovelijk lieve Riezenschnauzers <3

...gaat nu echt aan het werk ....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:02

Hihi, komt me allemaal zo bekend voor VHU :+ alsof je die van ons beschrijft :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:26

@VHU; riesen zijn superlief :)
alleen ook met een sterke neiging tot leiding overnemen... wat onze ervaring tot nu is dan.. En aangezien hij 1,5 jaar baas had mogen zijn, incl bijten :P

Bij hem werkt juist alleen de dominante houding en met stemverheffing, alsof ie dan denkt ''oh ze meent 't!'' als je lief praat kwispelt ie wat, en gaat dan uitdagen tot spel :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:37

Mijn ouders hebben altijd labradors gehad. Dat vindt ik echt super beesten. Als dribbel er later niet meer is en we hebben meer tijd en ruimte komt er echt een labrador weer. Met mijn ex had ik een flatcoated retriever.
En mochten we ooit op een boerderij gaan wonen komt er een duitse dog.

Mijn auto heb ik weer, durf er alleen bijna niet meer in te rijden. 2 x in een week tijd een nieuwe bumper is veel van het goede. Achterkant moest helemaal uitgedeukt worden.

Ben bij verloskundige geweest. Alles was goed. En om 4 uur nog naar de fysio, daarna even naar de welkoop mijn prijzen van vorige wedstrijd inwilgen en dan even naar stal knuffel brengen.

Morgen mag hij weer wat doen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:45

Kijk ik net op de startlijsten voor volgende week sta ik als 4e op de wachtlijst. Dat schiet dus niet op.
Trek me wel terug, ik wil niet de stress hebben om een dag van te voren alles nog te moeten doen.

Nu rijd ik 9 januari nog een wedstrijd en mocht ik langer volhouden rijdt ik eind januari er ook nog een

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:47

Er zeggen heel veel mensen af hoor, Tallechie. Dus ik zou jezelf nog even laten staan. Of je stuurt even een e-mail dat je het een paar dagen van te voren wilt horen en zo niet je terug trekt :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 15:51

Dat zal wel poeltje, maar als het zulk weer is ga ik zelf ook niet weg. Het is ruim een uur rijden. Ivm mijn zwangerschap kan ik niet alles de dag van te voren doen, en eigenlijk ook geen 2 dagen van te voren. Wilde het over de hele week verdelen en dat kan nu dus niet

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 15:52

Oh, zo. Ja, dan snap ik dat je het gaat cancelen. Op naar Emmeloord dan maar? :D (grapje hoor!)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:10

Afbeelding
Onze kerstboom :D moeten nog wel veel kerstballen bij :) vanaaf maar even langs het tuincentrum :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 16:23

Als ik bij een ander niet hoef te helpen of ik hoef niet te schrijven bij een andere wedstrijd en de weg is goed kom,ik wel kijken

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 16:26

grrrr.... paardlief doet weer aan draadjekruipen....
krijg net een sms dat ie weer aan een verkeerde kant stond.. rotzak ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:28

Vind het al wel een mooie boom hoor Evelli!

Bij een husky 'helpt' alleen als je een band met het dier hebt. Dat is ook zo knap aan wat Jelleee doet met de honden. Ze gaan alleen als ze echt willen hoor, willen ze niet, doen ze niets. Een hus (en een malamute denk ik dan ook :+ ) is nog 100x eigenwijzer dan de meest eigenwijze shetlander. Ze laten zich liever doodknuppelen dan dat ze iets doen waar ze zelf het belang niet van inzien. Ik vind labradors trouwens ook erg leuk hoor, als ze goed zijn opgevoed (geldt voor alle honden natuurlijk) als ze zo dolenthousiast denderend op je afkomen en je half omver lopen of je steeds likken en maar blijven zeuren met zo'n bal....heb ik zo'n hekel aan _-:(

Nou het wordt een koud weekend :( er was toch iets echt stuk (....had ik direct al gezegd maar ja, voordat die monteurs begrijpen dat ik, vrouw, gelijk heb, maar mevrouw dat kan niet, ketel is nog geen drie jaar oud :o? :o? :o? ) moet besteld worden....is er als het goed is morgen.

Morgen moet ik training geven (ben er nu wel blij om, ik zit warm), manlief moet dan hele dag wachten op telefoontje wanneer monteur komt...
En dan maar hopen dat het dan wel goed is. Ik kan maandag echt niet weer de hele dag thuisblijven voor die monteur dus ik hoop echt dat dat onderdeel er morgen is :(

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:36

VanHuisUit schreef:
Vind het al wel een mooie boom hoor Evelli!

Bij een husky 'helpt' alleen als je een band met het dier hebt. Dat is ook zo knap aan wat Jelleee doet met de honden. Ze gaan alleen als ze echt willen hoor, willen ze niet, doen ze niets. Een hus (en een malamute denk ik dan ook :+ ) is nog 100x eigenwijzer dan de meest eigenwijze shetlander. Ze laten zich liever doodknuppelen dan dat ze iets doen waar ze zelf het belang niet van inzien. Ik vind labradors trouwens ook erg leuk hoor, als ze goed zijn opgevoed (geldt voor alle honden natuurlijk) als ze zo dolenthousiast denderend op je afkomen en je half omver lopen of je steeds likken en maar blijven zeuren met zo'n bal....heb ik zo'n hekel aan _-:(

Je slaat de spijker op zijn kop :D iets tegen zijn zin in gaat gepaard met een hoop gegrommel en gestribbel :D geweldig beest. Zal het filmpje van afgelopen zomer eens uploaden :D kan je lachen :D

Dit is er alvast een van diezelfde dag :+ Hij is als de dood voor water, maar hij vond het warm gtenoeg om toch het vennetje in te gaan :) zolang hij maar niet hoeft te zwemmen.

Bah kou! Maar je hondje zal het wel fijn vinden :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:41

Jemig, even een ego berichtje maar wat kun je je vergissen in mensen zeg!!!

Dinsdag is Jelle geschoren, omdat hij weer kale plekken kreeg (vacht verstikt, broeit enz). Had iemand gevonden op marktplaats, deze dame zou VAKKUNDIG en professioneel scheren nou klonk goed!

Helaas..... mijn pony is totaal VERMINKT #) al tijdens het scheren zag ik dat het niet goed ging, en zij blijkbaar ook want ze beloofde vandaag terug te komen om hem netjes te maken met een ander scheerapparaat. Nou dat vond ik netjes van haar!

Ze heeft hele stukken niet geschoren, overal happen en dan weer lange plukken, alsof ratten eraan hebben gevreten, de benen zijn half gedaan, en andere weer niet enz. hoofd is half gedaan met happen eruit. Ik heb nog nooit zoiets lelijks gezien. Jelle heeft geen stap verzet dus daar ligt het iig niet aan. Maargoed ze zou vandaag terugkomen dus maakte het niet zoveel uit. Ik vertrouwde deze persoon echt ze kwam heel aardig over.

Helaas is ze niet eens komen opdagen. Stond ik daar met een gewassen pony, hij had netjes de hele dag op stal gestaan zodat ie helemaal schoon en droog was (jelle balen natuurlijk want hij staat liever op het land). Het ergste vind ik nog dat ik betaald heb voor deze verminking! Ik heb dr gewoon betaald, vertrouwde haar erop dat ze terug zou komen, lekker stom achteraf natuurlijk maargoed ik zie altijd het goede in mensen, nou weer wat geleerd dus!

Pff zal morgen eens foto's maken, wat een ellende. Gelukkig is Ciska zo lief om hem af te scheren voor me.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:45

Volgens mij woon je hier een eind vandaan, anders zou ik hem zo even voor je scheren (uiteraard gratis). Maar mocht het toch niet zover weg zijn, ik heb dit weekend wel tijd.

Wat een ellende zeg.