[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:15

Je hebt een dapper meisje dan Sandra, is niet zomaar iets wat ze bekeken heeft :(:)
Ooit als ik weer in Limburg ben kom ik even buurten :D Zal wel juni worden..........
Fijn dat Chico braaf was en helemaal super dat Wieneke weer super loopt! Snert ponys zijn het toch he :+

Ging Dora voor het eerst een rondje aan de longe laten lopen. Nog nooooooit gedaan met haar. Kreng loopot keurig rondjes om me heen alsof ze het elke dag deed :\

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 09:54

Fijn dat de operatie goed is gegaan :)

Hihi evelli dat doet ze goed

Had gisteren op mijn stage 2 sponsorjasjes gekregen voor de wedstrijd :D.. Ben er helemaal blij mee :D

Vanavond heb ik voor het eerst samen met rivaldo les. Ga dat monster maar even onder de kraan zetten, want hij ziet er niet uit :P Ouders staan zowat in de startblokken, vooral me moeder want die zei in een geintje moet ik dan je groom zijn (een gemeent grapje omdat ze het nu erg leuk vind het mennen) dus die heb ik ook blij kunnen maken :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 11:15

Is er hier toevallig nog iemand die intresse heeft in een grote maatse super fokkende 1e premie kroon merrie, ABOP-B (gaat in Mei nog eens mee voor de ABOP), is in het verleden B dressuur en B springen ohz uitgebracht, nu L dressuur en L vaardigheid voor de wagen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:32

Vanochtend heeft Simba bij de tuinvereniging in het kader van een soort open ochtend voor taxi gespeeld. De kinderen die er waren mochten op de sulky mee, Han was koetsier (kunnen er dan nog mooi twee bij). Sim vond het geweldig, oortjes er steeds op, hij vindt het heerlijk als hij in het middelpunt van belangstelling staat ;) Elke keer als er foto's werden genomen ging hij er echt voor staan <3 We zijn zo'n 8x het laantje op en neer gegaan, is bij elkaar toch 8 kilometer! Bijna alles in een pittig drafje want Han wilde laten zien dat zijn pony mooi kon lopen. Ik ernaast met touwtje / snelwandelen/ hardlopen dus dat wordt spierpijn morgen :+ Zo schattig die kleine kindjes op de sulky, van die stralende gezichtjes.
Han had ook goed geholpen met poetsen, vlechten en optuigen.
AL met al een zeer geslaagde ochtend.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:27

Tadaaaaaaaaaaaaa:

<3

<3

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* Mijn nieuwe Zilco tuig *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Eerst Doortje :D eerste keer tuig om :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan mijn dikke dodo :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:34

Mag ik hier ook misschien zo af en toe wat mee praten?

Evelli, wat een super mooi tuig!
borsttuigje lijkt me ook erg prettig zitten.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:45

mooi hoor !! Maar heb je geen veiligheidslichtogen ??

Enne is dat borstblad ook gelijk voor 2 span of zie ik dat nu verkeerd.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:57

Nee, hij had alleen deze bij zich, ga ze nog omwisselen.

Het is een tweespan tuig ;) maar kan er ook 2 keer enkelspan mee rijden en met de tijd ook tandem :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:29

mooi tuig evelli!
ziet er super uit!
broek lijkt iets laag te zitten of lijkt dat maar zo?

heb je er al mee gereden?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:32

Nee, moet de zweng van mijn sulky nog inkorten en had geen materiaal bij me om dat te doen. Morgen vriendje even charteren.

Had het tuig nog niet afgesteld :+ alleen even voor de fotos erom gehangen :)
Heb later de broek bij Keet een stuk hoger gedaan. Dora haar deel van het tuig blijft voorlopig tuig in de tas zitten :)

Tuig met dank aan: http://www.zilcotuigen.com/ verkoper: Edwin Stok :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:32

oke... ;)

ziet er echt super netjes uit hoor, kun je blij mee zijn!
veel plezier ermee!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:34

Dat gaat wel lukken denk ik :D
Misschien morgen vriendje even ontvoeren mee naar stal om de staalkabel van mijn sulky in te korten.

Heb vandaag nog maar een rondje gereden met mijn ideal tuigje :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:40

de broek is bij mijn tuig ook veels te groot. Zou er eigenlijk ook kortere strengen willen hebben daar moet ik nog eens voor kijken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:42

Ja, mijn strengen zijn eigenlijk ook wat aan de lange kant :j Voor mijn marathonwagen maakt dat weinig uit, maar voor mijn sulky staat ze korter op de wagen en dan zijn ze aan beide kanten ongeveer 40 cm te lang :+
Daarom ga ik de staalkabel inkorten dan moet het lukken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:18

Citaat:
Mag ik hier ook misschien zo af en toe wat mee praten?
Natuurlijk! Hoe meer zielen hoe meer vreugd :+ MIsschien aardig als je even vertelt wat voor pony/paard je hebt en wat je er zoal mee doet, hebben we een beetje een idee ;)

Jeetje wat een mooi tuig zeg! Is je Ideal ook een tweespantuig en wil je dat misschien kwijt ????????
Wij willen heel misschien (moet eerst weer wat opdrachten binnenslepen maar heb goede hoop) een tweespanmaatje kopen voor Simba...we hebben zijn broertje op het oog van 4 jaar, ook een appaloosa'tje en zo'n leuk dingetje <3 :x

@Evelli:
Citaat:
Daarom ga ik de staalkabel inkorten dan moet het lukken.
:o? ik niet begrijp niet??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:40

Nee, mijn Ideal is een minishet enkelspantuig en al verkocht :)

De zweng van mijn zulky is een stuk staaldraad met daaraan twee karabijnhaken waar ik mijn strengen aanvast maak ;)
De strengen van het idealtuigje zijn dusdanig korter dat mijn staalkabel nu te lang is voor de strengen van mijn zilcotuig..

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:38

Mooi tuigje hoor, broek zit idd te laag maar las dat je hem al hoger hebt gedaan :)

IvysToeter, welkom!

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:03

:wave:
Zag een stoer tuigje langskomen!! Zo'n borststuk vind ik echt mooi :D Nouja, wie weet ooit... haha.
En las wat over een pony die de boel verneukt, maar gelukkig nu niet meer kreupel lijkt te zijn :D
Simba die een drukke dag heeft gehad met kinderen vermaken.
Laura die dr 1e les krijgt met Rivaldo.
Weer een nieuw lid erbij, welkom YvesToeter. Miss heb ik er al overheen gelezen maar heb je je al voorgesteld?!

Ik had vandaag wedstrijd met Charmer. Na een bagger proef die in mijn ogen niet meer dan 170 punten verdiende bleek ik toch nog een 3e prijs op de mogen halen met 185! Najaaa, raar :+
Ik weet wel dat we moeten oefenen tussen de hekjes haha! Heb er 1 omver gereden en hij viel tussen mn wielen dus de groom moest eraf om me te verlossen! Daarna was natuurlijk de concetratie weg, en hij was al zo vlug. Zag er van bovenaf toch nog goed uit dus.
Mn rijmaatje had ook een wp met het spanmaatje van Charmer, het was haar debuut! Dus een goeie dag :D
De vaardigheid duurde wat lang, dus die hebben we niet gereden. Volgende maand buiten maar weer!

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:17

Hallo, ik ben er ook weer. Lange dag geweest op de mendurance KWB. Vanmorgen half 6 naar stal en om half 8 waren we in Kootwijkerbroek. Mijn kleine autootje had wat moeite met tegenwind en de aanhanger en wou soms niet harder als 80. Op het terrein daarintegen was het 1 van de weinige niet 4x4 die geen sleep nodig had.
In de regen gereden, gelukkig wat mottig dus heel nat werd je er niet van en het hemelse koelwater was voor de pony's wel lekker. Eerste ronde tot vetgate mooi tempo kunnen rijden. In de vetgate eerst het tuig eraf en toen aangeboden. Beide prima. Helaas begon het toen flink te regenen en had ik geen droge dekens meer. Pony's kregen het echt wel wat koud. Onze jassen er maar opgelegt en niet te lang gewacht met het inspannen.
Tweede ronde kakte ze wat in. Laten inhalen door iemand en daar was weer een beetje extra energie. Helaas in de gehele route weinig goede paden om goed uit te stappen. Alleen de laatste 500 meter in de tweede ronde kon je goed stappen. Nickey deed daar voornamelijk dribbelen, Hero had er de brui al aan gegeven.
Bij de finish weer eerst uitgespannen en toen aangeboden. Weer goed, Nickey zelfs prima.
Nakeuring goed alleen vond ik Hero echt moe. Hij werd weer koud en wilde slecht eten. Buik was ook wat hard en matige darmrommelingen. Op de trailer gezet om op te warmen. Ze gedroegen zich keurig.
Uitslag derde in de klasse twee enkelspannen en dubbelspannen pony's (5 starts totaal)
Wel de snelste tijd (gemidd. 10,64 km/u) met ruim 1 km/u verschil op de anderen. Die waren ook allemaal nog 30 cm hoger ook
Lekker gedoucht en wel en er maar vroeg in.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:22

Netjes royaltjuh!!
Sexy tuig zeg!!!
Vandaag nog even wezen mennen. En werkelijk van alle kantenzowat platgereden. Door auto's en er wilde gewoon om een smalle weg een trekker met een giertank ons inhalen die zelf amper op de weg past!!! Ben blij dat het weer mooi weer wordt maar erger me wel aan al dat volk dat dan maar dingen gaat doen!!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:39

hallo, iedereen!

ik meld me ook maar weer eens,
-ik zie echt een heel mooi zilco tuig van evelli!, ziet er heel stoer uit!

-ik lees over een geslaagde operatie van een jeweetwelshet.

-ik zie dat royaltje weer een winstpunt binnen heeft

-maaike gaat weer lekker met sjors onder man rijden

-Napie heeft haar eerste mendurance van het seizoen weer achter de rug

een korte samenvatting :Y)

wij hebben vandaag ook een nieuw tuig aangeschaft, pff nu hebben we echt zoveel tuig :| jeempie haha.

vandaag maar 3kwartier met paard gewandelt, want die liep niet helemaal goed.
morgen met voice en haar eigenaresse mee op wedstrijd! heb er weer zin in, ik vind dat altijd zo gezellig.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:59

jouke_h schreef:
Netjes royaltjuh!!
Sexy tuig zeg!!!
Vandaag nog even wezen mennen. En werkelijk van alle kantenzowat platgereden. Door auto's en er wilde gewoon om een smalle weg een trekker met een giertank ons inhalen die zelf amper op de weg past!!! Ben blij dat het weer mooi weer wordt maar erger me wel aan al dat volk dat dan maar dingen gaat doen!!!

aso he...

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:00

ben net terug van wedstrijd...jackson liep lekker..helaas verlies ik steeds snelheid in de bochten waardoor ik niet supersnel ben..
maar toch lekker gereden...jackson vloog wel over de brug heen.super!!

AnneloesFJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:41

jouke_h schreef:
Netjes royaltjuh!!
Sexy tuig zeg!!!

Tsjong das indd behoorlijk irritant en aso!!
Ik vind dat het hier in de buurt nog wel meevalt. Zijn altijd van die idioten bij, maar over het algemeen zijn het wel aardige weggebruikers hier.

Napie: netjes! Mooi begin van het nieuwe seizoen!
Magicmist: jammer van et snelheidsprobleem, maar toch fijn dat je gevoel goed was :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:06

ja hier ook veel groot spul op de weg. Gelukkig nog wel redelijk normaal. Gisteren stopte er nog 2 trekkers voor me. Kon ook niet anders was dat of van de dijk afrijden.

@ marianne koop verslaafd ofzo haha. Ik wil ook altijd maar meer maar heb mezelf verteld dat het best kan zo en dat ik het ook maar eens moet gaan doen. Heb net nog wel een klap geld uitgegeven op de agradi site samen met mijn zusje.