[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 14:07

Yeah gaaf sneeuw. ..maar voor de paarden mag het nu wel zomer worden !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:20

Neeee ik wil echt geen sneeuw meer hoor _-:(
Net zo'n beetje met Ollie weggewaaid het waait hier nog heel hard... en koud ... bah niets aan maar goed ze heeft haar benen gestrekt hoop dat we morgen weer wat fatsoenlijker rondje kunnen doen. Hero wordt zaterdag opgehaald.

Leuk dat jullie ook meedoen in Ermelo Lanouska, mijn instructeur (Peter de Koning) doet ook mee, is natuurlijk super een internationale wedstrijd zo dichtbij. Ben benieuwd hoe het terrein eruit ziet / zich houdt met al die regen en ellende :7

Wat fijn Tine we duimen hier nog even door zodat de opdracht blijft lopen :j is het een beetje in de buurt?
Ziet er goed uit de nieuwe tuigen Biancacoo *D
Nog maar ff rustig aan met dochterlief Avaluna, is ze al wel hersteld van de val?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 15:56

Afbeelding

Slecht idee gehad vandaag: ben met de oppaskinders naar een binnenspeeltuin gegaan. Zit me hier toch te ergeren aan veel kinderen die alleen maar kunnen gillen en schreeuwen. En als je dan om je heen kijkt met welke ouders die matchen zie je waar het vandaan komt. Die staan weer net zo goed te schreeuwen. Het is dat "mijn" kinders zich goed vermaken, maar ik hoop dat het snel tijd is om te vertrekken * DOOF* %)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 16:32

_O- :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 17:34

kom niet bij met al die maffe zinnetjes die bokt ertussen vrommelt, hahahaha

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:16

Gem...hahahaha ik leef met je mee....heb je het overleefd ??

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 19:37

Gem: arme jij :(:) Dat gevoel herken ik wel, als we in een restaurant zitten en je van die kinderen hebt die de hele tijd langsrennen.
VHU: hoofdzakelijk in Zwolle, dus voor onze begrippen dichtbij (ruim een uur rijden) af en toe ergens in Belgie of Frankrijk. Dus erg fijn. Beter dan Middelburg ;-)

Nu even lui op de bank (als er tenminste geen mailtjes voor de wedstrijd binnenkomen ;-)) en vroeg naar bed.

Morgen weer een drukke dag. Rembrand en Amerigo nog even de kuren oefenen, die van Amerigo loopt nog niet helemaal zoals ik wil, dan karren en tuigen blubvrij maken en vast zoveel mogelijk voorbereiden voor de wedstrijd. Vrijdag hebben we namelijk kinderfeestje nog voor de verjaardag van zoonlief, dus moet hele middag 10 kinderen vermaken met spelletjes/opdrachten in de tuin en rijbak. Dus duimen dat het weer een beetje meezit.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:17

Zou bij de gedachte van 10 kinderen over de vloer al compleet in de stress schieten Tine :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:53

Ik heb al een heel schema gemaakt van allerlei spelletjes die we gaan doen (oa kruiwagenrace, voorhoofdballenrace, aardappelrace, maar ook sjoelen, tafelvoetbal, snoephappen, stoelendans), in 2 teams. Komt vast wel goed, het weer lijkt ook te gaan meewerken. In het ergste geval moeten we toch naar Ballorig, maar ja, liever niet, kost weer veel centjes. Bovendien vinden kinderen doorgaans dit soort tuin/rijbakfeesten helemaal geweldig.

Hier net paar flinke onweersklappers, maar ja, dan kijk je op buienradar en lijkt het al voorbij, dus laat de paarden toch maar staan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 08:01

Goedemorgen..
Tine..heel veel sterkte..ehm..succes vandaag met 10 kids !! knap dat je dat doet....ik vind t errug veel...en kan daar echt slecht tegen..dus _/-\o_ _/-\o_

verder..geen nieuws..en niet zo lekker in m'n velletje....blegh..wacht op {:}

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 09:04

Die kinderen komen morgen pas. Hopelijk droogt de bodem hier nog wat op, want alles staat blank..

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:19

Wat een regen he ... en zo koud ... was op de fiets helemaal verkleumd -O- wilde pony's vandaag op de wei zetten maar stel het toch nog maar een dagje uit. Kan Hero nog even los met de dames :P

Even duimen want ons dakterras wordt nu onderzocht op aanwezigheid van asbest ... zou wel erg fijn zijn als het er niet in zit (vanaf 2024 mag het niet meer in daken van woningen aanwezig zijn), scheelt flinke kostenpost (of van het door ons laten verwijderen, of in verkoopprijs huis, want die zakt dan).

Had vanochtend tekenles. Heerlijk is dat. Gewoon 1.5 uur nergens mee bezig zijn dan met een potlood en papier. Soort therapie :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 12:48

Spannend Vhu...ik hoop dat het schoon is van asbest..
Balen van de regen..hier valt het nog mee..af en toe zonnetje zelfs..is wel lekker..ben in de tuin bezig geweest....rozen geplant.
heerlijk hoofd leegmaken met tekenles..lijkt me super om te doen..maar ik pruts zelf maar wat aan..haha...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 14:24

Dat lijkt me ook leuk; tekenles o.i.d. :j .
Ik duim voor je VHU!
Arm kind is nog steeds blauw, maar verder alles goed en de eerste keer voltige ging ook goed; ze wilde zelf graag mee doen aan de Voorjaarswedstrijd, dus dan moet er wel getraind worden, natuurlijk, hahaha.

Hier wel een beetje blur; dan helpt Charlotje; hopelijk morgen beter weer.
Helemaal voor Tine en het feestje; hier ook jaren gedaan met de meiden, dit jaar zoals de afgelopen 2 jaar; zwemfeestje met film, slapen en paardrijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 17:40

Zoonlief wordt nu 13, weet echt niet (meer) wat hij wil met zijn feest :roll: denk dat het iets met bioscoop wordt zonder mij erbij anders is het niet 'chill' :+
Dappere dochter heb je Ava, heb je even lekker kunnen uitwaaien bij je paardje :(:) ik knap er altijd enorm van op, alleen al door naast ze te staan op de wei, of alleen al door naar ze te kijken, 't is toch wel een ultieme verslaving ..

Poowns lekker de wei opgedaan ze waren erg blij :):) bodem viel me erg mee gelukkig.

Die tekenles is erg leuk omdat je dan met ander materiaal en ideeen werkt dan wanneer je voor jezelf wat doet. Soms mislukken dingen grandioos, soms is het ook best wel aardig :)

Uitslag testen van het dak duurt geloof ik week of 2. We willen houten vlonders op het dakterras doen (al jaaaaaren, maar nu met de verkoop zul je zien dat we het doen want het lijkt zo mooi, alleen hebben we er dan zelf niets meer aan hahaha, gaat altijd zo he, als je erin woont vind je het wel prima, maar als het verkocht wordt moet het opeens keurig en netjes :P ). Maar vlonders over asbest, da's niet handig :7

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 19:19

Vhu ik heb net een pastelschildercursus van 8 lessen achter de rug. Zo zalig om te doen. Echt ontspannend. Helemaal leuk

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-15 20:48

Vanavond eerste keer viertaltraining gehad. Het ging erg goed

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 16:10

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:25

Wat een stilte hier.. :wow:
Tine, braaf hoor die Rembrand...nu nog schoon worden voor morgen ?? of heb je de hulp van die meiden ingeroepen om die klus geklaard te krijgen..??
Was het feestje een succes ?

hier...niets nieuws..stukje gefietst..en thuis klusjes gedaan...verder..niets...in t'zonnetje gezeten met de honden.. <<)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 19:52

Inderdaad erg rustig hier. Jammer!!! Ik mis alle verhalen.

Feestje was een groot succes en we hebben er super goed weer bij gehad. Moes ook wel, omdat alles buiten was ;-). En 2 dames hebben Rembrand ruim een uur gepoetst, dus ik hoefde niet heel veel meer te doen. Gezien waar hij vandaan kwam en waar hij nu is, ben ik heel tevreden. Zeker als je bedenkt dat er geen water aan te pas is gekomen.

Nu Amerigo nog wassen en vlechten en dan naar bed, want om half 6 gaat de wekker alweer. Ze voorspellen voor morgen ook goed weer, dus het gaat vast een fijne dag worden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:04

Ik had zulke drukke weken gehad met de veulens en verjaardagen en van alles dat het deze week ff genoeg was. Beetje griepig, dus weinig gedaan. Nu gaat het weer een beetje.
Je hebt mooi weer morgen voor de wedstrijd Tine.
Rembrandt nog een beetje schoon gekregen?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 20:06

't Was hier nog niet echt fijn weer, wel droog maar beetje grijs en grauw allemaal.
Lekker gereden met Ollie maar grote schrik, want van 'mijn' ruiterpadenroute (bij elkaar als je het in bepaalde volgorde reed plm 23 km) is zomaar een stuk weggehaald -O- gaat om iets van 6, 7 km. Baal er enorm van! Allemaal zwarte klei erover en doorgefreesd, ze zijn gewoon weg. Was wel sprake van dat er een bepaald rondje wegging, die blijft gelukkig schijnt het wel bestaan, maar dit is dus compensatie voor dat andere rondje.... gelukkig blijven twee rondjes die ik kan doen wel met elkaar in verbinding staan maar anders had ik drie rondjes van plm 7, 8 km en nu dus nog maar 2 over met een soort 'verbinding' ertussen...
Plus zo ongeveer 30% van het bos omgewaaid / omgehakt door de storm, wat een schade zeg.

Verder druk geweest met bezoek aan een herplaatsingshondje (we willen er best graag weer een bij, Mies is nu ruim een jaar geleden overleden) maar helaas, had niets met de hond en de hond niet met ons, ook niet met Wiske. Eigenlijk wel grappig hoe dat dan werkt, maar vonden het erg jammer was op foto's en filmpjes erg leuke hond. Maar ja, als de klik er niet is is het niets ...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 21:23

Morgen de 1e kijkers voor Robijn. Vind het toch wel een beetje spannend.

Leuk VHU een hond erbij. Je gaat er vast wel 1 vinden waarmee jullie wel een klik hebben.
Oei asbest. Mijn ouders hebben gelukkig maar 2 schuren van 60 meter met asbest daken. |( -O-

Tine feestje overleefd. Ook echt niets voor mij al die kinderen maar de spelletjes zagen er leuk uit op de foto's!

Hier was het de hele dag droog maar het ging natuurlijk regenen toen ik klaar was met werken. :+

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:27

maisie: duim voor je dat de juiste baas erbij zit voor robijn. :j
Rembrandt altijd in voor een meidenfuif! *D
hier even weinig nieuws,ben wel druk met dingen (lees eetwaren enz voor pasen en andere leuke dingen) te verzamelen voor een paaseierenrace op de vereniging ,maandagmorgen is het zover
word een leuk parcours neergezet,beetje vaardigheid met 1 hindernis ertussen en 1 deel met mag de groom een paasei op de lepel leggen en eind vd baan in mandje gooien en weer terug(maar wel tussen opstakels door) en daarna een brunch....16 die mennen en 24 eters.... Y)(^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-15 22:28

Kan me er alles bij voorstellen dat je dat spannend vindt Maisie ... :(:)
Morgen wordt Hero opgehaald door Ollie1 ... ook zoiets ...
Klinkt super leuk HT!

Jeetje dat is wat met die daken bij je ouders! We hebben al 1e advies binnen, dacht dat het veel langer zou duren. Het hoeft in principe niet eens weggehaald te worden *\o/* (ligt aan grootte / soort asbest, wist ik ook niet) en het zit maar in bepaalde stukken. Dus valt alleszins mee gelukkig :D

Je hebt het ook wel heel druk gehad Baudyh met alle veulens en al die andere zaken! Zijn ze er nu allemaal?

Geweldig die 4-tal training, wat leuk dat ze dat nog bij jullie doen. Heb het ook jaren met heel veel plezier gedaan, vond het altijd erg gezellig. Eerst altijd 8-tal, later 4-tal. Hier in de Randstad was dat niet te organiseren, toen al (plm 15 jaar terug) toen ik hier naartoe kwam. Veel te individualistisch allemaal. Zal nu wel helemaal niet meer te doen zijn.

Morgen extra vroeg rondje doen met Ollie, voordat Ber compleet in de stress is omdat Hero weggaat (ze zijn erg gek op elkaar die twee).