[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 20:39

Wat een verhaal janouk! Hilarisch.
Dat is een vervelend duur deukje VHU!

Vanmiddag getraind en Sam gaat het relaxt en ontspannen lopen langzamerhand snappen. Ik had zelf trouwens het idee dat ik er een beetje met de pet naar gooide, maar mijn vader kwam langsgelopen en die zei dat er best wel goed uit zag. Hij klonk zelfs een tikje verbaasd toen hij constateerde dat Sam er heel relaxt uitzag. Misschien gaan we het dan ooit nog eens leren ;)

Gister ook nog onze nieuwe winterjassen binnengekregen (o.a. voor de minimarathons). Ze zien er mooi uit en zijn lekker warm! We hebben donkerblauwe KWPN jassen uitgekozen en volgende week komen de donkerblauwe poloshirts. De KWPN collectie begint al aardig te groeien, want we hadden ook al de softshell jassen voor het voorjaar :P Het is trouwens wel ironisch dat de marathonkleding van KWPN is, terwijl we alleen met mijn pony minimarathons gaan starten. Maar Sam is de enige welsh (met een Duits paspoort) tussen 3 KWPNers op stal en mijn spankleur is marine/donkerblauw, dus dan is de keuze snel gemaakt ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:19

Ach als Sam een beetje stoer Welshje is voelt hij zich in ieder geval in maat een KWPN'er 8-)
Geweldig verhaal Janouk :')

Mis m'n poown :P
Ook nog enorme dure rekening van mijn eigen auto vandaag ... het gaat weer lekker :list:
Maar wel heel mooi nieuwe frontriem binnen voor mijn menhoofdstel (toen wist ik het nog niet van die dure rekening voor mijn auto :+ ) ben heel benieuwd hoe het staat op Ollebols koppie
http://www.ems-webshop.com/a-27061997/h ... et-metaal/
kind wordt zo knap hahaha

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:34

Haha, dat zeker hoor VHU. Je moet hem eens op de wedstrijd zien gaan, het is gelijk "kijk naar mij, kijk naar mij" zodra hij voor de wagen staat. Het is net een pauw die zijn veren uitslaat in dat opzicht.

Mooie frontriem trouwens. :)

Even een klein nieuwsspammetje: Er is rhino geconstateerd in Nieuwkoop (ZH). -O- Zie hier het bericht. Alweer twee paarden afgemaakt :( maar het verspreidingsrisico lijkt klein...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:35

Kipje Arie is gevangen en wist meteen waar ze was. Ze ging wat drinken om vervolgens het nachthok in te gaan. Zo apart na 4 maanden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 21:46

Altijd K die rhino...

Arie is gewoon ook ultra stoer 8-)

Ik heb jaren een kippetje bij mijn paard gehad, toen die nog bij mijn ouders stond. Kipje had jaarlijkse slachting overleefd (was gevlucht uit het hok, wij hadden altijd zelf kippen die werden geslacht door mijn pa, tja, boerenland :Y) ) en mijn ma had toen zoiets toen kip na twee dagen op paard werd aangetroffen, ach die laten we dan maar leven. Dus dat was onze stalkip.
Toen kip na een paar jaar (die dingen worden oud!) was overleden (op natuurlijke wijze :P ) is paard echt paar dagen flink van slag geweest. Kip sliep altijd op schoft van paard (en deken zat dus heel vaak onder de ... smurrie :+ ).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 09:14

Goedemorgen

Weer een prutnacht. Grrrr.. lag om 2 uur nog wakker. Zo gaat het allemaal niet goed komen..

VHU: ook een mooi verhaal over de kip.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:35

goedemorgen..
wij zijn vannacht terug gekomen van een geweldige reis naar zweden, ik moet alles nog bijlezen..sorry..
nu eerst alles opruimen en een boodschapje doen..
maar wat een fantastische reis hebben we gemaakt !!

ego..ik lees later alles bij.. :))

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 11:31

Janouk: wat een geweldig kip-verhaal! Had ook nog een sperwer kunnen zijn geweest die Kip Arie had meegenomen.
VHU: wat een leuke vriendschap moet dat zijn geweest tussen dat paard en die kip. Slapen op de schoft? ach wat heerlijk!
Biancaco ik wil graag lezen en foto's zien van je reis naar Zweden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 12:31

@Biancao: wat fijn dat jullie een fijne tijd gehad hebben *\o/*

@Janouk/VHU: leuke kipverhalen; kipjes zijn super <3 .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:04

Bianca: lekker op vakantie geweest.

Hier vanmorgen alle paarden weer voor de kar gehad. Rembrand ging echt super super goed. Als hij volgende week ook zo loopt.... droomt verder....
Thabor ging op zijn niveau ook heel goed. Manlief was naast de bak aan het klussen, daar reageerde hij wel even op, maar ik werd niet bang *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:38

Ik ben ook weer terug van 2 geweldige weken Epe! Wij hebben ons vakantie-adresje gevonden *\o/* . Ik zeg volgend jaar 3 weken :j . Super weide plus eigen loopstal voor de pony's, grote tuin incl eigen bos voor ons en de hond, super aardige mensen en geweldige 'harde' menpaden voor ons! Ik wil verhuizen +:)+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:58

@Ollie: klinkt goed :j , al hebben wij dit (bijna) allemaal al bij huis :') , wil daarom ook eigenlijk nooit op vakantie :') , maar wordt voor volgend jaar gedwongen door mijn gezin ;)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:21

Ollie: Epe IS ook geweldig!
Avaluna: Wat erg voor je dat je gedwongen wordt op vakantie te gaan. Vreselijk leven zeg!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:21

@Avaluna, lijkt me heerlijk om zoiets bij huis te hebben, alhoewel ik ook niet echt mag klagen met het strand op 400 meter van ons woonhuis..... ;)
@Tine, dat geeft de burger moed als Rembrandt zo lekker loopt :):)
@Biancacoo, ook net terug van een heerlijke vakantie *\o/* , goed om er een tussenuit te zijn!
@Marjola, al druk aan het trainen voor volgende week +:)+ , hier heel weinig getraind vnl. geboscrossed :o
@Janouk, wat een heerlijk verhaal over de 'verloren' kip.....vind ik echt iets voor jullie _O-
@VHU, wanneer ga je Ollie weer ophalen ? En is ze op 't vertrouwde adres ?

Ik geloof dat ik nu weer redelijk bij ben....mocht ik iemand vergeten zijn Y;(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:39

HELEMAAL blij.
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
Na 11 maanden blessure leed zijn Janouk en Paul vandaag voor het eerst weer de wedstrijdring in geweest. 3e in het ZZ dressuur met 1 winstpunt. Terwijl wij pas vorige week echt weer een proef geoefend hadden. Zo blij dat Janouk weer zo goed loopt en blijft lopen in de proef. Geen fouten. Nu nog de puntjes op de I.

Daarna vaardigheid. hahahahah Paul wilde impuls, nou die kreeg hij. Ze hadden bedacht om midden in de ring een levensgrote stier te plaatsen. Janouk is maar van 1 ding bang en dat is van koeien.
En alle korte lijnen in het parcours liepen langs de stier. Nou Paul is overal geweest in de ring, behalve in de buurt van de stier.
Resultaat: 15 strafpunten (5 balletjes eraf) en 15 strafseconden voor tijdsoverschrijding. Dus een verliespunt.
En Paul reed rond met een mega smile, want zo hard had Janouk nog nooit door de ring gecrosst. Zoveel impuls, alleen ze was niet zo heel goed stuurbaar. Helemaal niet eigenlijk. haha Even als bewijs een foto van de stier, toen het parcours al was afgebroken. En geef toe............hij is redelijk groot

sorry ik krijg hem niet gedraaid
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:41

Ollie1 schreef:
Ik ben ook weer terug van 2 geweldige weken Epe! Wij hebben ons vakantie-adresje gevonden *\o/* . Ik zeg volgend jaar 3 weken :j . Super weide plus eigen loopstal voor de pony's, grote tuin incl eigen bos voor ons en de hond, super aardige mensen en geweldige 'harde' menpaden voor ons! Ik wil verhuizen +:)+

Klinkt goed. Wij gaan volgend jaar mee

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:33

Janouk: super gedaan en wat een stier haha. Ik geloof dat ik Amerigo helemaal niet rond had gekregen. Rembrand zou het niet boeien.
Ollie: boscrossen is ook trainen. Bovendien is Rembrand na een buitenrit vaak fijner in de dressuur, dus ik zou me maar geen zorgen maken
Avaluna: gedwongen op vakantie :+

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:42

Welkom terug vakantiegangers! Wat een fijne vakantieverhalen allemaal :D En het is inderdaad een luxe als je mooie menpaden bij je in de buurt hebt. Ik zou graag met jullie willen ruilen ;)

VHU: wat een leuk kipverhaal. :) Altijd mooi om te zien hoe loyaal dieren kunnen zijn (naar hun eigen soort en naar anderen). Gister zat onze oudste kat ook langs de baan. Na een tijdje ging ze slapen op die plek, maar ze ging pas weer aan de loop toen wij klaar waren. Sam vindt het stiekem ook wel gezellig al die katten en loopt altijd nieuwsgierig naar hun toe (het maakt niet uit of ze nu midden op de hoefslag gaan zitten of niet). De rest van onze paarden zijn helden op sokken als ze een kat tegenkomen.

Janouk: Gefeliciteerd! Zo fijn altijd als je paard eindelijk weer blessurevrij is en het werk weer lekker oppakt. :j Wel jammer van die koe (die is inderdaad groot!). Hopelijk halen ze volgende week niet van die grappen uit ;)

Nog een klein foto spammetje. Een paar weken geleden had ik al onze oude rozetten opgehangen, maar er was niet eens meer plaats voor onze nieuwe (men)rozetten. Dus eergister een nieuw lijntje opgehangen, precies boven Sam zijn box. Vond het wel een fotomomentje waard omdat meneer er zo lekker trots onder ging staan *-:) Dit zijn al onze linten tot nu toe, min de allereerste (een mooie oranje van de Welsh Familie en Sportdag) want die hangt boven mijn eigen bureau.

Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 19:09

@Janouk, lijkt me gezellig! Mijn vriendin had ook nog haar twee rijpaarden mee ( en logeerde in Vaassen bij bed en stal) zodat ik ook nog lekker onder de man gereden heb (vnl in de Kroondomeinen en moest direct aan jullie denken).
@Tine, we zullen zien...hebben wel lekker interval training gedaan met die heuveltjes rond het heidegebied De Renderklippen.
@Marjola, leuke foto zo met die rozetten :j

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:15

@ollie: strand vind je hier dus wel echt niet :D .

@janouk: wat super; gefeliciteerd en ook nog een dolle stier, eh dolenthousiaste hrb :+

@marjola: wat leuk al die oranje rozetten.

Hier druk met inrijden van Romeo en onkruid wieden e.d.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:23

Janouk wat ontzettend goed van Paul en Janouk! Gefeliciteerd!
Wij waren er eind van de middag. En zowaar, met een vreselijk verrotte galop zijn we toch door naar de finale in Ermelo! 69.6 % ik had het niet verwacht. Ze is zo slecht te rijden deze week.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:49

Gefeliciteerd Ips! Goed bezig *\o/*

Thanks avaluna en Ollie. :D

Trouwens boscrossen kan heel goed zijn hoor Ollie. In ieder geval voor de conditie en lekker ontspannen laten lopen van je paard :)
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 10-08-13 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:49

Ollie waar in Epe ben je geweest ?
VHU, balen van je rekening... nooit leuk.

Weet iemand hier misschien of je onkruid in het weiland echt extreme onkruid ook kunt doodspuiten/af laten sterven met iets ? Zoja wat ? Want de grond omspitten lijkt me een erg duur grapje.. Maar alles met de hand kortwieken is ook een enorme klus..

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 22:57

Ls foto koppeltje schapen lost dat in een weekje voor je op

Ipsi super gefeliciteerd, knappe prestatie

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 23:40

Spuiten met mcpp misschien? Ik heb een fles in de schuur staan, kijk morgen even hoe het heet.