Bij Leeuwarden in de buurt, in een heel klein dorpje met 'drie huizen en een kerk'...
thanx, ga hier even verder en dan maar aan de slag!
Ollie1
Geplaatst: 11-06-11 09:40
Mogge,
Alle wedstrijdrijders heel veel succes vandaag...
Ik vind het momenteel ook moeilijk om te posten. Ik ben nog steeds aangedaan en je gaat nadenken hoe betrekkelijk alles weer is.......en dat je al moet genieten van het feit dat je diertjes gezond op stal staan... En dan zijn wedstrijden en andere dingen ineens niet meer zo belangrijk....(voor mij dan)
Maaike, als ik wat voor je kan doen van kar ophalen of iets anders laat het me dan even weten....
sterkte nog Maaike. en iedereen die wedstrijden heeft veel succes vandaag.
Ik ga langzaam wat meer met Charly aan het werk. Ik heb een stuk met hem op de weg uitgestapt hij heek even naar de merries en meer niet, toen ging ik de andere kant op en zag hij mijn pony en shet en toen moest hij even overdreven lopen. ik denk dat ik vanmiddag of morgen misschien het zadel er weer op doe en er misschien ga hangen.
In de opzicht dat ik een redelijk tot goede proef rijd en dan een bijna verliespunt rijdt. Voor mij is het op deze manier niet leuk meer en ga ook bepaalde dingen in overweging nemen
Mijn meiske met der nieuwe halster & ik met me nieuwe rolstoel:
Sommigen van jullie weten wat ik heb, en die het niet weten maar wel willen. Mogen een PB sturen
cyclo86
Geplaatst: 11-06-11 14:46
jullie kennen me niet maar ik lees al een tijd mee op dit topic. wil met mijn welshje gaan mennen maar dit zal nog even duren ze moet nog opgeleerd worden en ik moet nog mencursus doen....
Toch lees ik al een hele tijd dit topic en bijna ale aanverwanten aangespannen topics bij om alvast wat van het mennen mee te krijgen en leuke fototjes te zien.. Ik post nu omdat ik het erge verhaal van rizanta heb gelezen wat een ramp moet er niet aan denken dat ik mijn diertjes zo vind. Heel veel sterkte en hoop dat je het een plaatsje kan geven in je hart zodat je weer kan genieten van het leven binnenkort. Het waren altijd zo n leuke post van jou en rizanta jullie waren echt een team, hoop dat je ooit weer een team kan worden met een ander paardje
Instructeur heeft proef gezien. Vond het beter gaan als 2 weken terug, wel wat slordigheden, maar zo laag had ze niet verwacht.
tine is daar nog denk ik. Heeft vanmorgen met pony gereden en moest vanmiddag met Rembrand
Naaltje succes nog Rhine leuke foto
Ga nog even wat doen, huis moet leeg. We gaan maandag sauzen, woensdag komen de nieuwe meubels
happytime
Geplaatst: 11-06-11 15:06
he tallechie, balen van je punten, vhu: hoe was het bij de ponys,ondanks een lege box? wel wat energie kunnen opbrengen om wat met de ponys te doen? hier druk gehad op werk,moet nu eigelijk een baal kuil plak voor plak naar binnen leggen, maar gezien het weer....morgen weer een dag
avaluna
Geplaatst: 11-06-11 15:29
@Rhine: heel leuke foto . Ik wist niet dat je in een rolstoel zat, kun je nou meer met deze?
avaluna
Geplaatst: 11-06-11 15:30
@Tallechie:
sander_lotte
Geplaatst: 11-06-11 15:30
@ tallechie: wat balen zeg! Ik begrijp je volkomen, maar ik zou het toch niet te snel opgeven... Misschien wel even de wedstrijden laten en meer van Veale gaan genieten in het bos? Wie weet krijg je dan weer zin in wedstrijden.
@ Rhine: leuke foto! Brave pony heb je hoor, daar zou ik echt niet mee moeten afkomen bij Romeo (dan doel ik op de rolstoel) Of kom je anders (als ze niet vast hangt aan de muur) niet met de rolstoel bij haar?
@ VHU: ik hoop dat je hebt kunnen genieten van het ritje met Snuit. Hoe neemt Han het op? Ik meen mij te herinneren dat je voor Sim een plaatsje had ingericht om Han te helpen het een plekje te geven, misschien is dat nu ook niet zo een slecht idee? (ik weet niet hoe oud hij ondertussen is, dus ik weet niet hoe goed hij het beseft wat er gebeurd is)
Bos is geen mogelijkheid. Ik heb geen groom die mee kan. En om naar een bos te rijden moet ik met trailer heen. Ik heb 3 juli nog een wedstrijd staan en dan pas september weer. Nog wel 3 marathons, maar ga er nog even over nadenken. Ik weet wel dat ik er zo geen zin meer in heb.
ik ga aankomende dagen/weken ook wat meer ohz rijden.
Zie toch weer wat andere berichten gepost worden. Alle mede-starters dit weekend veel succes. Wij gaan maandag de boel ook onveilig maken; sun start met zn verzorgster, en ik start voor de lol en ervaring met stormpje. Beest is gewassen, tuig is schoon en de wagen wordt morgen schoongemaakt want Sun start met dezelfde wagen Vandaag ff met Storm de proef geoefend, is nog wel moeilijk voor hem hoor. Middendraf doet hij nog versnellen en niet voldoende verruimen, hals strekken doet hij helemaal niet en achterwaarts denk ik dat ik maar oversla in de proef, want dan gaan we wel heel erg scheef. Niet zo heel raar voor een pony die iets van 10 keer voor de wagen heeft gestaan natuurlijk. Maar hij loopt zn oefeningetjes verder heel braaf, laat zich sturen met 1 hand, loopt braaf zn overgangen en de meeste figuren gaan eigenlijk prima. Heb mezelf als doel gesteld dat ik m braaf de baan rond wil kunnen sturen, en dan ben ik meer dan tevreden.
Maaike, hoop dat je toch een beetje van je rit met Snuit hebt kunnen genieten. Vind het heel knap hoe je ermee omgaat, respect. Heel veel sterkte nog de komende dagen, ik begrijp dat het nu nog heel onwerkelijk voelt; stort hier alsjeblieft gewoon je hart uit als het straks allemaal doordringt. Het lijkt me zo afschuwelijk om op zo'n manier je paard zo plotseling te verliezen, ik zou niet weten hoe ik ermee om zou gaan. Alle liefs voor jou en in gedachten zijn we nog steeds bij je. Knuffel!
Groetjes, lacuna
VanHuisUit
Geplaatst: 11-06-11 17:59
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden. Elk bemoedigend woord is fijn en erg welkom. Het gaat hier niet zo goed met mezelf. Probeer me wel 'groot' te houden voor manlief (een beetje) en voor kindlief (erg) maar tjonge jonge het is zwaar hoor. Die lege box, een kast met spullen van een paard dat er niet meer is, met een hoofdstel waar haar haren nog aanzitten, de dekens, het voer, alles, alles en het heeft dan geen zin meer, ben er echt kapot van wat een impact heeft dit.
De moed zonk me dus eerst totaal in de schoenen toen ik de kastdeur open moest doen om mijn poetsspulletjes te pakken maar heb het toch maar gedaan. Eerst Freddy 'ontstoft', toen met Snuit aan de gang. Mannetje was zeer braaf denk dat hij wel wat voelde aan me. Hele flinke rit gemaakt over wegen waar we met Rizanta ook zijn geweest, eigenlijk denk ik wel 20 km gedaan bij elkaar, hij bleef maar lief draven of stappen waar ik wilde en zo af en toe heb ik echt wel van hem kunnen genieten, gelukkig. Daarna nog even gewandeld met Alwyn, na een poetsbeurt en nogmaals de hele wei waar ze voordat ze ziek werd stond afgespeurd naar aanwijzingen, plantjes of 'iets' wat niet klopt maar weer niets kunnen vinden. En toen kwam Peter eraan of ik nog een kopje koffie wilde maar ik kon amper meer antwoord geven, ik schoot helemaal vol. Wat een ramp is het toch. Peter en Riette hebben het er ook erg moeilijk mee, zo'n lege stal en zo'n lief paard dat je zomaar ontglipt.Pfffffff.
Ik heb tegen Han (nu 9 jaar) gezegd dat Rizanta begraven is bij het ziekenhuis waar ze is overleden. Dat is eigenlijk ook zo natuurlijk. Kan het kind niet vertellen dat er sectie op het paard is gepleegd etc. Maar ik 'heb' wel een plekje voor Rizanta, tegenover de stal staat een prachtige boom, daar keek ze vaak naar. Is ook goed voor mezelf, om het ergens te plaatsen of zoiets. Han vindt het vooral erg dat ik zo'n verdriet heb, ook al probeer je dat te verbergen, hij heeft het wel in de gaten natuurlijk.
En verder.
@Tallechie kan me je gevoel goed voorstellen hoor. Nu zijn sommige juryleden ook volkomen onnavolgbaar maar je moet er zelf wel vertrouwen in houden natuurlijk. Wel vervelend hoor, doe je zo je best, moet je zoveel regelen en dan punten die nergens op lijken @Rhine wat een leuke foto met jou en je pony en de nieuwe rolstoel. Vind je dapper hoor dat je je door je beperking niet uit het veld laat slaan, je staat er heel vrolijk bij en je klinkt altijd heel actief in je posts, petje af. @Lacuna wat leuk dat jullie gaan starten. Waar is het trouwens? Met een hand sturen....ahum dat vind ik dus zowiezo erg moeilijk @S_L heb jij nog koetsentochten staan met poown?
Rhine_
Geplaatst: 11-06-11 18:06
Vhu nog steeds heel veel sterkte hé! En dank je wel, ik ben inderdaad wel positief omdat ik ook gelukkig ben En daar hebben de paardjes en het menen heeft veel mee te maken.
Ik zit hier alweer met tranen in m'n ogen door je post maaike.. dat je je tegenover han wil groothouden is nog enigzins te begrijpen, maar je kunt bij je man vast je hart wel uitstorten Heel stoer van je dat je met je andere lieverds aan de gang hebt gekund
@rhine; lieve fotos
@lacuun; heb je 'n fotograaf maandag? Want daar moet beeldmateriaal van komen he
Ik ben helemaal gaar.. alles doet zeer en in 't bijzonder m'n kop.. Ben net wel even op stal geweest om dids te knuffelen. Nu maar eventjes op bed liggen denk ik, ventje is nog niet thuis
Maaike fijn dat je toch wel een beetje hebt kunnen genieten. Het is logisch dat je je zo voelt.
ik had gewoon maar 156 punten, is echt niet te geloven...... Veale was zo braaf en het ging gewoon goed. Wel slordigheden en zo, maar zo'n slechte proef was het echt niet
bij dezelfde jury had ik vorig jaar 2 winstpunten
Ik moest als 1e starten, misschien waren ze nog niet wakker of zo
Mijn vader zei net dat we misschien maandag even in het drents friese woud gaan mennen. Maar ze zeggen 90% neerslag dus maar even zien. Heel misschien zet ik de marathon van 27 aug nog om naar de mendurance om even op een andere manier te trainen en we willen mee doen met de vierdaagse van zorgvlied