[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sonjim

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:06

ik zeg ook niet dat het daar aan ligt, ik gooi het op het karakter en het reu zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:02

Als je een pup koopt waarvan je alleen de moeder kent maar niet de vader of de bloedlijn kun je minder goed bekijken of het een hond is die uiteindelijk bij je past. Hetzelfde geldt voor een paard/pony. Heb ze liever wel met papier. Bepaalde bloedlijnen fokken bepaalde karakters (in aanleg, je kunt alles verpesten en ook veel verbeteren) en zelfs bepaalde gezondheid / vatbaarheid. Is bij mensen toch ook zo. Ligt echt niet alleen aan opvoeding, ligt ook aan aanleg.

Het is niet alles een papier, helemaal mee eens, maar je kunt er wel degelijk op selecteren, het kan je een houvast geven bij het uitzoeken van hondenras / in het ras welke lijnen en ook bij paarden/pony's welk ras, bloedlijn etc.

Dus ik verdiep me er meestal wel in. Maar onze Fredmans heeft dus wel papier en daar heb ik me niet in verdiept, onze Snuitje is gechipt en heeft paspoort maar beide ouders onbekende gegeven :(:) Alwyn heeft een hele mooie afstamming, schijnt :+ Rizanta dus ook, maar daar willen we misschien ooit ook nog eens mee fokken.

En last but not least.... de verwarming heeft het weer begeven >;)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:04

Ik zal mijn hondjes ook een showen
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:05

De donkere komt van bij een voor mij hele bekende fokker, werkte daar en liep shows met hun honden, de witte komt uit een opvang en klikte meteen met Pipi en ons.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:09

Verwarming weer kaduuk balen zeg.
Pipi is trouwens qua karakter echt haar vader en lijkt absoluut niet op haar moeder gelukkig. Die was een brok nerveuziteit en angst. Terwijl pa een open en vrolijk dier was. Bij poedels is het karakter ook per kleur verschillend dus dat scheelt ook al als je weet welke kleur/ karakter bij je past.

Wieneke's hele lijn is ook een beeld qua karakter, vorig jaar weer bij de fokker geweest en echt geweldig hoe zeer ze op elkaar lijke qua karakter.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 23:31

Wat een schatjes! Een mevrouw hier in de buurt had twee van die hele grote king size poedels zeg maar, waren net leeuwen, prachtig om te zien en ontzettend vrolijke honden. Grappig dat dat met kleur ook doorwerkt.

Vind het altijd erg mooi wat jij beschrijft van de fokker van Wieneke. Ik ben zelf echt fan van Ramiro en Lucky Boy als je die paarden tussen andere paarden zet pak je de 'echte' er ook zo uit. Dat zie je zelfs terug in de 2e, 3e generatie.

Ja die verwarming is zwaar K ... probeer mijn humeur er niet door te laten vergallen }> O:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 00:11

Wat hebben jullie weer veel gepraat :-)

Leuke foto's van leuke hondjes gezien.

Balen vhu, komt ie nu morgen dan of pas maandag? Anders heb je een koud weekend.

Ik ben net terug, ging even bij de buurvrouw op de koffie maar ben net pas terug.

Mijn vriend is weg en die heb ik al gebeld maar neemt niet op, vindt ik niks met dit weer

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:38

vriend weer terug tallechie? kan me voorstellen hoor dat je dat niks vindt :(:)
hoe is 't met jullie? spierpijn wat minder al?

'tis weer koud dus VHU.. lekker dan, en daar zit je nu tot maandag mee?

goeiemorgen :=
ik heb gisteravond 1 diclofenac gegeten tegen de hoofdpijn.. heb geen hoofdpijn meer gehad :P wel 't gevoel dat ik bezopen was, en vannacht geslapen als een blók! geen wekkers gehoord of niks.. gelukkig maakte m'n vriendje me wakker :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 08:59

VanHuisUit schreef:
Vind het altijd erg mooi wat jij beschrijft van de fokker van Wieneke. Ik ben zelf echt fan van Ramiro en Lucky Boy als je die paarden tussen andere paarden zet pak je de 'echte' er ook zo uit. Dat zie je zelfs terug in de 2e, 3e generatie.

Ja die verwarming is zwaar K ... probeer mijn humeur er niet door te laten vergallen }> O:)

Is ook zo met nakomelingen van Samber. Bijna allemaal dat geweldige karakter. En Rembrand zijn nakomelingen lijken ook weer erg op hem (op Rembrand dus). Zelfde karakter, bouw en kleur.

Die monteur maakt zich populair. Heel veel sterkte.

Hier is het echt spek en spekglad. Doodeng. De bak is wel goed. Wel bevroren natuurlijk, was -5 vannacht, maar vlak en niet glad, dus heb de paarden om 7.15 al buiten gezet. Alleen pad ernaar toe had ik gestrooid, maar voelde Rembrand toch nog af en toe glijden. Brrrr. Ze hebben dooi beloofd, misschien komt het dan vandaag??? Ik hoop het wel, want ik heb expres geen zout gestrooid in de bak, omdat het zou dooien. Daardoor is hij nu dus bevroren. Ik moet zo eerst op school helpen, daarna hoop ik Amerigo even voor de kar te kunnen zetten.

Vanmiddag komen 2 vriendjes van Patrick spelen, dus dan kan ik niets doen. Nou ja, ik hoop dat ik wat kan doen, maar anders is het gewoon pech. Gelukkig kunnen ze buiten staan, dat vind ik toch nog belangrijker.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-10 09:30

vriendje is terug. Was een lastig gesprek met een klant. Heb hem nog een keer gebeld en toen nam hij op. Hij was pas om twaalf uur terug.

Het gaat op zich wel weer, ik voel wel dat de linkerkant wat stijf is, en heb af en toe wat steken, dat zullen de banden zijn.

Moet vanmiddag op controle. En ook naar de fysio. Heb alleen vannacht maar 2 uurtjes geslapen. En gisteren ook al dus dat werkt niet mee

Fijn dat de paarden buiten kunnen martine. Hopelijk gaan ze fijn spelen en kun je nog wat doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:32

Ik ben Willem vd Schaapshoeve fan, de Willempjes pik je er ook zo uit. Allemaal Roos-kopietjes in alle kleuren van de regenboog (hij is zelf zwartroan en geeft vos, zwart, vosroan, zwartroan en ik heb zelfs ook al een bruin-roan van hem gezien).

Mijn pony's hebben gister even op het land gelopen omdat ze er zo vervelend van werden dat de padock een ijsbaan was, ze konden amper normaal stappen, al sinds zondag. En gister was het land goed genoeg voor rare uitspattingen.
Whit en Caya leken wel mini hankbuik arabiertjes :+. Staart in de krul, kop er op, snurken en in een raar stuiterig zweefdrafje het land over.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 09:34

Fijn Naaltje dat je zo lekker hebt geslapen..... ik ben allergisch voor diclofenac, raak erdoor in soort van coma (ben ermee in het ziekenhuis beland)...misschien was dat bij jou ook het geval, nee hoor dan voel je je echt heel beroerd %) :r

Zo Tine -5 heftig zeg. Hier heeft het gisteren flink gedooid maar nu is het wel weer wat opgevroren.

Nou er komt in ieder geval vandaag een monteur wanneer wisten ze niet. Ik even soort van pittig gesprek gevoerd, nu komt die die er gisteren ook was (het is een lastig probleem wil niet steeds een ander) en die komt ergens tussen 16.00 - 18.00 uur.

En ga nu als een speer boodschappen doen en naar de pony's :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:18

@VHU; ik heb de lichte versie geloof ik dan van die allergie
ik voel mezelf namelijk na 1 pilletje binnen een uur echt helemaal waus worden _O-
naja, de hoofdpijn is voorlopig even weg, wieweet werkt het wel :P (of komt 't zo dubbel zo hard terug :P )

@dennis; showshetters :D fotos gemaakt? :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:19

Mijn Lotje is ook een kopie van haar vader :) al de kinderen van haar vader pik je er zo uit :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:20

Ik stond met stervens koude handen, dus het foto's maken lukte niet zo, maar hier m'n gekrompen hangbuik arabiertjes. Moeder en dochter :).
Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:21

hihi :D wat een pretkoppies :D
:):)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:53

Laatste dagen even veel afwezig geweest, het wil niet allemaal even lekker altijd. Maar hier ben ik weer hoor :P

SL: Welkom terug :)

Lacuna: Mooi setje, wilde dat hoofdstel ook altijd, misschien ooit nog hihi.. Zit er in die pad ook inlages? Zoek nog een mini pad voor onder mijn boomloos zadel.

Sumic: Wat een leuke beesies :D

Dennis: Whitney kan lekker showen, wat een heerlijk peerdje!

Voor de mensen die het leuk lijkt, ik zag een topic bij commercieel staan voor een menweek die georganiseerd wordt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:04

zag 't ook laura
alleen over de 400 euro neertellen daarvoor vind ik érg veel... dat geld heb ik niet, al zou ik willen..
zou wel grappig geweest zijn, is een km of 20 van dids vandaan, had ie mooi naartoe kunnen lopen dan :P

Ik zit nog vreselijk te suffen hier := heb een vreselijk typgebrek ofzo.. letters verwisselen enzo :+

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:04

Laura, ik had het ookal gezien maar vind het wel duur voor 5 daagjes.. Kom je dus al bijna op 400 euro.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:12

Eerst dacht ik oh oke dat is een nette prijs.. maar toen zag ik later dat het voor 5 dagen was ex pony meenemen. En als ik ga wil ik ze natuurlijk allebij meenemen dan kom ik tegen de 500 euro aan. Ik kan het namelijk niet over mij hart verkrijgen om tum achter te latan :(:)

Net met toeran trailers gebeld, omdat mijn vader en ik het gewoon niet zien zitten om 6 keer heen en weer te rijden gaan we toch kijken naar oplossingen. Hierdoor houd het starten van menendurance/vaardigheid/dressuur en lessen mij tegen, omdat het allemaal zoveel moeite kost en tijd van mijn ouders.
Ik zal alvast mijn salaris apart houden hihi

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:29

WAAR BLIJFT NU TOCH DIE DOOI?????????????????????

Het vriest hier nog steeds en heb het helemaal gehad met alle gladheid. Pony kan dus ook niet aan het werk. En ik vrees ook beetje voor mijn oefenen morgen in de 20x60 binnenbak. Door het beetje regen van gisteren is alles op de trailer vastgevroren, dus kan geen menkar erop krijgen. BAAL BAAL BAAL.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:55

@ tine: die dooi is in België... Hier is bijna alle sneeuw weg, de drinkbak in Romeo zijn wei begint te dooien (maar 30 cm ijs dooit zo snel niet), heb het er dus maar uit gehaald. Romeo staat vandaag voor de eerste dag terug op zijn gewone wei, de grond is niet meer zo bevroren en hij kan drinken dus...

@ sonjim: mijn excuses, wou niet overkomen alsof je het daarop steekt :o Ik bedoelde het eerder als vaststelling. Ik heb geen ervaring met reutjes (altijd teefjes gehad), maar mijn oom heeft wel een reu (Berner Sennenhond) en die was ook veel ruwer en hij is nogal selectief doof.
Leuke hondjes heb jij trouwens!

@ VHU: wat jij zegt, klopt ook volledig! Je kan moeilijk voorspellen welk karakter een hond heeft zonder dat je de ouders kent. Maar het is wel zo dat je met de opvoeding veel kunt verpesten. Niet luisteren vind ik persoonlijk een foutje in de opvoeding. Als ik vroeger bepaalde dingen niet had gedaan, of als ik harder had doorgebeten, zou Zoë (onze zwarte hond) nu wel luisteren als ik met haar zou gaan wandelen.
Zhora probeert op momenten ook dingen uit, maar doordat ik weet wat ik moet doen, kan ik haar correct corrigeren. Daarom ga ik nu ook met haar naar school. Ik wil een hond dat perfect luistert.
Maar er zijn wel factoren die niet bepaald kunnen worden met de opvoeding. Op de hondenschool zijn bijvoorbeeld bepaalde honden die naar iedereen uithalen, terwijl de baasjes zeer goed te werk gaan (sommigen zijn instructeur). Zulke dingen hangen weer af van hoe de ouders zijn. Uiteraard kan je zelfs de liefste hond agressief maken (met de 'juiste' training), maar ik heb het over de honden die van nature zo zijn.

Trouwens VHU, wat rot dat je verwarming het weer heeft begeven!

@ Dennis: wat een knappe pony's!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:10

Onze hond komt uit een puppyboerderij in Belgie :) 12 jaar terug was dat nog niet zo'n hot item als nu.
Geen ouders gezien, hij zat als 4 weken oude puppy in een kattenreismandje in de volle zon........
Meer hoef ik niet te vertellen zeker......
Puppycursus ging goed tot een week voor het examen :+ toen vond hij het niet meer nodig om mee te werken :+ hij doet zitten voor een koekje en meer niet :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:15

hihi, honden die perfect luisteren.. 't ras wat mijn ouders hebben zal dat nooit doen. Beetje 't voorwathoortwatprincipe heeft die in z'n kop.. Hij moet er zelf ook beter van worden wil die het doen :P

Beest heeft voor mij wel grenzeloos respect geloof ik :P maar dat heb ik ook afgedwongen.. hardhandig.. toen hij het 1x nodig vond bijtend uit te vallen naar me heeft ie het gevoeld :)

Hij heeft een of andere obsessieve fixatie op 2 van onze katten, die ook wegrennen voor hem, mooi cirkeltje.. Vorige week heb ik 1 van die katten gepakt, en ermee naar de hond gegaan.. Hij luistert dan wel zo goed dat hij ondanks de opwinding gaat liggen en blijft liggen. dat is wat ik verwacht van 'm :)
Dan maar een keer brullen, als het moet, moet ie kruipen voor me :)

Voor m'n ma doet ie ook wel veel, aan pa heeft ie iets meer 't schijt,..
En m'n broer staat onderaan de rangorde in huis.. maargoed, die werkt dat zelf in de hand.. :+

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:35

@ Evelli: Oh maar dat heb ik met Zhora ook. Gelukkig moest ik van de puppyklas naar de A-klas geen examen doen, de instructeur zei op een dag gewoon: "jij en je hond zijn klaar voor de A-klas, vanaf volgende keer mogen jullie daar gaan trainen."
Het trainen hier ging goed, dus had ik besloten om het examen te gaan afleggen voor een klas hoger te gaan. Enkel het volgen ging nog moeizaam, maar goed genoeg om te kunnen slagen. De rest deed ze immers bijna perfect. Tot de dag van het examen... Volgen deed ze perfect, maar de oefening "zit, lig, zit, staan" deed ze gewoonweg niet. Het probleem kende ik ook al: tijdens het examen mogen we geen snoepjes of aai geven, dus vond Zhora het niet nodig om iets voor me te doen :o Ik had mijn hand wel ingesmeerd met salami, maar daar trapte Zhora niet in.
Maar we blijven doorbijten, ooit moet het lukken! :Y)

@ Naaltje: welk ras hebben je ouders? Zoals ik net al zei, heeft Zhora ook dat voor-wat-hoort-wat-principe in haar koppie, maar ik geef niet op }>
Respect vind ik ook dat een beetje afgedwongen moet worden. Mijn ouders hebben dat bij mij en mijn zus ook moeten doen. Ik heb nooit 1 tik gehad, maar ik begon al te huilen als iemand riep op mij. Mijn zus daarentegen, die daagde mijn ouders voortdurend uit, die heeft het dus ook gevoeld.
Die opvoeding vind ik hetzelfde.(of toch enigszins hetzelfde) Mijn honden zullen NOOIT naar iemand uithalen, ik mag zelfs een lekker sappige knook uit hun mond halen. Ze zijn er niet blij mee, maar grommen of tanden laten zien mogen ze gewoonweg niet.
Ook de kat moeten ze met rust laten. Onze oude zwarte hond (die hier praktisch gelijk was met onze kat, ze zijn beide 10 jaar) kan bijna naast de kat slapen, daar heb ik geen schrik voor. Dan spreek ik enkel over onze kat, een andere kat laat ze niet zomaar voorbij gaan :Y) Zhora daarentegen vindt onze kat een geweldig speel-object. Ze vliegt er kwispelend op af, helaas apprecieert onze kat dat niet zo... :o

Velen zeggen ook dat je katten niets kan leren, maar onze kat heeft aardig wat dingen geleerd. Ze weet dat ze nooit of te nimmer in de zetel mag, enkel in haar eigen mand of op de vensterbank. Ze gaat aan de achterdeur zitten als ze honger heeft, en ze gaat aan de voordeur zitten als ze naar buiten wil. Als ze terug naar binnen wil, zoekt ze in welke kamer wij zitten en dan gaat ze aan dat venster zitten miauwen zodat we haar zeker horen :D Je zal haar ook nooit op een kast of tafel zien zitten, ze weet dat dat niet mag. Ook bloembakken blijft ze uit, hier binnen is alles veilig voor haar, de kat zal niets kapot maken ofzo. Heerlijk vind ik dat!