Voor sommige zaken heb je nu eenmaal de bank nodig om te kunnen beginnen. Groot winkelpand oid spaar je niet even bij elkaar met hard werken
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) volgens mij zit het hoofdstel prima, kan er niets fouts aan ontdekken, maar goed ben niet zo'n ervaren menner hoor.Jaaaaaaaren geleden (ik heb het nu over wel 20 jaar terug, o wat word ik oud), heb ik een basiscursus hoefbekappen gedaan. Was zeer nuttig heb er altijd wat aan gehad bij de paarden en bij de pony's. Hoefsmid lijkt me een erg zwaar beroep.Citaat:die basis cursus doen om te kijken of het me wat lijkt.

sterkte!
.. echt heel leuk om te zien
.. heb nu die dingen gekocht.. overlegt met de smid en raaden me dit wel aan om nog te proberen.. op het gras zal zijn hoeven ook meer gaan groeien.
Kijken of hij aan de longe wil met pessoa, van de week was hij echt zo fris na 2 dagen vrij.. mannetje krijgt steeds meer praatjes
Nou...dat kan dus welCitaat:Op het asfalt is het namelijk erger dan in het gras, daar draaft/galoppeerd hij gewoon uit zichzelf enzo lekker. Maar daar kan het niet van komen.
In het Engels noem je dat 'sour feet', en het heeft dezelfde verschijnselen als hoefbevangenheid / laminitis. Dus dat het van het asfalt komt / van het langdurig lopen op voor deze pony dan dus te harde grond....ze kunnen er ook blaren op hun hoefballen krijgen / in de kootholtes. Denken mensen bijv dat dat mok is maar dat komt dus van het op het asfalt lopen. Bij endurance paarden zie je dat soms en bij paarden die veel voor de koets lopen. En dus wellicht ook bij jouw Mick, door de harde grond van de winter...