[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:05

Zou een optie zijn. Zo zijn er meer opties natuurlijk ;)
Voor sommige zaken heb je nu eenmaal de bank nodig om te kunnen beginnen. Groot winkelpand oid spaar je niet even bij elkaar met hard werken :n

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:10

ja hard werken bereik je een hoop mee, dat is waar. Maar inderdaad soms heb je het niet altijd.

Ik wil heel graag instructeur worden alleen ja dat is natuurlijk in regio amsterdam niet gelijk je vaste inkomen. Ik wil graag meer leren over hoeven en anatomie, dat vind ik altijd intressant.

Ik ben er wel achter wat voor opleiding ik nu doe, puur is om een papiertje te halen. Zo'n 8 tot 5 baan is niets voor mij. Zet mij maar lekker in de buitenlucht :D

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 13:39

Ik ben ook liever buiten maar ben wel blij met mijn kantoorbaan. Dan heb ik nog genoeg
vrije tijd over voor mijn beestjes en om lekker buiten te zijn.

Ik heb lekker weekend. Vanmorgen 2 uurtjes met aanhanger gelest. Ging voor mijn gevoel
echt veel beter. Nu volgende week nog een dagje met examen.

Zometeen komt de zadelmaker voor een nieuw zadel voor sjors kan ik hem ook weer wat
meer gaan rijden met deze lekkere dagen. En daarna mijn pony's doen lekker met Ferro naar
buiten

@ rivaldo gaten kosten bij ons 5 euro en widia puntjes ook.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:35

@IvysToeter (type ik het goed ;) ) volgens mij zit het hoofdstel prima, kan er niets fouts aan ontdekken, maar goed ben niet zo'n ervaren menner hoor.

Wat betreft eigen baas zijn: alles wat je niet hoeft te lenen is meegenomen. Dan ben je een stuk vrijer in al de keuzes die je maakt. Het is ook heel handig om toch een soort van 'vast' werk te hebben of een paar goede opdrachtgevers waar je vrij zeker van bent dat je altijd voor ze kunt werken. Ik ben zelfstandig ondernemer en werk toch ook af en toe nog eens in dienst. Soms willen werkgevers / opdrachtgevers dat ook graag, als er een grote klus ligt bijv.
Maar... ik blijf erbij dat het heel goed is als je in ieder geval ergens voor hebt doorgeleerd. Of dat nu onderwijzeres of hoefsmid is, ik zeg maar wat, maar dat je iets hebt om je geld mee te verdienen. Voor een goede vakman of vakvrouw liggen er altijd wel opdrachten.
Citaat:
die basis cursus doen om te kijken of het me wat lijkt.
Jaaaaaaaren geleden (ik heb het nu over wel 20 jaar terug, o wat word ik oud), heb ik een basiscursus hoefbekappen gedaan. Was zeer nuttig heb er altijd wat aan gehad bij de paarden en bij de pony's. Hoefsmid lijkt me een erg zwaar beroep.

@Marianne, hoe sta je ervoor met je studiepunten? Soms helpt het voor de motivatie om eens met wat 4e jaars of afgestudeerden te praten wat voor leuke dingen die allemaal doen.

Pony's hebben vandaag heerlijk paar uur op het weiland gelopen, het was zulk heerlijk weer. Vandaag weer heel erg buiten bezig geweest: kunstmest gestrooid, aardbeienplanten geplant, uien en knoflook gepoot en nog stuk tuin omgespit :Y)

@Rivaldo: mijn dravertje van destijds had schoenmaat shetlander :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:00

pff. heb zojuist te horen gekregen dat een gozer waar ik altijd ontzettend veel lol mee had, overleden is na een tragisch ongeluk. bahh heb er helemaal de rillingen van

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:03

Marrianne: verschrikkelijk is dat he? :(:) sterkte!
Heb het zelf ook meegemaakt..... afschuwelijk.... ben dagen van streek geweest!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 18:59

marianne, dat is naar, sterkte...

de rest heb ik wel doorgelezen, maar was een beetje veel om op te reageren... :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:56

Heftig Marianne, sterkte!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:44

Heel heftig zeg, heel veel sterkte

Vandaag hoefsmid na een uur en 10 minuten te laat komen eindelijk gekomen met de mededeling dat hij de ijzers niet compleet had, 1 voor en 1 achter wel.. ja daar schiet ik ook niets meer op. Heb het nu maar even bij me neergelegt en maar wat dingen te kopen voor mijn hoefschoenen zodat ze beter moeten passen.. grrr.. heb stad en land af gebeld.. maar iedereen kan pas over heel lang of heeft de maat niet..

Daarna een ritje buiten gemaakt onder het zadel.. doordat hij zo te laat was had ik niet genoeg tijd om de kar er achter te hangen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:47

Wat erg Marianne. Sterkte.

Ik heb net even een half uurtje gemend, laatste 10 min vaardigheid. De bak is zwaar bij ons, dus half uur is ook meer dan zat. Hij loopt in deze bak met mennen niet zo goed. Hopelijk kan ik snel buiten rijden. Heb nu een nieuwe techniek met vaardigheid. Met redelijk lange teugels en op stemcommando. Gaat veel beter dan als ik hem tegenhoud. Wil het in de wedstrijden ook proberen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:48

Marianne Sterkte

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:51

tnks iedereen, hij staat niet superdichtbij mij hoor, maar heb heel veel met hem gesproken, en het komt toch hard aan als iemand zo jong zo ineens er niet meer is.

zo net nog even aan school gewerkt, daarvoor heb ik weer tweespan met misty en moby gereden, en dat ging best goed. ik heb zelfs voor het eerst een stukje met ze buiten gereden, lekker uitgestapt over de weg en een klein stukje draf! als moby iets spannend vind kruipt ze zowat in misty hihi, maar ze waren superbraaf!

zo net maar even de eerste wedstrijd met voicemail opgegeven, ooh wat spannend!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 23:59

@Marianne: dat is altijd vreselijk om te horen en heel confronterend; sterkte!

Ook hier lekker met het tweespan op pad geweest.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:12

Anders moet je eens contact opnemen met Ciska/Dennis. Die heeft zeker weten de kleine maatjes op voorraad.
A'dam ligt wel wat uit haar werkgebied, maar je weet het nooit.

Marrianne: echt precies zoals het hier was. Toch veel sterkte!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:15

@ marianne ben benieuwd naar een foto van voice.

Ik heb gisteren nog lekker een rondje met ferro gedaan hij had er zin in. En robijn heeft dekenloos op de wei gelopen. Denk dat ik vandaag zijn winterdeken omruil voor een regendeken. Even het weerbericht bekijken.

Ook heb ik een nieuw zadel voor sjors. Het is een ideal geworden en dan de xw. De meeste hebben een w op hun haf of fries liggen maar sjors is net nog een maatje breder. Ben er heel blij mee nu nog even op zoek naar nieuwe beugelriemen en dan rijden maar !!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:32

@Rivaldo, wat voor hoefschoenen heb je eigenlijk?
Vandaag niet naar de pony's geweest, mis ze dan altijd wel een beetje :o IngridM heeft zich over ze ontfermd :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:40

de normale easyboots.. maar wil er miss losse gaithers voor kopen.. kosten wel wat.. hopelijk blijven ze dan goed zitten.. want die verhalen over geen ijzers of wat dan ook ben ik zo zat..
Lekker dat je vandaag even niet hoeft..

Morgen sluit er een nieuw 8 jarig meisje bij de club met lesjes, ze was helemaal blij toen ze hoorde dat ze op rivaldo mocht :).. echt heel leuk om te zien

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:04

marrianne schreef:
pff. heb zojuist te horen gekregen dat een gozer waar ik altijd ontzettend veel lol mee had, overleden is na een tragisch ongeluk. bahh heb er helemaal de rillingen van

Wat erg! Sterkte ermee :(:)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:09

De DA is geweest voor Mick, blijkt dat hij gewoon bevangen is. Verdomme! Hele lichte vorm dus alleen gevoelig met zijn voeten en wat stijfjes (vandaar dat we het ook verward hebben met 'gewone' gevoeligheid met zijn hoeven, anders was natuurlijk meteen de da geweest maar dat lijkt me logisch).
Het klopte dus ook wel dat hij steeds iets beter werd, maar niet snel genoeg voor gewone gevoeligheid. Hij gaat er iig weer boven op komen omdat hij maar een erg lichte vorm heeft gelukkig. Hij stond al op een zeer schrale wei, kreeg 's avonds paar biksjes alleen voor de smaak dus écht heel weinig paar brokjes. Hooi kregen ze ook niet overdreven veel dus ik had er ook niet bij na gedacht dat hij bevangen kon zijn.
Hij heeft in ieder geval pijnstiller gekregen om het te verzachten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:11

nu je dit zegt,, gevoelige hoeven ja .. echt stom dat ik er niet aandacht.. die ik verzorg is er helaas slechter aan toe.
Maar inderdaad lichte vorm wil niet gelijk opvallen
Fijn dat het al de goede kant op gaat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:35

Chipz Jelle, daar had ik in de winter toch ook echt helemaal niet aan gedacht. Hoefbevangenheid hoeft niet altijd van voer / gras te komen he, maar dat weet je vast wel. Maar jouw hoefsmid heeft hem toch juist op ijzertjes gezet of had ik dat verkeerd begrepen?
@Rivaldo, ik vond die easy boots echt geen fijne hoefschoenen, raakte ze ook altijd kwijt. Had ze wel zonder gaiters, dat wel. Daarna overgegaan op Marquis hoefschoenen, erg duur maar ook erg goed. Vlogen er alleen af als ik ze niet goed omdeed. Moet wel eerlijk zeggen dat ik de hoefschoenen wel erg fijn vond hoor, de hoeven bleven er ook super goed van kon zelf de boel een beetje bijwerken en je gebruikt ze alleen maar als je ze nodig hebt. Maar goed, als je ze steeds kwijtraakt da's niets natuurlijk (en erg duur als je ze niet meer vindt).

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:40

gelukkig vond me ma die ene die ik kwijt was :).. heb nu die dingen gekocht.. overlegt met de smid en raaden me dit wel aan om nog te proberen.. op het gras zal zijn hoeven ook meer gaan groeien.

Ik ga nu pas naar stal.. bleef een beetje hangen.. ook is lekker :) Kijken of hij aan de longe wil met pessoa, van de week was hij echt zo fris na 2 dagen vrij.. mannetje krijgt steeds meer praatjes :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:50

Hij ging inderdaad op ijzers omdat hij gevoelig liep, omdat we dachten dat dat gewoon van gevoeligheid kwam. Op het asfalt is het namelijk erger dan in het gras, daar draaft/galoppeerd hij gewoon uit zichzelf enzo lekker. Maar daar kan het niet van komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 21:31

Citaat:
Op het asfalt is het namelijk erger dan in het gras, daar draaft/galoppeerd hij gewoon uit zichzelf enzo lekker. Maar daar kan het niet van komen.
Nou...dat kan dus wel :+ In het Engels noem je dat 'sour feet', en het heeft dezelfde verschijnselen als hoefbevangenheid / laminitis. Dus dat het van het asfalt komt / van het langdurig lopen op voor deze pony dan dus te harde grond....ze kunnen er ook blaren op hun hoefballen krijgen / in de kootholtes. Denken mensen bijv dat dat mok is maar dat komt dus van het op het asfalt lopen. Bij endurance paarden zie je dat soms en bij paarden die veel voor de koets lopen. En dus wellicht ook bij jouw Mick, door de harde grond van de winter...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:57

Hier vandaag de da geweest voor chicko te castreren en Bob zou toch even naar wieneke kijken, Nou ik heb haar niet meer laten zien, ik wens niet voor aap gezet te worden door mijn pony, oftewel vandaag rende en croste ze helemaal rad door de wei. Niks meer aan te merken, gelukkig. Ik had me bedacht dat ik voor de zekerheid toch maar rustig moet opbouwen. Dus ik zeg tegen Bob nu 4 weken alleen op de wei dan een maand of 2 wandelen en longeren en dus opbouwen en dan weer voor de kar is dat een goed idee, zegt hij lachend dat is wel zeker weten rustig genoeg, zo rustig is niet nodig hoor.
Ik ben dus een echte muts bij deze.

Chicko is liggend in het gangpad gecastreerd en was vanavond alweer een hele kerel, zijn duo penotti is nu leeg, maar lopen doet hij nog steeds als hij meisjes ziet. Ons kleine meisje stond erbij en zei niet een prik geven dan gaat hij dood. Daarna heeft ze geinteresseerd gekeken. Chicko liet het zich goed bevallen en is volgens de da inderdaad 2,5 jaar.