[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:33

Hoop dat Snuit zich snel wat beter voelt Tallechie.... :(:)
En even knuffel voor Tine voor het beroerde slapen, waardeloos is dat zeg :(:)

Hier Ol naar vakantieadres gebracht. Naja vakantie. Ze mogen weekje met haar aan de slag gaan. Hoop dat ze haar goed op weg krijgen qua longeren, lukt mij niet goed genoeg vind ik (ligt denk ik vooral aan mij :+ ) en gevraagd of ze ook gemend kan worden.

Zelf nog even lekker gemend. Is voor Ol natuurlijk best moeilijk omdat ze nooit in de baan ment. Maar zaten toch best knappe stukken tussen. En ze bleef alweer beter doorlopen dan de vorige keer :D
Op terugweg helaas in giga file >;)

Wie van jullie heeft ervaring met camera in trailer? Wil er graag een aanschaffen. Ol kan nogal tekeer gaan zo af en toe (eigenlijk haar enige minpunt, dat gebok en gedoe tijdens het vervoer...) .... zelfs zo dat er afdrukken in de trapbescherming staan := kan ik haar beetje in de gaten houden en hoef ik niet de hele weg in de stress te zitten (als ik kan zien dat er op zich alleen getrapt wordt maar verder niets gebeurt....).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 19:40

Ik heb er eentje in mijn trailer :j .
Als hij het doet is het handig :+ . Helaas heb ik vaak storing en kan zelfs hubby nog niet vinden waar de storing zit. We kopen wel een keer een andere, kosten niet veel.
Het heeft wel een groot nadeel: als je twijfelt of het wel goed gaat daar achterin, verlies je de concentratie op het wegverkeer. Ik zet hem dus nooit aan als ik alleen rij, dus zonder passagier. Veel te link.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:25

Goede tip Gem.
Ik durf met Ollie nog niet alleen te rijden. Heb het wel paar keer gedaan, op zondagen, zonder veel vrachtverkeer.
Ze flipt een beetje met vrachtwagens dicht achter de trailer, komt van het geluid. Heeft ze ook met motoren die langsscheuren. Met zeil dicht is het niet anders (vandaar dat ik denk dat het van het geluid komt).
Stukje filerijden met vrachtwagen erachter bij wegwerkzaamheden is dus soort survivaltocht }:0
Maar wat ze precies doet geen idee, weet alleen dat het dan erg schudt achter de auto en ik zie de hoefafdrukken in de trapbescherming (gelukkig dat we die hebben := ).

Nu denk ik af en toe dat ze over de voorste stang heenkomt zo gaat ze te keer, of zo voelt het. Maar als ik zou zien wat ze doet, denk ik dat het me op die momenten minder stress geeft.

En ik moet 'later' denk ik alleen maar op zondag op wedstrijd of zoiets :roll:
Of muziekinstallatie of zoiets om het geluid te dimmen /3 of iets met tantra's om haar gerust te stellen...

Ze is niet bang voor de trailer. Loopt er zo op.... maar was vandaag toch wel wat in de stress toen ze eraf kwam, zweterig en alles ondergemest :oo

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 20:39

Een trailer schudt al gauw en het lijkt meestal veel meer dan het is. Ster was de ene keer superbraaf en rustig, maar als ze een narrige bui had stond ze zonder reden te piafferen, en schudde de trailer met auto en al. En op de camera zag je er nauwelijks wat van... ja, dat ze narrig was :D , maar geen rare gevaarlijke sprongen.
En anders: transportbeschermers om, stevige deken en een niet al te lange ketting. Precies dat ze nog bij het hooinet komt, maar niet teveel achterom kan kijken. Rolgordijn aan de achterzijde helemaal dicht. En verder de negeerknop ;) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 21:47

Ze staat stevig vast hoor :+ kan inderdaad net bij hooinet. Goed tussen de voor/achterstang (niet klem maar ook niet super ruim).
Tot nu toe heeft ze zichzelf nergens beschadigd.... beenbeschermers doe ik eigenlijk nooit om, alleen als paard beroerd van trailer afstapt (ze stapt er keurig recht af).

Klopt wat je zegt dat het snel heel wat lijkt met trailer. Met tweewieler achterin en lijkt het soms ook alsof tweewieler beweegt :):)

Maar ja, als ik dan zou zien dat ze alleen maar klauwt ofzo zou me toch meer geruststellen (en dan rij je maar hobbelend verder zeg maar) soort babyfoon effect. Ben ook niets gewend, mijn paarden stonden eigenlijk allemaal stuk voor stuk altijd netjes in de trailer, tot nu toe dan :P .

__PSM__

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:11

Vhu, zou een tactisch geplaatste babyfoon met canera niet voldoende3 zijn?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-13 22:28

VHU: lastig. Heb geen ervaring met camera. Maar ben meestal alleen op pad met trailer, dus dat zou verkeerstechnisch dan alleen maar gevaarlijker worden.

En dat slechte slapen is flink waardeloos. Denk dat het afgelopen nacht stiekum toch kwam omdat ik best zenuwachtig was voor de menles van vanmorgen. Achteraf natuurlijk helemaal niet nodig. Maar ja, daar komen veel heel goede menners en ik ben nog maar zo'n amateurtje :o

Gelukkig vanmiddag een paar uur kunnen slapen. Zoonlief is logeren, dus had het rijk alleen. Daarna nog wat aan het huishouden gedaan en vanavond met Thabor naar verenigingsmenles. Weer niet bang geweest *\o/* *\o/* Nu begonnen we de les wel maar met 2 paarden. Maar andere paard was wel een onbekend paard. Ik vond het wel een beetje spannend, maar was niet bang. Helaas liep dat paard in draf niet goed, dus na 20 minuten (eerste tijd alleen maar gestapt) moest hij stoppen. Maar goed, toch weer een stapje de goede kant op. De les op zich ging ook best aardig. We gaan er wel komen denk ik.

Nu nog even bank hangen en dan naar bed. Ik kan morgen lekker uitslapen, want pas om 11 uur priveles mennen (dressuur) en smiddags nog springles (tjonge wat een lessen deze week haha; ik zou het toch een keer moeten gaan leren zou je zeggen :D )

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:20

:wave: Goedemorgen

Ik kruip even onder mijn steen vandaan.
VHU mocht je eraan denken om een babyfoon te plaatsen, dan kan je nu het beste naar prenatal gaan, daar hebben ze 20% korting op babyfoons, haha, ben opeens expert in kortingen en babyspulletjes ;) Heb er gister ook eentje gehaald, een philips met camera. Moet je wel stickers hebben om korting te plakken, maar die lagen gisteren overal in de winkel. De actie loopt tot 25 augustus.

Tallechie voelt Snuitje zich alweer wat beter?

Tine druk met alle lessen!

Gem hoe gaat het met Moos?

PSM waarom ga je stoppen met je paard? Prachtig hoe hij op je trouwfoto's voor de wagen staat!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 07:34

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:16

Frensie, helaas heeft boy het laatste jaar nagenoeg niks meer gedaan, door ernstig motivatiegebrek van mijn kant.

Ik heb het paardrijden altijd samen met mijn vader gedaan, en die is in december 4 jaar geleden overleden. Ik merk dat ik nog altijd verliefd ben op mijn paard maar hem door mijn motivatiegebrek niet meer gaf wat hij verdient :)

Nu staat hij bij mijn tante, paard blij zij blij en ik eindelijk geen schuldgevoel meer en rust in mijn hoofd...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:26

PSM fijn dat je het zo kan oplossen.

Frensie, of hij zich beter voelt weet ik niet, hij loopt in ieder geval een stuk beter, maar hij heeft gistermiddag pas de eerste pijnmedicatie gehad. Ga zo weer heen, dan zal ik het zien.

Tine druk met lessen

Hier een rare avond / nacht. Daan was gisteren echt ontzettend vervelend, niet willen luisteren. Had hem dus om 1730 op bed gedaan, meer als van denk maar even na wat je gedaan hebt, maar hij is in slaap gevallen. Om 1815 was hij even wakker, dus opgehaald, maar hij sliep direct weer. Dus om 19 uur maar op bed gelegd met het idee we zien wel wat er gebeurt. Was hij vanochtend om half 5 wakker. Om 6 uur er weer in en om half 8 er weer uit. Ben dus benieuwd hoe de dag gaat lopen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:52

Iedereen aan het genieten van het mooie weer??? Of is iedereen al weer druk aan het werk???

Hier vanochtend al even naar stal geweest. Alwyn ging redelijk, rechtsom niet helemaal fijn. Was genoeg te zien en te horen dus was allang blij dat hij braaf was en op mij lette. Snuit even 20 minuten er voor gehad. Alleen gestapt. Was een goede oefening voor hem en ook hij was super braaf.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 11:59

Hier lekker relaxte ochtend want er hoefde 'niets' ivm pony al op logeeradres :)
Pijnmedicatie werkt dan dus bij Snuit.

Bloedonderzoek van Mies heeft niets opgeleverd en dat is dus positief want nieren, lever ed zijn gewoon goed. Ze krijgt nu nog wat voor haar darmen, want dat was ook niet optimaal. En dan maar kijken hoe ze zich houdt..... vermoed dat we nog wel even met haar vooruit kunnen :)

Gisteren nog tegen auto van stalgenootje gereden :o echt zo'n stomme achteruitrij-actie .... was ook nog met auto van manlief.... duszzz.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:07

VHU denk het... staleigenaar was alleen niet zo blij met hem vanochtend, na 2 keer spuit in de mond te hebben gegeven laat hij zich niet meer pakken. Dus nu doen we het maar door het voer heen.

Normaal gesproken was hij zodra ik naar de uitgang reed al onrustig, dribbelen en aan willen draven. Dat heeft hij nu niet gedaan en het is ook een wonder dat ik zo lang heb kunnen stappen. Voorlopig dit maar even een aantal dagen doen, en dan steeds wat uitbreiden.

Fijn dat het voor Mies er gewoon goed uit ziet.

Oeps... van de auto. Onze auto staat te koop ,gisteren was ik bij mijn opa, maar mijn auto paste blijkbaar niet op de parkeerplaats. Gelukkig met de trekhaak.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:16

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 12:30

Tijd om weer even een teken van leven te geven ;) Woensdag was een groot snoozefest. Kon niets doen met Sam omdat er vanaf het middaguur een regengordijn hing die pas in de avond wegging. Had geen zin om nat te worden en misschien wat op te lopen. Gister wel lekker getraind, weer eens de pionnen in de bak gezet. Dit keer weer op 1.50 (spoorbreedte +25). Sam vindt het heerlijk om tussen de pionnen door te gaan, zijn humeur gaat gelijk wat extra in de plus. Uiteindelijk maar 1 bal eraf gegooid, omdat we net iets te stevig galoppeerde in een bocht en de wagen van rechts naar links ging driften (en de pion raakte). Eigenlijk rijden we altijd 1 bal thuis in de training. Dus hopelijk volgende week op wedstrijd geen 1 ;) Heb dit ook op de film gezet, zodat ik eens kan zien wat er misgaat. Als je erop zit gaat het toch allemaal redelijk snel.

Verder net de KNHS een mailtje gestuurd, omdat mijn vaardigheid winstpunten niet correct zijn ingevoerd. Had het in juli al naar het wedstrijdsecretariaat gestuurd, maar hij is denk ik op vakantie. Hopelijk wordt het dan eindelijk een keertje gefixt. Beetje zonde van 2 winstpunten anders.

@tallechie wat een vervelende situatie met Snuit. Hopelijk komt ie er door de medicatie weer bovenop.
@VHU mooi dat het goed gaat met Mies. Verder geen grote deuken opgelopen in de auto? Soms hoor je wel boem, maar dan zie je uiteindelijk niets op de andere auto omdat het zo zacht was.
@tine lekker bezig met je lessen. :)

Voor de rest over het cameraverhaal: wij hadden er ook een in de vrachtwagen (in de wagen zelf en erachter om de aanhanger te zien), maar met de nieuwe accu in de vrachtwagen is het beeldschermpje voorin doorgebrand (blijkbaar kon de camera een sterkere accu niet aan). We hebben nog geen nieuwe, omdat we tot nu toe met 1 paard op reis gingen en ze lekker rustig staan. Maar vind het wel jammer, want het was op zich wel fijn om af en toe even een blik in de wagen te werpen bij een lange reis en we konden gemakkelijk switchen tussen de camera's, dus dan werkte het ook als een soort achteruitkijkspiegel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:14

Lekker getraind Marjola!
Bedankt voor de oordoppen tip Janouk!
Tallechie hij zal zich nog lang niet top voelen als hij op medicatie staat en paar dagen terug amper kon lopen ... zou maar erg oppassen met hem wat laten doen, ook al is het maar zo weinig, voordat hij weer normaal loopt zonder medicatie, klinkt bemoeierig maar hij was toch zo slecht?

Nou echt fikse schade hoor.... was maar banketstaaf deukje maar incl BTW mooi 1200,- Euro voor stalgenootje en 600,- Euro voor mij.
:o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:56

VHU: balen van de auto en fijn dat Mies zo goed gaat.
Tallechie: vergeet niet dat snuit nu op pijnstillers staat, dus overvraag hem niet! Pas als de medicijnen op zijn, kun je denk ik pas iets erover zeggen en dan eventueel gaan uitbouwen. En ik ben van mening dat als je het toch nog een keer wilt proberen, je dit heel langzaam moet opbouwen. Eerst vreemde terreinen opzoeken zonder gelijk een wedstrijd. Maar als hij zo verzuurd dat hij zo'n pijn heeft en er zelfs een ontsteking bij krijgt, moet je dit echt heel voorzichtig opbouwen, anders zijn de gevolgen heel erg naar. Dat zou erg zonde zijn. Ik snap persoonlijk de haast niet zo helemaal. Ik ben destijds met Rembrand bijna een jaar bezig geweest en Nouvel is ook heel lang bezig geweest. Als je het rustig aan opbouwt, heb je uiteindelijk meer. Maar goed, dat is mijn mening, hoef je niets mee te doen natuurlijk.
Marjola: lekker bezig geweest. En gedoe om winstpunten.

Vanmorgen weer heerlijke dressuurles gehad met Rembrand. Vanmiddag zou ik springles hebben, maar die bleek niet door te gaan. Ik was al aan het losrijden, toen ik dacht... dit gaat niet kloppen. Echt zo'n gevoel dat juf niet zo komen. Bleek ik vandaag simkaart van telefoon te moeten vervangen. Had dus sms van juf gemist, dat ze niet zou komen. Nou, kwam goed uit, zat echt zooooo te suffen in het zadel. Dus net paarden weer naar de wei gebracht en nu eerst even slapen. Dan straks nog mennen met Amerigo.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 13:59

@vhu: wat zuur :(:) .

@tal: hopelijk knapt snuitje snel op.

@gem: gaaf

@marjola: lekker getraind.

Hier ook druk, we zijn bezig met romeo ohz, heb hem 5 jaar geleden laten inrijden, maar door gebrek aan ruitertje is het daarbij gebleven, hij doet het super, ben helemaal verliefd op mijn ventje <3 .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 14:09

Vhu en tine ik heb het advies gekregen licht werk met hem te doen, helemaal stil zetten is geen optie. Met longeren windt hij zich enorm op. Fietsen is geen optie in verband met drukke weg. Ik heb alleen gestapt zonder druk op de leidsels. Ik kijk hoe het gaat en bouw het langzaam op, als ik merk dat het te veel wordt doe ik direct weer een stap terug.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 16:32

Tallechie, ik snap dat je dan hiervoor kiest. Maar je hebt het ook over uitbreiden over een paar dagen. En ik denk dat dat niet verstandig is. Je krijgt nu een vertekend beeld door de medicatie. We proberen alleen maar met je mee te denken om straks teleurstellingen en/of stress/pijn bij jou en pony te voorkomen.

Jij bent zo enthousiast/fanatiek, dat je soms lijkt te vergeten dat je ook af en toe een pas op de plaat moet kunnen maken :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:07

Dit geloof je echt niet......................zo krijg je mij dus even stil:

Sorry Buizerd, we hebben je vals beschuldigd. Je hebt ons kippetje helemaal niet opgegeten een paar maanden terug.

We hebben weken gezocht naar Arie, onze Chabo kip. Maar we konden haar niet meer vinden.

Tot vandaag de meiden een stukje gaan rijden met Bjorn. 2 km verderop aan de weg staat daar ineens Arie op het fietspad. Blijkbaar herkende de kip de Fjord. En meldde ze zich onder luid gekakel.

De meiden zijn bij de boerderij gaan vragen en ja hoor, deze kip was maanden terug bij hun aan komen lopen. Heel tam, maar ze dachten dat ze uit de auto was gezet.
Ze hebben haar maar geadopteerd en ze liep achter hun dochtertje de hele dag aan op het erf.

Net geprobeerd of we haar konden vangen, maar ze kent dat erf inmiddels zo goed, dat wij haar niet te pakken krijgen. Vanavond nog een poging wagen als het donker is.
Rare kip; ze is niet dood, ze is 2 km verderop gaan wonen.
De rest van de Familie Tokkie zal blij zijn als ze weer terug is.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:11

Haha geweldig Janouk...hopelijk krijgen jullie arie nog terug

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:12

De mensen van de boerderij willen haar graag kwijt, want ze hebben niets met kippen, maar ze konden het ook niet over hun hart krijgen om haar weg te jagen. Dus mocht ze daar wonen. :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 18:18

Hilarisch, wat een kipverhaal.