[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:55

Heel veel sterkte Maaike. We denken aan je

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:29

Jeetje VHU, ik las net je post van gisteren dat Rizanta ziek was, ik dacht nog "niet vergeten te vragen hoe het met haar is", en dan lees je die andere post.. Ik zit met tranen in mijn ogen en rillingen over mijn lichaam!
Dat net jou dit weer moet overkomen :(:) Wat kan het leven toch wreed zijn! Ik hoop dat jullie zich er doorheen slaan, door deze verschrikkelijk moeilijke tijd! Denk maar aan Rizanta hoe ze je leven opfleurde en je weer helemaal gelukkig maakte! Jullie hebben gedaan wat jullie konden! Ontzettend veel sterkte!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:01

denk de hele middag al aan rizanta en vhu........
wat is het leven dan hard soms......zo word je weer met je neus op de feiten gedrukt, en zijn andere dingen maar bijzaak !!

wat een impact kan dit op je hebben ook al hebben wij rizanta niet persoonlijk gekend...

vanmiddag heb ik gewandeld met missy en de sulky en zoontje erop zittend, even lekker hoofd leegmaken......maar wat een dubbel gevoel.
Je blijft toch aan ze denken. :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:21

Lieve Maaike, vol ongeloof en verslagenheid zit ik je berichtjes te lezen... mijn tranen hebben de vrije loop. Ik vind dit zooo erg voor jullie ;( . Jullie tijd is te kort geweest, ondanks dat was het voor jou met Rizanta iedere dag 'een feestje' en daar mochten wij ook deelgenoot van zijn. Gelukkig heb ik jou en Rizanta ook 'live' mogen ontmoeten en mogen ervaren wat een twee-eenheid jullie waren. In mijn gedachte ben ik bij jou en je gezinnetje en ik weet zeker dat Rizanta zich geen beter en liefdevoller baasje had kunnen wensen.......Veel liefs van Olga

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:22

Hierboven zei ook al iemand 'die bulten' ... Daar moest ik ook aan denken ja... For what it's worth...
Verschrikkelijk dat die mooie dame zo aan d'r einde is gekomen...
Ik wens jou voor nu even rust en steun waar je die kunt vinden, wat fijn dat je hier je verhaal goed kwijt kunt!
Hoop je toch snel bij de ponies te zien en een kop koffie/thee te kunnen doen!!!

X

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:41

VHU: schrijf hier maar lekker van je af hoor :j daar zijn we tenslotte voor hier,in goede en slechte tijden :(:)
wel fijn dat bart weer snel terug is, die steun heb je nu helemaal nodig.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:23

VHU: bedankt dat je ons op de hoogte houdt. Ik merk wel dat het iedereen hier de hele dag bezig houdt. Ik vind het nu ook heel dubbel om met mijn eigen paarden bezig te zijn Heb morgen wedstrijd, maar daar staat mijn hoofd helemaal niet naar. Zo raar, we kennen elkaar helemaal niet, maar we leven hier zo met elkaar mee. Ik hoop dat het je enige troost kan bieden.

Die bulten moest ik ook gelijk aan denken. Ik hoop echt dat ze vinden wat het geweest is. Wel jammer dat het eerste bezoek van die dierenarts niet de juiste diagnose gaf, of dat had geholpen weet je natuurlijk niet, maar je wilt nu eenmaal het beste voor je paard.

Fijn dat je toch even hebt kunnen slapen.

Nogmaals heel veel sterkte en ik ben heel blij dat je man zo thuiskomt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:43

best gek he, dat je zo betrokken kunt zijn bij een paard dat je niet of nauwelijks kent...
het houdt ons allemaal zo bezig...
wel een fijn dat iedereen zo betrokken is, blijkbaar leeft iedereen hier zo met elkaar alsof we elkaar allemaal echt kennen, best bijzonder...

ik moet ook steeds aan die bulten denken...
zou die reaktie toch daar vandaan gekomen zijn...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:48

Mijn man kwam net thuis, dus ik doe het verhaal. Tranen stromen over mijn wangen. Hij kijkt erg verbaasd. Je kent haar helemaal niet. Nee, klopt, maar ik beschouw jullie toch als soort vrienden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:58

:j
ja zo is het ook...

ik had het mijn vriend gemaild en die belde tussen de middag vanaf zijn werk, was er ook helemaal stil van...

ook doordat wij pas op een soortgelijke manier met Fifi in Utrecht hebben gestaan zie ik het zo goed voor me, die parkeerplaats, de veewagen daar, en dan je paard dat niet meer opstaat, terwijl je er eindelijk bent en ze geholpen kan worden...
vreselijk...

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:11

hier nog eentje die bij haareigen pony's is geweest, maar alleen maar aan Rizanta en Maaike heb kunnen lopen denken. Heb de eer gehad de grote dame te ontmoeten. Echt een imposante merrie. Zie nu in mijn hoofd een lege stal.

We delen hier lief en leed. We hebben allen plezier gehad toen de een na de ander op wedstrijd eerste reed, we hebben onze eigen bokt baby, kijken wat de ander doet op wedstrijd. Nog niet zo lang geleden hebben we nog allemaal meegeleeft met Fifi. We zijn een echte groep vrienden geworden en delen nu het verdriet van Maaike, Han en Bart.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:46

Ben blij dat je hier je hart kan luchten Maaike, dat doet ons ook goed.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 20:49

Maaike, jeetje.... ik krijg er koude rillingen van, tranen in mijn ogen en misselijk.
wat een verhaal en wat een drama voor jou.
dat prachtige paard wat door het vuur ging voor je, jouw meisje....
heel erg veel sterkte de komende tijd :(:) een hele dikke knuffel voor jou :(:)
doe maar rustig aan en hier kun je altijd je hart luchten hoor meid!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:55

Ik heb veale ook net klaar gemaakt. Heb het tegen mijn ouder gezegd en die waren er ook stil van.
Ik vind het ook raar om over de wedstrijd te praten, ook omdat maaike zelf wedstrijd zou hebben

Ik denk er ook de hele dag aan en hier gewoon lekker je hart luchten. We kennen elkaar wel niet, maar het voelt zo goed

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 22:38

Jeeetje...........

Ik lees keurig netjes mee, maar ben de hele dag van huis geweest.. lees ik dit. Ben er eigenlijk gewoon sprakeloos van. Ik jank alsof het mn eigen paard is, maar jezus.. Rizanta, groot prachtig paard, met een grote penny ruiter erop, die elke dag vertelde, waardoor we elke dag konden genieten van de prachtige verhalen en belevenissen. De vele leuke/gave foto's. Wat een fantastisch duo......
Wie had kunnen bedenken dat dit zo zou eindigen!

Lieve Maaike, Han en Bart.. ik ken jullie helemaal niet, maar wil jullie alle sterkte toe wensen bij het verwerken van dit grote verlies.

Rizanta.. bedankt meisje.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 22:48

Ook hier iemand die vandaag bij de pony's was en alles klaar moest maken voor wedstrijd.
Tijdens parcour lopen en op stal spookte het de hele tijd door m'n hoofd. Ondanks dat iedereen elkaar niet persoonlijk kent (althans niet iedereen) voelt het toch zo dichtbij.

Ik hoop dat je vannacht wat kunt slapen.
Ook vanuit hier denken we aan je!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 06:01

(goede) morgen,

Alweer klaar voor de wedstrijd, we gaan zo weg.
Gelukkig een goede nacht gehad.
Daan om 4 uur gevoed en die viel gelijk weer in slaap, dus sliep om 5 uur weer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:22

Goedemorgen allemaal.

Maaike (en de rest van je gezin): ik hoop dat je toch een beetje hebt kunnen slapen. We zijn in gedachten bij je!

Voor mijn gevoel is het nog steeds een beetje ongepast om weer gewoon te schrijven hier. Merk wel dat wij dat allemaal vinden, want gisteren heeft niemand iets gepost over zichzelf uit respect en medeleven voor Maaike en Rizanta.

Iedereen die op wedstrijd gaat veel succes; alle anderen natuurlijk ook een fijne dag gewenst.
Vandaag ga ik voor het eerst met 2 op wedstrijd waarbij Thabor alleen achter blijft. Ik vind het eigenlijk maar niets, maar hij blijft toch maar op stal. Weet niet of hij wel in de wei blijft, als hij alleen is.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:53

Maaike, ik schrik me rot, jouw mooie meisje is niet meer, zo plotseling. Ik wens jouw heel veel sterkte. Inderdaad zoals vele schrijven ons pennypaard in dit topic, met haar geweldige baasje. Wat een leegte laat haar verlies achter en dat terwijl ik haar alleen uit verhalen ken. Ik zit hier gewoon te huilen achter mij pc om jouw mooie meissie.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 07:54

@tine; dat viel mij ook al op.. Maar ik moet zeggen, ik kreeg ook niks verzonnen wat belangrijk genoeg was..
Ik ben gisteren zelf niet naar stal geweest, maar ga vanmiddag na het werk zeker even..

maar eerst werken, wpl schoonmaken, en ik heb 't in m'n rug. Dus dat gaat geen succes worden :+

succes mensen met wedstrijd

en nog altijd een grote dosis sterkte naar Maaike :*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 08:45

Goedemorgen allemaal.
Iedereen heel veel succes op de wedstrijd. Wij zouden ook gaan en er weer volop van genieten. Ik hoop dat jullie dat ook doen want dat maakt de paarden/ponysport zo mooi, dat je samen resultaten wilt bereiken en zo goed mogelijk je best doet, mens en dier. Ik hoor graag jullie verhalen post ze alsjeblieft wel weer. Wat ons overkomen is is zo'n ongelovelijke slag bij heldere hemel dat hakt er zo in dat zie je dan in dit topic terug en ik moet zeggen dat geeft wel heel veel steun.

Voor mij is Rizanta ondanks dat ze er niet meer lijfelijk is nog springlevend in mijn hoofd ook omdat we vandaag wedstrijd zouden hebben, een fijne dag zouden beleven en weer zo van elkaar zouden genieten. Ik denk dat als ik een paar keer naar de stal ben geweest het langzaam wel tot me doordringt dat ze er echt niet meer is maar het is gewoon bijna te hard om te bevatten. Denk dat de puzzel langzamerhand zal vallen. Maar mijn tijd met Rizanta en mijn herinnering aan haar als die echt herinnering wordt is er een van zoveel plezier met een paard, zoveel vertrouwen en liefde echt niet normaal en dat met een paard dat je zo kort hebt gehad. Heel bijzonder.

Dus denken jullie daar maar aan dat lijkt me een mooie dag dan. Veel plezier allemaal, wij gaan iets met de pony's doen, lekker met Snuit door het bos. Wind in de haren en blik op oneindig. Hoop dat het lukt. Groetjes, en zo bedankt voor jullie support, Bart, Han ,Maaike

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:13

@ VHU: jij en Rizanta zijn de hele tijd in mijn hoofd geweest. Zoiets gun je niemand. Knap van je dat je het hoofd niet laat hangen en toch iets met de pony's gaat doen. Snuit en Alwyn zullen je ongetwijfeld goed opvangen! Heel veel sterkte en hopelijk doet het ritje in het bos je goed...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 09:31

Sluit me helemaal aan bij Sander_lotte. Kan me voorstellen dat het besef er nog niet helemaal is.
Ik hoop dat je een beetje geniet van je ritje. Zal aan jullie denken!

Moet er zo vandoor om de pony's klaar te maken voor wedstrijd.
Vanochtend werd ik wakker met een pijnlijke pols. Geen idee hoe dat komt.

Iedereen veel succes op wedstrijd en de anderen een fijne dag.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:33

Ik wens iedereen die op wedstrijd gaat heel veel succes en een gezellige dag toe!

Maaike, voor jou nog heel veel sterkte en hopelijk ook een ontspannen fijne dag met je gezin...
kan me voorstellen dat het zo moeilijk is om te beseffen dat het echt zo is...

Ik ga zo even hier op stal uitmesten (doe ik altijd in het weekend) en dan gaan we vanmiddag richting Friesland om bij Fifi te kijken.
Hoop dat het een beetje droog wil worden...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-11 09:35

Waar in Friesland staat Fifi, Nouvel? Succes met mesten.