[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:49

Citaat:
en ik vind haar zo lelijk nog niet
dieren zijn nooit lelijk, mensen wel }>
Hondje zal wel blij zijn dat ze bij jullie terecht is gekomen!

Sorry voor mijn vele posts. Zit maar te wachten op die monteur... moet eigenlijk nog boodschappen doen, had nog naar pony's gewild, zit je maar te wachten en te wachten.....net gebeld, ja hoor, hij komt nog wel. Nou...ben benieuwd of het gemaakt kan worden of dat er iets besteld moet worden :(

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:53

kan je DA niet uitleggen waar de namen voor staan ??

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:55

Jawel heb ik al gehad zijn heel veel verhoogde waardes maar heb ook gevraagt of ze mij de complete onderzoek wilde mailen heb ik dus gehad, maar vind die namen zo raar staan en wil weten waar het allemaal voor staat... Vind het wel intresant hem helemaal uit te pluizen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:57

nou ik heb geen idee, denk dat je beter zelf ff kan bellen morgen naar je DA of ff zoeken op google :+ er loopt volgens mij ook nog ergens een topic bij medisch over bloeduitslagen wie weet vind je daar wat je zoekt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:00

@Buckje, bloeduitslagen van Buck of Lizzie of niet van je eigen pony's?

PS heb er gelukkig totaal geen verstand van / vrijwel geen ervaring mee :o

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:04

Van Lizzy, als het van een andere pony was geweest had ik het niet zo uitgeplozen. :o

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:18

:wave:

Net 30 baal hooi weggestouwd. Werd nog nabezorgd. Helaas zonder zeil erop, dus veel natte balen door de sneeuw. :( :( . Gelukkig de ruimte om ze los te leggen, dan droogt het hoop ik nog een beetje.

Hier geen verstand van bloeduitslagen.
VHU: super dat je nu nog meer positieve dingen over je nieuwe paard hebt gehoord. Jij zit vast op een roze wolk. Is de monteur al geweest???
SL: Nou, ik vind Zoe helemaal niet lelijk. Sterker nog, ik vind haar erg leuk!!! Maar is ook helemaal niet belangrijk, karakter is veel belangrijker. Veel mensen vinden Rembrand ook lelijk. Nou, interesseert me niks. Voor mij is het het ideale paard.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 18:43

Buck pb ellepel eens, die heeft er ervaringen mee
Vakantie foto s heb ik klaar en mijn moeder gaat kleertjes maken.
Reageer later op de rest, mijn ouders hebben me opgehaald en zit nu VIA tel op internet

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:45

dankjewel! gelijk even gedaan

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:37

even gauw, dan ga ik koken. Maar voor de liefhebbers: Zoë in haar superzoete setje :D

Beetje overbelicht, dus het lijkt wittig, maar tis dus superzoetbabyroze... <3

Afbeelding

Afbeelding

Is het zo geen supergave echte penny-meisjes-poownie?!

ben mij ervan bewust dat ze af moet vallen. We zijn bezig, maar te snel af laten vallen is ook niet goed natuurlijk en ze is al een heel eind slanker dan voorheen

Groetjes, Lacuna

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:40

Schattige shet!!!!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:44

Wat stoer <3 Hoe groot is ze?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:48

He, een wolliebollie. Lief hoor

Uit mijn dilemma geholpen: we hadden vanavond vaardigheid maar ik zag er zo tegenop om met de trailer te rijden. Ik sta derde en moest eigenlijk wel heen als ik die plek wil houden. Het is gelukkig een week verschoven.

Ben nog moe van gisteren: eerst werken, om 18:00 u in de auto naar Ermelo voor vergadering met de KNHS en vannacht terug met sneeuw dus laat thuis en vanmorgen vroeg weer op het werk.

Aankomende zondag trainingsrit, ik hoop dat het bos er nog leuk bij ligt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:59

Wat een lief bolletje <3 en wat handig zeg, nooit eerder gezien trouwens, een crosslinkje voor zo'n klein koppie. Vind haar trouwens echt niet te dik, gewoon lekkere wintervacht en gezond rond (of zit er echt spek op?)

@Napie met een beetje geluk is het zaterdag flinke dooi en dan kunnen jullie zondag gewoon lekker rijden / mennen. Beetje zwaar misschien met de kar (maar dat kunnen jouw mannen wel aan :+ ).

Monteur is al een uur bezig.. :oo ..twee keer gebeld met Daalderop hulplijn....maar het huis is ondertussen wel aardig opgewarmd :D nu maar hopen dat hij hem echt aan de gang krijgt :=

@Tine, hoor inderdaad alleen maar positieve berichten... en zit op een roze wolk :+ er komen vast ook nog wel dagen dat ik denk }> ;)
Monteur belt nu voor 3e keer met hulplijn :oo
Heb trouwens maar zelden dat ik bij paard/pony denk van }> hoor :+ Denk dat mensen haar echt hebben laten staan doordat ze aan een oog blind is... maar haar baasje zei dat er ook niemand echt fatsoenlijk op kon rijden. Snap dat niet, want ze is echt goed te rijden. Maar goed, mijn geluk natuurlijk ;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 09-12-10 20:09, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:03

sweet lacuun! :+:
@buckje; zoek op medisch van bokt, loopt een heel topic over. Vermoed geopend door ''ellepel''

@VHU; oei :+ je hebt 'm goed gesloopt dus?
@napie; gelukje bij ongelukje dus! :D fijn dat 't verzet is :)

zo :) weer thuis, filegereden, en gesagrijnd daardoor.. Heb hoofdpijn, en dan haat ik file, veel te veel lichten bij mekaar :+
op stal geweest, peerdjes gevoerd, dids kwam even vanaf de andere kant van de wei een knuffel en een kus halen :D
nu thuis, wachten op vriendje, intussen even de afwas doen :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:06

lacuna wat een schatje :D <3 leuk!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:13

:wave:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:59

:Z

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:02

Nou verwarming maakt nog steeds herrie maar blijft nu wel werken, de monteur komt morgen of maandag weer terug... >;) Ketel is drie jaar oud alleen maar armoe mee gehad :(

Zoonlief is vandaag geslaagd voor Schaakdiploma niveau 1. Geen idee waarom hij dat leuk vindt B-) maar ik vind het wel knap van 'm :D

En om in stijl te blijven :evaw:

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:04

@ Buckje: hier ook geen ervaring met bloeduitslagen...

@ VHU: is de monteur uiteindelijk nog geweest? Edit: zie dat hij geweest is :Y) Dat is wel rot hé, als ze altijd zeggen: "ik kom dan nog eens terug", altijd hetzelfde!

@ tine: bedankt voor je complimentje. Ik vind Zoë ook een leuk hondje. Vele mensen hebben een beetje afschuw van 'bastaard hondjes' en willen enkel rashonden. Nou, dat kan mij nu eens écht niets schelen. Bastaardjes kunnen veeeel liever zijn dan rashonden. Ik heb nooit spijt gehad dat we Zoë hebben aangenomen! De vorige eigenaar van Zhora heeft haar ook weg gedaan omdat het uiteindelijk geen rashond bleek te zijn.(ze wilden een stafford)
Beide zijn schatten van honden. Helaas merk ik aan Zhora dat ze mishandeld is geweest. Als je je hand iets te snel omhoog heft (om je hoofd te krabben of je haren uit je gezicht te doen), laat ze zich huilend op de grond vallen. Het is wel al erg verbeterd, toen we haar pas hadden begon ze te huilen en te plassen als je je stem verhief.
Ik ben in ieder geval erg trots op mijn bastaardjes! Jij kan trouwens ook trots zijn op je beestjes hoor, ook Rembrand! Maar er zijn inderdaad veel mensen die bonte paarden lelijk vinden...
Romeo wordt hier in de buurt ook vaak uitgelachen dat hij zo klein is, kan me echt niets schelen! En hoe vaak ik "Ocharme, wat sneu voor dat kleine pony'tje" hoor als ik in het bos aan het mennen ben, dat hou ik niet eens meer bij!

@ Lacuna: wat een lieverdje! Een echte penny-pony!

Ik ben net bij de huisdokter geweest, er is niets gevonden in mijn maag. De dokter heeft nu bloed getrokken om een andere oorzaak te zoeken. Maar ik ben al blij dat het geen maagzweer is! Heb gehoord dat een maagzweer snel terugkomt als je het eens hebt gehad, dus kan dat wel missen!
Het zou kunnen dat ik ergens anders een ontsteking heb of weet ik veel wat... Normaal hoor ik er morgen avond meer van.
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 09-12-10 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:05

Leuke foto Lacuna.

Ben ook weer thuis. Regent hier nu dus zal vanavond wel glad zijn.

De wc is bijna klaar beneden :-)
Maar waarschijnlijk beginnen ze pas in januari met de badkamer boven, anders zitten tussen we tussen kerst en oud en nieuw zonder douche

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:08

@ tallechie: Die regen zal van hier gekomen zijn, hier heeft het vanmiddag geregend. Hier is het gelukkig droog, maar ik denk toch dat het morgen gevaarlijk glad gaat zijn! Het strooizout is hier al sinds een week op. Op het nieuws zeiden ze dat ze in onze stad nu met zand aan het strooien zijn, maar zou dat nut hebben??? De winter is niet eens bezig en het strooizout is al op, hoe gek kan het nog worden?!? En dan maar vol trots zeggen dat ze dit jaar wél voorbereid zijn op de winter >;)

Ergens wel goed trouwens dat ze pas in januari beginnen, stel je voor dat je tussen kerst en nieuwjaar zonder douche zit!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 21:11

Mijn vriend wil dat ze door gaan met het slopen en dat ze dan daarna verder gaan, maar ik wil niet in de troep zitten. Dus heb hem kunnen overtuigen dat dit beter is. Wel gaat hij met de aannemer bellen want ze hadden beloofd om het voor kerst klaar te krijgen. Dus misschien zit er nog wel korting in.

Dat is vreemd. VOlgens mij hebben ze in Nederland genoeg zout.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:52

Met de feestdagen in de puin is niks, maar eigenlijk is geen douche zowiezo niks.
VHU ik vind het leuk om 2 kanten van Roos te lezen.
Wij hebben een rashond en een bastaard. Hebben precies hetzelfde euvel (losse schouder) en verder zijn ze beiden erg leuk. De bastaard is wel een reu en feller op andere honden en minder gehoorzaam. Of zoals mijn vriend zegt heeft meer karakter. Op een papier lopen ze niet net als paarden. Ik heb ook maar een ras pony, alleen weineke heeft vol papier. Chicko is niet eens gechipt oeps. en de andere 2 hebben half papier, zijn ze niet minder om.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:02

Dat je bastaard minder gehoorzaam is heeft niets met het bastaard-zijn te maken. Zoë (onze zwarte "wannabe" labrador) luistert ook helemaal niets. Zit, lig, kooi in doet ze wel perfect, maar zodra ik met haar ga wandelen en de riem los doe, is ze er vandoor. Laat staan als ze een konijn of een andere hond ziet...
Zhora daarentegen luistert wel prima. Als ze in de verte een andere hond hoort blaffen, kruipt ze al tussen mijn benen in :D Ook konijnen of andere dieren doen haar niets. Met haar ga ik wel naar de hondenschool, en met Zoë ben ik nooit naar de hondenschool geweest. Het hangt allemaal van het karakter van de hond af.
Onze buren hebben een rashond, een rottweiler. Het is een schat van een dier, maar heeft een paar weken geleden zijn baas in het gezicht gebeten (boventanden net onder de ogen en ondertanden in de mond van de baas). Dus qua karakter rashond-bastaard, daar kan men weinig over zeggen vind ik. In mijn opzicht hangt alles af van de opvoeding.
Mijn pony heeft ook geen papieren, maar als hij wil loopt hij de sterren van de hemel. Mijn men-instructeur vindt het een pony met enorm veel potentieel, dus uiteindelijk maakt het niet veel uit of ze papieren hebben of niet.(de prijs en fokmogelijkheid buiten beschouwing gelaten)