[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 21:11

Belker Wat heb je Sav snel een nieuwe super plek kunnen geven waar je ook op bezoek kan. Sterkte :(:)

Tine weer een drukke week, maar fijn dat de zadels er zijn nu kan zoon lekker met Rocky aan de gang.

Bettepet Gefeliciteerd met uitbreiding contract. Leuke uitdaging om een uitneembaar interieur voor te camperen in bus te maken.

Lanouska wat een schade zeg.

Spaikey wat een schattig veulen.

Pips lastig zo'n pees blessure.

HT hoopt op blonde weide vulling volgend jaar.

Biancacoo gaaf een boommarter zien die komen hier niet voor.

Baudyh gelukkig gaat het al weer een beetje beter, heb je genoeg hulp?

VHU Hoi wat leuk om te horen dat het goed gaat met jou en Fred. Ja Pep loopt in de revalidatie en Eef gaat goed, ook met mijn haf. Gister avond weer eens met hem naar het strand geweest, weet ook weer waarom ik dat niet meer deed. Het zand is zo zwaar en het is zoeken naar stevige stukken, hij heeft zo'n hekel aan slap zand (loopt dan met een soort van knikkende knieen) dus voorlopig ga ik niet meer naar het strand alleen als het een paar dagen west/noordwesten wind is geweest en met echt laag water. Maar het was wel een mooie avond en verder lekker gereden.
Vakantiehuis gaat goed heb nog een week in september en een in oktober vrij en dan vanaf 9 november.

Vandaag ons huis de muren geboend en met de hogedrukspuit schoongemaakt zodat we weer kunnen schilderen (nadeel van een wit huis).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:25

Marga druk bezig en mooie samenvatting
Bianca druk met mooie foto's.
Joehoe, bericht van VHU. Je wordt gemist!! En wellicht Fred weer voor de kar. Ik denk dat hij dat super zal doen. Zoals hij alles super doet <3
Baudy gaat gelukkig iets beter.

Zo, ik moet slapen, maar ben boos. Zoooo boos. Enkele ouders en mijn duopartner doen/zeggen dingen die me echt tot het randje brengen. Ongelooflijk. En de directie stond erbij en keek ernaar. Pfff, ik zou haast overwegen om het onderwijs weer uit te gaan. Wat een gezeur. En ouders mogen blijkbaar maar alles zeggen, wij als leerkracht moeten blijkbaar alles maar slikken. Ben er helemaal klaar mee -O- Maar ja, dat houdt me nu wel uit mijn zeer broodnodige slaap. Morgen weer heel druk, want na het reguliere lesgeven en nakijken nog 2 oudergesprekken. Dan heel snel naar huis om zoonlief op te halen, hij gaat me helpen, want vanaf 18 uur is er een wandeling door het dorp en moet ik in mijn 1tje met 25 leerlingen van groep 3 op pad. Ik vind dat onverantwoord en wilde hulp (ik ben tenslotte wel aansprakelijk als er iets gebeurt), maar zo doen ze het altijd. Maar ik heb nogal een bijzondere klas zeg maar. Maar goed, in de hitte moeten we morgen 5 km wandelen. Na 1 km gaan we al gezeur krijgen dat ze moe zijn, dus dat wordt een zware wandeling schat ik zo. Om over het geklaag van ouders nog maar niet te praten.....

Zo, nog maar even iets positiefs. Zoonlief vandaag zijn 2e les met Rocky gehad. Gisteren springles, vandaag dressuurles (we moeten de zadels tenslotte goed uitproberen ;-) ) Zoonlief is nog wat afwachtend, maar gelukkig is Rocky een brave pony. Komt wel goed, zoonlief moet gewoon meer vertrouwen in zichzelf krijgen (hij vindt zichzelf nog een beginner...... pff tja.....) Morgen krijgen ponys dus een vrije dag, en vrijdag heeft hopelijk een van zijn instructrices tijd voor nog een les.

Nou, ik ga toch maar op bed liggen in de hoop dat ik toch in slaap val.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 21:22

respect voor jullie schooljuffen....
hier goed nieuws.....jane is drachtig gescant vandaan. *\o/* loopt ook al steeds beter voor de wagen,julia nog ff 10 dagen afwachten maar die gaat ook goed voor de wagen,wel erg voorwaarts....
vhu..denk dat fred onwijs gaaf is voor de wagen :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 06:55

wha....gaaf HT !!
Tine sterkte.... ouders moeten zelf maar eens voor de klas gaan staan als ze het zo goed weten allemaal.... ik kan het niet in ieder geval..dus..voor jou _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:48

Pfff weekend. Proberen om deze dag te vergeten, zal niet meevallen -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:35

Zo Tine..welverdiend weekeind.. zo te lezen :j

En iedereen natuurlijk ook een verdiend weekeind.. groetjes vanaf hier aan allen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 12:34

Yes zoonlief heeft zijn eerste winstpunten in de Z2

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 19:50

Jeetje ik kan jullie niet bijhouden haha.

Veulen gaat super goed. Is nu wat meer uit de baby kreukels.
Hier een dag oud

Afbeelding

Afbeelding

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:16

Spaikey klein grut zijn zo leuk <3

HT fijn al een zeker zwanger nu de andere nog positief.

Tine mooie opsteker de wp in Z2

Hier mooi gebruik gemaakt van de lichte bewolking en de muur die het langst in de zon is geschilderd, een gedaan nog 3 te gaan.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:15

Gefeliciteerd Tine. Knap gedaan.

Spaikey, wat een leukerd, ben je er al uit of hij een schimmel is of blijft hij zo?

Fanatiek Marga. Knap gedaan met deze temperaturen.

Hier heb ik af wat ik voor mijn operatie af wilde hebben.
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 21:55

Leuk veulen, vooral al die deze kleur houd. Kan op de foto’s niet zien of hij/zij schimmel word.
Onze oudste is alweer 3 mnd oud en inmiddels ook verkocht. Gaat naar een kleine handelaar in tuig/ menpaarden uit Winschoten. De jongste is 3 weken. Daar bieden ze nog te weinig voor. Maar dat komt wel goed.
Beide veulens gaan naar de keuring op 13 juli op het zuidenveld alleen besteden we dat deze keer uit ivm mijn arm. Maar omdat het zuidenveld dit jaar in ons dorp Dalen is willen we wel graag heen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 08:44

Belker, ziet er schitterend uit !! <3

Mooi veulen is het !
Tine gefeliciteerd voor P.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 09:10

Belker wat prachtig _/-\o_ wat een werk :oo heel veel sterkte met de operatie :*
Aan de kleursetting van veulentje te zien lijkt het een sabino, die verkleurt wel wat (donkerder in winter, lichter in zomer) maar is geen schimmel. Zou wel leuk zijn!
Tine wat ontzettend knap van jullie zoon -:) en van Samoerai uiteraard =:)

Gisteren zo schattig als Fred mijn auto ziet komt hij vanachter de wei (hij staat met 6 andere paarden in enorme wei) hard naar het hek toegerend en staat daar dan te wachten totdat ik hem ophaal. Jammer wel dat zijn paardenvriendjes hem nogal hardhandig groomen waardoor zijn manen flink dunner aan het worden zijn... maar goed that's life. Hij ziet er overall fantastisch uit.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 13:39

Yes, bij het springen vandaag de B foutloos en de L 1 balk. Maarrrrrr, geen weigering meer!!! Superblij

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:40

Wauw wat een werk heb je verzet qua schilderen belker. Petje af! Ik doe het je niet na.
Gefeliciteerd met de verkoop van je oudste veulen Baudhy.

VHU wat leuk dat Fred zo blij is als hij je ziet!

Tine hele vooruitgang met springen!

Ik overweeg om hem te laten testen op kleur. Wil eigenlijk wel heel graag weten welke kleur hij gaat worden .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 15:52

Zo, nu meer tijd om even te reageren. Typt wat makkelijker vanachter de computer dan op telefoon.

Belker, wat een prachtig huis. En wat een schilderwerk.
Baudy, oudste veulen alweer verkocht. Hoe lang blijft het dan nog bij jullie?
VHU, wat is Fred toch fantastisch!!!!
Spaikey is toch wel heel nieuwsgierig naar kleur veulen :j
Bianca maakt aldoor prachtige foto's
Marga ook druk met schilderwerk

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:20

Veulentje gaan weg als ze minimaal 5 mnd oud zijn. Maar deze bij 6 mnd.

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:55

Haha Spaikey, ik vind het knap dat je het veulen nog niet getest hebt! Ik had dat al lang gedaan, maar ben wel een beetje een nieuwsgierig aagje :o

Tine, ik vind dat zo bizar om te zien hoe de opvoeding in NL in een paar jaar is veranderd. Mijn ouders gingen nooit op mijn juffen of meesters zeiken. Zij gingen naar oudergesprek, hoorden daar wat ik allemaal had uitgevreten in de klas en dan kreeg ík straf, niet de juf. Als ik tijdens de avondvierdaagse in de sloot sprong dan moesten mn ouders lachen en noemden ze me een stommerd dat ik daarna nog 2 km in natte kleren moest lopen, maar ja, eigen schuld. En nu, als het slimme wondertje geen VWO-advies krijgt, wat papa en mama zo graag voor hem/haar gewild hadden, dan ga je toch gewoon zeuren bij de directeur totdat je dat wel krijgt, toch? "Ja de meester zat er helemaal naast, kijk hoe goed ze het doet op het VWO" terwijl het wondertje bijna bezwijkt onder de druk in de brugklas.
Ik snap niet waarom mensen denken alles beter te weten dan de mensen die ervoor geleerd hebben en jaren ervaring hebben. Je mag best kritisch blijven, maar je hoeft ze niet te vertellen hoe ze hun werk moeten doen.
Maar goed, zo gaat het natuurlijk inmiddels overal, iedereen moet overal maar een mening over hebben en luidkeels verkondigen :x
Anyway, klein beetje frustratie haha.

Sam is een shetje toch? Hoelang denk je dat P er nog op kan blijven rijden? Ik vind het knap wat hij allemaal doet hoor. Meneer rijdt in Z2 maar noemt zichzelf een beginner, hij heeft duidelijk ambitie om nog veeeeel beter te worden hahaha.

Vhu! Leuk dat je weer een beetje meekletst. Ik vind het altijd zo mooi om te zien als dieren zich zo erg aan een persoon hechten. Echt een waardevolle band. <3

Baudyh, vind je het moeilijk als een veulentje weggaat? Lijkt me lastig, je bent er natuurlijk sinds het begin bij geweest, je zal toch wel een band opbouwen met zo'n beestje.

Vanavond gaan we weer een rondje doen met Pip! We wouden eerst met het grote paard erachteraan wandelen (ze mag 30 min wandelen), maar toen we van de week met haar gingen wandelen vond ze het helemaaaal niet leuk, liep heel langzaam, met haar hoofd helemaal naar beneden, liep ook niet te knorren zoals ze normaal doet. Ze heeft duidelijk meer last dan we dachten. Dus madame mag vandaag in de schuur staan als we weg gaan. Ben benieuwd hoe het gaat.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:03

Belker jij hebt meer werk met houtwerk schilderen hier zijn het stenen die geschilderd worden. 3 muren af nog 1 te gaan (de langste).

VHU het is zo'n fijn gevoel als ze direct komen (hoewel hier de liefde door de maag gaat) Pep heeft mij zelfs gesaboteerd hij wilde gekriebeld worden en ik wilde wat opschieten dus deed het niet gooit hij de kruiwagen om (was aan het mest ruimen).

Tine fijn dat Sam niet meer weigert geeft P ook meer vertrouwen.

Baudyh hoe gaat het met het vlerkje is het al minder pijnlijk?

Hier loopt een ega bij te komen van een breuk operatie (afgelopen vrijdag) het is elke dag minder pijnlijk en straks opletten dat hij niet te vroeg zware dingen gaat tillen. Wordt nog wat als het hooi komt. Ergens aan vast binden dan zodat hij niet kan helpen.

Pip goed dat jullie doorhebben dat het paard er veel last van zijn blessure heeft, en voorzichtig ermee.

Spaikey heeft een toverbal veulen ra ra wat voor kleur bij elke verharing. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 18:29

Belker, wat zit je huis nu strak in de verf. Respect, wat een werk.

Baudyh, nu a de oudste verkocht, het is een knap diertje.

Tine, die Patrick is goed bezig. Doet hij knap.

Spaikey, wat een plaatje, je toverballetje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:48

Leef nog hoor! En het gaat hier wel aardig :j . Heb geen idee meer wat ik wel en niet heb gepost de laatste tijd :o .

Inmiddels een impulswedstrijdje gedaan met Inova in Leende. Dressuur gewonnen (onder de noemer "in het land der blinden" etc. etc.) en de minimarathon gereden zoals ik hem van plan was: in één tempo de poortjes en hindernissen volbrengen en als ze ergens twijfelt doe ik die hindernis net zo lang als dat ze me tijd geven. De waterbak was "twijfel", dus die ben ik wel zes of tien keer in en uit geweest tot mevrouw dacht: "ja dúhhhh ... nou weet ik het wel". Tweede manche geen twijfel meer, maar met iets gas erop tussen de kegels raakte ik zelf het stuur kwijt, dus we moeten nog veel leren :)) . Ze vond het in ieder geval erg leuk, was heel braaf (ook op de trailer en bij in-/uitspannen) en tijdens het losrijden, dus ze maakt grote stappen.

Afgelopen weekend weer eens bij de marathon achterop mogen zitten bij Team v. G. tijdens SWM Hellendoorn. We hebben de afspraak dat, wanneer de voorsprong na dressuur en vaardigheid groot genoeg is om de marathon zonder al te gek doen uit te kunnen rijden, ik de marathon mag doen. En anders doet de "oude" groom het, maar er zal toch een vaste reserve-marathongroom opgeleid moeten worden.
Na een nogal knullig begin in het A-traject (ik raakte in de war van de kleur van de pijlen 8)7 en dacht dat we verkeerd reden, wat niet zo bleek) herpakte ik mezelf en maakte verder geen groom-fouten in de hindernissen, de tijden en de trajecten.

Wat verder nog ...... morgen een beladen dagje, zware beslissing genomen met vriendin Loes over haar oudste paard, die ze al 24 jaar heeft en ik inmiddels ook al 13 jaar ken. Nou, dan weten jullie genoeg :\ .

Pipskadilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:55

Ach Gem. Morgen een verdrietige dag. Sterkte. Het is nooit leuk om afscheid te nemen... :(:)

Vandaag kleine stukjes onverhard terrein geoefend! Ze vond het eerst wel een beetje spooky, al die andere geluidjes van de kar, maar ze deed het super. We zijn zo trots <3

Afbeelding

Paard vond het niet leuk om alleen binnen te staan, heeft de hele tijd staan hinniken, maar ze kon iig niet draven, en dat was het belangrijkste :')

Ps. Jep, strengen moeten we nog even laten inkorten, heb alleen geen idee waar we dat kunnen laten doen! Suggesties?
En ik bedenk me nu ik naar de foto kijk dat ik een fietsband klaar had liggen als bescherming om de uitstekende bouten van de lamoenen... >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:14

Gem sterkte voor jou en vriendin..
Gaaf dat Inova zo goed gaat !!
Marga sterkte voor je man, en voor jou :j .
Pip heeft braaf ponneke..

Vanmorgen wandelde er een reebok op onze route, hij gaf me alle tijd om foto's te maken...terwijl ik m'n hond rustig hield...want die heeft mega veel jachtinstinct... gelukkig altijd aangelijnd en is ze braaf !! Foto staat op fb. :+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 06:45

Belker,
duim duim duim op een goede uitslag van de operatie!!!!!
<3 <3 <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 08:23

De duimen blijven draaien voor Belker idd... :*