LS-foto's het is gewoon een showrubriek. De shetlanders komen binnen, begeleiders laten de touwen los en de shetlanders gaan dus rennen. Doordat ze gaan rennen gaan die poppen bewegen, beginnen de pony's te bokken en raar te doen. Je ligt gewoon dubbel van het lachen waar de poppen soms hangen.
tine10
Geplaatst: 07-08-13 09:08
Goedemorgen.
Eindelijk weer eens een fatsoenlijke nacht achter de rug... Nu maar weer proberen alle paarden te trainen. En verder met de spelletjesmarathon...
Hier een vervelende nacht... Daan vaak wakker, vanochtend zei hij auw hoofd... Voelde ook warm aan, maar is wel vrolijk.
Vanochtend Daan weer mee genomen naar stal, want had les en ouders zijn er niet. Heb alleen met Alwyn gereden, die ging gelukkig een stuk beter dan zaterdag. Net alles weer klaar voordat het begon te regenen.
Heb me gisteren nog opgegeven voor onderlinge dressuurwedstrijd. Nog even proefje oefenen voor de 17e. Met echte jury en dus ook hopelijk fijn commentaar. Dat is morgenavond dus net kar en tuig al even schoongemaakt.
Veel plezier Tine. Ik vraag me ook nog af wat ik vanmiddag zal doen met Daan, spelletjes is hij nog wat te klein voor.
tine10
Geplaatst: 07-08-13 13:03
Tallechie: je kunt met Daan ook allerlei spelletjes doen hoor. Taalspelletjes of bijvoorbeeld ik zie, ik zie wat jij niet ziet. Met blokken allerlei spelletjes doen, lekker boekjes lezen of hem zelf een verhaal laten vertellen. Genoeg mogelijkheden
Hier ook alledrie getraind voor de regen kwam. Moest wel door de regen om ze naar de wei te brengen.
Nu even slapen, en dan straks nog boodschappen en heel veel huishoudelijke klusjes. bleh.
tallechie
Geplaatst: 07-08-13 13:19
Klopt Tine, maar hij heeft geen zittend gat... Verhalen vertellen doet hij de hele dag door Meestal vermaakt hij zich zelf wel, kan ik (moet ik) mij met het huishouden bezig houden
maar komt vast goed. Wilde eigenlijk bij concours kijken vanmiddag, maar als het regent vind ik het nooit zo leuk.
Beetje jammer dat je dan als nog nat wordt. Ik had dit keer geluk. Staleigenaar had dit keer pech, die had les in de regen. Vorige keer was het andersom.
tine10
Geplaatst: 07-08-13 15:11
Citaat:
maar hij heeft geen zittend gat
happytime
Geplaatst: 07-08-13 15:23
noemen wij: geen rust in de kont
VanHuisUit
Geplaatst: 07-08-13 20:33
Geweldig zittend gat en rust in de kont. Wij noemen het hier ook rust in de kont hebben. Of niet dus Herken het wel Tallechie hoor vond het knap intensief af en toe die dagen met zo'n uk, maar ach als je er nu aan terugdenkt, wat een leuke tijd nu is het ook nog steeds leuk hoor, maar anders
Vanochtend wat getut met pony en gereden in de bak. Ze begint het concept van strekken en weer terug te begrijpen, ze kan geweldige uitgestrekte draf eruit gooien echt zitten en dan gaan ben benieuwd of we dat naar voor de wagen kunnen gaan vertalen.
Daarna tweewieler weggebracht naar Ol's logeeradres voor vanaf morgen... zo erg, we gaan maar weekje naar zee, Ol kan dan niet mee, maar mis haar al bij het idee
Ook nog met Mies naar DA geweest, vind haar nog steeds niet 100%. Laten dus bloedonderzoek doen, nou wat een drama was dat zeg dat bloedje trekken, ze vindt het vreselijk als iemand anders haar aanraakt prik was niet erg maar die tondeuse
En eindelijk weer eens gewoon Hollands gegeten, met o.a. verse rabarber je zou haast vergeten hoe het smaakt met al die BBA
Hij heeft denk ik te veel gedaan vandaag want hij lag al om 2015 op bed. Gebeurt niet vaak. Meestal tussen negen en half tien.
Het is inderdaad wel vermoeiend.maar heb eindelijk een beetje ritme er in en dan wil het wel.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-08-13 20:56
Kon er echt enorm van genieten hoor, dat gepruttel en getut om je heen. Maar moet zeggen nu dat gepruttel over is ik wel een enorm gevoel van vrijheid ervaar Geniet er maar van, voor je het weet gaan ze naar school en racen ze op hun fietsje overal naartoe
Hoe is het met Snuit, loopt hij alweer wat makkelijker?
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 07-08-13 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Lekker hoor weekje weg. Geniet er van. En ollie naar logeeradres. Fijn als dat weer geregeld is.
Spannend voor mies... Afwachten dus.
Wij eten eigenlijk altijd hollands op een pasta na. Halen eigenlijk nooit wat.
Vanmiddag een jonge duif gevonden. Kon nog niet vliegen. Dieren bescherming gebeld en die hebben hem of haar net opgehaald. Daan was druk met brood voeren.
We hebben sinds een paar dagen ook een konijn op stal, hij wil continu kijken. Vanavond zei hij tegen mijn vriend papa daan flappie hebben.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-08-13 21:00
breng haar graag weg, kunnen ze nog wat met haar doen en ik weet zeker dat het goed komt. Kost de wereld ook niet, 9,- Euro per dag, nou daar wil ik geen armoe voor lijden.
Die Daan
Had twee jaar terug zo'n aanloopkonijn. Was best leuk beestje. Maar op een dag ook zomaar weer totaal verdwenen, ook zoiets.
Waren we vanmiddag bij de Boerenbond. Hadden ze van die dwerghamsters (sorry voor mensen die een dwerghamster hebben, maar ik heb er niets mee ), Han helemaal verliefd, als ik er een van mijn zakgeld koop mama mag dat dan, had hokje enz al uitgezocht..... tja, lekker handig met twee katten in huis, niet dus.
Soms zijn die duiven helemaal uitgeput van het vliegen, heeft hij een ring om? 'Vroeger' hadden we ook wel eens duiven bij huis, die soort van erbij neervielen. Na paar dagen vlogen ze dan weer verder. Vind ze altijd wel leuk, net als kauwtjes of van die apagornissen / grotere parkieten (heeft allemaal niets met elkaar te maken maar ik bedoel vogels die wat groter zijn
Daarvoor kun je haar nog wel weg brengen inderd aad. Wij hebben ook een hamster gehad, bassie, gekregen toen we gingen samen wonen. Wat een monster was dat.
Zou morgen avond onderlinge dressuur hebben, alles dus schoongemaakt, maar door de regen kan het niet door gaan. Veld is net ingezaaid. Wel jammer want kan dan niet nog even een proefje oefenen voor de kampioenschappen.
Weet wel dat Orlov dravers vaker gebruikt zijn in combi met tuigers/rijpaarden voor het verkrijgen van vlotte menpaarden. Persoonlijk heb ik dus heel veel met dravers maar niets met Friezen dravers vind ik zulke geweldige werkers Friezen vind ik vaak beetje eng
En jawel, net mailtje terug, dit is dus de 1e zoon van onze Ollebol http://link.marktplaats.nl/696218642 Als je 2e foto bekijkt dan zie je de sprekende gelijkenis, echt grappig.
Krijg wel erg veel zin om hem gewoon te kopen, laten castreren en winter te laten staan om te zien wat het wordt. Als hij net zo braaf is als zijn moeder zou het een heel fijn tweespan kunnen worden.
Gem
Geplaatst: 07-08-13 22:44
Wat was Azir voor een hengst, en in welke maat? Even vragen of hij ZE heeft.... als ik dat staartje zo zie . Verder leuke pony
VanHuisUit
Geplaatst: 07-08-13 22:48
Staartje vond ik ook twijfelachtig, vooral als je weet wat voor bos Ol heeft vind hem ook nog knap aan de prijs hoor. Azir is AVS. Maar kan weinig van hem vinden.... en meneer kan weinig vertellen nu maakt dat niet uit voor ruin in principe. Zal wel ergens voor in de E zijn.... Vind het een flink ontwikkelde tweejarige, zit al flinke schoft in. En de dikke nek van mams Ach is gewoon wel leuk natuurlijk zoon van haar te zien. Maar eens kijken komende week wat ik ervan vind / denk Dit soort type pony's raak je altijd wel weer kwijt als je ze netjes beleerd, mooi maatje.
Gem
Geplaatst: 07-08-13 22:51
Ik vraag het juist vanwege het maatje... heb zomaar het idee dat het een flinke E gaat worden. Past dan niet mooi bij Ol en is ook niet heel gewild in de wedstrijdsport.
VanHuisUit
Geplaatst: 07-08-13 23:00
Klopt zou alleen maar interessant zijn als het een D blijft. Liever kleine D dan toch net E. Maar daar zou ik hem echt voor moeten zien en meten. Moederlijn bij Ol is allemaal bescheiden D. Nou vind ik dat jonge spul wel erg leuk.... wat voor maat het ook is maar praktisch gezien is E niet handig.
tine10
Geplaatst: 08-08-13 07:36
Goedemorgen
Hier weer vreselijke nacht achter de rug. Zucht,....
Hier wel een goede, althans voor Daan. (2015 tot 645).. Zelf kan ik slecht in slaap komen.
Snuit blijkt een behoorlijke infectie onder de leden te hebben. Waarschijnlijk is hij daarom zo raar gaan doen zaterdag. Hij heeft pijn gehad, en een reactie van pijn is vluchten. Pijnstilling en ondersteund iets mee gekregen en het advies rustig door te rijden.
tine10
Geplaatst: 08-08-13 12:08
Tallechie, ik hoop dat je snel vooruitgang ziet. En fijn dat Daan goed heeft geslapen. Nu jij nog.
Vanmorgen voor het eerst marathonles gehad. Was erg leerzaam. Over een maandje weer. Heb er zin in. Nu even lunchen en dan hopelijk een paar uur slapen. Vanavond voor het eerst sinds 4 weken weer verenigingsmenles met Thabor. Ben heel benieuwd hoe mijn angstniveau zal zijn.
Even de belangrijkste punten opgezocht. Cholesterol is te laag. De witte bloedcellen en fosfaat zijn te hoog. Alkalische fosfatase is te hoog. Dit is een enzym dat fosfaatmoleculen kan verwijderen. Het wordt bepaalt bij verdenking op een aandoening aan de lever of galwegen. Ureum is te hoog. Ureum heeft te maken met de nieren. CK (creatine-kinase) is veel te hoog. Dit heeft te maken met de spieren.
De dierenarts heeft net zoals mij het idee dat Snuit zich enorm opwindt, dan verzuurt en dan pijn krijgt en dan dus eigenlijk gaat vluchten.
Hopelijk werkt het spul en kan ik in ieder geval thuis gewoon door blijven trainen.