[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:20

IT veale is 1,71 hoog. zhora was volgens mij de linker

ik heb ontzettende koppijn en het timmeren werkt niet echt mee, maar mijn ouders durven mij niet op te halen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:21

dat is toch best groot vind ik hoor :j

zhora was toch een stafford achtige hond?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:23

[/quote]
Ook met de hondjes gaat het uitstekend. Zhora is eindelijk een dametje geworden, vorig weekend was de sneeuw wit met rode stippen, toen wist ik genoeg :D Nu mag ik 3 weken niet meer naar de hondenschool... Ze begint stilletjes aan te snappen dat onze andere hond nog steeds voorrang heeft, maar ze doet toch steeds haar uiterste best om de andere toch te domineren. Zo springt ze gewoon helemaal bovenop de andere hond zodat ik eerst haar kan aaien en dan de andere hond pas. Wel zielig hoor, als je een 10-jarige (kleine) labrador ziet vertrappeld worden door een duitse dog/american stafford van 8 maanden oud!
Het onderwerp was ook even honden die door kattenluikjes gaan. Dat moet ik bij Zhora dus zeker niet proberen :D
Hier heb ik nog een mooie foto van onze hondjes. Deze foto gaan we gebruiken om kerstkaartjes te maken.
Afbeelding[/quote]

Als ik dit lees heeft ze ook nog een labrador en dat is volgens mij de bruine en de zwarte lijkt me de stafford van 8 mnd

edit als ik de foto bekijk en de kleine labrador is inderdaad de bruine zhora en de zwarte de labrador
ook aan het snuitje te zien van de zwarte

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:35

de zwarte is echt geen stafford :n
hihi lekkere verwarring om een foto hihi

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:39

Nee klopt maar ik zat er aan te denken dat een labrador groter is als een stafford, maar Lotte geeft aan een kleine labrador. En bij de labrador zie je inderdaad ook wat grijze haren om haar snoet van de ouderdom

Maar het is weer opgehelderd.

Mijn ouders komen mijn zo halen, ga ik even bij hun op bed liggen. Kan de hond ook vrij rondlopen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:40

Weet je hoe groot een duitse dog is ;) die zijn vaak net zo groot als een gemiddelde shetlander :+ Daarnaast is Zhora bruin en niet zwart :+ dus is de verdeling op de foto snel gemaakt :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 12:42

Ik wist niet dat Zhora bruin was en ik weet inderdaad hoe groot een duitse dog is, die hebben we zelf gehad.

Ik kan toch ook wat verkeerd lezen, wat een ophef over een foutje zeg

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:43

Waar is er ophef dan? Ik zie hem niet :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:46

tallechie, je moet het iet te serieus opnemn joh ;)

evelli, uhu ik weet hoe groot een duitse dog is :j
net zo groot als wobbe :j of zelfs groter

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:32

ik vind die zwarte ook niet helemaal op een labrador lijken met die halfstaande oren.

Wij krijgen over 2 weken ook ons labrador pupje. Dan kan ik hier ook meepraten over honden
vind het zulke geweldige beesten!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 13:36

labrador puppy's zijn zooooooo schattig :+:

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:13

Mijn hondje is pas dood, dus ik kan nu ook niet meer meepraten.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:22

Haha jeetje, wat een gedoe voor mijn hondjes :D
@ Maisie, je hebt gelijk, Zoë (de zwarte weliswaar) is geen echte labrador maar ze is er wel mee gekruisd. Wat leuk dat je labrador pups krijgt!! Welke kleur? Ik vind het heerlijke beesten, ze zijn ongelofelijk lief en super kindvriendelijk. Nu ja, dit hangt ook wel van de opvoeding af. Zhora (Stafford/Duitse dog) durf ik, net zoals Zoë, bij een pasgeboren baby'tje te zetten. Ik denk dat Zhora huilend wegloopt als de baby begint te schreeuwen, zo een grote sok is het :Y) Je kan beide honden bij hun staart omhoog trekken, ze zullen helemaal niets doen (behalve eens zielig kijken van "hé, waarom doe je dat nu?) Ik steek zulke dingen bij hun training: eens aan een oor trekken, hand in de mond steken, eens aan de staart trekken, er boven gaan staan, hen op de rug leggen, eten afnemen en weer terug zetten,... Ik doe hen geen pijn, maar hiermee zorg ik ervoor dat ze dat allemaal gewoon zijn.

@ IvysToeter: Zhora is inderdaad de rechter hond op de foto, het is een kruising tussen een American Stafford en een Duitse dog.

tallechie schreef:
Afbeelding

Als ik dit lees heeft ze ook nog een labrador en dat is volgens mij de bruine en de zwarte lijkt me de stafford van 8 mnd

edit als ik de foto bekijk en de kleine labrador is inderdaad de bruine zhora en de zwarte de labrador
ook aan het snuitje te zien van de zwarte

Je niet laten verleiden door de grootte van de hondjes :D Zhora is wel 8 maanden, maar wel al erg groot :+
Je moet goed kijken, maar als je héél erg goed kijkt, zie je inderdaad wel dat er labrador zit in de zwarte. Een labrador is inderdaad normaalgezien groter dan een stafford, maar... Zoë is al een kleintje (tov echte labradors) en de Duitse dog die in Zhora zit, maakt haar zo groot. Ze is een pak groter dan de staffords op de hondenschool, maar ze heeft wel duidelijke kenmerken van een Stafford. (zowel uiterlijke kenmerken als typische kwaaltjes van staffords)

@ Flaver: wat jammer zeg! Wat had ze/hij? Heb het ook al moeten meemaken, het is een verschrikkelijke periode... :(:)
Laatst bijgewerkt door sander_lotte op 09-12-10 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:26

Hij had een hersentumor, dus hebben we hem laten inslapen op 9 jarige leeftijd.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:38

Die rotte kanker hé, jammer genoeg weinig aan te doen. Onze hond had melkklierkanker, op 11-jarige leeftijd hebben we haar moeten laten inslapen.
9-jarige leeftijd is al vrij mooi (hoewel het nooit lang genoeg kan duren)
De Franse bulldog van een vriend van me is deze week op 2-jarige leeftijd ingeslapen. Hij had een hernia en ze konden de genezing zelfs niet garanderen na een operatie van 1500 euro, dus hebben ze deze zware beslissing genomen.
Uiteindelijk is het nooit leuk, ongeacht de leeftijd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:49

Weerbericht vanuit Rotterdam: flinke zon en geen sneeuw *\o/*

Tallechie vreet zichzelf op van verveling....heb je al je vakantiefoto's al gerangschikt? Kun je breien? Kun je aan de babykleertjes beginnen ;)
Maar bouwvakkers in huis...ik voel met je mee, is een ramp.

Hondenrassen komen voorbij...ik vind staffords trouwens erg leuk maar die echte doggen vind ik wel erg groot, heb ik wel respect voor. Zijn eigenlijk altijd heel erg lief maar ze zijn zo groot }:0

Arme Tine...ik hoorde al van mijn ouders dat het in het noorden weer raak was. Hier alleen vanacht wat hagel/sneeuwbuien, was vanochtend weer vrijwel weg. Het is tegen het vriespunt, blijft niet zo heel erg liggen. Maar wat er nog lag is wel ongelovelijk glad.

Vanochtend om 7.15 Han naar vriendinnetje gebracht zodat hij samen met haar (en haar moeder natuurlijk) naar school kon worden gebracht, want ik wilde graag gaan rijden met Rizanta. Waar ze nu nog staat hebben ze een binnenbak en ik vind het toch wel erg prettig alvast wat aan haar gewend te zijn (met toekijkend oog van de vorige eigenaren) voordat ze overkomt. Had mijn eigen zadel bij me en dat was wel fijn, voelt dan toch soort van vertrouwd. Durfde nu veel meer te rijden dan maandag. Ze was wat loperig een paar keer omdat ze in de kantine met stoelen aan het schuiven waren, ze was er ook nog niet uit geweest, maar durfde het eruit te rijden en toen liep ze toch echt wel heel erg lekker moet ik zeggen :D Knoppen van wijken en schouder voor zitten er ook goed op. Moet zelf nog even de juiste afstemming zoeken maar dat moet zich natuurlijk allemaal gaan vormen.

Heb nu ook verhalen van haar gehoord over hoe ze liep voor de wagen en dat heeft ze dus heel goed gedaan. Ze heeft zowel in enkelspan als tweespan gelopen en was in tweespan altijd het paard dat de rust erin bracht. Vond dat wel heel fijn om te horen!

Met heerlijk gevoel weer naar huis gereden en zit nu dus te wachten op de monteur.

Dankzij het zonnetje en de straalkacheltjes is de temperatuur in de woonkamer gestegen tot maar liefst 18 graden! Denk dat het huis ook redelijk op temperatuur blijft omdat het een tussenhuis is en het is inderdaad goed geisoleerd. Maar 13 graden is ook al heul koud :brr:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 14:52

geweldig VHU :) ik begin erg benieuwd te worden naar je grote paard :D

13 graden is koud idd..
bij ons is het overdag 14,5 tot 15 graden binnen...
als ik alleen ben laat ik dat meestal zo, trui aan en wat thee drinken
savonds gaat de verwarming half uurtje open, tot 't een graad of 19 is :) (en dan weer dicht :)) )

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 15:39

Maisie schreef:
ik vind die zwarte ook niet helemaal op een labrador lijken met die halfstaande oren.

Wij krijgen over 2 weken ook ons labrador pupje. Dan kan ik hier ook meepraten over honden
vind het zulke geweldige beesten!!

Leuk! wel fotos plaatsen he :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 16:57

VHU heb je je warm gereden lekker zeg.
Ik zie in die zwarte buiten de kleur toch geen labrador.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:02

Citaat:
maar als je héél erg goed kijkt

Beter kijken Sonjim :+

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:04

Kan ik niet heb hoofdpijn, ik heb weer de eerste dag gewerkt en ben nu moe en heb hoofdpijn, vandaag even niet met de slee.

Ik heb net Patricia weer geschreven, en ik zei dat ik had gelezen dat de nieuwe eigenaresse gereden had vanmorgen, en zei echt hoe weet jij dat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:10

Haha, bokt wereldje is inderdaad klein. Ach heeft in dit geval wel voordelen.
Verwarmingsmonteur is nog steeds niet geweest }> en de zon schijnt hier ook niet meer :(

Wel vervelend zeg als je hoofdpijn krijgt van / op je werk, lijkt me niet normaal?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:20

@ VHU: Zhora is echt tussen een stafford en een dog in, ik vind het een perfect formaatje :D
Maar jeetje, 13 graden?!? :oo Hier zeuren we al als het binnen 17 graden is :Y) De temperatuur is meestal 20-21 graden, heeeerlijk warm +:)+

@ Sonjim: ik neem het je niet kwalijk hoor dat je er geen labrador in ziet :D We noemen haar ook vaak bastaardje :o Wij hebben haar eigenlijk ook nooit gekocht. Mijn tante had, in de periode dat ze bij mijn oom weg was, een hond gekocht(Zoë dus). Toen ging ze terug bij mijn oom wonen, maar daar hadden ze geen ruimte voor een hond. Zoë leefde in de kelder, kreeg zo energie te veel en liep voortdurend de baby omver. Mijn oom kreeg er genoeg van en vroeg of wij Zoë niet wilden hebben, wij hadden toen onze vorige hond ook nog.
Achteraf ben ik de ex van mijn tante nog tegengekomen (die ook in Zoë geïnvesteerd had) en die proestte het uit toen hij Zoë zag: "Jeetje wat ben ik blij dat ik dat schepsel niet heb gehouden! Zo lelijk! Nu zie ik waarom die goedkoper was dan de rest!" Maar mij maakt het echt niets uit, ik hou zielsveel van het beestje en ik vind haar zo lelijk nog niet :o <3

Veel beterschap trouwens, hoofdpijn kan erg vervelend zijn!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:48

Bij ons is het overdag ook altijd 20 graden of meer. 's nachts gaat ie terug naar graad of 16/17 :=

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:49

Wij hebben het hier altijd op 20 graden staan voor mij. :D

Heeft iemand ervaring met bloeduitslagen igg waar de namen voor staan ?