Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Nu mag ik 3 weken niet meer naar de hondenschool... Ze begint stilletjes aan te snappen dat onze andere hond nog steeds voorrang heeft, maar ze doet toch steeds haar uiterste best om de andere toch te domineren. Zo springt ze gewoon helemaal bovenop de andere hond zodat ik eerst haar kan aaien en dan de andere hond pas. Wel zielig hoor, als je een 10-jarige (kleine) labrador ziet vertrappeld worden door een duitse dog/american stafford van 8 maanden oud!
[/quote]
die zijn vaak net zo groot als een gemiddelde shetlander
Daarnaast is Zhora bruin en niet zwart
dus is de verdeling op de foto snel gemaakt

of zelfs groter
Je kan beide honden bij hun staart omhoog trekken, ze zullen helemaal niets doen (behalve eens zielig kijken van "hé, waarom doe je dat nu?) Ik steek zulke dingen bij hun training: eens aan een oor trekken, hand in de mond steken, eens aan de staart trekken, er boven gaan staan, hen op de rug leggen, eten afnemen en weer terug zetten,... Ik doe hen geen pijn, maar hiermee zorg ik ervoor dat ze dat allemaal gewoon zijn.tallechie schreef:
Zhora is wel 8 maanden, maar wel al erg groot
Knoppen van wijken en schouder voor zitten er ook goed op. Moet zelf nog even de juiste afstemming zoeken maar dat moet zich natuurlijk allemaal gaan vormen.
ik begin erg benieuwd te worden naar je grote paard 
(en dan weer dicht
)
Hier zeuren we al als het binnen 17 graden is
De temperatuur is meestal 20-21 graden, heeeerlijk warm
We noemen haar ook vaak bastaardje
Wij hebben haar eigenlijk ook nooit gekocht. Mijn tante had, in de periode dat ze bij mijn oom weg was, een hond gekocht(Zoë dus). Toen ging ze terug bij mijn oom wonen, maar daar hadden ze geen ruimte voor een hond. Zoë leefde in de kelder, kreeg zo energie te veel en liep voortdurend de baby omver. Mijn oom kreeg er genoeg van en vroeg of wij Zoë niet wilden hebben, wij hadden toen onze vorige hond ook nog.