[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:31

TXS allemaal!
Tja die ijzers, ben ook erg blij dat alles hier nog zonder ijzers staat. Geen idee of we het zo houden, hoop het wel.
@Napie: en zijn ze er al de kriebels? Ik dacht altijd dat ik erin bleef zo'n 1e wedstrijd van het seizoen. Alles 1000x controleren, hopeloos.
Vandaag de wagen opgehaald. Paste precies in 1,5 paards trailer, gelukkig. Toen enorm zitten k-ten met het lamoen, om die goed te krijgen, schroeven zaten nogal vast }> . Vervolgens Sim ervoor gezet. Vond het maar een erg grote wagen met een erg kleine pony :+ Maar die kabouter trok hem toch behoorlijk vlot het laantje af, twee keer over parkeerplaats en weer terug in drafje. Ik had niet meer tijd en het is voor hem ook wel een stuk zwaarder dus hij moet er maar even rustig aan wennen. Denk dat het over de weg goed / redelijk te doen is maar door het zand zou de wagen te zwaar voor hem in zijn eentje zijn. Morgen zetten we Alwyn er even voor, ben benieuwd wat hij ervan vindt!

Wel weer een heel gedoe met zo'n wagen want waar zet je die weer heen? Een mens haalt zich wat op de hals. Een zadel is toch heel wat makkelijker op te bergen ;)

marrianne

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 18:34

haha heerlijkj verhaal VHU!

ach als sim, hem makkelijk trekt is et geen probleem toch? maar met alwyn zal het vast een mooier plaatje opleveren, maar dat komt vanzelf!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 19:39

@VHU nog gefeliciteerd en leuk dat je hebt kunnen rijden met je nieuwe kar.

Ik vind het geen gedoe met ijzers. Ze staan er 3 maanden op en in de winter 4. Ze gaan
met zn 3en gelijk naar de smid en met wedstrijden lopen ze toch wat zekerder met kalkoenen.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:55

Hier ook alles zonder ijzers, mijn ervaring is dat een paard dat ijzers gewend is ongeveer 2 jaar nodig heeft voordat de hoeven weer sterk genoeg zijn. Veel afwisseling in ondergrond doet wonderen en veel beweging ook is mijn ervaring met een mega hoeven tobber.

Ik wil ook weer aan de slag, maar mijn ouders hebben hun merrie zorgverlof gegeven (hebben ergens gelezen dat je beter de laatste 2 maanden van de dracht niet meer kunt rijden op een shet en mijn moeke maakt daarvan ook niet betuigen). Wieneke is nog kreupel en Chicko moet eerst vrijdag balvrij gemaakt worden en even checken of hij echt 3 wordt dit jaar of niet. Billy en Candy zijn nog te jong.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:23

@Sonjim: is het al wel weer wat beter met Wieneke?
Freddy gaat over een week of 2 onder het mes. Zijn tetanus/influenza enting was nog niet goed. Dus eerst even de booster goed en dan castreren. Hij gedraagt zich momenteel erg schattig, heeft blijkbaar in de gaten dat er wat in de lucht hangt :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 21:29

VHU gefeliciteerd!! *D

zag verder dat het over ijzers ging...
mijn paard staat gewoon rondom op ijzers, wij moeten altijd over de weg als we aangespannen rijden en ook onder 't zadel kom ik veel op de weg, dus ijzers zijn niet overbodig dan...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:16

Ik men met wieneke ook altijd op straat, maar geen ijzers nodig gelukkig. Ze is iets beter dan begin vorige week, maar het is niet goed.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 22:54

VHU gefeliciteerd.!!!

Veale wilde ik ook eerst zonder ijzers hebben, maar die heeft ook altijd op ijzers gestaan, toen ik de ijzers af heb gedaan liep hij dus ook gelijk kreupel door te korte hoeven. Nu op ijzers heb ik geen problemen.

Ben net terug van de vergadering van het mendistrict.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:06

Daar zou ik ook heen (in Assen toch?) maar ik heb deze week al zo veel te doen dat ik bedankt heb

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:13

@Sonjim: je bent altijd welkom, dat weet je ;)

Ik heb mijn nieuwe wagen nog steeds niet kunnen uitproberen...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:18

wat jammer dat het met wieneke nog steeds niet helemaal goed gaat!

@ avaluna het wordt dan wel tijd om die nieuwe wagen te gaan proberen!!

zo kom net terug van stal, weer met voice gereden, wat een goddelijk paard, en wat leer ik toch veel van haar, ik heb superfijn gereden, kan echt niet wachten tot ik ga starten met haar!

sorry hoor ben een beetje ego vandaag :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 23:28

Napie ja bij de sunrise stables.

Ik heb wel veel bekenden gezien en een aantal gesproken, maar volgens mij geen bokker.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 09:00

Goeiemorgen allemaal!

Heb weer een hoop bijgelezen. Gefeliciteerd met de mooie wedstrijdresultaten, gefeliciteerd laura, met je koetsiersbewijs, en gefeliciteerd VHU met je mooie titel! :D

Ook Sun staat nog altijd zonder ijzers. Paar weken terug wel even wat last gehad van iets te korte voetjes, maar toen smolt het ijs van de bak weg, en zijn we lekker in het water/blubber gaan trainen en nu zijn de hoefjes gelukkig weer voldoende hersteld.

Volgende week zaterdag ons wedstrijdje... spannend!! en dan de week erop, 3 april, rijden we mee in een menclinic en daarna zal sun meteen terug naar de wei verhuizen zodat hij weer lekker 24/7 buiten kan staan.

Nu ga ik gauw naar stal, lekker de paardjes voeren. Vandaag een dagje vrij, dus dat wordt heerlijk genieten van mn poniebeest!

Groetjes, lacuna

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:50

Bleh ik heb een ontstoken oog...zie alles maar voor de helft nou heb ik het idee.
Waar heb je wedstrijd Lacuna??

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 11:51

In Maren-Kessel :+ Ik ben er ook, zelfde rubriek :D

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:10

succes meiden :D

hihi die streskriebels voor een wedstrijd zal bij vast ook kunnen gaan opspelen hihi weet wel bijna zeker.

Vandaag gaat rivaldo op ijzertjes, ik doe er geen kalkoenen in omdat ik te horen kreeg dat er ook een wegtraject moet rijden over steen. Dit gaat niet met naaldhakkies :P

jouke: vervelend een ontstoken oog, heb ik ook vaak van me mascara (vergeet het dan eraf te halen hihi)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:26

Gaat hij rondom op ijzers??

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 12:34

Laura, je kan dan wel gaten er in maken.
Ik heb veale ook op kalkoenen staan in de marathon, maar met het weg traject heb ik ze er nog niet in.

Ik draai ze erin wanneer ik 10 minuten rust heb bij de dierenarts

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:05

ja ik zet hem rondom op ijzers.
Ik weet eigelijk niet hoe zo'n wegtraject werkt eigelijk hihi..

Vroeg het net aan een vriendin van mij die met 4 span shetjes meedoet en heeft er dan ook geen kalkoenen onder.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:11

Laura: misschien is het verstandig om je een beetje te verdiepen in een samengestelde wedstrijd?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:19

ja hihi.. dat ook ;).. ga ik nu gelijk even doen. Het is een oefenwedstrijd dus veel kan er niet fout gaan, maar zou leuk zijn als ik het gelijk snap :P

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:19

Wij rijden alleen de wilde wedstrijd in Gilze het wegparcours met kalkoenen. Maar dat is ook meerendeel bospaden.

Verder draaien we idd de kalkoenen in na het wegparcours bij de veterinaire controle. Als je er eenmaal routine in hebt draai je ze er zo in. Wij maken wel voor de wedstrijd de gaten schoon en stoppen er dan oordopjes in.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 13:25

Rijd je andere wel zonder kalkoenen? (bedoel dan op gras)

Ik twijfel of ik voor 1 wedstrijd die gaten er wel in wil doen, vriendin rijd het ook gewoon met ijzers zonder kalkoenen.

Ik heb gekeken op de site, maar er staat enkel de dressuur proeven en marathon en vaardigheid parcour geen extra info hoe het in elkaar zit.. maar even navragen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:03

@Rivaldo: altijd gaten erin laten maken, je hebt ze dan en je hoeft ze niet te gebruiken als je niet wilt. Maar als je ze wel wilt gebruiken en er zitten geen gaten in is erg lastig ;)
Wat een heerlijk weer is het vandaag :D
Iedereen succes met de wedstrijdkriebels, leuk!

Vandaag weer succesmomentje met Alwyn. Hij heeft voor de nieuwe wagen gestaan en het ging heel goed. Trok hem met gemak en hij was echt heel rustig. Stapte keurig relaxed laantje op en neer en draaien was ook geen probleem. Hij hield zijn hoofd ook mooi stil. Hij staat erg mooi voor de wagen moet ik zeggen, past heel mooi :D Wagen loopt ook lekker licht en de remmen werken goed, rem ze gewoon allebei tegelijk, kan ik ook niet misremmen :+ Volgende keer gaat Tamara er ook gewoon bij achterop staan, kijken hoe dat gaat. Ze liep nu nog gewoon voorop. Maar het was ook wel spannend vond ik dan want ze waren enorm bezig in de tuinen met machines e.d. Alwyn keek er niet naar om maar ik wel... :P

@Avaluna: als jij hem nu ook gaat uitproberen zal ik de volgende keer eindelijk een keer niet vergeten mijn fototoestel mee te nemen zodat jullie Alwyn eens echt aan het werk zien ;)
@Jouke: had ik ook vaak last van toen ik nog lenzen droeg, heel irritant, hele wereld in een soort soft focus... ben op een gegeven moment maar weer overgestapt op bril, alleen voor speciale gelegenheden doe ik mijn lenzen in (als ik er mooi uit wil zien, :+ )

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 16:46

VanHuisUit schreef:
*\o/* *\o/* *\o/*
Sorry moet het overal even kwijt, dus ook hier :D
Ik ben nu echt afgestudeerd aan de Universiteit en nu officieel Master of Science
Ben er echt zo blij mee. -:)

Nu nog het koetsiersbewijs :=

Wat super goed van je! *\o/*