[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:21

dankjewel allemaal :)

met mn 110 doe ik t nog best lekker toch?
haha

geheim is idd dansen, maa rook gewoon elke dag met moed en hoop tegemoet gaan :D O:) O:) O:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:22

Wat fijn dat je dochter alweer op Romeo heeft gezeten. En heel erg fijn dat je zoveel plezier hebt van Charlotje. Bij mij heeft het paardrijden me er ook altijd bovenop gekregen of in ieder geval als houvast gediend. Ik vind dat je er wel heel goed mee om gaat hoor, diep respect. Want jeetje, zeg, zo'n onbenullige val... dat dat zo'n uitwerking kan hebben. Ik vind het echt vreselijk voor je. Ik hoop met je mee dat het allemaal nog beter wordt. Een heel grote knuffel voor jou!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:27

Dank je wel, Tine, dat is lief :* .

Idd op zo'n stomme manier, daar heb je nu natuurlijk niks aan, maar was ik tegen een vrachtwagen gereden, had ik geluk gehad, nu is het wel veel pech, idd.
Verder ga ik er niet altijd zo goed mee om, hoor, heb echt wel mijn momenten :o :o , maar is een proces.

Paard is echt <3 <3 ; dat heeft zo moeten zijn +:)+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:41

Ava, superfijn dat Connor weer met Romeo bezig is geweest !! Voor jou dikke knuffels !! :(:) :(:) :(:) :(:)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

zo.....zoontje is naar verjaardagfeestje.....hoop dat ze het gezellig hebben.....mis'm dan enorm..zo stil in huis... -O-

verder..geen nieuws...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 15:42

Helaas is de clinic voor morgen bij IJsbrand Chardon afgeblazen. Jammer. Wegens de verwachte weersomstandigheden dit weekend.
Ik geloof niet dat Janouk het erg vindt dat ze niet mee hoeft morgen. :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 16:17

Wat onwijs jammer Janouk....:(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:54

Saai kan het dan zijn he Biancacoo :(:)
Janouk wrijft in haar hoefjes :+ geweldig die promo-dag van jullie vandaag _/-\o_
Wordt er zulk slecht weer verwacht dan? Niets van meegekregen :o?
Hier hele dag training gegeven, lekker gewerkt :D na afloop nog ff langs poowns. Ollie heeft / had enorme eiwitbulten van nieuw pak kuil echt zwaar balen, ze zat echt onder. Begon vorige week al en ik had het idee dat het weg zou trekken maar denk in combi met muesli van zondag en een slobbertje wat ik had gemaakt van een sample zak (ze vond het vreselijk lekker dat wel) dat ze zo onder is komen zitten plus dat ik kuil had meegenomen naar wedstrijd, heeft ze enorm in zitten vreten .... Gisteren en eergister maar half kuil/half hooi gedaan en vandaag (en voorlopig dan maar) alleen hooi. Gelukkig trekt het nu weer beetje weg... ze is daar toch zo gevoelig voor :\
Moet echt heel goed opletten en vooral geen muesli/granen... alleen ponybix, pulp en gewoon simpel hooi.
Baal daar dan zo van dat ik dat niet goed genoeg heb ingeschat >;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:24

Vhu, dat is idd balen,..mijn keby, vroeger had daar ook enorme last van. Wij voerden alleen ons eigen hooi,..nooit meer in folie laten persen,..en id . Simpele ponybix..
Moet je jezelf niet te hard aanrekenen,....je weet nooit hoeveel ze verbruikt bij een nieuwe afstand op een wedstrijd.

Ik had het in de sneeuw met de hondjes...te weinig vlees mee...moesten ze over op alleen maar brok,..vanwege de kou verbranden ze veel meer...we leren het nog wel eens,...ik hoop dat Ollie snel weer helemaal hersteld is.

Verder...beetje dopje,...beetje moe ofzo...
Fijne avond...en fijn weekeind.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:54

Zou het ook door dat folie komen? Dat wist ik niet. Het is idd kuil geperst in folie balen.
Naja, ik ga het risico niet meer nemen. Was alleen wel erg handig dat ik van de pensionstal kuil kon afnemen maar hier word ik echt niet blij van.

Ja wat je zegt, bij de honden zul je dat ook hebben met je vlees, zou ik ook niet zo bedacht hebben.

Kan niet inschatten wat Ollie nu precies nodig heeft qua eten voor/na / tijdens zo'n wedstrijd. Voer zoveel als ze wil, krijg dat advies ook van de ervaren mensen. Ze vreet altijd als een dijkwerker na de rit :Y)
Ze ziet er ook riant uit voor een endurance pony :+ je ziet er ook niets aan de dag erna ... niet ingevallen, geen dikke benen, niet stijf. Ze slaapt meer en vreet }:0
Naja beter dat dan dat je ze aan het eten moet krijgen :+ als ze niet eet is er echt wat aan de hand :P

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 08:51

Hooi uit folie (kuil) is veel hogere eiwitwaarden dan droge kleine pakjes hooi.
Ik vind het kuil....meer voor koeien...ouderwets kleine baaltjes mooi gedroogd en geschud hooi vind ik het allerbeste. Maar dat is omdat mijn ijslander,belg en de arabiertjes er niet tegen konden.
Ik heb ook altijd tarwestro in de stallen gehad, heerlijk voor ze om ook van te eten. Basic dus....
Nu niet allemaal gaan aanvallen dat het niet klopt of onzin is...bovenstaande is wat voor onze paarden het beste werkte...basic en natuurlijk..

Zonnetje schijnt fijne dag allemaal.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:10

Ik ben het juist helemaal met je eens Bianca. Als het enigszin kan ( een mens blijft nu eenmaal afhankelijk van het weer) laten wij ook kleine hooi balen maken (van uitgebloeid gras, zodat ze onbeperkt kunnen eten zonder moddervet te worden). Het liefst heb ik ook stro in de stallen, ziet er mooi uit (maar dat is totaal nutteloos natuurlijk) en het ligt lekker. Maar stro neemt vreselijk veel ruimte in beslag en je gooit bij het uitmesten heel veel goed spul weg, vandaar dat wij strokorrels hebben. Maar ze staan hier amper op stal, dus voor de paarden geeft het niet zo.

Ponys staan gewassen en gevlochten, dus we gaan zo naar de clubkampioenschappen. Zoonlief durft niet te springen, had ik al verwacht, ze hebben natuurlijk 3 weken lang niet samen gereden. Hij moet maar kijken straks wat hij wil. Als hij toch wil, mag dat natuurlijk, wil hij niet, is dat ook best. Het is hobby tenslotte.

Fijne dag allemaal

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:46

je hebt kuil (dat vind ik ook voor koeien) en kuilhooi. Wij hebben altijd hooi kleine pakjes van de wei van mijn schoonvader. Dit jaar heeft hij het in grote pakken folie laten doen en hebben we dat gevoerd. Is net een dag eerder dan hooi in het pak gegaan dus wel mooi droog en de pony's vinden het heerlijk.

Nu had ik 2 weken geleden een stuiterbal robin dus die is terug op gewoon hooi en dieetmix.

Van de week nog een ideal 2 span tuig op de kop getikt. Zo maar even gaan passen. Is een mooi
tuig met bruin onderlegd maar het leer is echt droog dus voorlopig kan ik invetten.

Veel succes tine! Hopelijk gaat het goed met je zoontje en sam.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 10:55

Dat kuil wat wij hebben is ook voordroog hoor, maar het is wel in folie. Paarden vinden het ongelovelijk lekker, Ollie staat gewoon te kwijlen (smakken) maar dat is echt zo'n enorme eter.
Ik hou wel van dat voer te voeren omdat het net wat meer vocht bevat en daardoor voor paarden die gevoelig zijn voor hoesten prettiger is, minder snel stof/kleine deeltjes.
Maar hooi van huidige leverancier is gelukkig erg goed hooi en daar moeten ze het dan maar mee doen het is niet anders, ik zie de bulten nu snel slinken *\o/* .

Wat dapper van je dochter Avaluna en super dat je zo verliefd bent op Lotje echt fijn zeg. Bij mij helpen mijn dieren me ook altijd enorm :+:
Hoop dat het lekker gaat met Sam, misschien is ze gewoon super blij dat ze er weer is en dat P weer wat met haar doet, ze verleren niet zoveel in die paar weken en ze is gewoon hard aan het werk geweest voor de wagen :j

Heerlijk vanochtend vroeg pony's voeren, kan ik zo van genieten. Kom je bij de wei, liggen er twee te dutten, een op wacht. Mooi gezicht altijd <3
Zo weer van alles ondernemen voor 'het huis to be' ... fijne dag allemaal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 13:42

Janouk, zonde van de clinic, maar wel begrijpelijk als je de weersberichten ziet. Wij zouden morgen op wedstrijd gaan. Stalgenootje is zich echter "vergeten" in te schrijven. Ze twijfelt altijd om in te schrijven als ze te weinig heeft kunnen trainen. Ik moet eerlijk zeggen.... ben er nu niet rouwig om Afbeelding :x O:)

Wij hebben grote pakken voordroog, meestal echt mooi droog spul. In het voorjaar is er altijd echt wel eentje die daar dan korte tijd last van heeft. Vorig jaar onder andere Moos en dit jaar de Anda en nog eentje. De balen zijn bij ons wel altijd heel snel op, dus die eiwitbultjes duren meestal niet langer dan een week.

Ava weer lekker aan het lessen.... je moet toch wát }> .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 19:34

Hoe trots kun je als moeder zijn??????
Vandaag heeft Patrick bij de clubkampioenschappen van PSV De Driesporen niet 1 maar 2 prijzen gewonnen in de dressuur.
Met Samoerai (terwijl die pas sinds donderdag weer thuis is) is hij Clubkampioen bij de ponys geworden en met Amerigo is hij reserve clubkampioen geworden. WOW
En wat een mooie bekers horen er bij!

Patrick heeft wel los gesprongen maar zag het parcours niet zitten. Geeft niets, we gaan wel eerst thuis een poosje oefenen. Dat komt vast ook weer goed.

https://scontent-ams.xx.fbcdn.net/hphot ... 2953_o.jpg

Afbeelding
Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 23:53

goed gedaan van je zoon tine! *\o/*
hier ook grove voordroog,laatste baal nu net open gemaakt en als het gras weer groeid gewoon weide hooi
zo vandaag parcours neergezet voor minimarathon, start morgen als 2de,hoop dat de boel niet omver waaid voordat ik erdoor ben :x

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 07:34

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:03

Goedemorgen.
Janouk...dat is duidelijk HRB die d'r verjaardags feestverlichting aan het ophangen is in het donker !! Y)(^) *\%/* :)F *\o/* gefeliciteerd !!
Maar goed geen idee wat er op de foto staat niet te zien op telefoon. ..

Tine superknap. Gefeliciteerd voor je zoon.

Fijne stormachtige dag allemaal doe voorzichtig !!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 08:24

Janouk: erg slecht te zien ;-)
HT: succes met de MM. Hopelijk blijft het parcours staan.

Wat een prutweer buiten: wind en regen.
Fijne zondag allemaal.

Trouwens, gisteren bij de onderlinge weer heel veel gezeur naar ons hoofd geslingerd gekregen. We gaan nu maar eens ernstig overwegen of we ons nog wel zo blijven inzetten of dat een ander het stokje mag overnemen. Er zijn grenzen aan wat we allemaal tegen ons laten zeggen. We doen ons stinkende best, maar het is nooit goed genoeg. Volgend weekend zitten we voor het derde weekend achter elkaar op de manege, mensen realiseren zich echt niet hoeveel tijd wij kwijt zijn voor alles. Dat hoeft ook niet, maar een stukje waardering... of op zijn minst wat minder gemopper over zaken waar we helemaal niets aan kunnen doen .... zou wel fijn zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:42

Helemaal van slag hier. We waren vanmorgen op wedstrijd. Eerst met Amerigo de ring in. Ging heel goed, alleen het wijken lukte niet helemaal. Helaas net geen wp. Daarna met Sam in de ring, debuut in de L1. Ging heel fijn, maar mag nog net iets meer impuls. Maar tevreden. Tijdens de proef kregen we telefoon, zwager met hartaanval naar ziekenhuis. Dus na het afgroeten gelijk naar huis. Manlief is nu in het ziekenhuis. Lijkt allemaal goed te komen, maar je schrikt je naar.

Leven kan ineens zo anders gaan dan je verwacht, dus geniet van de dag, pluk de dag, want je weet nooit wat er gebeurt!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:46

Altijd zo jammer dat zulke gemotiveerde mensen voor de sport en voor het verenigingsleven zo worden benaderd. Weet er helaas ook alles van uit eigen ervaring en ben toen gestopt bij die vereniging, later nog een keer erin getrapt bij een andere vereniging was na 3 jaar ook weer net zo. Nu bij de endurance vereniging ben ik een aantal keer per jaar vrijwilliger op een wedstrijd, zo draag ik ook mijn steentje bij aan de sport en dat bevalt prima. Maar geen on-going-verplichtingen meer als secretariaat of bestuur :n

Super gedaan van Patrick *\o/*
Sterkte zou ik haast zeggen iedereen die iets buiten moet doen vandaag :\ Wat een K-weer zeg, heb alleen de pony's op stal gehaald (vond het te erg) toen was ik al helemaal verregend.

**edit** we hadden gelijk gepost Tine, wat een enorme schrik :oo en wat je zegt, waar gaat het om in het leven :(:) gelukkig lijkt het nu dan stabiel heftig hoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 13:57

Het is echt prutweer. Moet eigenlijk nog iets met Rembrand doen, want die heeft gisteren ook al een vrije dag gehad, maar ja, heb er zo even geen zin in. Het hoost gewoon af en toe. Morgen zien we wel weer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:01

Tine..ik zou zeggen...laat een ander die het dan zo goed weet allemaal...zelf maar de volgende onderlinge regelen !!
Sterkte voor je zwager !
supermooie prijzen voor Patrick !!
Vhu..wat een vreselijk weer he ?!....

ik ben ook niet van de besturen en organiseren......maar....iemand moet het doen.....anders is er niets meer...als niemand zijn steentje bijdraagt idd...vind dat altijd moeilijk..want je krijgt alle narigheid over je heen..t'is nooit goed of deugt niet....en daar pas ik dus voor...op zich wel jammer...want zou best graag dingen willen doen !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:18

Toen ik met het bestuurslid zijn begon, was dat eigenlijk uit noodzaak. Omdat degene die de menwedstrijden organiseerde dit niet meer wilde doen. Inmiddels hebben we denk ik een heel mooie mencompetitie opgezet, dit jaar alweer voor de 4e keer. Maar de kans is groot dat er geen 5e keer komt. In ieder geval niet door mij georganiseerd.
Vorige week bij de kampioenschappen waren er ook allemaal mensen die dachten het beter te weten. Je wilt niet weten hoe vaak we de reglementen erbij hebben moeten pakken om te laten zien dat we alles keurig volgens de regels deden. Ook in aanloop naar de wedstrijd toe al allerlei gezeur. We zijn er allebei nu wel klaar mee. Eind volgende maand hebben we weer een bestuursvergadering, dan weten we denk ik zelf wel wat we willen gaan doen.

Ik vind het erg jammer van "mijn" competitie, maar de lol gaat er op deze manier echt wel heel erg vanaf. Ben vanmiddag de hele middag al bezig voor de wedstrijd van komende zaterdag. Ik had ook wel liever iets anders gedaan hoor. Maar ja, het hoort erbij. Inderdaad, als niemand meer een steentje bijdraagt, dan zijn er echt geen wedstrijden meer. Of dat nu in de paardensport is of iets anders.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-15 17:30

De bikkels van de menvereniging zijn nu aan het afbreken in dit weer: eng met die storm tenten afbreken . De NH mini marathon cup was vandaag outdoor. Zo jamme van het weer, -O- het had zo'n mooi eind van de competitie kunnen worden: het parcours lag er top bij.

Prins is HC trainingsrondje gelopen en hij deed het super: het waaide wel, maar het was droog.

De rest van de deelnemers heeft echt prut weer gehad in de middag: maar respect dat er toch nog zoveel gestart zijn _/-\o_ ondanks de storm en slagregens. Maar ik snap ook de mensen die niet gestart zijn, zeker als je een eind moet rijden met de trailer.

Ik hoop dat iedereen straks veilig thuis zit achter een kop dampende soep en de paarden lekker droog op stal.