[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 23:04

vhu, heel veel sterkte...
doe voorzichtig, ik zal voor jullie duimen!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:03

VHU, hoe gaat het nu met Rizanta????

lanouska

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:36

@ vhu hoe is het met rizanta.. mijn duimen hebben overuren gedraait

ik heb vandaag weer een lekker druk dagje want we gaan morgen op wedstrijd naar hellendoorn
ga dus vanochtend eerst sjaak (paard van me moeder, me moeder gaat ook naar hellendoorn) vlrchten en dan vanmiddag in coevorden schoonmaken en inpakken dan vanavond nog menles en morgen op naar een super leuke wedstrijd in hellendoorn

van de week heb ik in de wandelgangen opgevangen dat we 21 augustus naar de arabo keuring gaan in weert met merrie en veulen en een paard wat nog elite moet worden en dat we dan ook meteen een show geven met het 4 span

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 07:54

Ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met Rizanta gaat... :o
@Lanouska, heel veel plezier in Hellendoorn.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:07

wat een &^%# VHU
Net even gebeld met VHU, ze komt zo op bokt.
Een dikke Bredase knuffel... :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:07

goedemorgen

ben ook heel erg benieuwd naar Rizantha, hoop zo dat ze de nacht goed is doorgekomen...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:16

VHU: hoe is het afgelopen ?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:25

Ben ook benieuwd.

Lanouska succes met voorbereidingen en de wedstrijd.

Ik zal zo eens aan mijn drukke dag beginnen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:28

Het is afschuwelijk. Rizanta is de nacht dus niet doorgekomen. Ze is om 1.15 op het parkeerterrein van de universiteitskliniek Utrecht in mijn armen overleden. Ik ben kapot van verdriet. Op weg naar de stal werd ik al gebeld door de dierenarts of ik haar nog door zou willen sturen naar een kliniek of niet en dat ik snel moest beslissen. Ik vroeg hem naar welke kliniek, hij adviseerde Utrecht en zou zorgen dat een team mensen klaar zou staan. Bij stal aangekomen stond de vrachtwagen al klaar met zaagsel erin en draaiende motor. Rizanta was helemaal nat van het zweet en had haar hoofd naar beneden, ze stond wel maar was zo zielig. Ik ben naar haar toegegaan en had toen al het gevoel dat ze afscheid van me nam ik heb haar heel erg geknuffeld en toegesproken dat ik van haar hield en dat ik het zo erg voor haar vond. Toen heeft ze nog een flinke pijnstiller gekregen en liep ze in al haar braafheid de wagen op. We hebben haar toen aan twee kanten vastgebonden dat ze als ze zou vallen netjes zou vallen. En toen maar rijden. Door alle rode stoplichten heen en zo snel mogelijk. Kwamen nog in file terecht . Daar hoorden we haar voor het eerst even stampen. We zeiden tegen elkaar ze leeft nog. Vlakbij de kliniek hoorden we een doffe klap. Ik zei: ze is gevallen, ze gaat dood. Peter zei dat hij zo bang was voor wat hij achter de klep zou aantreffen. Hij deed de klep naar beneden, ik zag het direct: ze was gevallen, maar haar oren bewogen nog. We liepen direct naar haar toe om haar los te snijden. Daar legde ik haar hoofd op mijn benen. Ze keek me met haar blinde oog aan de lieverd en ik voelde dat ze zich ontspande. Ze draaide nog met haar oren en toen kwam haar tong naar buiten en blies ze haar laatste adem uit. Peter belde toen dat ze was overleden en dat ze maar moesten komen kijken of wat dan ook maar dat we op het terrein stonden.
Ik bleef ondertussen maar bij haar zitten ik kon het niet geloven dat ze dood was mijn lieve mooie merrie, mijn lieverd die me alles weer liet doen, die me weer deed geloven dat ik kon paardrijden, nee niet zij.... maar het is wel zo, Rizanta is dood.
Ze hebben haar uit de vrachtwagen gehaald, daar was ik niet bij en ze hebben haar netjes voor me neergelegd met haar deken op. Ik heb haar bedankt voor wat ze me allemaal gegeven heeft en ik heb gezegd dat ik hoop dat we elkaar ooit weer terugzien. Ik heb gezegd dat ik haar zo ongelovelijk zal missen en dat ik haar niet kan missen maar mijn lieve Rizanta is dus echt dood.
Toen zijn we weggegaan. We waren om 15.30 weer bij de stal, met een lege vrachtwagen.
Weer terug bij de stal was heel erg. Die lege stal, al haar spulletjes, haar peesbeschermers hingen daar natuurlijk nog, haar dekens. De borstels met haar haren, god wat vind ik dit erg.
Ik heb geprobeerd te slapen bij de stal, daar was de hond en onze zoon. Ik heb natuurlijk geen oog dichtgedaan. Moest steeds zo ontzettend huilen.
Rond een uur of 5 ben ik gaan wandelen met de hond. Door de bak waar we reden, in haar weiland, de paddocks, de ring overal. Het was een prachtige zonsopgang ik weet dat ze bij me was en ik heb haar nogmaals gezegd dat ik niet begrijp waarom we maar zo kort zo van elkaar hebben kunnen genieten. Haar boxdeur is dicht, haar hoofd komt niet meer tevoorschijn, nooit meer.
We zijn naar huis gereden, mijn zoon en ik. Ik heb wat mensen sms-jes gestuurd ook omdat ik het maar niet kon bevatten. Ik schrijf dit ook maar uitgebreid op, ook om het voor mezelf na te lezen.
Mijn allerliefste paard ooit is dood door een scheuring ergens in een bloedvat waarschijnlijk anders had het niet zo snel kunnen gaan. Ze heeft gewoon pech gehad, mijn lieve schat. Ik had haar zo graag minstens 30 jaar zien worden. Maar ze is maar 13 jaar geworden.
En terwijl ik dit type snap ik het nog steeds niet en dringt het nauwelijks tot me door.
Lieve, lieve Rizanta zo enorm bedankt voor alles wat je me (terug) hebt gegeven ooooo wat zal ik je missen, dit kan toch niet waar zijn?
Afbeelding
HOe kan zoiets moois nu doodgaan?
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 10-06-11 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:28

Maaike dan meen je. Wat enorm klote zeg.
Geen woorden voor
Heel veel sterkte

Kippenvel hier
Laatst bijgewerkt door tallechie op 10-06-11 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:31

:(:) Je mooie grote pennypaard.. Ik huil maar gewoon mee
Je weet me te vinden he.. :(:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 08:59

de tranen lopen over mijn wangen als ik het lees...
waarom moeten dingen gaan zoals ze gaan...
ik kan me voorstellen dat je er kapot van bent, het leven is zo oneerlijk...

ik wens je heel veel sterkte toe maaike, hoop dat je het snel een plekje kunt geven...
wat moet jij een verschrikkelijke nacht hebben doorgemaakt...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:09

@ vhu de tranen stromen me over de wangen.. heel veel sterkte.. ik weet wat je doormaakt ook ik ben ooit zeer plotseling mijn alles paardje veloren..
als tip kan ik je meegeven dat je alleen naar je pony's moet gaan als je dat zelf wil en anders aan de zeer deskundige zorg van stal moet overlaten

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:10

vhu, ik wens je heel veel sterkte met dit enorme verlies

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:10

Ze moet haar kar ook nog ophalen.... zal ook een raar gevoel zin......
Maar dat zal met alles zijn wat je gedaan hebt

Het is gewoon niet te bevatten

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:18

die kar is het belangrijkste niet die zou ik laten staan waar die staat tot ze in staat is om die op te halen..
geloof me daar is ze op het moment niet mee bezig..

dit droevige verlies raakt me hard dit doet me aan mijn oude paardje denken
ik was op wedstrijd toen ik mijn paard verloor..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:22

@ VHU: heel veel sterkte met het verlies van jou geweldig gave Rizanta.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:32

@vhu: ik wens je heel veel sterkte in deze zware tijd. Ik heb je verhaal gelezen met een grote brok in mijn keel. :(:)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:45

VHU ik zit hier met tranen in mn ogen en kan het gewoon niet geloven. Wat een vreselijke nacht voor je.

Ik wil je ontzettend veel sterkte wensen de komende tijd !!! Dit had niemand zien aankomen zeg.
(denk ook gelijk terug aan de dood van sjors vorig jaar)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:45

Dat kan ik me nog herinneren Lanouska, dat heb je wel een keer verteld.

Ik bedoelde het ook op een andere manier lanouska, dat je elke keer als je wat gaat doen er aan zal denken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 09:48

Maaike, Wat verschrikkelijk dat je mooie dame er niet meer is....... Ik wens je heel veel sterkte met dit verdriet....... Ik kan het niet geloven..... ;(

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:17

Dag lieve mede-menners,
ik heb nog steeds niet kunnen slapen het bleef maar malen, waarom, waarom, wat is er gebeurd? Heb dus dierenkliniek net toestemming gegeven sectie te plegen op het lichaam, zodat ik in ieder geval weet wat er in dat lijf gebeurd is. Heb de dierenarts van Utrecht die mij gisteren opving en de dierenarts van gisterenavond ook nog gesproken. Zij snappen gezien het klinische beeld dat ze gaf (een rustig wel wat teneergeslagen maar geen doodziek ogend dier) tot plm 23.00 uur 's avonds ook nauwelijks hoe zich dit zo snel zo dramatisch heeft kunnen ontwikkelen. Er moet iets gescheurd zijn, of het hart, of een reactie op iets van buiten (toxische reactie, scherp voorwerp) of een combi. Vanmiddag bellen ze me terug.

Het is zo onwerkelijk, we zouden nu zo ongeveer een mooi weekend gaan beginnen met een mooie rit en gezelligheid. Mijn man gelukkig ondertussen ook gesproken, hij moest ook helemaal huilen, we zijn hier echt helemaal aangeslagen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:21

Ook van mijn mama heel veel sterkte Maaike. Ik hoop nogsteeds dat je wakker wordt uit deze nachtmerrie...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:25

maaike, ik begrijp je frustratie helemaal, waarom en hoe...
goed dat je sectie laat verrichten, dan weet je straks misschien meer en hoef je niet je hoofd te blijven breken over een verklaring...
blijft bizar dat zoiets dan ineens zo snel kan gaan als je dat eigenlijk niet verwacht, ongelofelijk...

welke arts heb je in Utrecht gesproken, weet je dat nog?
Ik heb voor Fifi daar echt een superfijne arts gehad!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 11:32

heel veel sterkte met het verlies van je paard, :(:) tjeetje ik vind het zo erg voor je, eindelijk een paard waar je zoveel plezier, zelfvertouwen mee had en nu dit.
leef met je mee,onwijs veel sterkte |(