[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:27

Rembrand is inderdaad maar een klein stukje kleiner, maar die oogt wel wat kleiner.
Rembrand is in formaat, dat is veale niet, die is ook nog eens heel stevig.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:36

Veel gelezen weinig onthouden :o

@ poeltje kan je niet een trensje er in hangen heb ik na veel proberen ook gedaan bij ferro en hij loopt
er echt super op!!

@ VHU je gaat het druk krijgen met nog een paard erbij maar wel super gaaf hoor !!! Soms wil ik
er ook wel 1 bij.

@ rivaldo die c-pony had ik ook gezien wel een grappig ding.

@tine en tallechie ik houd het bij de pony's vind alles boven de 1,40 groot :D

Ik mag zaterdag weer rijden. Smorgens met beide heren enkelspan en dan s'avonds in het finale
programma tandem := en ik heb de zenuwen daarvoor niet leuk meer.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:38

Waar moet je rijden Maisie?

Bij mij is alles onder de 1.60 klein :-)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:42

bij mij is alles boven de meter grooooooot

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:45

Mijn vader was gisteren mee naar divoza. Daar zag ie een tuig hangen voor weinig geld. Hij had alleen niet in de gaten dat het shetlander maat was.
Dus ik zei tegen hem als ik met kerst een shetlander van je krijg koop ik dat tuig.
Toen had ie het pas door :-)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:50

sonjim schreef:
bij mij is alles boven de meter grooooooot

HAHA klinkt heel herkenbaar!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:59

ik moet in nieuw en st joosland rijden.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 23:00

Geen idee waar het ligt dus zal wel ver van hier zijn :-)

Succes alvast dan.

Ik denk als het op rijafstand is kom ik wel kijken, maar ben bang dat het niet haalbaar is

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:01

Nou ja zeg ben even werken en direct 4 pagina's bij moeten lezen :list:

@Tallechie meid ik vind het zo stoer van je met Veale in de marathon, zo'n groot peerd en dan ook nog zo'n 'kop' erop (ik bedoel dus dat hij zo om zich heenkijkt). Bij de grote paarden van de stalhouderij (stokmaat iets van 1.85 _O- da's dus groot) lijken ook alle wagens klein ;) En als je de bok dan nog hoger wilt doen kun je volgens mij ook met goed fatsoen bijna niet meer op je wagen komen... zie hier mijn worsteling (twee paarden voor de koets zijn plm 1.70)
Afbeelding

@Jellee, ik had de foto's van jullie sporthussen nog niet eens gezien want je had net voor mijn laatste post vandaag gepost, wat een prachtige foto's, lijkt me zo supergaaf op zo'n slee achter die honden. En wat fijn dat jij en Kaj een team gaan worden. Hij heeft ook zo'n slim koppie B-)

Citaat:
ik dacht altijd al dat ik Snuit(je) herkende. Heb enkele jaren meerdere malen tegen hem en zijn vorige eigenaar gereden in de TWente Cup
:D dat kan kloppen.... die foto is geloof ik inderdaad van Nijkerk.

@Sander_Lotte, goed om van je te horen dat het beter met je gaat. Wat is je hond groot geworden zeg!

Verder zag ik nog Faldo met bal :Y) en vast nog andere dingen maar kan 't ff niet herhalen :O

Temperatuur is hier inmiddels gezakt tot 14 graden }> ik denk dat ik maar aan de Berenburg ga ofzo :7

Enne....sneeuw voorspeld, nee toch he -O-

Jeetje zeg ben ik bezig met dit bericht wil ik op iedereen reageren wordt er alweer gepost :+ Maisie, spannend zeg tandem wedstrijd *\o/*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 23:14

Citaat:
Ik denk als het op rijafstand is kom ik wel kijken, maar ben bang dat het niet haalbaar is

Ik denk laat ik voor de gein eens kijken, Nieuw Roden naar Nieuw en St Joosland.... nou ..... het is echt ongelovelijk: 341,5 km.
Volgens mij is dat zo ongeveer de langste afstand die je in Nederland kunt afleggen :oo

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:03

Van hier naar Eems (friesland is 365 km is iets verder, maar waar liggem Nieuw roden en Nieuw en st. joostland dan??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:25

Nieuw Roden is geloof ik ergens Oost Groningen of Noord/Oost Drenthe als ik het goed heb en Nieuw en St Joosland ligt bij Middelburg.
Verzin ik ook niet zelf, stond in de routeplanner :+
Zit hier nu met jas en snowboots aan plus heerlijk glas gluhwein. Krijg wel een soort wintersport gevoel :D jammer dat Bart in India zit }:0

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 00:25

:wave:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 08:53

wuhaha, ik zie je al zitten VHU _O- je poolhond vindt het niet erg zeker? ;)

wedstrijd-menners > succes! :)

ik ga zo eens op de weg kijken hoe gezellig het is ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:02

Bah, weer een heel pak sneeuw hier. Ben nu bezig (nou ja, nu even pauze) erf weer sneeuwvrij te maken, dan als zoontje naar school is bak weer slepen, zodat ze weer naar buiten kunnen.

Nieuw Roden ligt in Noord Drenthe.

Mijn menkar heb ik dus een extra opstapje aan laten maken (heeft vd Dorpel heel grappig gedaan met een hoefijzer), want kon de bestaande opstap echt niet met fatsoen maken. :o

Ik denk dat Rembrand minder stevig lijkt, omdat hij netjes met hoofd naar beneden loopt. Dat geeft nl een heel ander plaatje. Je laatste wedstrijd vond ik Veale echt niet groot, toen liep hij super netjes. Als Rembrand met kop in de lucht zou lopen heb je denk ik een zelfde beeld. Gelukkig doet hij dat niet. ;) Heb er niet voor niets een Friezenzadel op. Hij is veel te rondgeribd voor een standaard zadel. Ik krijg hier altijd te horen dat ze hem zo groot vinden. Tja, het is geen standaardmodel rijpaard zeg maar. Laat staan menpaard, want de meeste menpaarden zijn toch een stuk kleiner.

Nou, ik ga maar weer buiten aan de slag.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:06

:wave:

Maisie: Wat gaaf dat je tandem gaat rijden! Vind je span ontzettend mooi, dus ik ben zeer benieuwd hoe het gaat! Die tip over dat bitje heb ik al voorgesteld aan de eigenaar. Even zien :)

Succes met sneeuwruimen, Tine!

Wij gaan zaterdag starten in Kootwijkerbroek. Helaas start de rubriek enkelspan pony vanavond, dus start ik zelf niet. Zaterdag ga ik groomen bij tandem. :)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:13

ohh, vhu dan is jouw huis wel veel beter geisoleerd dan het mijne. Ik had het afgelopen voorjaar ook dat mn ketel ermee ophield (nou ja, vast bleef staan op het programma voor warm water eigenlijk) maar smorgens was het nog 19 graden en toen ik smiddags thuis kwam was het nog maar 12... en toen moesten we de nacht nog in ;)
Geloof mij, het wordt frustrerend als je nog maar 1 cijfertje ziet op je thermostaat... :brrr:

Groot... ja voor mij is ook alles boven de zegmaar 1.10 ofzo groot. Maar met alles tot zeg 1.70 werk ik nog zonder het gevoel te hebben "loop ik nou met dit paard of loopt dit paard nu met mij?" en het hangt ook wel een beetje van de uitstraling af natuurlijk (want die grote zware imposante belg was toch maar 1.65 dacht ik. Die leek echt mega!)

Ik mag zaterdag heel misschien een rondje Fries rijden proberen. Hopen dat mn rug het houdt, dan mag ik haar misschien wel vaker rijden :)
Ben wel heel zenuwachtig hoor... ik vind Rob met zn 1.48 al heel erg groot... Lionne is voor een fries niet zo heel groot (1.62) maar zij toont dus wel heel imposant.

groetjes, lacuna

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 09:26

Tine dat zou inderdaad ook kunnen inderdaad. Succes met sneeuw vrij maken. De bouwvakkers hebben dat net gedaan voor mij. Ik mag het niet doen en die man vond het leuk werk :-)
De tegels zijn vandaag gekomen, dus kunnen weer opschieten.

Nieuw roden ligt inderdaad in drenthe, vlakbij de grens groningen.
Kootwijkerbroek is voor mij ook niet te doen

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:51

nee van drenthe naar zeeland voor een wedstrijd is iets overdreven.

@vhu wat zal jij het koud hebben. Maandag was de kachel op het werk kapot. En ik was er ook
niet op gekleed was niet echt fijn.

@ poeltje succes met de wedstrijd. En ik ga het gewoon proberen. Ferro heeft wat meer wedstrijd
ervaring en snapt het spelletje iets beter dus die zal ik in moeten houden denk ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 09:56

VHU: sterkte in de kou!!

Ik heb het nu echt gehad met de sneeuw. Had het erf helemaal netjes en wilde als ik terugkwam van school de bak in orde gaan maken. Kom ik terug, is alles weer wit. Dus moed verzameld om weer te gaan schuiven, gaat het weer hard sneeuwen. Nu heb ik de paarden maar hooi op stal gegeven. GRRRRRRRR Hoop wel dat ik ze straks alsnog naar buiten kan doen, maar nu ga ik maar even met huishouden aan de slag. Ook zo leuk :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 10:41

oef jullie nog sneeuw enzo :oo
hier is 't alleen spekglad...
ben op stage aangeglibberd :+ en getankt... wéer stopte de pomp ermee voordat m'n wagen vol was :+ (vorige keer ook, sloeg ie af.. en nu weer)
't is wel een duitser dat ding van ons :P hij zegt ''bitte tanken!''

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 10:45

Hier sneeuwt het inderdaad en het is hier spekglad. Als het volgende week nog zo is moet ik maar zien als ik wel weer aan het werk ga

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 11:11

Nou, ik heb keuken gesopt en ga maar weer een poging wagen buiten. Er is gruwelijk veel sneeuw gevallen in 1,5 uur tijd. Dus ben wel even bezig vrees ik. En dan nog zien dat ik de bak goed genoeg krijg.

Doe jij maar lekker voorzichtig Chantal!!!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 11:12

Ik heb ook huisarrest, maar verveel me dood. Ben nu wel een spelletje aan het doen maar schiet niet echt op.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 12:18

ik vind veale echt een leuk paard! hoe groot is hij dan? want hij lijkt (op die foto met de knotjes) inderdaad best groot

Jellee, wat is kay toch een knapperd :+: mooi dat het tegenwoordig zo goed gaat tussen jullie (al had ik dat op msn ook al van je gehoord)

SL, hoe gaat het met je? is dat zhora? die rechter hond op de foto?

Ik heb vanochtend even met wobbe kunnen mennen in de bak.
hooguit een minuut of 20, wat hij deed zo goed zijn best!
was lekker voorwaarts en reageerde goed op alle hulpen.
dus toen ben ik gestopt... en net op tijd, want daarna ging het keihard sneeuwen.