[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:49

*\o/* *\o/* *\o/*
Sorry moet het overal even kwijt, dus ook hier :D
Ik ben nu echt afgestudeerd aan de Universiteit en nu officieel Master of Science
Ben er echt zo blij mee. -:)

Nu nog het koetsiersbewijs :=

jouke_h

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 10:55

Wow gefeli!!!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:56

@VHU gefeliciteerd, wat een prestatie!

ik meld me ook weer eens, heb het zo druk op het moment met de pony's en mijn nieuwe aanwinst! vandaag is het heerlijk weer, straks even lekker met de pony's spelen en dan kunnen ze de rest van de middag heerlijk in het zonnetje buitenstaan!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:05

gefeliciteerd VHU :D :D :D.. nu ik nog met mijn opleiding, gisteren er hard aan gewerkt vandaag ook weer. Voel me nog steeds niet helemaal lekker.

Nieuwe aanwinst marianne? of bedoel je je dat paardje die je mag uitbrengen?

gisteren ben ik niet naar stal geweest, voelde me niet lekker en het begon keihard te regenen. Hij is wel lekker de hele dag los geweest.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:28

@VHU; wat super! Gefeliciteerd! Dat is echt een feestje waard!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 14:59

ik baal enorm, zat beneden en ging douchen en me tel lag op mijn slaapkamer, belde de hoefdmid. Heb hem gemist. Waardoor hij eerst kon, hij reed in de buurt.. en nu uur later zie ik het en kan hij vandaag niet meer.. grrr baal enorm.. want wil woensdag en donderdag een ritje maken (heb ook al grooms) maar verlies steeds mijn hoefschoenen dus wil hem echt vandaag op ijzers.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:01

Kan hij echt niet zonder schoenen dan?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:05

nee zijn hoeven slijten echt heel snel, hij heeft 4 witte hoeven.
hij staat elke dag buiten op een steen stukje en dan gaat het hard.

Hoor nu van een vriendin dat haar smid vandaag komt en ze staat een stal verderop kijken of er wat te regelen valt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:09

mmm hij kan vandaag ook niet meer maar miss morgen.. hopelijk kan het. Moet anders de ritjes van deze week afzeggen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:13

Jammer dat het niet kan. Ben zo blij met in ieder geval 2 merries die op blote voetjes kunnen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:29

ja dat heb ik ook liever, maar nu ik geregeld 3 a 4 keer per week een ritje ga maken houden ze het echt niet. Hij slijt ze dan ook niet netjes af en gaat dat scheef staan. De hoefschoenen zijn eigelijk perfect.. maar toen hij kreupel was heb ik 2 keer daags 20 minuten gelopen met hem op blote voeten, 2 weken lang en ook in een harde paddock zijn ze echt kort en zo passen de hoefschoenen achter niet goed. Dit komt wel weer, maar ze moeten even rusten op ijzers om te groeien.

hoe zit dat eigelijk met kalkoenen, moeten die op alle voetjes bevestigd worden of?.. want als ik 18 april ga rijden is het allemaal op gras.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:38

Als je hem laat beslaan moet je wel zorgen voor kalkoengaatjes in al je ijzers, anders kan de smid nog een keer komen ;).

Ik reed thuis altijd zonder kalkoenen, op wedstrijd afhankelijk van de bodem en wat voor proef ik moest rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:53

Maar moet het dan onder elke hoef of alleen voor?

Ik ga dressuur, vaardigheid en marathon (die voorzichtig omdat ik met een 2 wieler ga), het is in een bos waar het gemaaid is.
Moet ik ze er dan onder doen of niet?
Ben er namelijk helemaal mee onbekend.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 15:56

Ik zou zowiezo rondom gaatje laten boren. De dag zelf kan je kijken of je kalkoenen draai of niet.

Als het erg blubberig was deed ik het wel, net als in de Z en ZZ ivm verzamelen en strekken. B/L/M op mooi droog gras draaide ik geen kalkoenen, thuis liepen ze ook altijd zonder.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:06

Oke :).. dus als het blubberig is wel en als het dus droog gras is kan ik gewoon zonder?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:37

Wij doen helemaal geen kalkoenen onder. Niet nodig. Ga vandaag weer eens proberen of 1 van de hengstjes nog weet wat het was om onder het zadel te lopen. Is echt al weer een hele tijd geleden. Longeer eigenlijk nooit van te voren maar denk dat ik dat nu maar wel even doe.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:48

L_Rivaldo schreef:
Nieuwe aanwinst marianne? of bedoel je je dat paardje die je mag uitbrengen?

ik bedoel inderdaad dat paard :o ben haar nu best vaak aan het rijden, en als het even kan, maak ik volgende week mijn debuut met haar. ik ben erg fanatiek en de eigenaresse ook, dus op dit moment ben ik daar flink mee bezig :j
heb het zo gemist om fanatiek paard te rijden.

afgelopen zondag heeft ze me gefilmd, was echt heel erg leuk om terug te zien!

@laura wat vervelend dat Rivaldo nu van die korte hoefjes heeft. van de zomer gaan die van mij ook op ijzers als het te kort wordt, dan komen er ook stiftgaten in!

zo ik heb net even lekker met de pony's gespeeld, moby echt even flink aan het werk gezet, dat was wel weer even nodig, met magic en misty allebei grondwerk gedaan. misty ging het eerst kwartier als een huppelend hert door de baan heen, haha zoo sgattig *D
magic was een half uur lang aan het turboen!

wat een heerlijk weer is het trouwens!!!!!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:55

ja het is echt heerlijk weer, ben nog niet buiten geweest, moet mijn schoolopdracht af hebben. Ga iets voor 6 uur naar stal.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:56

Baal er echt van om met dit weer op mijn werk te zitten :( wil lekker buiten bij de paardjes zijn :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:03

ja idd ben gelukkig donderdag en vrijdag vrij !! Donderdag nog 2 uur met aanhanger lessen en daarna komen ze een dressuurzadel aanmeten op sjors. Dan kan ik ook weer fanatiek gaan rijden.

Nog even en dan verzetten ze de klok kunnen we weer s'avonds rijden !!!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:06

Ik kan niet wachten tot de klok verzet kan worden, lekker 's avonds rijden inderdaad
uit mijn werk direct door naar stal en dan later eten :D :+:

Van het weekend maar weer eens lekker naar buiten :) en even in de bak beetje wat dingen doen :) en Doortje weer verder pesten :D heb van de week een kaptoom opgehaald, mag ze ook harder aan het werk :P
Volgende week vrijdag trailer ophalen en dan zaterdag op wedstrijd :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:12

ik heb de ritjes ook al gepland hihi.. morgen en donderdag, zaterdag les en zondag en maandag weer buitenritjes :D

Hopelijk staat hij morgen op ijzers, lijkt me heerlijk.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:13

Mij lijkt het me verschrikkelijk onhandig :n buiten dat ik het ongelovelijk duur vind om ze elke keer op ijzers te zetten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:40

ja oke, maar als ik een ritje buiten wil maken, moest ik constant kijken of de hoefschoenen er nog op zitten zo niet weer terug om te zoeken en dan weer erom doen. Dat gebeurdt zo 2 a 3 keer en dat is het even niet leuk meer hihi..

Wanneer de hoeven gegroeid zijn zal dit niet zo zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 17:48

Hallo weer
VHU gefeliciteerd. Ik ga vanaf morgen weer een opleiding beginnen. Mooie titel heb je nu

Ik ben ook blij zonder ijzers te kunnen. Ik vijl zelf en eens in de zoveel tijd komt er eens een hoefsmid langs. Ik ben altijd al zo nerveus voor een wedstrijd dat mijn tuig niet spontaan breekt, mijn kar instort of mijn pony's ineens kreupel zijn en als ik me dan ook nog eens zorgen moet maken of de ijzers wel goed zitten....