[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:05

Hai allemaal, ik kom ook nog eens piepen :o
Ik heb gezien dat Alwyn en Snuit hun debuut hebben gehad in het tweespan, wat leuk joh! Ziet er superleuk uit VHU! En wat een knappe hond heb je!
Alle husky's die voorbij zijn gekomen trouwens. Ik dacht dat het best zeldzaam was, mensen in Nederland/België die husky's hebben. Misschien is het in Nederland meer, want ik heb nog nooit een husky in het echt gezien. Ik vind het wel prachtige beesten, vroeger wou ik er altijd eentje :D

@ Jelleee: haha wat geweldig! Als de pony's even niet kunnen, kan jij de honden er gewoon voor gooien :Y)

@ tallechie: Veale ziet er ook goed uit!

Even wat over mijn leventje...
Met de diertjes gaat alles uitstekend. Ik heb Romeo zijn ijzers laten afnemen, hij kan nu weer lekker crossen door de weide (hij weigerde te lopen met ijzers, risico op vallen was vééél te groot :+ Geweldig om hem zo te zien stuntelen met momenten :D )
Ook met de hondjes gaat het uitstekend. Zhora is eindelijk een dametje geworden, vorig weekend was de sneeuw wit met rode stippen, toen wist ik genoeg :D Nu mag ik 3 weken niet meer naar de hondenschool... Ze begint stilletjes aan te snappen dat onze andere hond nog steeds voorrang heeft, maar ze doet toch steeds haar uiterste best om de andere toch te domineren. Zo springt ze gewoon helemaal bovenop de andere hond zodat ik eerst haar kan aaien en dan de andere hond pas. Wel zielig hoor, als je een 10-jarige (kleine) labrador ziet vertrappeld worden door een duitse dog/american stafford van 8 maanden oud!
Het onderwerp was ook even honden die door kattenluikjes gaan. Dat moet ik bij Zhora dus zeker niet proberen :D
Hier heb ik nog een mooie foto van onze hondjes. Deze foto gaan we gebruiken om kerstkaartjes te maken.
Afbeelding

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:12

Dank jullie wel.

Lotte hoe is het met je rug?
En fijn dat het met romeo en de honden goed gaat.
Dacht van de week nog die heb ik al een tijd niet gezien in het topic

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:17

Hee SL! :) hoe gaat het nu met jou? :)

hihi, zie je pony al helemaal stuntelen met z'n ijzers :+
zag bij ons vandaag 2 paarden schaatsen... die stonden (op blote hoefjes trouwens) op een érg grote bevroren plas.. 8 bij 6 meter ofzo.. en daar gingen ze dus óp lopen, terwijl ze er omheen konden.. rara.. ja die idioot van mij was erbij, want anders moest ie omlopen ^)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:29

@ Tallechie: met mijn rug gaat het momenteel vrij goed, het verschot is genezen (na een maand kreupel gelopen te hebben). Maar...Door de 'geweldige' pillen die ik nam voor mijn rug, mag ik morgen naar het ziekenhuis voor een maagonderzoek. Ik verga van de pijn zodra ik honger heb OF zodra ik eet of ik net gegeten heb. Laat dat nu het grootste deel van de dag zijn.. :?

@ Naaltje: Ja het is geweldig om ze te zien stuntelen :Y) Romeo voelt zich nu dé man nu hij zonder ijzers loopt, ongelofelijk hoe hij nu rent door de wei. Soms maakt hij wel een slippertje, maar dan denkt/hoopt hij dat niemand hem gezien heeft :+ (en zie je hem echt zo kijken _O- )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:31

Dat is minder. Succes met het onderzoek en hopelijk ben je snel van de pijn af

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:38

Tallechie: ik heb net nog even de film teruggekeken, maar zie er niets geks aan hoor. Past prima. Ik heb voor Rembrand een iets hogere kar, maar scheelt niet veel. Gewoon mee rijden! (deed je ook wel :D )

Morgen weer geen priveles, want er komt weer sneeuw :( . Waarom nu steeds op de donderdagochtend??????? Ik ga zo knullies binnenhalen en bak nog even slepen. Hoop dat ik morgen nog even zelf kan mennen.

Vanmorgen is eigenaresse van kleinkind van Rembrand langs geweest. Was erg leuk. Wij willen ook een keer bij haar gaan kijken.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:41

Ik heb er verder nog nooit iemand over gehoord vandaar.

Maar jij is niet eerlijk :-) jij wel de film zien en ik niet ;-)

Leuk een kleinkind van rembrand

jammer dat je les niet doorgaat. ik heb dinsdag ook afgebeld

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:43

VHU, die ene foto van Snuit is op inderdoor nijkerk gemaakt ? Dan issie wel snel!! :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:44

Ik heb gelukkig zaterdagochtend priveles van instructrice van vereniging. De bak staat dan op 20x60, dus kan ik mooi even proefjes oefenen. Moet ik wel heel vroeg zijn, anders gaan ruiters piepen dat menkarren eng zijn.

En ik hoop dit weekend tijd te hebben voor een herkansing van je film. Nog even geduld dus.
Laatst bijgewerkt door tine10 op 08-12-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 20:44

@ Poeltje: ik wil graag weer met het tandem rijden maar zoek nog een wagen. Met mijn 2wieler of concourswagen kan ik niet rijden. En de wagen waar ik in Benningbroek mee reed kan ik niet weer lenen helaas.
Ik mag de wagen van Evelli wel lenen, maar die is ook voor mijn (iets grotere) te zwaar in het enkelspan en tandem.
Van de week nog maar wat mensen vragen of ik hun wagen kan lenen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 20:48

Tine dat is wel goed hoor. Was ook een grapje.
Fijn dat je dan nog wel even kan oefenen.
Ik heb de 18e weer wedstrijd, maar kom niet veel aan rijden toe en zal niet weten hoe ik alles klaar moet krijgen met hoe ik me nu voel.

Dennis ik weet nog wel een shetlander wagen, maar weet niet als je die mag lenen en hoe je die daar krijgt

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:26

Tallechie, ik zeg ook niet dat hij te klein is, als jij er prettig mee ment is hettoch goed, maar ik vroeg het me af omdat Veale inderdaad in mijn ogen een enorm paard voor de wagen is, wel gaaf trouwens.

Ciska waar is je eigen marathonwagen heen?

SL: leuk je hier weer eens te zien

Naaltje schaatsende paarden het moet niet gekker worden.

Hier sneeuwt het alweer, dus morgen weer sleeen denk ik.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:30

Sonjim hij is ook enorm. Iedereen kijkt er vanop als ze naast hem gaan staan. Daarom kan ik ook bijna geen hulp krijgen omdat de meesten hem niet durfen beet te houden.

Als hij met zijn hoofd omhoog loopt is het niet ideaal maar voor mij voldoende.

Schaatsende paarden is niet handig inderdaad.

Het wordt inderdaad prut weer morgen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:37

Tallechie dat is het voordeel van mijn ukken, mijn huidige groom (onze pleegdochter) is zes jaar, gaat ervoor staan en zegt staan blijven als ik inspan en klaar is kees. Stapt ook buiten af om ervoor te gaan staan. Bijvoorbeeld bij de poort van de wei.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:37

Hij lijkt me idd enorm tallechie, vind hem wel enorm stoer. Leuk kleurtje :D

Kay vandaag;
Afbeelding

Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:39

Kay is cool. Gaat het nu beter tussen jouw en Kay ik heb het idee dat je twijfels weg zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 21:40

Kay vindt ik ook leuk. Leuk formaat ook.

Hij heeft inderdaad een leuk kleurtje. Iedereen herkent hem ook is ook wel handig op wedstrijd

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:42

Ja gaat echt prima hoor, al een hele tijd eigenlijk. Ik stond echt op het punt om te verkopen, was m spuugzat. En vanaf toen is het alleen maar beter gegaan haha. Hij heeft een totaal anders katakter dan mijn andere pony's en we moesten erg aan elkaar wennen. Maar hij wordt echt elke dag meer mijn maatje, komt altijd bij me staan knuffelen (doet ie bij niemand, hij is onwijs eenkennig, hij loopt weg voor iedereen eigenlijk) en staat te brullen bij het hek als ik aan kom lopen.

Oke soms kan ik hem wel achter t behang plakken maar dat heb ik met die andere 2 ook :')

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:43

Kay heeft een heel aansprekend hoofdje, daar kun je zo verliefd op worden! Is de klik er wel gekomen met Kay, en hoe gaat het met beleren met hem?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:44

sumic, hij is maandje terug ongeveer professioneel beleerd, stond hij dus een tijdje op een andere stal. nu volgen we ook prive les samen, hij is ook erg leergierig.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 21:54

Dan komt de klik ook sneller, wanneer je echt met hem aan het werk kunt gaan. Fijn dat hij het zo goed oppakt allemaal!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:05

leuk om te horen dat de klik er nu wel is, ik weet inderdaad nog dat je toen twijfelde om hem te verkopen.

Evelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:07

wat een heerlijke foto's van kay!

Ik heb thuis een duitste herder, Faldo. Het kan een heel lief beest zijn, maar ook zooo vervelend! Hij rent vaak achter mn ponies aan, denkt ie dan mee te spelen, maar ik wordt er af en toe niet goed van! :z

Altijd met zn ballie! haha
Afbeelding

Gluipertje :o
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 22:07

Toen het met veale niet goed ging stond ik op het punt om hem te verkopen. Ik had hem al in de stille verkoop. Toen een tijdje niets met hem gedaan en de fysio er bij gehad en daarna liep hij een stuk beter.
Nu ben ik gewoon blij met hem en trots dat hij mij niet laat stikken op wedstrijden

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 22:24

Wat is Kay toch een knapperd.

Ik vind Veale niet groot, maar ja, Rembrand is dan ook ongeveer van zelfde formaat (zijn bijnaam is Belgje :D ).
De meesten hier zijn pony's gewend. Dan lijkt een paard al snel groot. VHU zal Veale ook niet zo groot vinden, zij is ook groot gewend. Daarom lijkt de kar misschien ook wat klein. Bij pony's tonen de karren heel anders. Maar ja, hoger dan dit wordt echt maatwerk. Nu heb ik mijn kar al deels maatwerk (hij moest breder, want lamoen moest breder, omdat Rembrand benen kapot liep op lamoen), maar hoe hoger hoe breder. Dan wordt het vervoeren wel bijna onmogelijk. De kar van Rembrand past nog maar net op plaat voorop de trailer en op aanhangwagen. Veel breder past echt niet. Heb maar paar cm over.