Sorry dat ik weer zo kom binnenvallen, maar even een vraagje en dacht misschien weten jullie het. Zoals gewoonlijk hanteert mijn stal een maand opzegtermijn, als ik dan vandaag opzeg, betekend dat dat ik pas in Oktober weg kan?
tine10
Geplaatst: 04-08-13 20:11
Jenkins: ik denk het wel. Hangt er ook vanaf hoe goed je met ze overweg kunt denk ik. Maisie: WOW
Je kan het toch ook gewoon vragen? Misschien hebben ze zo een ander voor jouw plekje en vinden ze 1 september prima. Waar ga je heen?
Ik heb me net toch nog opgegeven voor Maarssen de talentencompetitie
janouk
Geplaatst: 04-08-13 20:45
Gezellig, wij zijn ook in Maarssen
_Marjola
Geplaatst: 04-08-13 22:28
Wow wat een plaatje(s)! (De pony's en de foto's )
Goed gereden zeg Tine! Supergrappig van het groeten trouwens. Had de jury er nog een opmerking over gemaakt op je coupon? Als het een men/ohz jurylid was, zag die vast ook de humor ervan in.
Leuk dat er zoveel bokkers in Middenbeemster komen! Ben sowieso benieuwd hoeveel animo er die dag is.
Wij gaan dan voor het eerst mijn pony en mijn vaders tuigpaard naast elkaar zetten in de vrachtwagen, dus dat zal wel even wennen worden voor de paarden (maar ook voor ons qua groomen etc.). Ik kan mij eigenlijk niet eens herinneren dat ik ooit mee heb gedaan aan een kampioenschap (ohz), dus ik zie wel waar het schip strandt
Ik eindig iig onder jou in de L dressuur met ferro dus dat is al makkelijk.
Wij gaan er ook vrijdag in de ochtend of begin middag al naar toen met het hele spul.
_Marjola
Geplaatst: 04-08-13 23:01
Heb je je eigen onderschrift wel eens goed gelezen. Volgens mij heb jij meer punten en vooral een bak meer ervaring. Ik kom net met een jaartje menervaring om de hoek kijken Gok dat het dus eerder andersom is. Of Sam moet een briljante dag hebben, maar daar ga ik niet van uit.
Maisie
Geplaatst: 04-08-13 23:16
Sam gaat dik winnen van ferro neem dat maar van mij aan. Als je mij dressuur met hem ziet rijden vraag je je denk ik serieus af hoe ik ooit de L heb kunnen halen
_Marjola
Geplaatst: 04-08-13 23:35
We gaan het merken die dag, Sam is vrij wisselvallig in zijn prestaties in de dressuur dus daarom lage verwachtingen (meer mooi voor de ervaring - maar je zal net zien, loopt dat wel en gaat de vaardigheid prut). Ik hoop alleen dat die twee van ons niet gaan lopen klieren op de vrachtwagen en elkaar net toevallig een trap geven (het zijn echt twee verschrikkelijke haantjes af en toe, zeker als we op concours gaan).
Waar ik wel benieuwd naar ben is of het aantal starts ook redelijk dicht in de buurt ligt bij het aantal actieve combinaties in de regio (die in de verdeelsleutel staan). Of varieert dat heel erg per klasse? Hoe hebben jullie dat de afgelopen jaren ervaren?
Hele boktmeeting daar.... ik heb de 17e ook kampioenschappen, maar dan in Noord. Heb Snuit en dubbelspan afgemeld. Heb besloten Snuit niet meer mee te nemen op wedstrijd. Laatste marathon dus maar afmelden en me richten op Alwyn, dressuur en vaardigheid. Volgend jaar dus ook geen marathons rijden. Is niet anders.
Morgenochtend komt de dierenarts, paard op stal is niet goed, maar wil ook dat hij bloed afneemt bij Snuit. Ik vertrouw het toch niet helemaal.
Maisie dat vind ik niet eerlijk tegen over alwyn. Hij vind het in enkelspan niet leuk. Vaardigheid wel, maar de marathon niet. De laatste marathon die ik reed had ik 70 strafpunten in de trajecten omdat hij niet harder wilde lopen.
tine10
Geplaatst: 05-08-13 12:36
Tallechie: jammer dat het niet lukt met Snuit. Maar ik snap het niet helemaal. Je schreef de laatste tijd steeds dat hij zo goed ging. Waarom dan toch het besluit om geen wedstrijden meer te rijden? Marjola: zit er op de vrachtwagen geen schot tussen dan? Ik had wel een 7 voor het groeten, dus wellicht heeft jury het niet gezien
Vanmorgen Amerigo toch maar helemaal geschoren. Zijn haar werd zo dik en ging op billen/lies al rechtop staan. Daarna met zoonlief de proefjes geoefend. Ging heel aardig. Daarna Thabor weer voor de kar gehad. WEER niet bang geweest en dressuurmatig ging het ook best leuk (denk ik haha). Rembrand krijgt even een vrije dag. Geen puf meer en hij heeft ook al zoveel dagen achtereen gewerkt, geeft niet.
Tine omdat het thuis super gaat, maar op wedstrijden draait hij helemaal door. Hij wordt steeds feller, maar is ook niet meer terug te krijgen momenteel.
Super van Thabor.
tine10
Geplaatst: 05-08-13 12:46
Wat ontzettend jammer Tallechie, want je bent de laatste tijd zo enthousiast over Snuit. En als je hem bijvoorbeeld Nerv controle geeft, of iets soortgelijks? Daar worden ze rustig van, maar is geen doping.
Ik voer hem nu van alles. Thuis werkt het, maar op wedstrijd dus niet.
_Marjola
Geplaatst: 05-08-13 12:53
Dat is balen tallechie. Hopelijk komen er geen vervelende dingen uit dat onderzoek. Tine: dat is mazzel van het groeten. Er zit wel een schot in onze vrachtwagen (doorzichtig dik rubberachtig spul - weet even niet hoe ik het moet noemen - maar het is redelijk stevig), maar heb genoeg rare dingen meegemaakt toen we nog een trailer hadden. Mijn eerste pony (welsh abtje) en een welsh (categorie d) stonden samen op de trailer en omdat die kleine begon te treiteren zat die ander over de voorbalk (en dan stonden ze kort). Daarnaast eens met een paard gehad dat ze met 3 benen over de voorbalk ging (we reden net weg bij de club en zij schrok waarschijnlijk ergens van). Het is een wonder dat we haar zonder letsel eruit hebben gekregen en ze daarna altijd zonder problemen de trailer opliep. Maar reizen wordt dan wel even spannend voor jezelf.
Het is ook lastig bepalen of je nu vooraf even moet oefenen of je ze maar gewoon moet verrassen op die dag. Gelukkig is het maar 30-40min rijden voor ons. We hebben wel alvast bedacht dat als ze geen zin hebben om stil te staan op de vrachtwagen met zijn tweeën (in hun eentje is dat geen probleem een hele dag), dan zetten we ze in de binnenmanege neer.
VanHuisUit
Geplaatst: 05-08-13 12:59
Buitenrit met Ollie gedaan samen met groom van uurtje of 2. Weer over industrieterrein en flink stuk weg, het was lekker rustig maar toch nog wat vrachtwagens en tractoren maar daar draait ze haar hoef vrijwel niet meer voor om, mijn topper echt genoten.
Als Tallechie zaterdag hetzelfde met Snuit heeft meegemaakt als ik een paar keer met hem heb gehad begrijp ik haar besluit helemaal, wat niet wegneemt dat het heel vervelend is voor zowel Tallechie als Snuit Het vervelende met Snuit is dat hij je ook een supergevoel kan geven en tegelijkertijd soms
Marjola wie weet gaat het wel heel goed ben zelf altijd wel van het langzaam opbouwen en oefenen. Tine super! Fijn dat je steeds meer vertrouwen krijgt! Wat een prachtige foto's Maisie
Hier komt zo een mevrouw die een hondenuitlaatservice heeft die ook individueel uitlaat. We willen straks als ik weer werk iemand die ze rond een uur of 11.00 even een rondje laat lopen, omdat onze Mies zo oud wordt en wat vaker uit moet. Nu is Mies een enorme trut met andere mensen (Wiske vindt iedereen ) dus ben benieuwd
Maisie wat een gave foto's zeg. Mooie pony's om te zien. Wat een uitstraling.
Ips Snuit is inderdaad de zwarte. De witte is goed te rijden, die is zelfs heel goed stuurbaar en mist meestal impuls. Met de schimmel moest ik om 13 uur al rijden. En met dubbelspan om 17 uur. Met de zwarte om 15 uur.
Vhu spannend. Hopelijk klikt het. Lastig is dat met een oude hond inderdaad. Super van Ollie.
Marjola spannend. maar de eerste stap is genomen. hopelijk gaat het goed op de trailer. Je zou kunnen oefenen door een paar keer kleine stukjes te rijden. Dan weet je wel zeker hoe ze op elkaar reageren en heb je die stress er niet meer bij .
Tine ik heb ze beiden gelukkig nog dun in het haar zitten. Ik ga dit jaar wel eerder scheren dan vorig jaar. Nu maar 1 keer kunnen doen, maar eigenlijk had het twee keer gemoeten. Moet nog even op zoek naar een scheermachine. Heb allen om op te scheren. Vorig jaar laten doen door iemand.
heb ik nu iedereen weer gehad? op telefoon bij gelezen, maar op pc even de reactie getypt.