[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:47

Wat gaaf die husky's! :wow: :D

Evelli schreef:
Jammer dat je niet met een tweewieler mag indoormarathonnen :D anders had ik wel gewild :) maar ja, regelementen he

Kun je geen vierwieler regelen? Hier in de polder rijden ook een aantal met shetlanders, mocht je het leuk vinden, kan ik altijd even vragen of ze hun kar willen uitlenen?

VHU: Hé, is dat in Nijkerk? Het parcour is nooit zo'n groot probleem, wel dat hij zo heavy reageert, maar in het parcour kan het me geen bal schelen. Waar ik dan wel van baal is als mensen al met hun mening klaarstaan. Dan heb ik zoiets van: probeer maar eens met Kokkie een parcour te rijden. Not that easy! Saffier daarintegen is heel wendbaar, snel en goed te sturen op twee leidsels.
Die mist alleen wat kracht, wat Kokkie wel weer heeft. Snuit is echt een kanjer, vind het een hele stoere pony. :j

Tallechie: Vind dit een mooie kar, staat ook een stuk mooier!

Keet

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:50

Ja, heb wel een 4wieler maar niet een die geschikt is voor mijn pony in een binnenbak :) Zou alleen rijden als het mogelijk was om met sulky te rijden :)
2012 kom ik wel met tweespan :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 14:51

Poeltje ik weet precies hoe dat voelt, bij mij hadden ze ook allemaal commentaar en ik was allang blij dat ik hem redelijk kon sturen. Dit staat inderdaad ook mooier en daar zijn mijn punten ook naar. Ook is deze kar 20 cm smaller wat in de marathon natuurlijk ook een voordeel geeft.

Het is dat ik een paarden marathon wagen heb anders had je die van mij mogen leven evelli'

Daarom wil ik er dus ook eigenlijk een kleinere bij voor de indoors, dat is toch wat makkelijker dan met zo'n grote

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 14:51

ik dacht altijd al dat ik Snuit(je) herkende. Heb enkele jaren meerdere malen tegen hem en zijn vorige eigenaar gereden in de TWente Cup.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:00

Ik heb een marathonwagen :+ dat is het probleem ook niet :+
een 4 wieler is gewoon te zwaar voor mijn pony in het enkelspan ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:00

Evelli schreef:
Ja, heb wel een 4wieler maar niet een die geschikt is voor mijn pony in een binnenbak :) Zou alleen rijden als het mogelijk was om met sulky te rijden :)
2012 kom ik wel met tweespan :)

Oké! Kon het altijd proberen :D Doen jullie weer mee met tandem in Barsingerhorn?

tallechie schreef:
Poeltje ik weet precies hoe dat voelt, bij mij hadden ze ook allemaal commentaar en ik was allang blij dat ik hem redelijk kon sturen. Dit staat inderdaad ook mooier en daar zijn mijn punten ook naar. Ook is deze kar 20 cm smaller wat in de marathon natuurlijk ook een voordeel geeft.

Het is dat ik een paarden marathon wagen heb anders had je die van mij mogen leven evelli'

Daarom wil ik er dus ook eigenlijk een kleinere bij voor de indoors, dat is toch wat makkelijker dan met zo'n grote

Had ik vorige wedstrijd ook last van. Stond even met een man te praten die zei dat mijn tweede omloop niet zo netjes was.
Die van hem ging echt super en volgens hem waren ze ook erg snel. Uiteindelijk werd ik tweede en hij viel niet in de prijzen.
Ik ga me er niet meer druk om maken. Als ik met Saffier, Sjors of Peppie men gaat het een stuk netter, omdat zij gewoon niet zo heavy reageren. Kokkie is verder echt een superpony en het vertrouwen moet weer even komen. Normaal rijd ik ook niet met Kokkie, maar ment die kleine meid ermee. Helaas is Saffier vaak gereserveerd, omdat zij onder het zadel met hem springt. Tis gewoon eventjes weer wennen, mennen met Kokkie. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:05

Nou ja, Poeltje, kan het aan de ene kant wel een beetje begrijpen dat mensen er in eerste instantie van denken dat het niet zo netjes ging. Hij was/leek ontzettend onrustig tijdens de omlopen. Ik had zelf ook zoiets van okee..... zo zou ik niet met een pony willen rijden als hij/zij zich zo gedraagd, maar dat is persoonlijk natuurlijk :) Maar inderdaad je was wel snel :)

Weet niet of we met het tandem meedoen :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:21

Evelli schreef:
Nou ja, Poeltje, kan het aan de ene kant wel een beetje begrijpen dat mensen er in eerste instantie van denken dat het niet zo netjes ging. Hij was/leek ontzettend onrustig tijdens de omlopen. Ik had zelf ook zoiets van okee..... zo zou ik niet met een pony willen rijden als hij/zij zich zo gedraagd, maar dat is persoonlijk natuurlijk :) Maar inderdaad je was wel snel :)

Weet niet of we met het tandem meedoen :)

Dat kan. Hij moet er toch maar aan wennen dat hij gewoon nergens last van heeft. Hij heeft zichzelf dit nu aangeleerd en dat moet hij gewoon afleren en dat kan niet als hij niet voor de kar staat. Verder ben ik van plan om de volgende competitiewedstrijden gewoon met Saffier te rijden mocht dat kunnen. Het is niet aan mij namelijk, want het is niet mijn pony. :)
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 08-12-10 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:28

Je hoeft je toch niet te verdedigen ;) jullie maken keuzes om bepaalde redenen en dat ik toch jullie goed recht ;)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:35

Misschien kwam mijn post verdedigend over, maar dat was niet mijn bedoeling.
Zolang we er plezier in hebben, Kokkie het leuk vindt en alles goed gaat, blijven we lekker wedstrijden rijden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:46

Weet ik :)
Maar je zegt: hij moet er maar gewoon aan wennen. Misschien is dat iets om dan veel thuis te oefenen zodat het op wedstrijd er iets minder heftig uitziet?

Dacht ik trouwens eerst ook bij Keet: stel je niet aan, er is niets aan de hand. Die bleef wel alles voor me doen en ze vond alles leuk (behalve druk op de leidsels)
Tot de tandarts kwam :) Nu met haar nieuwe bitje gaat het stukken beter :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:55

Hihi, het is niet zo dat ik Kokkie alleen pak voor de wedstrijden. :D
Ik probeer met Kokkie dressuurmatig ook te trainen thuis (mocht het weer het toelaten!), maar ik houd zeker die tip over dat bitje in gedachten.
Tandarts is twee weken geleden geweest, dus even zien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 15:58

leuk filmpje gezien :j
en fotos van tallechie :)

ik ben nu op stage, maar ga richting stal rijden. Paarden even voeren en knuffelen, en dan optijd thuis. Wil thuis verder voor stage, maar wil nu hier weg omdat ik raar gevoel krijg achter m'n ogen.. en óf dat wordt hoofdpijn, óf niks.. Aangezien ik met de bus ben, better safe than sorry! :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:06

Vandaag Chicko voor het eerst laten slepen (de slee met puk erop) hij liep alsof hij nooit anders gedaan had, echt gaaf.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 17:54

Leuk sonjim!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:27

Jelle, ik vind bojar een hele mooi hond! wat een ogen zeg!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:32

Wat een mooie honden komen hier voorbij. VHu deze stalling was alleen voor deze winter bedoeld toch, dan vind ik het een prima stalling. Veel naar buiten komt daarna wel, nu is het matchen van jullie en goede begeleiding belangrijk.
Vandaag op de menvereniging geweest, in het voorjaar gaan ze hier beginnen met losse lessen en de proeven voor het mennen. Ik geloof dat ik er al eens hier op bokt over gehoord had dat er stallen waren die losse lessen geven en dan als je de proeven haalt kun je alsnog je menbewijs halen.
Tallechie, ik vind je kar klein ogen achter Veale, mij is altijd geleerd bokhoogte gelijk aan de schofthoogte van het paard, zodat je uitzicht hebt over de oren van je paard heen. als ik de foto's zie vraag ik me af of je wat zien kan als hij zijn koppie omhoog doet.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:33

Als hij zijn hoofd omhoog doet moet ik er inderdaad bij langs kijken, maar dat moet ik op de verhoogde wagen ook.
Als hij nageeflijk loopt kan ik er over heen kijken. Zal even kijken als ik nog een andere foto heb

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:36

iik vroeg het me allen maar af, ik heb meestal andersom, een wagen die iets hoger dan de schoft is, lager lukt alleen als de veren eronder weggehaald zijn.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:43

Ik kan zo geen juiste foto vinden, althans mijn album werkt niet mee.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 18:44

Veel hoger krijg ik hem niet, moet ik hem op laat maken, dit is het hoogste wat er is standaard. En als ik hem op maat laat maken kost me dat heel veel centjes, wat ik er nu niet voor over heb.
Ik kan er mee rijden en kan er over heen kijken mits hij nageeflijk is en anders kijk ik er wel om heen.
Als ik op de bok zit, zitten de leidsels nog boven zijn rug, dus volgens mij moet dit goed zijn.
ze blijven niet op zijn rug liggen zeg maar

Het liefst kijk ik er ook echt overheen maar dan moet ik nog een grotere wagen kopen

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 18:46

Voor de belangstellende, de nieuwe dresuurproeven staan online op de knhs site!!
http://knhs.nl./news.asp?pCatID=158&CatID=201&ID=7424&style=1&zoomstyle=11&men=02&ppCatID=201

Wat een prachtige honden komen er voor bij zeg! Wij hebben ook over zo'n ras getwijfeld, maar uiteindelijk niet voor gekozen omdat hij toch ook best veel binnen in huis zou zijn en we bang waren dat hij zich dan teveel zou gaan vervelen. Uiteindelijk gekozen voor een boxer.. wil nooit niks anders meer, maar heeft misschien nog wel meer beweging en uitdaging nodig dan zo'n poolhond ;)

Wat is Veale een mooi paard, hoe groot is hij eigenlijk? Ik vind je kar ook wat klein ogen, maar niet té klein. en bokhoogte/schofthoogte hoeft zeker niet gelijk te zijn, zeker bij een enkelspan is het wel fijn om laag te zitten voor de stabiliteit; vooral met marathon.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:09

Dank je wel sumic. Hij is 1,71 en erg grof dus oogt nog groter. Dit is een gewone normale paarden marathonwagen waar de andere paarden ook voor staan, maar omdat veale zo grof oogt is het beeld denk ik anders. Ik heb er op wedstrijden nog nooit commentaar op gehad.

Martine heeft mij in het echt zien rijden. Misschien kan die een oordeel geven?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-10 19:24

Afbeelding

Veale met knotjes. Zo kun je zien hoe groot hij is.

Sorry maar verveel me dus ben met foto's uitzoeken bezig

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-10 19:41

Heerlijk dier zeg !!