[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 18:31

sorry effe egoberichtje hier is het gekkenhuis met de ritten.
Ik rij 2 ritten per dag en dan nog al het andere werk er omheen.
morgen rij ik even niet ,ik ben kapot.
morgen alleen wissel van de benb en de beestenboel verzorgen en dan zit het me verder wel gebakken.
Afgelopen woensdag ben ik met les enorm van puck afgekletterd , omdat madam dacht dat ze rodeo kon nou dat kon ze maar ik niet.
Alles is bont en blauw maar gelukkig niks gebroken.
Mijn instructrice schrok zich rot was niet dat je het aan zag komen zeg maar.
Ik weet niet of ik het nog zo leuk vind het is geen must.
Ik heb 2 brave paarden onder het zadel dus vind het wel mooi geweest.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 20:08

O jakkes Tinkertje. Pijnlijk!! Heel veel beterschap.

marga1

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 21:10

Oliebol dan is ze erg hoog,Tinkertje beterschap, en inderdaad het hoeft niet en je moet verstandig zijn als a.s. oma.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 14:43

Beterschap Tinkertje.
En succes met alle drukte.

Hier vandaag naar de keuring geweest met Olivia en Wiseguy.
Wiseguy heeft een 2e premie behaald. Hij was wat te rijk in conditie en liet het op beweging wat liggen.
Maar verder is hij echt super braaf geweest <3
Ook op de vrachtwagen staat hij alsof hij het dagelijks doet. :))
Olivia helemaal top, die mag door naar de Elite keuring in September. *\%/*

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 21:57

Renske gefeliciteerd met Olivia. En jammer dat Wiseguy net niet zijn goede moment had wat beweging betreft, het blijft toch een momentopname.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 08:52

Gem schreef:
Ik ben gisteren bij de fokker van Inova langs geweest. Dit keer nog zonder paard (want eigenlijk was het doel van deze noordelijke rit het wegbrengen van mijn dochter voor haar vijf weken vakantiewerk voor Recra-team, animatie voor kinderen, in Balkbrug) , maar de volgende keer gaat Miepje mee.
Heb haar moeder, volle zusje en veulen (nichtje dus) gezien <3 . Heel veel gelijkenissen, hoewel Inova iets fijner gebouwd is dan haar moeder en zus.[

Leuk Gem, nieuwsgierig was dat in kampen?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 17:41

Nee :D ! Via "Kampen" heb ik haar overigens toen wel gekocht :P .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 21:16

Ai zo naar vallen is echt naar :(:) en wat je zegt, het hoeft niet ... sterkte dikke knuffel vanaf hier (voorzichtige 1.5 m).

Wat leuk Gem!

Rest nog ff bijlezen, ben beetje druk (leuk druk maar druk :P )

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 23:54

Knap waren ze wel op de keuring.
Afbeelding
Afbeelding

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 00:33

renske oohh wouw knappe moeder en zoon gefeliciteerd.
jammer van wiseguy maar hij blijft evengoed knap altijd lastig zo'n momentopname.

Gem super leuk om dat te kunnen vergelijken.

Hier gekkenhuis met de ritten ik kan er wel 10 op een dag doen maar dat gaat natuurlijk niet :+ .
Vandaag wissel van de b&b daarvoor lekker zelf een prive rondje met d-jee geweest.
Hij vind de ritten met toeristen mwa mwa , dus dan laat ik hem eerder staan.
Maar hij moet natuurlijk wel op conditie blijven dus dan maar even tussendoor samen op pad als ik even een gaatje in mijn agenda heb<3
Morgenavond rij ik 1 rit omdat ik overdag wissel van de caravan heb en ik moet thuis blijven omdat de kpn monteur komt omdat het internet er steeds uitklapt |o
Woensdag rij ik 2 ritten dat is eigenlijk gekkenwerk naast de rest van mijn werk , maar goed deze mensen wilde zo graag mee en dit kon ik nog wel even zo passen.
Verder heb ik er goed over na gedacht omtrent Puck.
Ik heb al mijn geld en energie erin gepompt om haar onder het zadel te krijgen dus ik ga er wel weer op maar de galop sla ik voorlopig echt over.
In draf is ze gewoon braaf ik ga haar eerst aan de longeerlijn trainen op de galop.
Voor de kar doet ze dat inmiddels prima maar in de bak ohz is het gewoon erg moeilijk voor haar.
Mijn dijbeen is nu bijna zwart maar echt last heb ik er gelukkig niet van.
Mijn schouder , arm en buik zijn ook blauw maar dat voel ik gelukkig ook niet echt.
Dus ik heb echt mazzel gehad.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:31

Tinkertje, vol programma. Misschien kun je erachter komen waarom ze het in de bak moeilijk vindt (buiten is natuurlijk makkelijker rechtuit). Misschien heeft ze ergens een blokkade die fysio/osteopaat kan verhelpen. Heeft ze op beide kanten moeite of 1 kant. Ik probeer alleen maar even met je mee te denken he?! Thor vindt galop in de bak ook nog moeilijk, ik heb dan haast geen stuur. Met name de bochten vindt hij moeilijk. Is nog een balansdingetje.

Hier is zoonlief op Grijze Jagerkamp, morgen gaan ze paardrijden, dus ik breng morgen zijn pony naar de manege waar ze gaan rijden (is hier in de buurt hoor). Gisteren een heerlijk tochtje gemaakt over het Balloerveld. Was de eerste keer voor Thor, hij vond het hier en daar wel een beetje spannend, maar deed het verder goed.

Nou, ik heb voor mezelf weer een vol programma gemaakt, dus ik ga snel weer verder.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:45

osteo zou vandaag komen maar die belde af wegens verkeerde planning.
Ze probeerd vanmiddag nog te komen.
ik verwacht niet echt iets ze word 2 keer per jaar gecheckt.
Ze zit enorm goed in haar lijf hoor ik dan altijd.
Maar om alles uit te sluiten heb ik haar vorige week wel meteen gebeld je weet niet wat voor glijer ze heeft gemaakt.
ze heeft het aan beide kanten het is zuiver de galop het aanspringen vind ze spannend.
had ze voor de kar ook maar nu heeft ze daar vertrouwen in.

zoonlief lekker op pad en jij ook aan de rij geweest.
werkze vandaag ik had even theepauze maar ga nu ook weer verder.
fijne dag iedereen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 21:45

Gevalletje 'kunstje afkijken' . Inova kijkt in ieder geval vol bewondering naar de tweespannen in obstacle-training. En uiteraard mocht ze zelf ook :D .

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:20

Vandaag dan eindelijk (2 jaar geleden had ik een prijs gewonnen, en dat was deze les) mijn allereerste WE les gehad. Ik had destijds gehoopt hem met Rembrand te kunnen doen, dan was het anders verlopen, die had alle hindernissen wel in galop gedaan. Met Thor ging het wat anders. Hij vond alles heel eng en bevroor steeds. Naast de bak liep in de wei bij de buren een hengstje, dat de hele les langs de bakrand aan het rennen was, uiteindelijk reageerde Thor daar niet meer op, maar dat heeft wel even geduurd. Bij bijna alle hindernissen had ik hulp nodig, want hij vertikte het om erover/eromheen/erdoor te gaan. Maar, aan het eind kon ik bijna alle hindernissen nemen, zonder hulp. Het was hard werken ;-), maar het was een leerzame dag. Vrijdag hebben we weer een andere nieuwe uitdaging. Ik ben benieuwd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:47

Leuk Tine eindelijk je prijs

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:38

@Renske knappe pony's. Jammer van Wiseguy zijn beoordeling.

@Gem, wat leuk haha. Ogen en oren op stokjes. :D

@Tinkertje mooi dat het weinig last meer geeft.

Hier het nieuwe tuig op Alex aangepast en warempel hij loopt weer lekker voorwaarts. Hij was de afgelopen ritten nogal sloom namelijk. Maar daar had ik gisteren geen last van. Ik heb meteen ook maar een groter rondje gereden, want waarom niet.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:52

Hee tine, je was in de buurt zie ik!!
Leuk hoor WE.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:28

Wat gaaf Tine!

Fijn dat het nieuwe tuig past Jorex!

Hier gisteren heerlijk gelest met Olivia, voor het eerst ook galop mee gepakt en ze pakte het super op. <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 16:56

Wat leuk Tine 8-)
En allemaal wel of niet galopperende paarden *\o/* en ook :(:)

Ik ben hier vooral bezig met soort van vakantie houden :o
Heb met zoonlief vakantie die we zouden naar Barcelona (jaja ik zoek het wel uit, eerst Rusland, dat werd dus Zeeland, nu Barcelona... ook weer lekker in de top van Corona - uitbraken...) omgeboekt naar Griekenland. Is maar paar dagen maar zijn we er toch even echt uit.

Verder dus lekker bezig, maar niet met paarden :o Jenn zwaai ik bijna dagelijks naar en zij zwaait terug met haar staart, uit de wei. Komt wel weer.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:39

Tinkertje en Tine hebben het druk Tine dat ziet er goed uit met Thor.

Renske mooie foto's van de keuring, en fijne les.

Jorex heeft een blij Alex in z'n nieuwe tuig.

VHU heeft vakantie.

Hier een beetje rustiger aan na het kersenjam koken, en eindelijk de appelbomen gedieft (appeltjes uitgedund) hopelijk dit jaar grote appels oogsten i.p.v. die hummeltjes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 19:52

Marga, jij bent anders ook flink druk bezig geweest lijkt me ;-)
VHU, lekker vakantie aan het vieren.
Jorex heeft nieuw tuig passend gemaakt. Weet je ook wat hem dan zo heeft afgeremd? Gewoon nieuwsgierig ;-)
Renske lekker gelest en in galop geweest.
Baudy, ja was vlakbij jou (in ieder geval in jouw dorp)

Vandaag heeft Rocky weer voor de kar gelopen. Drie weken niet gedaan en hij liep er zo mee weg. Hij vindt het echt heel leuk. Ik heb achterop gezeten, en ben bijna niet bang geweest. Rocky is zo relaxed en reageert niet of nauwelijks op spannende dingen (regiobussen, tractoren met karren vol hooi, grasmaaiers, heggenmaaiers etc) Zaterdag komt beleerder/instructeur weer. Ik hoop dat ik dapper genoeg ga zijn om er ook even achter te zitten. Ik heb nu toch echt wel gezien dat Rocky super braaf is.

Vandaag is ook nog een instructeur van Emiel Voest hier geweest ivm trailerladen van Thor. Ik wil gewoon echt alleen op pad kunnen en dat kan pas als ik hem op vreemd terrein ook weer alleen op de trailer krijg. Ik heb nu een carrotstick besteld, daarmee zouden we dan echt alleen op pad moeten kunnen gaan.

Morgen weer lekker een buitenrit met Thor in de planning. Zin in.

Fijne avond

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:26

Sorry hoor, kom ik weer opscheppen over Thor. :+

Vandaag een buitenrit met een aanspanning samen gemaakt. Ik had al verwacht dat Thor zich niet zo druk zou maken over de kar, maar dat hij zo braaf zou zijn had ik ook weer niet verwacht. Stap, draf, galop, voor, naast en achter de kar aan.
Andere dingen vond hij dan nog wel spannend en het rooster bij een fietstunnel wilde hij echt niet overheen, dus hebben een omweg moeten maken door een andere tunnel. Daar waren geen roosters en liep hij gelukkig wel gewoon er door.

De aanspanning was echt zooooooo braaf. Een 5 jarige welsh hengst. Echt super relaxed. Hij bleef ook keurig wachten tot Thor eindelijk eens door de tunnel zou komen, en draaide daarna ook braaf om toen dat niet lukte. En het gezelschap was erg gezellig, dus dat gaan we vaker doen.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:45

@tine ik heb werkelijk waar geen idee. Ik wijtte het aan het feit dat ie en dikker was geworden en 2 weken had stilgestaan. Maar met het nieuwe tuig loopt hij weer lekker voorwaarts en daarbij heeft hij ook bijna een week stilgestaan (waarbij hij nog dikker was geworden). Dus ik weet het niet, hij loopt nu ruim 1,5 km harder gemiddeld dan de laatste 3 ritjes met het oude tuig in de week dat het tuig kapot ging. 1 ritje 8 km in een uur en 20 minuten. Mijn 10 km rondje van gisteren was 1 uur en 15 minuten. Hij zweet nu ook beter, normaal was alles onder het schofttuigje bij beide bezweet. Nu zweet hij alleen op de plekken waar het hoort en niet op zijn rug.
Afbeelding

VHU lekker vakantie houden!

Fijn dat je les goed ging Renske.
En fijn dat de buitenrit goed ging Tine. Ook fijn dat Rocky het zo goed doet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 12:43

Jaja, ik heb even gemend met Rocky. Zonder angst (terwijl Rocky even daarvoor op buitenrit nog heel erg stout was, wilde niet stilstaan op een kruising)). Heel blij mee en best beetje trots op mezelf.

Nu eerst op vakantie en daarna hoop ik het verder uit te kunnen breiden.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:07

Tine met een fijn gevoel op vakantie zo. Met Thor met koets mee en zelf met Rocky gemend.

ML had de instucteur naar de boot gebracht en zag op de terugweg een shetten vosje voor een hca rijden, volgens mij was dit Jorex.
Het is nu rete druk op het eiland en ben dat zo trots op Eef dat hij het allemaal langs zich laat rijden. Men heeft ook allemaal haast ook op vakantie, zeker 6 auto's die over een doorgetrokken streep rijden die daar niet voor niets is (onoverzichtelijke bocht) hou mijn hart dan iedere keer vast i.v.m. tegenliggers, en dan van die idioten die je afsnijden, nog snel voor je ook die weg indraaien. Na ja we zijn weer heelhuids heen en weer gereden naar menles.