[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:11

Barney1978 schreef:
Weet je wat heel apart is geweest in Teteringen, een bekende van me wilde haar pony een stukje appel geven na binnenkomst en toen de jury dat zag is ze bijna gediskwalificeerd. Dit omdat het bit nog in zat.

Wel super handig dat intrainen van het monsteren, dit hebben wij in het begin ook bij ze aangeleerd. Die Sultana zijn wel slim.

Spannend allemaal Nanda, ik hoop dat je een leuke stal kunt vinden.

Nog zes weken tot Ysselsteyn, ik hoop dat het weer enigszins blijft meewerken ivm het trainen. Wij zijn nog steeds bezig met het in orde krijgen van de tweewieler. De optie van Jebbo die via Nanda is doorgegeven wordt nu gemaakt. We hopen dat het hiermee wordt opgelost. Maar helaas is de communicatie en duidelijkheid wat lastig met de dealer. Daarnaast ging de verf helemaal van de lamoen stokken af. Ik heb gebeld en toen hoorde ik pas dat ik nieuwe moet krijgen die wel zijn gepoedercoat. Baal er wel van dat hij dit niet direct heeft aangegeven. Woensdag gaat mijn man opbellen om na te gaan hoe het zit met de oplossing van de langboom.

Wat jammer dat het niet zo loopt als dat je verwacht had.ik ben benieuwd hoe het weer gat zijn.en dat van appel geven waarom mag dat niet,ik zelf voer ook nooit met bit dit omdat het mij vervelend lijkt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:04

@Barney nog wat instelproblemen met de tweewieler, maar gaat vast wel goedkomen!
Was dat met dat stukje appel tijdens het nakeuren / keuren of zoiets? Want bij hartslag opnemen of daar omheen mag dat dus niet, dat kan gezien worden als be-invloeding of zoiets ... misschien dat het dat was?

Ja dat weer .... voor ons ook 6 weken tot de endurance dan. We zitten aardig op schema, maar het blijft altijd spannend :7 ben ook altijd zo in die laatste weken bang voor blessures, zijn de ijzers nog goed/ wanneer komt de hoefsmid / gaat het goed met het voer / is de auto/trailer goed / groom geregeld handige spullen bij elkaar voor de vetgate / al dat soort dingen. Ach ja het houdt je van de straat :D

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 02:04

Er staat niks in het reglement over voeren. Sommige juryleden snappen er niks van. Eten heeft enkel een negatieve invloed op de hartslag.

Vandaag weer drie stallingen gebeld. Ze willen soms niet eens praten. Hier kon ik zo overal terecht. En dan noemen ze friezen bot. Ik denk dat ze het liefste hebben dat ik de ponys tussen 4 wanden zet. Hopelijk vind ik vlot iets.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:48

Napie schreef:
Er staat niks in het reglement over voeren. Sommige juryleden snappen er niks van. Eten heeft enkel een negatieve invloed op de hartslag.

Vandaag weer drie stallingen gebeld. Ze willen soms niet eens praten. Hier kon ik zo overal terecht. En dan noemen ze friezen bot. Ik denk dat ze het liefste hebben dat ik de ponys tussen 4 wanden zet. Hopelijk vind ik vlot iets.

Verschrikkelijk toch hoop dat je wat vind,is 24/7 geen optie een wei.ik zelf ben er erg blij mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:10

Bij ons is ook geen plek helaas :(

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:41

Wat vervelend zeg! Ik weet hoe lastig het kan zijn, heb ook nog steeds geen nieuwe stal gevonden. Probleem bij mij is dat ik geen €500,- stalling per maand op kan hoesten.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:14

Dat lukt mij ook niet. Ik betaal nu 100 per maand en wil max 200 per maand. Brok betaal ik altijd zelf. Ik voer momenteel een kleine kruiwagen kuil per twee a drie dagen bij. Meer kosten hebben ze niet aan me
Laatst bijgewerkt door Napie op 27-01-15 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:14

LinSa schreef:
Wat vervelend zeg! Ik weet hoe lastig het kan zijn, heb ook nog steeds geen nieuwe stal gevonden. Probleem bij mij is dat ik geen €500,- stalling per maand op kan hoesten.

500,- waar in het land kost het zoveel.wat een geldklopperij

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:06

Ik heb een klein shetje en een welsh a ,maar ze willen meestal het volledige bedrag per pony.

In Rotterdam zit wel een stal die mij heel prettig lijkt ,maar dat is weer een tijdje reizen voor mij.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:41

Wat vervelend zeg.

Net even 1 van mijn 2 span pony,s beetje geschoren zodat als we nu beginnen en met ijsselsteyn dat het niet te warm is,zitten namelijk gewoon in wintervacht.de andere zal ik hulp bij nodig hebben want die kan zich best aanstellen.is ook nog eerste keer

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:33

Het stukje appel werd gegeven na binnenkomst maar niet voor/na de keuring. Het is inderdaad soms erg wisselend hoe een jurylid reageert.

Inderdaad wat problemen met het afstellen van de tweewieler met het tweespan ervoor. Maarrrrrrr ik heb hem vandaag weer gesproken en hij zegt dat het morgen af is, nu maar hopen dat het inderdaad zo is en dat dit idee ook inderdaad werkt zoals ik hoop dat het werkt.

Dat probleem met stallen is me niet onbekend. Shetlanders worden vaak als volledige bezetting van een stal gezien. Nu moet ik zeggen dat dit in ons geval ook wel zo is. Ze eten net zoveel als de rest door het werk wat ze doen en ze maken de stal behoorlijk vies. Maar het is lastig iets te vinden waarbij ze de hele dag/nacht naar buiten kunnen. Meestal kom je dan ergens bij een prive huis of boer terecht. Ik heb nu eindelijk de stal gevonden waarbij ze in de winter ook elke dag buiten staan in een eigen paddock. Ze hebben wel een stal en daar staan ze in de avond in, het kost inderdaad net zoveel per stal als een andere paarden/pony stal bij ons. Ik heb het geluk dat we het dan nog kunnen betalen maar het is niet altijd even makkelijk. Ik vind het wel een super fijne pensionstal waarbij ze echt enorm hun best doen voor de pony's, ze komen niets te kort en ik heb geen omkijken naar het binnen/buiten zetten, voeren en opstrooien. Ik mest ze drie keer per week uit en verder staan ze dan buiten. Ik moet wel minimaal dertig minuten naar ze toe rijden met de auto, in de file is dit al snel een uur of meer. Maar voor de Randstad is het een goede stal waar er veel gedaan wordt aan het comfort van de paarden.

Het type grond maakt ook dat het in de Randstad niet altijd even makkelijk is, als je ze hier de hele winter op het land houdt dan redt je het niet meer in de lente en zomer. Het is een stuk natter en dat maakt het niet altijd even fijn, ook mogen er niet altijd schuilmogelijkheden gebouwd worden waardoor je er ook niet altijd wat aan hebt.

Ik ben benieuwd of je iets kunt vinden voor maximaal 200 euro met twee pony's, lijkt me niet makkelijk. Wel super vervelend dat ze je niet te woord willen staan, dat is nogal grof inderdaad.

Morgen komt de hoefsmid en laat toch maar sneeuwbeslag plaatsen, we zitten tot nu toe op schema en deze week hebben ze een piek in de training van 70 km. Nu hoop ik niet dat het weer roet in het eten gaat gooien.

Net afgesproken om 21 februari met de organisator van Teteringen een rondje te doen van de klasse 1, mijn kleine pony's achter zijn reuzen aan. Dat gaat nog leuk worden maar ik weet zeker dat ze het bijbenen, gaan ze maar wat meer in galop hihi.

Gelukkig mogen ze daarna even op zijn stallen staan en gaan we nog even wat bij hem eten en drinken, leuk om dit zo allemaal mee te maken. Dat hele weekend staat nu ingepland om bosritten te maken. De vrijdag willen we ook naar een bos toe, denk dat het de Loonse en Drunens duinen gaat worden. Dan alleen de zondag nog iets bedenken, waarschijnlijk wordt dat bij ons in de buurt in de Bernisse. Dan kan ik in 1 weekend mijn gehele trainingsafstand rijden voor een week.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:47

Waar heb jij je 2 wieler vandaan.ik wil ook een koen voor mijn 2 span.tegen welke roblemen loop je nu aan

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:52

Ik heb een Cavalier, erg prettige wagen en zeker goed uit te balanceren en goede vering. Maar voor het tweespan moest er een aanpassing komen omdat hij dan teveel kantelt. Er is nu een aanpassing gemaakt maar die is nog niet af, ik weet dus nog niet of dit het op gaat lossen. Ik hoop hier binnen twee weken mee gereden te hebben. Het ligt niet aan de wagen dat dit gebeurt maar er moet een andere constructie op de spinnenkop van de langboom worden gemaakt. In combinatie met de springriem op de borst zou het dan beter moeten gaan.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 19:07

Barney1978 schreef:
Ik heb een Cavalier, erg prettige wagen en zeker goed uit te balanceren en goede vering. Maar voor het tweespan moest er een aanpassing komen omdat hij dan teveel kantelt. Er is nu een aanpassing gemaakt maar die is nog niet af, ik weet dus nog niet of dit het op gaat lossen. Ik hoop hier binnen twee weken mee gereden te hebben. Het ligt niet aan de wagen dat dit gebeurt maar er moet een andere constructie op de spinnenkop van de langboom worden gemaakt. In combinatie met de springriem op de borst zou het dan beter moeten gaan.

Oke ben erg benieuwd naar foto,s als ze er voor staan.mag ik vragen wat de cavalier kost.de wagen die ik wil kopen kost namelijk 3400,- ik wil deze in het voorjar/zomer dan ook gaan testen met mijn pony,s er voor.welke mt pony,s heb jij in 2span lopen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:54

Jammer Barney dat het nog steeds niet opgelost is met de langboom. Ben wel erg benieuwd wat ze ervan maken...

Ik vandaag weer lekker opstap geweest met Booster de leen-pony

Overigens ik huur dus wel 1 stal voor 2 pony's (alhoewel de ene pony nu dus niet meer van mij is, dus we delen ook het stalgeld...)

Ze eten toch echt niet evenveel, een paard eet max 2% van zijn eigen gewicht en aangezien de pony's samen hetzelfde (of zelfs nog minder) gewicht zijn als een paard, zou ik het ook niet meer dan normaal vinden dat ik ze ook samen voor prijs van 1 paard stal..... Of het moeten natuurlijk al speciale ponystallen en pony prijzen zijn, dan is het wat anders.

200 euro all-in (incl binnen/buiten zetten, voeren, uitmesten).... Maar ik heb dan ook geen bos om de hoek, en alleen een buitenbak die om te mennen zeker niet altijd beschikbaar is (te nat mag ik niet mennen, dan trek ik sporen, en hij is regelmatig te nat)
En geen overdekte poetsplaats ofzo (dat doe ik dan in stal als het regent).

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 23:36

Jij hebt het volgens mij wel getroffen met je stal Toydoll!

Hier is naar buiten in de winter echt een zeldzaamheid. Bijna nergens wordt het aangeboden. Vervelend is dat!

Jouw pony's zijn ook een slag apart Barney! Dat zijn gewoon topatleten :D ik durf wel te zeggen dat het de fitste shetten in Nederland zijn! ;)

Jullie sulky verhalen zorgen er bijna voor dat ik ook weer voor een sulky ga kijken ,maar ben de rugpijnen nog niet vergeten haha. Ik vind het echt vervelend zitten ,zo lastig ook om goed afgesteld te krijgen. Wij sparen fijn door voor een mooie marathonwagen. :)

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:36

Ik zal foto's maken als het verhaal klopt met beide voor de tweewieler. Dat doe ik nu nog niet want dat is geen goed beeld van de situatie. Ik stuur je wel een PB over de prijs Keona.

Vroeger liepen ze ook veel maar geen zestig tot zeventig km per week. Er zitten ook weken tussen dat het wat minder is, rust is ook erg belangrijk in deze sport. Maar er zijn vast nog meer shetten die zoveel doen, helaas niet in mijn buurt want dan kon ik ook eens samen rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 09:06

en de stal die ik maanden geleden vertelde? weet dat daar tegenover ook een is en die vroeg destijds 175 euro voor 2 in een stal. Hij zet ze binnen en buiten en mest uit. Shetlanders waren geen probleem. Wellicht dat dat iets is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 09:43

Nanda pb Lukiebradly eens, die wist stalling.

Ik sta met Rogie en Polly ook op superstal. Voor pol betaal ik e75 en voor Rogan e200. Daarbij betaal ik e75 om m'n sulky een jaar te stallen.
Ik ga m'n sulky eruitdoen. We gaan toch voor een 4wieler. Krijg last van m'n rug, mijn benen verzuren helemaal als ik lang op de sulky zit.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:01

Wij zijn momenteel alweer druk bezig om de sponsoring rond te krijgen. Niet alleen financieel maar ook de sponsoring van prijzen.
Omdat we dit jaar voor de 5de keer de mendurance organiseren, willen we iets extra's gaan doen. Hoe en wat laat ik nog even in het midden ;) maar we zijn wel aan het nadenken over de extra prijs/prijzen.
Wat vinden jullie nu leuk om te krijgen als prijs (geen geldprijzen)?

@Tijnie: ben heel benieuwd of het straks gelijk allemaal wel goed werkt met de sulky, zou wel fijn zijn.
@Cimmy: had jij nou echt een sulky of was het meer een tweewieler waar je vrij recht op zit?
@Nanda: vervelend zeg dat je nog geen geschikte stalling gevonden hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:15

Volgens mij wel een echte sulky. Maar normaal moeten je voeten schuin op dat plankje, alleen mist dat plankje bij ons dus vandaar het verzuren in mijn benen. en ook hee steun in je rug alleen een bus, moet nog een kussen tegenaan. Dus we gaan hem opknappen en dan eruit.

De reden dat ik een vierwieler wil is omdat ik graag iemand meeneem en met zijn 2en op deze is eigenlijk te krap.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:20

Persoonlijk lijkt me een vierwieler ook fijner maar goed, ik heb nog nooit met een sulky/tweewieler gereden.
Als ik zou moeten kiezen, lijkt een tweewieler me wel comfortabeler omdat je dan recht kunt zitten. Maar goed, verder geen ervaring mee dus mijn "mening" is enkel gebaseerd op hetgeen ik zie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:36

En ik had bedacht dat ik een accu in de bank achter kon doen en dan kan ik van alles meenemen. Waterkoker radio
:')
Maar op het moment ben ik blutjes dus dat gaat het voorlopig niet worden

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:08

Heel herkenbaar, ben ook blut.
Ben nog steeds aan het sparen om de trailer rijdend te krijgen, is een meerjarenplan geworden geloof ik.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 11:37

Nou ik had eerst een tweewieler en die had ik weggedaan voor een vierwieler maar uhh....

Ik heb nu toch weer een HCA gekocht. Ik dacht dat een vierwieler lekkerder zou zitten, nouja vergeleken met mijn tweewieler (Kraay, niet goed in balans te houden) is dat ook wel zo, maar een goed gebalanceerde tweewieler zit ook goed.

En ik mis de wendbaarheid, met de tweewieler ging ik alleen op stap, geen probleem, afstappen was zo gebeurd, en het wagentje woog veel minder, dus door de modder baggeren trok die wel.
Die 4 wieler durf ik echt niet aftestappen zonder hulp, en voor enkelspan toch eigenlijk wat aan de zware kant, met goed getrainde pony moet je er wel mee weg komen (en 2 personen is leuk, maar als de 2de persoon zwaarder dan 40 kg is het eigenlijk te zwaar en moet je op het wat mullere zand constant afstappen...) en mijn Kyano wil ik tot zijn 5de eigenlijk niet zo zwaar laten trekken..

Dus ga nu toch voor de HCA om hem sterker te maken, conditie te trainen, en dan gaan we dus wel lekker modderbaggeren, en mocht hij sterker worden langzaam de 4wieler erbij trainen. Maar voor nu kan dat echt niet....