[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

claud01

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:57

Ja Aks, helemaal niets gekocht. Heb geen geld voor een eigen pony dus ging echt puur om het eens meegemaakt te hebben.

Je kasten zijn zo wel netjes geworden.

Tine, hopelijk slaat de pijnstilling aan bij Wodan.

Andewi, dat ziet er wel gaaf uit zeg!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:57

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:04

Andewi schreef:
http://youtu.be/3g-KF63PMjY

Dit is het volgende project van Gerard..
Ik laat wel weten wanneer de site online gaat zijn namelijk nog een paar openstaande vactaures :D

Gaat hem voor mij helaas niet meer worden, heb een gezin met 3 kinders thuis :D . Als zij over een jaar of 7, 8, 9 allemaal het huis uit zijn hebben we toch wel veel plannen in het laadje liggen O:) .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:10

:') wuhaha, bic :+

vooral dat tong-klikken en ''om''...
Hier in de keuken altijd.. een duwtje en ''om''
:')

Ik moet m'n kamer gaan opruimen, maar heb geen zin :+ Die kast was veel leuker _O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:12

Nou, ik geloof dat dit mijn week niet is.

Wil ik de protocollen voor zaterdag gaan printen (zijn er nogal wat, dus denk ik begin op tijd), open het concoursprogramma. Dat vraagt om een update van de combinaties, dus dat doe ik braaf. Kan ik ineens mijn bestand niet meer openen. STRESSSSSSSSS

En iets anders. Ik heb al jaren Amigo dekens, bevallen goed, fijne pasvorm. Dit najaar nieuwe regen- en winterdekens besteld, maar nu blijken in ieder geval de regendekens gewoon niet waterdicht. Ik heb steeds natte paarden. Dacht eerst nog dat het kwam omdat ze hadden staan zweten ofzo. Maar nu met onderdeken (en veel koudere temperaturen) heb ik nog steeds de binnenkant van de regendeken doorweekt en de onderdeken (gelukkig vooral aan de buitenkant) vochtig. Hebben jullie ook dergelijke ervaring met de nieuwe lichting dekens?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:35

Ik heb geen Amigo - dekens. Gebruik meestal Profi Rider, bevalt mij uitstekend. Dit jaar ook nog een HH, maar die heb ik nog niet gebruikt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:37

Even snel vanaf mijn werk, nu je het zegt Tine, ik dacht ook dat het aan mijn deken lag, dat het toeval was, maar ik heb het ook. Regendeken vorig jaar besteld en hij is zeg maar 80% waterdicht, als het echt baggert van de regen heb ik een enigszins nattige pony. Dat was met de andere Amigo niet zo.

**gaat weer verder**

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:44

Mijn paard is een mietje en staat binnen zodra het regent.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:56

Heb een mail gestuurd naar de paardendrogist ivm de dekens. Eens zien hoe ze reageren. Ben hier niet blij mee natuurlijk. Ze kunnen hier wel schuilen maar doen het eigenlijk niet. Deken van de pony doet het ook, maar ja, die is al 1 of 2 jaar oud, dacht dat het daar door kwam. Daarom heeft pony nu zijn echte winterdeken maar op, want die natte dekens drogen voor geen meter.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:35

Wat gaaf Andewi!! Gaat vast een onvergetelijke tijd worden.
Tine wat vervelend allemaal. Eerst de hond al, en nu je concoursprogramma en de dekens. Paardendrogist al gereageerd? Die zijn meestal wel heel netjes qua service, dus zal vast een oplossing voor komen. Misschien wel een verkeerde serie dekens?
Claud01 netjes niks gekocht in Hedel.
Bicci haha dat linkje... Tsja de wederhelft zal soms wel denken :P
Aks een hele nette kast weer!

Ik hier weinig nieuws... Hele dagen aan het werk en nog druk ook! En dan ben je thuis en is het echt K-weer, wilde eigenlijk pony rijden maar gatver het is zulk zeikeweer. Ik snak naar een binnenbak!! :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:12

Garage heeft eind middag gebeld: er was een koelvloeistofslang geknapt. Het klinkt als een meevaller := . Helaas kan ik de auto pas morgen einde ochtend ophalen. Kan ik weer niet naar Moos :\ -O- . Had ik net een aardig trainingsschema bedacht, heb ik vanaf zaterdag zo al niks meer kunnen doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:15

Paardendrogist heeft heel snel gereageerd. Het zou wel komen door de harde en/of aanhoudende regen....Dan kunnen ze op den duur gaan lekken op de naden. Maar de hele binnenkant was zeiknat, dat vind ik toch wat anders dan wat lekken.

Ben druk in contact met de maker van het concoursprogramma, mijn bestand is op mysterieuze wijze gewoon verdwenen. 101 starts.... oef, allemaal opnieuw invoeren ... slik. Programma zou zelf back ups maken, maar heeft dat niet gedaan. -O-

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:17

@tine; ik vind 't niet kunnen denk ik.. 1 ervaring nu met regendeken. Die rambo-liner onder mijn eczeemdeken. Pasvorm niet ideaal op mijn Dids, en die bleef toen na 18uur aanhoudende stortregen kúrkdroog....
't kán dus wel..

maargoed.. Ik heb ook alleen dat als regendeken-ervaring :+

@gem; mooi dat het mee lijkt te vallen!
Geknapte slang kun je ook niet tegenaan vullen natuurlijk :=

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:23

Hoor het helaas vaker van amigo dekens. Maar zelf geen ervaring mee.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:44

hier geen regendeken ervaring behalve de puur-natuur-allerbeste-pasvorm,
moet zeggen, lekvrij :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:46

Hier op zich goede ervaringen met Amigo dekens, had ze voor Rizanta, de pony's (Snuit en Alwyn) ook en ook voor Bente. Maar moet wel zeggen dat ze bij mij natuurlijk nooit heel lang buiten staan met regen (hooguit uurtje of 4, Snuitje en Alwyn hadden toen ook nog de schuilstal bij ons op de wei) en de keren dat het zo nat was en dat de deken van binnen nat was was toen Ollie er heel lang mee buiten stond zeg maar uur of 8. Dus misschien is het inderdaad een soort verzadiging. Waar je natuurlijk niet blij van wordt, ik bedoel waarom heb je een regendeken op maar goed, het is een verklaring.

Bij Bente had ik ook een regendeken van het huismerk van Hyporama, prima deken was dat die werd niet nattig.

Zo Ollie liep lekker aan de longe en Hero heeft singel weer omgehad, gaf hij nu niets meer om (1e keer was hij net een rodeopaard :+ ). Niet dat ik mijn poowns heb gezien maar kreeg net sms'je van stal.

Maar wat een regen he, niet normaal. Wat fijn van Eagle Biancocoo, hij is misschien heel gevoelig aangelegd, echte topsporter zeg maar? En Tine grote zorgen om hondlief.... ach wat is het dan toch altijd drama sterkte meid. Gem niet naar VS :+ Andewi juist wel :D ik hoop dat ik bij mijn onderzoek ook naar het buitenland kan gaan, zal hele organisatie worden maar wil het wel voor een maand of drie ofzo... balen van auto.... Aks met kast in de weer :7 Royaltjuh die verlangt naar binnenbak (wie niet hahaha) .... verder ben ik het kwijt }:0

Hier alleen maar hele dag gewerkt, vergaderd, vergaderd en .... gesprekjes. Dus beetje sufgel*ld en nu met wijntje naast me even aan het bijkomen. Fijne avond allemaal.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-11-13 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:46

maar jouw paard kan elke nacht op stal opdrogen bic :P
Dat kon de mijne niet :))

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:02

Ik had voor Ster een oude HH regendeken, die na 5 jaar nog steeds niet lekte. De Profi Riders, zowel de regendekens als de winterdekens houden zich ook uitstekend. Althans, die van Ster (maar dat was een erg nette pony) en Moos niet, maar heb van de stalgenootjes ook geen klachten gehad.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:04

breezer loopt nog altijd 24/7 buiten nu aksje

over paar weken pas binnen snachts, dus nu nog echt afhankelijk van die puur-natuur deken ;)
ook tijdens de vele regen laatste tijd idd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:04

Nou ik vind het zielig hoor, als paarden nu 24/7 zonder regendeken en zonder schuilstal/schuilgelegenheid dus buiten lopen. Jeetje wat een klerezooi op de weides.

Als ze gewoon buitenlopen en dan 's avonds naar binnen, even droge stal etc dan vind ik het nog niet echt geweldig, maar goed, dat is een keuze en denkt iedereen vast anders over maar als ik ze nu zie staan opgetrokken ruggetjes, beetje in de modder te prutsen, nee niet mijn ding :n

Met schuilgelegenheid heb ik er verder geen moeite mee, dat vind ik zelf nog altijd ideaal (24/7 buiten met schuil).

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:07

neehoor, vind er niks zieligs aan, de beste vacht kweken ze op deze manier..
mocht hij ziekte/diaree of weet ik wal vertonen gaat ie uiteraard wel op stal.
maar verder, lekker de natuur zn gang laten gaan, hij is niet vor niks zo kern gezond denk ik dan.
pas enting, weer 1000km apk laten doen, vol lof was die man.
denk dat niet zo slecht aanpak dan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:09

VanHuisUit schreef:
Nou ik vind het zielig hoor, als paarden nu 24/7 zonder regendeken en zonder schuilstal/schuilgelegenheid dus buiten lopen. Jeetje wat een klerezooi op de weides.

Is Dids dan ook zielig?
Die zet geen poot binnen in zijn schuilstal namelijk...

Maar geen opgetrokken ruggetje oid.. Nee die gaat heerlijk in de blubber liggen rollen om daarna triomfantelijk op mij af te struinen alsof hij wil zeggen ''dit krijg jij er lekker niet afgeschraapt voorlopig!''

@bic; oh ik dacht jaarrond snachts binnen daar...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:11

Zal ook mijn idee zijn Bicci, want jouw poown ziet er gewoon super uit. Maar als Ollie een hele dag in de regen staat of maar een paar uur, ook in de zomer, staat ze te rillen als ik haar uit de wei haal. Ik hou daar dus niet van. Ze vindt het gewoon niets. Ook niet als ze op de wei staat.
Bente vond het ook niets, Rizanta ook niet en Snuitje, Alwyn en Freddy ook niet. Dus mijn ervaring is anders, ze gingen altijd in hun schuilstal staan met regen.

En Diddle vind ik niet zielig, maar die staat niet te rillen of met opgetrokken rug, wei is droog en hij kan straks in de winter schuilen als hij wil.

Maar als jij ervaart dat jouw pony het niet erg vindt, zal dat zeker zo zijn natuurlijk :j alleen ik vind het, bij die van mij, dus zielig. Ik doe ze er echt geen plezier mee, zeker weten.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-11-13 21:13, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:12

ow serieus aks, briez ook vandaag, van de hele wei, was hij toen de andere naar buiten kwamen precies in de zooi gaan rollen, vertelde stalhoudster.
trof idd zandbak op pootjes aan -O-

snachts binnen is 3 of 4 mnd per jaar, btje afhankelijk vh weer.
nu nog niet..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:14

Ik heb gewoon trutten :+ ben er zelf waarschijnlijk ook een hahaha.

Moet zeggen dat ik het bij 'jullie' in Brabant, op het zand ook nog ander verhaal vindt dan bij ons, op de klei en in de modderzooi.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 05-11-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt