[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:51

als je daar eenmaal handigheid in hebt, dubbele longe, is het hartstikke handig !
met melody deed ik het dagelijks, en dan liep ze als een trein !!

vhu..een echte baaldag dus....lekker naar je paardjes gegaan...even bijkomen...superfijn !! :j

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:41

Lanouska ondanks je pijnen toch nog gefeliciteerd met je verjaardag.

Ik heb ook niet zo een beste dag achter de rug.Gister avond laat nog even voeren.Ik deed niks geks alleen brok in de bak en tjakka schoot me zo in de rug.Kon ff niet eens meer op rechts staan van de pijn.Uiteindelijk toch met behulp van een bezem naar huis gestrompeld.Slecht geslapen natuurlijk en vandaag ging het ook niet al te best.Liggen en lopen is het enige wat lukt.Maar nu met pijnstillers gaat het ietsje beter.Ik haat een zere rug.Hopelijk ben ik snel weer mobieler.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:56

Hier ook een drukke chaotische dag. Daan heeft al twee dagen koorts dus dan is het alleen maar mama, mama, mama. Vandaag gewerkt, moeder naar huis gebracht en vanavond naar stal. Meisje heeft veale gereden. Gaat echt super tussen die twee. Vanaf december gaan ze lessen, nu nog even juiste instuctie vinden. Denk dat ze volgend jaar wel een keer een onderlinge kunnen starten. Veale begint er ook weer lol in te krijgen. Ze gaat momenteel twee keer in de week rijden, dan men ik hem 2 keer in de week en zijn we allemaal weer blij.

Pony's hebben vandaag vrij gehad, die mogen morgen weer. En ook spul klaar maken voor wedstrijd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:57

auwch baudy,...dat is echt vreselijk balen....en daar kun je best lang last van hebben, sterkte.

Morgen weer den nieuwe mooie kans op een goede positieve dag....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:17

@Baudy ah wat naar en ook zo vreselijk onhandig allemaal :(:) hoop dat het er weer snel 'uitschiet' -O-
@Tallechie super dat het goed gaat met het bijrijden van Veale :j
@Biancocoo wat je zegt dan zijn paardjes fijn. Drukte op stal valt me tot nu toe mee. Staan wel iets van 25 paarden/pony's maar blijkbaar ben ik meestal op tijden dat het geen topdrukte is. Nu was ik vanochtend ook al om 7.15 uur bij stal om ze buiten te zetten := en stal te doen (wist niet dat ik vandaag nog een keer tijd had).... dan is er niemand natuurlijk :+

Morgen voor het eerst mennen in de andere bak en misschien (als het niet van dat takkeweer is) even naar buiten. Ben er helemaal beetje zenuwachtig voor. Bij vorige stal hadden we van die vaste rituelen met optuigen e.d. moet ik hier nog even idee van krijgen hoe ik dat standaard ga doen (waar optuigen, voor wagen zetten etc). Mij helpt het in ieder geval altijd wel als ik dingen op een vaste manier doe (anders a. raak ik van alles kwijt b. duurt alles veel te lang).

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:19

kruipt onder de steen uit
lanouska, proficat met je verjaardag *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:21

hier net terug van avondritje met pony, tja donker in de polder zou je denken. Ps had fietsverlichting in frontriem en in staart tevens reflectiejas.
Afbeelding
verder morgen even bijlezen, nu een lekkere warme douche nemen en dan de fles bij de kleine meid en dan onder de wol :wave: tot latersss

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:21

Goedeavond!

Kom even binnenvallen, heeft iemand intresse in de volgende menspullen ?
-Panieksluitingen marathon maat pony
-Ideal bakstukken zonder kleppen shetlander ZWART
-Ideal bakstukken zonder kleppen pony ZWART
-Ideal kleppen met halve ronde BRUIN maat pony
-IR liverpoolstang 10,5 licht gebogen mondstuk

mag allemaal voor een leuke prijs weg!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 00:13

zijn er hier al personen die kaarten voor paard en koets online hebben besteld?
lach me rot:
mensport geeft 30 % korting en KNHS 20% korting
KNHS is dus goedkoper met afrekenen dan mensport _O-
maar kaarten zijn besteld voor de zondag *\%/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 01:48

Hmmm... waar ik ben is het nog niet te laat --> Lanouska gefeliciteerd!!!

Hebben hier hele slechte wifi verbinding, maar hij lijkt het nu te doen. Onze vakantie is echt geweldig! Voor de nieuwsgierigen onder ons, hier zitten we: www.dryheadranch.com
Kan geen foto's uploaden, daarvoor is verbinding te traag, maar als we terug zijn komt er een mooi foto topic! Heb al 500+ foto's gemaakt, dus dat wordt nog lastig kiezen...
En na de vakantie zal ik ook beter bijlezen en op iedereen reageren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 08:35

Goedemorgen

Frensie: wow dat ziet er goed uit. Kan me voorstellen dat je al zoveel foto's hebt gemaakt.
VHU: succes vandaag met je eerste keer daar mennen. Gaat vast wel goed.
Tallechie: net als ik een chaotische dag. En ziek kind :(:) Super dat bijrijder het zo goed doet. Hier weer gedoe met bijrijders. Woensdag zou er een komen, maar natuurlijk niet gezien en ook niets meer van gehoord. Ik probeer het nog 1 keer (met weer een ander) en dan is het echt over.
Baudy: waardeloos van je rug

Nou, gisteravond met Thabor naar les. Ik baal vreselijk van mezelf. Waarom komt die angst toch steeds weer opzetten???? Op de korte zijde van de bak staan wat stallen. Daar was een paardentandarts met electrisch gereedschap met een paard bezig. Ik kreeg Thabor maar niet fatsoenlijk in juiste buiging en stelling door die hoeken. Hij heeft niet gek gedaan, wel was hij heel kijkerig. En ik zit er dan niet rustig meer achter. Ik heb wel volgehouden en de les uitgereden, maar ben er niet tevreden over. Ik zou Thabor toch iets meer moeten vertrouwen. Als hij had gewild, had hij heel gekke dingen kunnen doen, dat deed hij niet en toch ontspan ik niet. -O- Je zou zeggen, dat als je met een paard ZZ bent, dat je kan mennen, maar dat is dus echt niet het geval ;(

Hij was wel heel erg nat, dus pas om 1 uur snachts droog. Vandaag gaat het scheerapparaat erover, want dit kan echt niet zo. Ben kapot en dan heb ik de komende 2 dagen ook nog eens superdruk.

Heb gisteren terwijl ik moest wachten op droog paard vast alles voor wedstrijdsecretariaat klaar gemaakt: protocollen, startlijsten, betaallijsten, prijzenenveloppen enzovoorts.

Nou, niet te veel kletsen hier de komende dagen, anders kan ik het niet bijhouden ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:27

happytime schreef:
zijn er hier al personen die kaarten voor paard en koets online hebben besteld?
lach me rot:
mensport geeft 30 % korting en KNHS 20% korting
KNHS is dus goedkoper met afrekenen dan mensport _O-
maar kaarten zijn besteld voor de zondag *\%/*

Ik was blij dát ik ze nog niet gekocht had :) . Hoef nu geen entree te betalen en krijg een parkeerkaart. Ben benieuwd wat Ster van een vreemde box vindt, eigenheimer dat ze is :') .

Tine: als je een keer een nare ervaring gehad hebt, kan het heel lang duren voor dat goede gevoel weer hersteld is. Wel oppassen dat je je angst niet overbrengt op het paard, dan gaat het 2 kanten op werken.

Frensie: heeft het naar haar zin! Straks de link eens aanklikken :) .

LS: jammer van de halve oogkleppen, had ik graag gehad maar dan zwart en maat cob :)) .

BI: leuke kunstzinnige foto :D .

Gisteren les gehad. Soms snap ik er niks meer van -O- .
Daarna nog een blunder begaan tijdens het uitspannen. Iemand hielp me even en dan word ik chaotisch. Had mijn cap en handschoenen op de wielkappen van de trailer gelegd. Geen rondje meer nagelopen en onderweg naar stal ben ik ze verloren :( . Met de losse auto nog teruggereden, maar in het pikkedonker niet meer teruggevonden :n .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 09:36

@tine; je kunt wel mennen, alleen niet goed ontspannen is dan toch de conclusie ;) :)
Mensen zijn gewoon lastige wezens...
Ik zit ook nogsteeds als een dodo zogauw ik iets hoor in die manen te grijpen als ik buitenrijd. (en erop zit dan he ;) ) dan wil ik meteen vasthouden :')

@baudyh; balen van je rug! :oo

Kaarten voor paard en koets, ik ga niet. Ben wel blij dat het georganiseerd wordt :) Er komt iemand helemaal uit leeuwarden dan naar m'n zadel kijken :) !

biancailona in het donker rijden (reflectiejas bij jou is niet zo heel erg goed zichtbaar vaak, ik vind het zelf altijd fijn als de paarden buiten verlichting ook reflectie aan de benen hebben, dat geeft eerder het besef ''verrek, een paard!'' :) )

Hier aan een bakje muesli en intussen m'n best doen uit te vissen wat ik met bepaalde stagezaken aan moet.. Vanmiddag naar de revalidatie. Daarna meteen door naar stal, ben er dan toch al bijna :)

en nogsteeds happy :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:41

zit erbij aks, bandage, maar ilona heeft in frontriem twee witte lichtjes aan en in staart twee rode lichtjes, dus auto's zien wel de reflectie niet als eerste, maar als eerste de lichtjes, ben net een fiets dan :')
ps tis geen klein vestje reflectie over mijn jas, maar zo'n grote jas, net als ambu personeel zeg maar :')

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:48

:j
Maar als je dan ook nog ziet dat het een paard is is dat voor zowel jou als de automobilist wel fijn :D

Bij mijn autootje met dimlicht is een reflectiejas van iemand op een paard te hoog. Mijn lichtbundel komt zo hoog niet ;) En als er geen licht op schijnt heb je aan reflectie niet zoveel :)
Heb ook maar dwergenautootje :D

Dwergenautootje krijgt overigens een echte radio :oo
Broertje vond 't sneu dat ik cassettebandjes luisterde :)) Hij heeft een radiocdspeler met bluetooth en usb aansluiting geregeld voor me. Held :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:33

lieve broer +:)+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:37

Gem..dat is pas balen....je cap en handschoenen weg....zou ik ook kunnen doen, ik heb ooit mijn mobieltje op het spatbord van de trailer gelegd...en zoeffff zo weer weg....weg telefoon....
Tine..ik kan me je gevoel helemaal voorstellen, dat had ik altijd met mennen,...en dat werd echt angstig..ik kon me er niet overheen zetten,dus ben gestopt.. }:0 ik vind het erg knap van je dat je het toch iedere keer weer probeerd !! _/-\o_
Aks..mooi iemand die naar je zadel komt kijken, ik hoop dat het verkocht word.
oh..en een cd speler van broer..toe maar, mazzelkont.
zie nog een paardje in het donker..
Frensie heeft supervakantie, ik ben erg benieuwd naar foto's..
tallechie..beterschap voor je zoontje !
LS ik heb niets nodig...moet ook nog spul kwijt...maar dat lukt niet erg..
vhu..beetje zenuwachtig om vandaag te gaan mennen...komt vast goed vandaag.. :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:52

Biancacoo schreef:
Gem..dat is pas balen....je cap en handschoenen weg....zou ik ook kunnen doen, ik heb ooit mijn mobieltje op het spatbord van de trailer gelegd...en zoeffff zo weer weg....weg telefoon....

*\o/* *\o/* *\o/* Mijn cap teruggevonden!
Ben net met de oppaskindjes een stukje gaan autorijden. Eerst naar de rijhal, daar had men niets gevonden. Toen met gevarenlichten aan 50 gaan rijden op de 80 km weg.... niets. Daarna een stuk Duitse baan (100 km weg) en daar 80 gereden en ja hoor! Precies bij de grens, waar je van 80 naar 100, heb ik hem er af gereden. Hij lag bij het verlengde van een wisselstrook en ik kon hem veilig oppikken *\o/* . Een paar krasjes, en verder geen beschadigingen.
Handschoenen heb ik opgegeven, maar dat vind ik niet zo'n ramp.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 11:53

gelukkig Gem!! :)

en @ VHU; komt vast goed met bente mennen op je nieuwe stekkie :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 12:42

Ha ha gem na een zoektocht der cap gevonden..
Wow frensie wat is het daar prachtig...jaloers...
Happytime ik heb ook kaarten gekocht voor paard en koets via de mensport.Denk je leuk maar 12,50 kom je toch weer op 14 euro uit.Nou ja magde pret niet drukken.Ik ga met een vriendin op vrijdag heen.
erge zin in.

Gaat iets beter met me rug.Kon de paardjes weer buiten zetten net.Maar zit nog wel aan de pijnstillers.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:56

Baudy: fijn dat het iets beter gaat
Gem: speurtocht naar cap, en met goede afloop
Aks: toet krijgt nieuwe radio. Haha, en ik zag al helemaal voor me hoe je vanaf de bok een pluk manen probeerde te grijpen :D

Instructrice zei na afloop van de les dat Thabor eigenlijk precies hetzelfde karakter heeft als Rembrand, alleen is hij wat pittiger. Dit moet ik maar proberen voor ogen te houden dan, want met Rembrand durf ik bijna alles.

Vanmorgen Thabor alvast in de knotten gezet, beentjes gewassen en verzopen in de equishine (zodat het vuil er makkelijker weer afspoelt). Daarna, toen manlief terug was van garage, Thabor geschoren (groot stuk hals en buik) en vervolgens 15 minuten aangespannen. Tuig is nu ook klaar.

Zo eerst paar uur slapen, dan de andere 2 schoonmaken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:30

@Gem: hahaha, gelukkig is de cap terecht, geloof dat we ook al eens een menschort van jou hebben gered _O- .

@Tine: druk, druk, druk.

@VHU: komt vast goed!

@Aks: lieve broer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:37

Avaluna: :o toen die keer dat ik al wegrijdend ook het trailerdeurtje open had laten staan... Gem Chaoot :') :j . Ja... als ik uit mijn ritme word gehaald, of sta te kletsen tijdens het optuigen / aftuigen, gaat alles mis ^) . Gisteren de koets nog achterstevoren voor de oprijplank gezet én in de verkeerde volgorde (eerst koets dan pony ipv andersom) op de trailer gezet.... :x .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:35

Zo zijn we weer :D

Zeer herkenbaar Gem en wel super dat je je cap weer hebt teruggevonden dat zijn toch dure geintjes... ik werk met optuigen e.d. ook met vaste rituelen / volgordes anders vergeet ik gegarandeerd dingen.

Wat jammer Tine dat je zo angstig was....fijn dat Thabor er niets van had maar kan me je gevoel, dat je het dus vervelend vindt voor het paard, heel goed voorstellen. Ik vind het heel knap van je dat je bent doorgereden maar ik hoop echt voor je dat het langzamerhand beter zal gaan. Angst is een raar ding.... en vertrouwen is z'n naaste familie of zoiets...

Hier ben ik echt supertrots en tevreden <3 heb dus in de kleine bak gemend en dat ging best wel, moet natuurlijk wennen maar voor te trainen en dat ik dus alleen kan mennen gewoon een keer per week is dat prima te doen. Bente was echt super braaf. Want de wagen liep ergens iets aan, wat weet ik niet, denk na alles te hebben gesmeerd trouwens dat het de lamoenstokken waren, dus enorm gepiep en geknars af en toe maar ze was zo lief, totaal geen reactie of gedoe. Toen voelden we ons dapper en zijn de weg opgegaan := direct enorme vrachtwagencombinatie (groom liep ernaast) maar daar reageerde ze nauwelijks op 8-) en toen dacht ik dat ik een beroerte kreeg want we hoorden sirenes en die kwamen onze kant op :oo was een brandweerauto full speed met lampen en gillende sirenes en die racede dus langs ons .... maar ook daar reageerde ze nauwelijks op :D stoer ding he. Tijdens ritje geen rare dingen, behalve even in de stress van landbouwvoertuig die er ook wel heel raar uitzag maar konden we goed oplossen, heerlijk gereden. Op terugweg moet ik dan best pittig dijkje op om weer op die weg te komen waar we die brandweerauto hadden. Dus dijkje op draven, anders kom je er niet op, op bruggetje keurig stilstaan, uitkijken en dan de weg op stappen en terug naar stal. Daar ook weer bruggetje over en klaar :D

Voelt echt fijn om te weten dat we dus gewoon kunnen blijven mennen en dat we dit dus durven :D Ik hoef helemaal niet perse wedstrijden te rijden maar buiten mennen vind ik zo fijn om te doen en dat kan dus nog steeds :D

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:38

OMG... 10 pagina's bijgelezen en er is niks blijven hangen...
Nja, behalve dan de geniale foto van de my little poownie, maar ik weet niet meer wie m geplaatst heeft. Maar volgens mij moest Breezer ook zo mishandelt worden... arm beest :')
En natuurlijk de cap-speurtocht, gelukkig is hij weer terecht. Ik had mijn roskam op het trailerspatbord laten liggen,maar toen we thuis kwamen lag die er mooi nog wel! ;)
Blote thabor, haha! Maar wat vervelend Tine dat je nog steeds niet kunt ontspannen. Helpt je instructrice je daar wel mee?
En iemand gaf nog aan dat ze hoopte dat "het" snel de rug uit zou schieten, maar helaas schiet "het" er altijd alleen maar in en zit je dan weken met de gebakken peren... die overigens best lekker zijn met poedersuiker erop...
Oh en nog een lekker succesverhaal van VHU! Fijn dat het lekker gaat!

Nog steeds niets bijzonders te melden haha. Sun blijft braaf zn best doen en ik blijf te weinig tijd hebben.

Groetjes, lacuna