[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:46

vhu een superdagje gehad dus, genieten..wel balen dat je erg moet wennen aan je veelzijdigheidszadel..ik duim voor je dat het gewoon gewenning is....dat zou fijn zijn !!
Rattan die vandaag ondeugend was...kijk je bent al een stapje verder...nu duimen dat je er niet weer 2 terug zet volgende keer, daar had mijn spannetje erg veel last van....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:07

@Frensie wel eens aurigan bitje geprobeerd? Of koper? Schijnt soms ook te helpen dat ze wat meer gaan speekselen zeg maar.
@Biancocoo Rattan stond al enorm te stuiteren bij het optuigen :roll: zo van yes, joepie, het is weer zo ver *\o/* gek beest met zijn 18 jaar :+
Verwacht wel een opgaande lijn hoor, met af en toe een giga- }:) ertussendoor }:0 moet wel zeggen dat als ze mooi lopen zijn ze wel erg leuk met elkaar :+:

Mezelf trouwens getracteerd op Sprenger stijgbeugels....merk echt verschil. Anders heb ik altijd stijve voeten/enkels na zo'n eind rijden nu totaal geen last van. Dus dat was wel weer fijn :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:12

Frensie: maak je de zeem wel nat voordat je gaat rijden? Ik hang het bit een paar minuten in een emmertje water voordat ik het hoofdstel in doe, anders is het idd veel te droog.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:14

hier ook een koper bitje (een sprenger met ronde vorm voor mondhoeken) voor ohz, echt een superbitje. Voor mennen een dikke rubberen ongebroken bit, daar moest hij erg aan wennen, maar de liverpool kregen we helemaal niet in, hadden we een steigerend paard op stal maar denk dat dat nu ook wel zou gaan, hij moest natuurlijk ook wennen eerste weekend :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:19

thanx allemaal, komt goed, heerlijk even het bos in!

wat bitjes betreft, Fifi precies hetzelfde verhaal als bente, alleen een maatje kleiner... :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:21

@ Gem; dat doe ik wel. Poeh arm paardje... zo'n droog stuk zeem in je mond.
@ VHU met een ijzeren bitje hebben we geen problemen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:30

Wat heerlijk Nouvel dat je in Someren bent, super! Knapt een mens (en paard) helemaal van op. Fief heeft net mondje *D
Wel zo makkelijk Frensie want die aurigans en koperen e.d. zijn vaak erg :$

Is S_L al naar NieuwZeeland trouwens???

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:43

mn avatar is zomaar verdwenen zie ik :?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:56

Hoi! Janouk, wat een gave foto's! Waar heb je die vandaan? Zijn er zondag ook foto's gemaakt?

Carnaval vind ik ook niks hoor. Hier stelt het ook niks voor. Paul Turner van TVOH was er, maar dat leek echt nergens op. Was gewoon erg gezellig met alle meiden. :j

Was vandaag trouwens wat aan het rommelen geweest op internet. En vond ineens wat foto's die ik nog nooit eerder had gezien.
Vond 'm wel gaaf. 8-)

Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:47

@Tine, kun je je kaartje niet proberen te verkopen ? (bijv. via MP ?)
@Bicci, schiet allemaal niet op zo :(:)
@PrinsjeH, Mick heeft voorspellende gaven... want ik hoorde manlief zeggen dat het de komende dagen 15 graden wordt *\o/* ... dus mag hij last hebben van ik-heb-voorjaar-in-mijn-bol ;)
@Poeltje, ik zie geen carnavalsfoto's in je profiel of heb ik het verkeerd gelezen ? ;)
@Nouvel, heerlijk genieten in Someren met knappe Fief *\o/* , jullie hebben deze week voorjaarsvakantie ? Wij komende week pas...
@Poeltje, gave actiefoto :j

Zo heb net even heerlijk weer OP het paard gereden. Gaan hier nu nog mensen naar de districtskampioenschappen ? Ik zit ook in twijfel. Ik heb me ook opgegeven voor een andere (finale) wedstrijd , met heel veel ongedwongen gezelligheid waar ik het écht leuk vind om te starten, echter vinden ze hier in mijn omgeving dat ik écht naar de kampioenschappen moet......

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 23:49

Oeps, bedoelde meer dat ik menfoto's in m'n profiel had gezet. Nu ik het teruglees, lijkt het idd net of ik carnavalsfoto's in m'n profiel heb gezet. :o _O-

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 00:03

Poeltje schreef:
Oeps, bedoelde meer dat ik menfoto's in m'n profiel had gezet. Nu ik het teruglees, lijkt het idd net of ik carnavalsfoto's in m'n profiel heb gezet. :o _O-

Ik ging al aan mezelf twijfelen :o

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:28

Goedemorgen allemaal!!

IM mocht je dit nog lezen: heel veel sterkte en hopelijk tot snel!!! :(:)

Ollie je moet doen waar jij zin in hebt en waar jij je goed bij voelt! Dus als je niet naar de kampioenschappen wilt, dan doe je dat toch niet?

Gave foto Poeltje zo door dat water heen!

PrinsjeH is haar avatar kwijt... heeft iemand deze gezien? Graag even terugbrengen!! ;)

Nouvel is er even lekker tussenuit, als ik het goed gelezen heb? Geniet ervan!

Tine heb je een beetje goed kunnen slapen?

Hier een rustige nacht gehad, wel heel vreemd gedroomd en dat ging over het werk... :?
Zit nu lekker een versgeperst jus d'orangeje te drinken, mjammie :9 Én heel gezond :D
Straks even de boel overdragen en dan naar stal, in de les rijden. Ga niet te fanatiek rijden, gisteren in het bos gereden, klein rondje en morgen wil ik een groter rondje gaan rijden, dus vandaag even lekker rustig aan beetje bewegen. Men zal wel commentaar hebben op mijn racestreep ;) Mooi vind ik dat niet, maar wel functioneel.

Fijne dag allemaal
:evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 08:56

Goedemorgen

Frensie: veel plezier met je les straks. Wel lekker geslapen, maar te kort naar mijn zin. ;)
Ollie: weer lekker gereden. Ik ga wel naar distr. kampsch. maar niet om te winnen, dat is gezien mijn huidige training (niet, ze staan stil) niet reeel om te denken. Ik ga maar gewoon als oefening ernaar toe. Als die andere wedstrijd veel leuker is, zou ik daar heen gaan.

Heb net de paarden even op stal gehaald, zodat ik ze allemaal even kon poetsen en minder/dunnere dekens op kon doen.
Zo zoon naar school en dan boodschappen halen.

fijne dag allemaal

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:05

Poeltje: gave waterbakfoto zeg !!!
Nouvel: er lekker tussenuit met paard... heerlijk, geniet ervan en maak nog wat van die mooie foto's :D
Ollie: wat is eigenlijk de consequentie van wel of niet naar die districtskampioenschappen? Is dat een eenmalige wedstrijd of is dat een serie wedstrijden waar je er 1 van mag missen? Lastige keuze hoor, gezelligheid ook heeeeel belangrijk bij je hobby, maar zo'n kampioenschap klinkt wel eervol... nou, mag je lekker over nadenken :D
Frensie heeft zomaar lekker gedroomd :+ Haha, in elk geval aan slapen toegekomen dus, super
Tine veel plezier met paarden poetsen en jasjes wisselen :D

Ik ben naar kantoor, nu al zin in morgen met dit weer, heerlijk naar buiten met Mick-e-Mack(er) /3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:15

@ollie1
hier zijn de districtskampioenschappen ook nog niet vastgepland in het schema. Het hangt ervan af hoe Janouk de komende 2 weken presteert of haar op tijd Z klaar hebben. Sluitingsdatum is 3 maart.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:41

Ik ga mij zelf straks laten filmen om te kijken waar ik sta met Roos. En er kijkt iemand mee die er wat meer kijk op heeft dan mijn vriend (die alleen het verschil tussen braaf en niet-braaf kent :+).

Mijn oudje ben ik bezig geweest met veel eten in de waterbak. Het blijft een shet zou je denken. Maar gewoon iets uit de waterbak voeren lukte niet. Dus ben begonnen met boterhammen die er een heel stuk uit staken en ze er dus snel uit kon halen. Toen dat goed ging de boterham steeds meer in het midden van de waterbak, en uit eindelijk een handje muslie op de bodem van de waterbak.
Zelf vullen doet ze nog niet, maar ze kwam maar 2 slokjes halen bij de emmer vanmorgen, dus dat viel alles mee, ze was niet zo dorstig als afgelopen dagen. Dus ze moet zelf wel wat gedronken hebben (al heeft ze gister ook hele natte slobber gehad na het rijden enzo, ben wel een voorzichtig met een drachtige merrie, beetje dorst dat ze gaat zoeken mag, maar wil haar niet uitdrogen).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:52

Goedemorgen !!
Ollie, het is jou dag, jou paard en jou leven !! starten waar je zelf wilt !! en niet wat een ander verwacht !!
blijf bij jezelf ! plezier met Brutus op een locatie waar je zin in hebt, dat is het aller belangrijkste.

Dennis, veel succes straks, blijf ontspannen mennen !! dan komt het vast goed.
en let wel,...het is maar een momentopname zo'n filmpje.
poeltje idd een gave foto !
VHU veel plezier vandaag, je gaat toch bij de puppie's kijken ?? spannend !!
Nouvel lekker op vakantie......heeeeeerlijk !!!
Tine lekker meedoen aan het kampioenschap, is altijd mooie oefening en wie weet...gaat het best prima na een korte vakantie van Rembrand !!
frensie lekker jus d'orange...hmmmm, en commentaar..tja...mensen hebben altijd commentaar en weten het altijd beter....daar is men blijkbaar mens voor.....niets van aantrekken, ze kunnen zich beter zo opstellen met positieve tip's waar je iets aan hebt, maar dat is lastig... /3
Ik vind een race model prima bij een paardje super om zijn/haar warmte lekker extra kwijt te kunnen !
vhu wat zijn dat voor speciale sprenger beugels ???

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 11:00

Ollie ik ga ook niet naar de kampioenschappen hoor. Kunnen er verder toch niets mee toch?
Ik wil wel van de zomer een keer proberen mee te doen voor de hippiade. Dan start ik al een
heel poosje M dus dan hoop ik dat het goed gaat.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:25

@ Biancacoo; viel reuze mee bij de les vanochtend! Geen commentaar, ze begrijpen waarvoor ik het doe en vonden het mooi strak geschoren!

@ Dennis; goed dat je het laat filmen om te beoordelen. Laat je ons het filmpje ook zien?

Net lekker gereden in de les. Ging zo fijn in stap en draf dat ik de galop maar overgeslagen heb, dan komt er weer spanning en moet ik dat daarna weer weg zien te werken. Was sportief op de fiets naar stal, maar had op de terugweg wel tegenwind! En ondanks dat het een elektrische fiets is, zet ik de fiets niet in de hoogste stand, dus ik moet zelf ook wat doen om vooruit te komen.
Nu even lekker zitten en dan stofzuigen. Heb verder de hele dag vrij en morgen ook, heerlijk!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 12:29

Als ik voldoende materiaal heb zal ik wel even een topic maken.
Mocht ik wel gaan starten word ze waarschijnlijk wel geschoren. Ze houd het wel aardig vol (gister klein half uurtje geknalt en dat ging prima), maar komt met die dikke vacht heel slecht weer terug op adem.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:38

Zal mijn rijden nog eens filmen.
HENGSTIG dat die muts is, pfffff.
Plakerig, hangerig, traag voor de hulpen en wat vast houden in het lijf.

Maar ben het een en ander aan het upladen.

[edit]
[AR-ITP] Roosje weer aan het werk
[/edit]

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:55

hier ook aan het uploaden, maar het gaat traaaagggg...

vanmiddag weer heerlijk door het bos getoerd! *\o/*
http://www.youtube.com/watch?v=wddOYC8qEQc

ik heb mijn startkaart ook nog aan gehouden, wil nog wel weer wat gaan starten, maar vind het rijden zo zonder wedstrijden ook heerlijk eigenlijk...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:00

ik moet jullie filmpjes nog even gaan kijken...ben benieuwd !!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:00

Wat een heerlijk filmpje Nouvel!

Dennis mooie filmpjes. Ik vind een shetlander heel moeilijk te beoordelen (vind sowieso lastig om te beoordelen) dus ik kan je verder niks nuttigs melden over je filmpjes.

Hier deel 2 van de ramen gewassen. Vorige week de achterkant van het huis, nu de zijkant en voorkant. Ben voor morgen een lekkere buitenrit van plan.