[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 15:05

Ga ik doen! Zou vanavond wedstrijd hebben, maar die heb ik afgezegd. Wordt ook weer tijd voor een nieuwe cap.

Fijne middag dames :evaw:

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:21

Ik moet jullie helaas teleurstellen. Een andere kar kan punten schelen. Ik heb van de zomer eens geschreven bij de dressuur in België. Op een van die onderste dingen kon je extra punten krijgen:
- presentatie wagen met koetslampen: +2
- marathon wagen met koetslampen: +1

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:25

als je 't toch van punten voor lampjes meot hebben om Z te worden heb je 't taai denk ik? :))

*gaat lampjes ook kopen*
;)

fout.. ik moest stage-ploeteren...
^)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:01

Ik verkrijg liever mijn winstpuntjes door goed te rijden dan door wel of geen koetslampen op mijn wagen. Als het daarvan af moet hangen in de dressuur dan heb ik iets niet goed begrepen :=

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 16:18

ik sluit me bij ollie aan,dan maar minder punten.
heee....nog 1 met hersens hier : poeltje heeft een hersenschudding (ik heb er ook al 2 gehad,terwijl ze hier thuis altijd zeiden dat ik ze niet had :o ) sterkte.
vanmorgen sunrise gelongeerd,tiamo stond aan de andere kant van het hek mee te kijken, dus hij mocht nu ook(4de keer)
mennertje deed goed zijn best,alleen echt een kleuter nog...als hij wat op de grond ziet liggen....stoppen en kijken, ach....hij is pas over 2,5 maand echt 3,nu mag hij nog wat lummelen en leren tegelijkertijd :D
ook voor het eerst een dekentje opgelegd...ergggg spannend maar wel stoer

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:02

Dank voor jullie lieve reacties vwb de wagenbouwers. Man, wat kan dat aan je vreten. Ik heb ze wel een nette mail teruggestuurd, maar ze lezen het toch niet goed, antwoorden niet op vragen, dus eigenlijk zonde van de tijd. Wil aan ene kant wel heel verhaal erover schrijven (Bit is inderdaad misschien beter ivm sponsors), maar aan andere kant kost dat weer veel energie en tijd. Weet het nog even niet, ben nu sowieso niet in meest fitte staat (snotverkouden :brr: ) Maar goed, zaterdag naar Van Schie en naar Van Boven, en dan maar hopen dat ik bij een van de twee goed kan slagen. Mijn man vindt dat ik er niet meer over na moet denken. Tja, heb geen schakelaar, blijft nog wel even ronddolen zoiets.

En die punten voor de wagens zal net als punten voor verzorging onder het zadel zijn. Ook al heb ik mijn paarden altijd spierwit gewassen, nette knotjes, staart ingevlochten, zadel ed netjes gesopt en in het vet gezet, noem maar op. Bij ene jury krijg je 7 bij andere 8.

@ Happytime: leuk dat de kleuter het zo goed doet.
@ b485: marathonwagen met koetslampen?? Dat klinkt als een vlag op een modderschuit :D
@ Poeltje: inderdaad heel rustig aan doen, kan beter nu teveel rusten als de rest van je leven met hoofdpijn, hier ook verwaarloosde hersenschudding. En inderdaad een nieuwe cap aanschaffen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:04

Modderschuiten hebben best vaak vlaggen erop :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:10

dat is meer een regel in belgie denk ik. Had afgelopen weekend met robijn nog 2x een 9 voor de verzorging en met ferro een 8. Omdat ik zn manen heb afgeknipt en niet gevlochten.

BuckjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:13

Evelli, gefeliciteerd!
Tallechie, fijn dat het wel goed gaat met de beeb!

Even een egopost... heb goed nieuws en slecht nieuws... en weet even slecht een wending te vinden.
Goede nieuws: Lizzy is helemaal beter uitslag is goed ze is van de wormen af. Slechte nieuws: enorm tof
mens met kanker gaat het niet halen.. vandaag geopereerd en dichtgemaakt volgende week nog nieuwe chemo's
starten maar het zal alleen tijd rekken zijn..

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:14

Van Schie zou me foto's en prijzen sturen,nooit gehad(was in September)
Op paard en koets weer met hem gesproken,nee,hij zou het die zelfde week nog doen,tot op heden niets gehad.
Die wil dus ook niet verkopen,het vertrouwen in die man is dus 0,0
Van Boven heeft nog wel eens leuke wagens staan.

Poeltje,ik zou idd maar rustig aan doe,anders blijf je een hoofdpijnklantje.

Tallechie,gelukkig dat alles goed is,ook al heb je er nog geen gerust gevoel bij.vervelend is dat.

Koetslampen op een marathonwagen vind ik geen gezicht.

Buckje,wat een rotziekte is het toch,sterkte.
Laatst bijgewerkt door Caadhola op 26-01-11 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:17

Meneer van Van Schie mensport is nogal enthousiast en chaotisch :) kan je hem beter even bellen of beter nog, hem mailen zodat hij kan reply'en :) Ik heb goede zaken met hem gedaan :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:25

Even snel weer een berichtje. Heb de hele middag op bed gelegen. ben kapot, last van mijn rug en ontzettend emotioneel. Heb het kindje nog steeds niet gevoeld. Ik ga vanavond in bad liggen, kijken als ik het kindje dan wel voel. Het kan komen dat het kindje tegen de placenta ligt en niet zo hard schopt en ik het kindje daarom niet voel. Dit is inderdaad een reden, echter weet ik dat de baby anders ligt, namelijk met zijn voeten naar beneden, dus niet waar de placenta ligt en ik zou het kindje dan wel moeten voelen.
Ik ben dus nog steeds ongerust, heb ik ook aangegeven in het ziekenhuis, maar ja op de ctg is niets te zien en dus ook geen reden om mij daar te houden.

Moet morgenavond weer naar de verloskundige en ga dan overleggen hoe nu verder,want ik wordt hier gek van.

Vanmiddag kwam er een vrouw van een kameraad langs, die vertelde ook aan mij volg je gevoel. Zij heeft op een gegeven moment in de laatste maand het kindje een ochtend niet gevoeld en moest afwachten en 's middags is het kindje overleden in haar buik. En ik weet ook nog andere verhalen wat me dus nog onrustiger maakt. Ze zeggen ook allemaal tegen mij houdt het in de gaten.

Even over de wagenbouwers. Wat ben ik blij met mijn paard en particuliere aankoop en verkoop. Maar ik begrijp je frustratie Tine. Ik begrijp E ook je kunt er niks aan doen. Als je een artikel voor de mensport schrijft, kun je hetzelfde verhaal gewoon naar het bit of iets anders sturen. Kost het je ook geen extra tijd. Wel de mail bewaren, kun je dingen uit citeren en heb je bewijs.

Ik reed eerst met een houten recreatiewagen en daarna met een marathonwagen. Ik zie aan mijn onderste cijfers niet dat het er beter of slechter is op geworden. Meestal krijg ik een 7 of een 8. Een keer een 9 en de laatste keer een 6, maar dat had toen iedereen. Ook moet ik de punten niet van stap en draf hebben want veale is geen shower voor de kar, alleen als hij los loopt. Ik moet het dus van het rijden hebben.

Tine als er wat mis was met je wagen dan was dat wel door A gezegd. Die heeft er ook kijk naar, die helpt je nu toch ook.

Heb trouwens het uitzendbureau gebeld, heb me ziek gemeld, ben niet in staat om te werken momenteel. Heb mijn leidinggevende nog niet gesproken, gisteren kon ik haar niet te pakken krijgen en vandaag is ze vrij. Zal morgen weer een poging doen en dan zal ik wel horen als ik nog terug moet komen of niet en wanneer ik terug moet komen.

Naaltje dat wordt flink doorwerken :-)
Poeltje sterkte, en indd wat naaltje zegt doe rustig aan en onderschat het niet

mmm toch langer geworden dan ik had verwacht

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:40

tallechie...
ik steek voor jullie een kaarsje aan vanavond! :*
Laten we hopen dat je kindje graag in bad wilde en vanavond 'n jump-voorstelling geeft in je buik? :) :(:)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:52

Maisie schreef:
dat is meer een regel in belgie denk ik. Had afgelopen weekend met robijn nog 2x een 9 voor de verzorging en met ferro een 8. Omdat ik zn manen heb afgeknipt en niet gevlochten.

dan had je meer punten dan ik bij dezelfde jury en ik had nog wel gevlochten := . Ik had 2x een 7 :o

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:59

Ik vond de puntentelling van dat jurylid ook maar vreemd. En er waren inderdaad marathon wagens met koetsenlampen op.
Tallechie: probeer ook af en toe te ontspannen. De kleine zal je spanning ook wel voelen en houdt zich daarom misschien wel stil. Een goed bad zal jullie goed doen.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:01

Heel veel sterkte Buckje!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:04

@Poeltje, :(:) neem wel je rust want anders kun je er nog heel erg lang last van blijven houden....
@Buckje, heel veel sterkte toegewenst :(:) , helaas weet ik er alles van want wij moeten met hetzelfde bijltje hakken... iemand die te jong is en naaste familie ;(
@Tallechie, :(:) neem de tijd vanavond in bad en hopelijk voel je je kindje bewegen...

Zo ik heb weer heerlijk gemend met mijn 2 kanjers vandaag. Bruutje moest er vandaag aan geloven en we hebben heerlijk dressuurmatig getraind. Vnl lengtebuiging etc. Hij ging écht lekker sjouwen.

Met Simba zijn we richting de duinrand geweest en hebben lekker km's gemaakt. Ik moet nog wel wennen aan zo'n jong ding. De grootste obstakels waarvan ik denk dat zal hij wel eng vinden daar loopt hij zo langs.... en van een molshoop kan hij een hoedje schrikken 8)7 . Het houdt je in iedergeval wel scherp ;)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 26-01-11 18:11, in het totaal 2 keer bewerkt

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:06

Ollie1 schreef:
Maisie schreef:

dan had je meer punten dan ik bij dezelfde jury en ik had nog wel gevlochten := . Ik had 2x een 7 :o

Nou,Belachelijk, ik zei ook al, ik stop direct met vlechten, als jre je de blubber vlecht, krijg je een 7, vindt dat minstens een 8 waard.
Lees ik dat jij gewoon een 9 kreeg, daar zakt mijn broek dus ook van af......
Zal haar eens aanschieten en vragen hoe dat zit, ben benieuwd wat daar op geantwoord wordt.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:08

oeii, schrijffouten......

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:09

Tallechie, super dat met je beeb alles goed is, ik heb mijn zoontje ook 2 dagen niet gevoeld, en ben alle maanden ziek geweest laatste 3 maanden pijn in mijn buik, ben uiteindelijk 3 weken te vroeg bevallen, met zoontje was alles piekfijn in orde, maar die week van stilhouden en niet geschopt worden waren een emotioneel drama voor mij !!!

Succes en ik hoop dat je beeb vanavond in bad een feestje geeft !! *\o/* :j Blijf positief !! en Verwen jezelf lekker, heerlijk ontspannen en je zult zien, dat je beeb denkt ; hey, mama...........waarom ben je zo rustig, boink, steekt er een elleboog tussen je ribben ofzo !!!

Voor de rest, ik rijd nog niet eens netjes rond op de hoefslag, ben zo'n naar binnen val menner, dus die punten zijn bij mijn om te janken |( , heb ook nog geen startkaart........zie dat nog niet zitten ^) , heb me wel een fijne marathonwagen aangeschaft ! :j

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:13

mammaslamma schreef:
Nou,Belachelijk, ik zei ook al, ik stop direct met vlechten, als jre je de blubber vlecht, krijg je een 7, vindt dat minstens een 8 waard.
Lees ik dat jij gewoon een 9 kreeg, daar zakt mijn broek dus ook van af......
Zal haar eens aanschieten en vragen hoe dat zit, ben benieuwd wat daar op geantwoord wordt.

Jij kent haar goed begrijp ik uit je verhaal ?:D
Gelukkig had ik genoeg punten over dus ik maak me er niet druk om maar ik moet wel zeggen dat alles er heel netjes uitzag. De kleurstelling van mijn wagen met de menner en zelfs de groom was helemaal in stijl. Staart en manen gevlochten en tuig in de olie en kar was ook spik en span schoon :o

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:42

marjo 2009 ik heb de baby vanaf zondagochtend al niet gevoeld en daarvoor al heel weinig. Meestal als ik op de bank of bed ging liggen en mijn hand op mijn buik deed voelde ik altijd wel wat, maar dat de laatste dagen dus ook al niet. Ik ben de hele zwangerschap eigenlijk niet ziek geweest op wat steken en krampen na. Ik heb nu dus vanaf zondag al buikpijn.

Vriendin van mij is bij de 1e dus ook met 28 weken bevallen en die had dezelfde klachten. Ik begin nu ook steeds verder onderin last te krijgen.

Ik ben ook altijd in stijl, mijn moeder heeft dezelfde kleding en de kleur van de kleding zit in wagen maar is echt natte vingerwerk. Ik vlecht ook altijd. Maar er is ook iemand die nooit vlecht en heeft gewoon hetzelfde cijfer. Maar je bent er wel een uur a 2 uur langer mee bezig

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:46

Ik ben ook super blij met mijn HCA sulky :D
lekker makkelijk op te ruimen en mee te rijden :j
als wobbe en Rafiki later in 2 span komen (lees: over een jaar of 3 :+ ) dan zal ik er toch een kar bij moeten.
maar mijn HCA doe ik nooooooooooooooitttt meer weg!

Poeltje, doe je een beetje rustig aan met je hersenschudding :(:)

Lot, goed nieuws en slecht nieuws... mooi dat lizzy weer helemaal beter is.
en echt klote als iemand die dichtbij je staat zo ziek is en niet meer beter kan worden. :(:)

Tallechie, ik ben 'blij' dat we weer even iets van je gehoord hebben.
kan me voorstelllen dat je best een beetje ongerust bent.
dat lijkt me niet meer dan normaal toch? helemaal als je je kindje normaal wel altijd voelde... en nu ineens amper meer.
houd het maar goed in de gaten :j en doe het maar héél rustig aan.
en als je het niet vertrouwd? GELIJK met de verloskundige/ziekenhuis o.i.d. bellen.
:(:)

Simba die schrikt van 'normale' dingen en voor 'enge' dingen juist helemaal niet bang is.
hihi gek ponybeest.

Ik vandaag weer rondjes om de schuur gereden.
gestapt en ook redelijk wat gedraaft.
al met al bijna 40minuten aan het rijden geweest.
en meneer liep weer vlotjes door :j hij had er zin in en flink de gang erin!

Alleen ben even aan het bedenken.
ik vind zijn buikje toch wel wat dik.
Hij is niet heel erg vet of heel erg dik.
als ik hem borstel, naast hem sta, of erachter zit, dan zie ik gewoon dat hij dikker is dan hij 'normaal' is.
hij krijgt nog niet eens zoveel te eten (hooguit 2 handjes per keer dat hij werkt)
en dan 2 soms 3x per dag kuil (en dat dan samen met Rafiki en de fjord van mijn moeder)
hij werkt toch zeker 5x in de week en soms wel 6x.
ok, soms misschien wat minder maar zou het daar aan liggen?
ik weet even niet zo goed hoe ik het moet oplossen...
dacht eerst dat mijn moeder hem regelmatig wortels gaf, maar dat doet ze niet dus daar kan het niet aan liggen.
misschien dat 1 van jullie me kan helpen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 18:49

Heb je hem wel ontwormd?
En anders kun je er denk ik weinig aan doen. Van het zomer zul je meer gaan doen en zal hij ook wel weer afvallen denk ik.

Dribbel is trouwens in een week tijd al een halve kilo kwijt. Bakje weg halen gaat nu super. Hij zeurt niet om eten.

Fijn dat je hebt kunnen rijden.
Lot ook sterkte.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:01

Hoi Ollie,
Ik ken haar niet persoonlijk, weet wie het is, maar dan nog, ben toch benieuwd hoe en waar het verschil zit, jullie zagen er ook prima uit, wij idem dito, mooie strakke knotten, alles klopte....
Gaat niet om de punten, want 1 proef was winst, de andere ruim niet, maar ik houd niet zo van zo jureren, zeker niet als alles spic en span is...